Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
1
3
Blahoejeme
Upřímné přání všeho nejleího zasíme všem nim
spolupracovníkům, kteří v říjnu letošního roku oslaví
své životjubileum. ejeme jim do dalších let hodně
zdraví, štěstí a spokojenosti nejen v pracovním, ale
také v rodinném životě. Za práci, kterou vykonávají pro
naši společnost, jim děkujeme a přejeme ještě mnoho
daích pracovch i osobch úspěchů.
50 let
Ing. Ivan Kula, disper výroby z divize 4
Jiří Dobrovodský, elektromontér z divize 5
Ing. Karel Böhm, stavbyvedoucí z divize 6
Miroslav Podrabský, strojk z divize 7
Josef Chlumský, řidič z divize 7
60 let
Jan Růžička, mistr z divize 1
Ing. Jan Strejček, hlavní stavbyvedoucí z divize 4
Josef Šilhan, mistr z divize 7
clav Brož, mistr z divize 7
Mgr. Miroslav Ballek, ved. útvaru z Divize development
Ing. Karel Scharf, vedoucí útvaru na centrále
V říjnu oslaví své životjubileum také
Eva Komínková, účetní z divize 1,
Hana Hejnová, vedoucí útvaru z divize 8.
Rovž jim srdečně blahopřejeme.
Největší podzemní stavba v České republice se prodlužuje pod zemí i na povrchu
Stavbu více než 6km úseku tunelového komplexu Blanka v severozápadní části Městského okruhu v Praze nelze
přehlédnout. Od zahájení před 20 měsíci se pod vedením divize 2 Metrostavu rozeběhla v plné šíři. U zhlaví jižní
ražené tunelové trouby u trojského portálu divize 1 provádí foliové izolace definitivobezvky (foto č. 1) a divize 6
dohlíží na armování a betonáž spodní klenby (foto č. 5). Vzhledem k nepříznivým geologickým podmínkám pod
Stromovkou pracovníci divize 5 z týmu Ing. Jana Kvaše pokračují v ražbách kalot obou tunelových trub členěným
porubem (foto č. 2, 3). Koncem září první třetina kaloty v severní tunelové troubě přesáhla 1255 m, v jižní je o asi
70 m pozadu. Celý profil obou trub, s výjimkou dna, je hotový s odstupem asi 110 m za čelbou. Trojské hloubené tunely
v otevřených stavebních jamách jsou rozpracované po celé délce (foto č. 4), takže divize 7 už má většinu odvozů
zeminy z výkopů za sebou. Rozsáhlá stavba vzbuzuje pozornost nejen Pražanů. Maturanti ze Střední školy stavební
z Třeče nahlédli do obrovské stavebjámy na Letza doprovodu tiskového mluvčího Metrostavu Ing. Frantka
Poláka (foto č. 6 uprostřed). Směrem ke Špejcharu viděli, jak prostor křižovatky U Vorlíků plní železobetonová
konstrukce hloubených tunelů (foto č. 7), při jejíž stavbě pomáhá i tým Doprastavu. Na MÚK Malovanka, která
nový komplex propojí se Strahovským tunelem, chystá Ing. Tomáš Kohout a jeho lidé z divize 5 evedení dopravy
do severního segmentu křižovatky na hotovou konstrukci podzemní rampy (foto č. 8) a otevření nové ocelové lávky
(foto č. 9). O tom, jak postupují práce při stavbě Blanka, se všichni zájemci mohou přesvědčit na internetových
stránkách www.tunelblanka.cz nebo v Informačním středisku na Letné, jež je otevřené ve středu od 14 do 18 hodin.
Darovali čtvrt milionu
Souž Nearest to the Pin na charitativjamce v rám-
ci projektu Společně podporujeme letos shromáždila
rovný čtvrt milion korun. Tyto prostředky, věnované
na turnajích Metrostav Golf Challenge hráči a jejich
partnery a znásobené či dorovnané Metrostavem, letos
ispěly hned čtyřem nestátním neziskovým organiza-
cím v regionech k jejich záslužné práci.
Jako charitativ jamka je vždy vybrána jedna z tří-
parových jamek na ti, kde se turnaj Metrostav Golf
Challenge koná. Pokud hráč zasáhne její green na prv
pokus, Metrostav znásobí částku, kterou hráč věnoval.
Další finanční prostředky mohou do sbírky, kterou admi-
nistruje Nadace Auxilia, vlit i partneři hráčů či daí po-
zvaní hos, jako eba na posledním turnaji na Konopišti
světová rekordmanka v rychlobruslení Martina Sáblíková.
Na závěr dne Metrostav částku dorovná.
Letošní první golfový turnaj Metrostav Golf Challenge,
který divize 9 uspořádala na Nové Americe nedaleko Jaro-
měře, ispěl částkou 50 000 na nákup polohovacích
lůžek pro Hospic Anežky České v Červeném Kostelci.
Divize 6 pozvala své hosty do golfového resortu v Hlu-
boké nad Vltavou a výžek turnaje ve výši 40 000
pomohl Městské charitě České Budějovice nakoupit výpo-
četní techniku pro denní centrum Domino, které se věnuje
dospělým, duševně nemocným lidem.
Při turnaji na hřišti Ypsilon Golf Resort Liberec divi-
ze 8 vybranou částku dorovnala na 60 000 Kč. Posloužila
občanskému sdružení Pasant na nákup počítačů pro
K-Centrum v České Lípě, poskytucí služby v oblasti pre-
vence a léčby drogově závislých.
Turnaj na Konopišti završil letošní projekt Společně
podporujeme částkou rovch 100 tisíc korun. ts
krizové centrum (DKC) za ni vybaví terapeutickou hernu
a uhračást nákladů na provoz. Metrostav je jeho dlou-
hodobým partnerem a jsme o něm psali mnohokt.
Proto pomoc centra týraným, zneužívaným a zanedbáva-
dětem spíš než textem ipomeneme fotografií z cha-
ritativjamky posledho turnaje golforie (foto).
Děkujeme všem, kdo do Projektu Společně podporu-
jeme letos přispěli. Kromě sportovho ducha mají totiž
i laskavé srdce, a to si zaslouží připomenout.
Lenka Svobodová, foto Ota Mrákota
4 5
8 9
Všude je spousta li
Ing. Jan Prosr strávil mnoho sho pracovního času
kolem staveb metra, a svou pozornost proto dopravě
věnoval i i dovolené v Číně. Zajímalo ho, jak zvládá
přepravit obrovské množství li, kteří v zemi žijí...
Čínské hlavní město, česky zvané Peking, se rozkládá
na ploše téměř 17 000 km², což představuje více než pěti-
nu území ČR. Šestnáct milionů obyvatel centra i jeho okolí
využívá pro rychlou dopravu nejčastěji podzemní dráhu,
která je samozřejmě podstatně rozsáhlejší než pražská. Je
méně honosná, ale účelově zaříze(foto), standardní
technologickou úroveň a spolehlivě funguje.
Na rozdíl od nás je v ale všude spousta ízen
v uniformách, na vstupech a výstupech turnikety a ve
stanicích v širším centru města kontroly zavazadel jako na
letištích. Jízdenky mají formu platebních karet bez viditel-
magnetické pásky a čipu. Na každé stanici se dadobít
a zdné se z nich automaticky odečítá. Na nejnovějších
trach jezdí moderní soupravy s klimatizací. Okamžitou
polohu vlaku signalizují barevné žárovičky ve schématu
nad každými dveřmi. Ve ech vagonech promítají na
displejích reklamní klipy a dopravní informace. Hlášení
stanic bylo vždy velmi hlasité, ale jistě nejen pro mne
nesrozumitelné. Nejmodernější pekingskou trasu metra
jsem ale neviděl otevírali ji až i dny po m odletu.
i zdě vlakem jsem pochvalzaznamenal, že po
obou stranách 1500 km trati, kterou jsme v Číně projeli, se
téměř bez přerušení rozkládá několik desítek metrů široký
s uprave a udržova zeleně. š vlak nebyl nej-
rychlejší. Uprostřed noci na dlouho zastavoval a v obou
směrech s v intervalu 6–10 minut míjely rychlé rychlíky
a asi 2x za hodinu ješrychlejší pantografové expresy
s protáhlými oblými íděmi. Zajímavé bylo, že kromě
nich byly na plně elektrifikované trati všechny ostat
vlaky teny hlučnými dieselovými lokomotivami.
Uliční doprava ve velkých čínských městech je kapito-
la sama pro sebe. Nejdřív jsem si myslel, že na slitých
ižovatkách, do nichž ústí 3–4 pruhy v každém směru, si
každý účastník provozu vybere na semaforech svoji oblí-
benou barvu a vyjede… Kdo odbočuje doleva, dává u nás
prakticky všem přednost. V Číně je tomu většinou naopak.
Jízda na kole tu taky svá specifika: i kdjedete ve
svém směru po cyklistům vyhrazené vozovce, nesmíte
jet i pravém obrubku, neboť tam jezdí ti, ktí jedou
opm směrem. Pro chodce tu jsou asi nejnebezpeč-
í naprosto nehlkola s elektrickým pohonem.
Cizinci v Číně za volant v podstatě nesmějí, neboť se
tu neuznávají mezinárodní řidičské průkazy a absolvovat
kurz s testy v čínštině je prakticky nemožné. Čínský
silničprovoz je vskutku obrovský, a přitom víceméně
nekonfliktní. Řidiči všech vozidel jsou tam totiž velmi
pozorní, předvídaví a jezdí dokonce nižší rychlostí, než je
povolená. Leccos bychom od nich mohli pochytit.
Ing. Jan Prosr, divize 8
6 7
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce Koželužská 5,
180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 18/2008 vyšlo 9. 10. 2008 (19/2008 vyjde 31. 10. 2008) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jan Cuc, Ing. Jiří Kavan, Mgr. Jan Kuchař, Pavel Meyer,
Ing. Jaromír Pavlíček, Ing. Jaromír Šob a Ing. Libuše Weinfurtová / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax.: 244 023 333 /
Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávání novinových zásilek bylo povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 /
Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Metrostav Family Cup
Jedectý rník golfového turnaje Metrostav Family
Cup, který pořáspolnost PDJ Development, uza-
elo koncem ří finále v Cihelnách na ti Astoria
Golf Resort. Na závěr hry předali pořadatalé šek na
75 tisíc korun Sdružení SOS dětských vesniček.
Tradičního turnaje, ve kterém mohou hrát výhradně
dvojice hráčů v příbuzenském vztahu, se letos v devíti
kvalifikacích zúčastnilo na 250 rodinných týmů. Nej-
mladšího a nejstaršího hráče přitom dělilo neuvěřitelných
70 let! Celkovými vízi se stali 11letý Daniel Havel s ot-
cem Jiřím, obchodměstek divize 6 Ing. Jí Sládek se
svým rodinným týmem skončil na 23. mís.
Metrostav je už podruhé generálním partnerem turna-
je, jenž za deset let existence ky hráčům a íznivcům
poskytl SOS vesničkám již 2 miliony korun. Atmosféra Fa-
mily Cup je totiž nejen rodinná, ale hlavně eje dětem.
Metrostav_18_08.indd 4 10/8/08 9:27:24 AM

 

Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2008, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (669 ms)

Rendering Strana 4 (104302): (0/1) (342 ms)

Rendering Strana 3 (104301): (0/1) (341 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3161/vth120972-1.jpg (3x)

 i3161/vth120973-1.jpg (3x)

 i3161/bg104302.svg

 i3161/vth120969-1.jpg (2x)

 i3161/vth120971-1.jpg (2x)