Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2
Pilotní projekt elektronického vzdělávání
Aktivity směřované na udržení a rozvoj kvalifikace
zaměstnanců Metrostavu jsou s íchodem podzimu
vplném proudu. Letošní novinkou, která je do sysmu
vzdělávání zaváděna, jsou již avizované e-learningové
kurzy. Ve spolupráci se spolností Prevent aza pomo-
ci Útvaru informních technologií má Centrum vzdě-
ní Skupiny Metrostav za úkol ověřit možnosti využi
nových elektronických forem vzdělávání.
Předpokláme, že vprvní fázi elektronického vzlá-
ní budou na jedné straně zařazena povinná proškole
vpožární ochraně, plnění povinností pro řízení firemních
isoukromých automobilů v rámci služebch cest a na
straně druhé kurzy typů první pomoci či slení informací
k plní povinností zaměstnanců – trestprávní com-
pliance aGDPR. Nežeme zapomenout ani na vhodnost
využití této formy předání informací při vstupní instruktá-
ži nového zaměstnance nebo při zajištění přípravy hodno-
titelů pro roční hodnocení.
Klasické semináře nekončí
Elektronická forma výuky bude zaděna jako alternativ
nahrazení či doplní vybraných kurzů abude se postup-
ně zařazovat do nadky centra vzlávání. Soas
inadále budou podporovány prostředky přímého sdílení
informací azastnanci se budou setkávat vrámci pre-
zenčních seminářů. Na základě vyhodnocení pilotního
projektu bude vnásledujím roce 2020 rozšířeno využí-
ní platformy LMS (Learning Management System) ido
dalších aktivit centra asystém vzdělávání zaměstnanců
Metrostavu se postupně upraví.
Ověření v praxi již brzy
Vposledním období roku 2019 zašleme některým našim
kolegům z vybraných organizačních částí Metrostavu
zprávu s přístupem do systému elektronického kurzu.
Jsme přesdčeni, že si společně ověříme, zda je nasazení
uvedeného způsobu vzdělávání vnaší společnosti vhod-
né. Předem všem osloveným děkujeme za spolupráci.
Ucelenou nabídku vzdělávacích kurzů naleznete na:
http://skupina.metrostav.cz/vzd
Tým Centra vzlávání Skupiny Metrostav
Stavba roku 2019
Vponlí 9. září na slavnostním nominním večeru
vDopravní hale Národho technicho muzea vPraze
bylo zveřejněno 17 nominací na titul Stavba roku 2019.
Mezi nimi inelo projektů Metrostavu!
O titul v prestižní soutěži se za naši firmu ucházejí
tyto stavby: rekonstrukce historické budovy Národního
muzea vPraze (foto č. 1), lávka pro pěší přes řeku Otavu,
Hradiště – Sv. Václav vPísku (foto č. 2), Aparthotel Svatý
Vavřinec vPeci pod Sněžkou (foto č. 3) aModernizace
trati RokycanyPlzeň (foto č. 4). Vrámci kategorie Za-
hraniční stavba roku je nominována stavba Zdvihací most
es Martwu Wislu vSobieszewie, Polsko (foto č. 5) aOC
Garia Martin na Slovensku (foto č. 6).
Hlasujte na internetové adrese www.stavbaroku.cz
a to do nele 20. října do 12.00 hodin. Výsledky soutě-
že budou vyhlášeny tradičně na slavnostním galavečeru
vpondělí 21. října 2019 vBetmské kapli.
-red-, foto archiv Metrostavu
Ing.Martina Stka,
oblastního ředitele divize 6
UMetrostavu pracoval už během studia, po škole ale
nastoupil do Hochtiefu, pozji ve Skupině ČEZ při-
pravoval rozšíření jaderných elektráren. Vlednu roku
2016 přijal nadku Metrostavu apřes tři apůl roku tak
řídí jihočeské zastoupení divize 6. Pod jeho vedem
se voblasti daří realizovat široké spektrum zakázek.
Jaká byla vaše cesta do jiheského zastoupení?
Bylo to vlastně neka. Vté době jsem se plně věnoval
přípravě rozšíření adostavbě jaderné elektrárny Temelín.
Metrostav mě oslovil snabídkou spolupráce vdo, kdy
se hlasitě hovilo oukončení projektu. Vydal jsem se na
pohovor, který pro mě od začátku představoval velkou
výzvu. Byla to změna, měl jsem nastoupit na významnou
pozici vnejvětší stavební firmě vzemi ařešit velké zakáz-
ky. Člok přece jen dvakrát měří, než řízne.
Můžete zhodnotit uplynulé období?
Sdoplněným, respektive lehce obněným týmem jsme
zhodnotili, že se nám porně dařilo, apřál bych si, aby
tomu tak bylo inale. Zůstali jsme věrni vodním stav-
m, ale dokázali jsme realizovat stavby zoblastí oan-
ské, průmyslové, administrativní, nemocniční či dopravní
výstavby, přemž nyní trku zkoušíme imenší byto
projekty, ukterých ale chceme držet minoritní pol.
Jak se to podařilo?
esný recept je naše know-how, ten říct nežeme. Ale
jsem přesvědčen otom, že hlavním důvodem je týmová
práce. Zakázku můžete spočítat dobře, zt prose,
anebo být exkluzivní stavitel, ale když nespote tyto tři
oblasti dohromady, aby fungovaly alidé vtýmu mezi se-
bou mluvili, nikdy se to nepodí. Čím dál více se isnaží-
me do obchodu vst zpětnou vazbu zvýroby aobráce.
Na co se nyní především soustřete?
Řešíme nabídku dostavby pavilonu CH vNemocnici České
Budějovice, což je velká zakázka auž na zátku při zpra-
coní nadky představuje hodně práce. Půjde oprvní
etapu přístavby, nástavby arekonstrukce stávaho pa-
vilonu urgentní medicíny. Izhlediska samotch prací to
bude náročné, prote zakázka se bude dělat za provozu.
Kterými dalšími projekty se ve oblastní zastoupení
nyní zabývá?
Tak je to například modernizace plavební komory vHoří-
. Jde sice oprojekt, který se nachází mimo region, ale
je tam kontinuita týmu, který realizoval předešlé stavby
na Vltavské vodní ces. Dále pro město České Bujovi-
ce dokončujeme atletický koridor vareálu Základní školy
Oskara Nedbala, začali jsme výstavbu nájemch by
vdocházkové vzlenosti od našich kanceří ace se
také zaměřujeme na takzvanou malou vodu, což jsou čis-
rny odpadch vod akanalizace. Konkrétně máme roze-
stavěné dvě ČOV vBechyni avJetěticích. Dokončili jsme
auvedli do zkušebho provozu opěrnou zeď, komunikaci
etně veškeré infrastruktury vKřemži, uspěli jsme vsou-
ži na dostavbu 2. etapy výrobní haly Mondi vpapírch
apokračujeme ve spolupráci spamátkáři města Tábor.
Na co byste se chli zaměřit do budoucna?
Chceme se přizpůsobit potřebám našich zákazníků, na-
bídnout stavbu od projektu až po zajištění kolaudačního
souhlasu. Být plně orientováni vtechnologických aPSV
dovkách. Zároveň vnímáme velký potencl v oblasti
patkové péče. Rostoucí poptávky po jejich rekonstruk-
ch a poeby spojené s údržbou těch stávach. Do
budoucna bych se tedy chtěl zaměřit na tuto oblast avy-
budovat tým specialistů, kteří budou takové stavby ut.
V týmech už teď takové lidi máme. Pak tu jsou opravy
vodovodů akanalizací, které snad žádná krize nezastaví.
Co vám Metrostav za uplynulé období dal?
Je tu mnoho práce, mnoho výzev. Ale myslím si, že Met-
rostav mi dal možnost se polet na zajímavých stavbách,
které výrazně mění tř Jihočeského kraje. Rád bych ta
vyzdvihl nasazení našeho týmu jako celku – dva, respekti-
ve tři projektové týmy, fungující obchodní odlení – více
než třicetičlenný tým jedoucí na 110 procent.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
BeMo apráce ve stavební jámě vBerlíně
Divize Speclní zakládání společnosti BeMo Tunne-
lling (BeMo) vBerně má vběhu celou řadu zajímavých
zakázek a vykazuje vysoké pracovní nasazení. Reali-
zace projektů probíhá obvyklým a osvěeným z-
sobem ve spolupráci se společností Zakládání staveb.
Konkrétně jde otyto zakázky:
stavební jáma pro projekt Ku’damm Karrée, BA 2, BF
sever vBerlíně,
stavební jáma KNESE Knesebeckstrasse 62+63 vBer-
líně,
silniční most vGottleubatalbrücke uPirny, zhotovení
pilot azákladů pro piře apodpěry,
Technická univerzita vBerně – záporové pažení sta-
vební jámy, izolace základové desky jámy akotvy,
lnice A 100, stavební objekt 6 a 7, Berlín (50:50
sdružení sHeitkamp),
tunel Baukau, Herne.
Podrobji se budeme věnovat projektu KNESE v Kne-
sebeck-strasse 62/63 v Berlíně (foto). V dubnu 2019
bylo totiž Speciální zakládání BeMo pověřeno zakázkou
na zajištění stavební jámy pro tento projekt. Zadavatel
– Objekt-gesellschaft Knesebeckstrasse, Esplanade 41
vHamburku – pořil tímto malým, ale oto náročněím
projektem společnost BeMo, ato díky odborné zsobi-
losti. Pomohla také různá alternativní řešení kvypsanému
výběrovému řízení. Svou roli sehrál ifundovaný přístup
společnosti BeMo vrámci realizace stavebního projektu
Ku’damm Karee Jih, který se nachází v bezprostřední
blízkosti této stavby. Taměí zadavatel byl s průběhem
a výsledkem prací nadmíru spokojen.
Komplikované podloží
Aktuální zakázka ve výši asi 2,2 milionu eur zahrnuje za-
jišní stavební jámy vBerlíně City západ vbezprosední
blízkosti Kurfürstendammu. Geologické podloží pro zalo-
žení stavby je komplikované, protože pod dřívější zástav-
bou aantropogenními navážkami se vyskytuje střídavě
vrstva písku a soudržného slínu. Tento střídavý výskyt
propustch anepropustch vrstev ztěžuje nejen zhoto-
vení těsnicí základové desky vytvořené pomocí tryskové
injektáže, nýbrž komplikuje také odvodní stavební jámy.
Zvolený způsob technologie zajištění stavební jámy před-
pokládá vertikální zajištění pomocí převrtávaných piloto-
vých stěn pilotami oprůměru 750 a 900 mm. Na jed
straně jámy musí být sousední budovy podchyceny za
pomoci technologie tryskové injektáže.
Prováděcí projekty pro použité technologie připravuje
technická kancelář vInnsbrucku, ato ve stabilně vysoké
kvalitě. Stavební práce společnost BeMo provádí vlast-
mi silami ačástečně ve spolupráci skolegy ze Zak
staveb. Průzkum bojových prostředků (nevybuchlých
pum apod.), průzkum vrtných šablon ačerní vody jsou
svěřeny subdodavatelům. Zemní práce byly investorem
zadány generálnímu dodavateli stavebch prací a jsou
tak mimo odpodnost spolnosti BeMo.
Zhotoveny jsou již převrtávané pilotové stěny aprobí-
hají práce na základové desce za pomocí tryskové injektáže.
ení stavební jámy podle plánu se uskuteční letos vlis-
topadu. Závěrem je na místě uvést, že spolupráci se spo-
lečností Zaklání staveb hodnotíme jako velmi pozitivní,
ato zejna proto, že je zalena na vzájemné důvěře. Za
to patří našim kolegyním akolegům velké poděková.
Michael Gross, Robert Dostál
le elektronické formy vzdělávání
umožnit zaměstnancům variantu absolvování
vybraných školení prosednictvím časově
nezávislého systému,
zvýšit dostupnost školení ifiremních informací
pro zaměstnance včetně doložitelnosti jejich
absolvování,
inteligentní správa obsahu areporting využívá
nabídky vzdělávání,
zachování kvality poskytovaného vzděláváníi
zvýšení jeho dostupnosti,
snížení doprovodných nákladů na školení
zastnanců.
1
2
3
4
5
6
Metrostav_17_2019.indd 2 26.09.19 12:50
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 17/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (816 ms)

Rendering Strana 3 (102335): (0/1) (808 ms)

Rendering Strana 2 (102330): (0/1) (861 ms)

Rendering Strana 1 (102325): (0/1) (867 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2894/vth118493-1.jpg (3x)

 i2894/vth118499-1.jpg (3x)

 i2894/bg102330.svg

 i2894/vth118504-1.jpg (3x)

 i2894/vth118509-1.jpg