Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Z výstavby D6
Nedaleko středočeských
Krušovic aŘevničova zdár
pokračuje výstavba obchvatu,
který je součástí prodloužení
lnice D6 směrem na
Karlovy Vary. Řidiči, ktí
stem projíždějí, si
mohou všimnout betonáže mohutch piřů mostu (foto)
svýškou kolem 20 m. Dílo, na kterém pracuje divize 4
pod vedením Ing.Pavla Aksamita převážně vlastními
kapacitami, zahrnuje celkem 65 stavebních objektů včet
mimoúrovňové křižovatky, čtyři dálniční mosty adva mosty
es dálnici. Vybudování obchvatu mimo obec Řevničov
inese zvýšení bezpečnosti aplynulosti dopravy asží
negativní účinky dopravy na životní prostředí.
Elektrizace trati Uničov–Olomouc
hem září byla ve Šternberku slavnostně zahájena jedna
znejvýznamnějších železničních staveb vČeské republice
– elektrizace azkapacitnění téměř 30kilometrové trati
Uničov–Olomouc. Projekt naplánovaný do roku 2022
realizuje společnost Uniolo Rail, jejímž správcem je
divize 3 dciné společnosti Skupiny Metrostav Subterra.
Výsledkem prací bude podstatné zvýšení traťové rychlosti.
Půjde ovůbec první regionální dráhu, na které se bude
jezdit maximální mnou rychlostí 160 km/h.
SBlankou
již čti roky
Tunelový komplex Blanka
(foto), 5,5 km dlou
podzemní dílo, které
realizoval Metrostav,
slouží řidičům již čtyři
roky. Ke slavnostnímu
zprovozní došlo vsobotu 19. září 2015 aprvní auto vjelo
do komplexu ve 14 hodin 40 minut. Od té doby projelo
tunely na 135milionů aut, což je denně vprůměru kolem
92000vozidel. Součástí tunelového komplexu byl iTrojský
most, uvedený do provozu 4.října 2014. Stavby na vltavském
břehu zahrnovaly také zesílení protipovodňových opatření.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Martina Staška,
oblastního ředitele divize 6 str. 2
Rekonstrukce hal v Rousínově
dospěla do finále str. 3
Opěrná zeď v Křemži na jihu Čech už
zase stojí na svém místě str. 3
Divize 4 dokončila opravu hlavního
tahu u Věšína s předstihem str. 3
Modernizace vodního díla
Gabčíkovoží naplno
Více ve fotoreportáži na str. 4
30. září 2019 / 17 / XXXI
Most Vysočina
Dálniční most Vysočina je hlavním objektem
modernizovaného úseku č. 19.
Jde omohutný trámový most očtech polích
celkové délky 425 m. Nosnou konstrukci tvoří
ocelový komorový nosk sortotropní mostovkou,
který váží téměř 6000tun!
Most byl do provozu uveden 28. listopadu 1978,
slouží tak více než 40 let.
Podle sčítání dopravy (data zroku 2016) projede
mto úsekem, atedy přes most Vysočina pměr
es 40000 vozidel denně.
Úsek 19 včíslech
lka hlavní trasy: 5900 m (km 141,200–147,100)
Kategorie: D 28/120
Počet všech stavebních objektů: 41
Počet mostních objektů: 6
Ztoho na hlavní trase: 5
Nadjezd: 1
Celková délka mos: 523 m
lka protihlukových stěn: 397 m
Vodohospodářské objekty: 2
Objekty elektro: 6
lniční sysm SOS: 8
Celkový objem výko: 94732 m
3
Celkový objem násypů: 49487 m
3
Vprestižní soutěži
STAVBA ROKU 2019
podpořte naše projekty.
Nominaci získalo šest staveb,
které realizoval Metrostav!
Hlasujte do 20. října
na www.stavbaroku.cz
Nejvyšší dálniční most na D1 – most Vysočina – má
za sebou téměř polovinu rekonstrukce. Realizní tým
Ing.Jiřího Salavy zdivize 4 při ní dokázal koordinovat
ročné práce tak, jak slíbil. Po pouhých 70 dnech
úplné výluky pravého mostu se na něj už 8. září provoz
vtil, takže dnes běží ve dvou pruzích vobou jízdních
směrech, čímž se značně zkrátily automobilové kolo-
ny, které řidiče tpily téměř celé dva měsíce. Kvůli
zaručení kvality svarů – nutch pro zesílení pravého
mostu ajeho rozšíření o75 cm – totiž doprava musela
proudit jen ve třech pruzích levého mostu.
„Na pravém mostě Vysočina (hlavní foto) vsoučas-
nosti probíhají dokončovací práce na mostovce a na chod-
cích adoděláváme zádlažby podél křídel. Zároveň před
mostem modernizujeme jízdní pruh směrem na Prahu
aza mostem ten směrem do Brna. Od 29. listopadu by-
chom měli zahájit zimní technologickou přestávku, během
ž si levý most připravíme tak, aby na počátku března
2020 mohly zít práce na jeho rozšíření azesílení,“ říká
Ing.Salava, ředitel výstavby celého 5,9km dlouhého re-
konstruovaného úseku D1 mezi Mirovicemi aKývalkou.
Zatím byla podle něj na celé stavbě nejnáročnější koordi-
nace jednotlivých činností přímo prováděných na téměř
80 m vysokém přemostění velkomeziříčského údolí (foto).
Na stavbě, která kromě rozšíření ocelových mos
do zrcadla mezi nimi zahrnuje také zelení hlavní nos
konstrukce nad vnitřními podporami ivobou krajních po-
ch či novou protikorozní úpravu povrchu asanaci spodní
stavby, pracovalo denně až 300 dělníků. V70denní výluce
to bylo na 40 svářečů. „Subdodavatelů, kteří jsou schopni
včase, kvalitě aceně splnit ne náročné požadavky, je
velice málo. Jejich výběr byl proto složitý. Za ta léta, co
se vmostařině pohybuji, se už ale všichni známe avíme,
co od sebe musíme a me čekat,“ konstatoval stav-
byvedoucí Ing.Jan Dokoupil, který řídí práce na místě.
„Ikdyž nám mnozí odborci nevěřili, že ambiciózní har-
monogram sextrémně krátkými výlukami jednoho mostu
splme, zam se nám to dí – předeím díky preciz
ípravě, efektivnímu využívání rezerv zpředchoch etap
adobrou koordinací činností všech pracovků na stavbě.
Riziko případch potíží při provádění časově nejnároč-
nějšího svařování jsme eliminovali tím, že jsme jej rozdělili
mezi dva dodavatele – jedním znich byli oceři zdivize3.
Téměř veškeré hlavní činnosti na mostě navíc prová
pracovníci našeho provozu mostních technologií astře-
disek betonových aasfaltových vozovek, na které se ta
můžeme spolehnout,“ dodává.
ně hluku při průjezdu vozidel
Stav mostu Vysočina zam odpovídá zadávam předpo-
klam akolegové ří jen drobný probm slisky na
brnské opěře. Mohou se věnovat izdánlivým drobnos-
tem – třeba výměně navržeho typu mostch dilatací.
Starosta Velkého Mezíčí Josef Komínek si proto spo-
lupráci sMetrostavem velmi chválí: „Oceňuji nejen vstříc-
ný přístup knašim požadavkům na informace oprůběhu
stavby či ododržoní harmonogramu, ale jsem velmi
rád, že Metrostav oproti původnímu projektu navrhl al-
ternativní sysm dilatací mostu apoužil variantu, která
je při průjezdu vozidel méně hlná. Za tuto změnu, která
poší určitě všechny naše občany, děkuji.“
Daí informace oestavbě mostu Vysina najdete
na webu www.mostvysocina.cz.
Lenka Svobodová, foto Petr Amek
V extrémně krátkém čase
Obchodní úspěchy
Uvádíme výr projektů, které doplní výrob
program naší společnosti pro další období. Včervenci
avsrpnu jsme úspěšně vysoutěžili apodepsali
smlouvy na tyto vybrané stavby:
1. Výstavba River City Rezidences – byty Karolinská,
Praha. Divize 3.
2. Rekonstrukce sportovního areálu Prokopávka, Pl-
zeň. Divize 1.
3. Rekonstrukce nemocnice spoliklinikou, Nové Zám-
ky, Slovensko. Divize 8.
4. Přístavba pavilonů F aG základní školy, Šlapanice.
Divize 1.
5. Rozšíření odpočívadla na dálnici D1 vpravo, Stře-
chov nad Sázavou. Divize 4.
Ing. Rostislav Štajer
Metrostav_17_2019.indd 1 26.09.19 12:50
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (327 ms)

Rendering Strana 2 (102330): (0/1) (322 ms)

Rendering Strana 1 (102325): (0/1) (352 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2894/vth118493-1.jpg

 i2894/bg102325.svg

 i2894/vth118499-1.jpg

 i2894/vth118504-1.jpg

 i2894/vth118509-1.jpg