Jsme jedné krve, ty i já

9. října 2008 / 18 / XX

více o Daruj krev s Metrostavem

ve fotosloupku na str. 2

Ptáme se: doc. Ing. arch. Radomíry

Sedlákové, CSc. str. 2

M e t ros t a v

a .s.

č l e n

ddm

g ro u p

Stavba Národní technické knihovny

vrcholí str. 2

Budova budoucnosti roste

netradičními postupy str. 3

Jízda s dvouletým předstihem

Karlovarská aréna zaujme svou

variabilitou str. 3

Krátce / Aktuálně

Volby v ZO OS Stavba v Metrostavu

V průběhu letošního léta proběhly v Metrostavu volby

do orgánů základní organizace odborového svazu Stavba.

Na další čtyřleté volební období byly zvoleny jak

šestnáctičlenný výbor ZO a dílenské výbory, tak i revizní

komise. Novým členem výboru ZO se stal Zdeněk Zachař

z divize 7. Předseda a místopředseda výboru ZO OS Stavba

se v Metrostavu nezměnili.

Martina Sáblíková

zahajuje sezonu

Po golfovém turnaji

Metrostavu na Konopišti,

na kterém byla hostem,

vyrazila rychlobruslařka

Martina Sáblíková (foto)

s trenérem i ostatními členy

Novis teamu na dráhy v Itálii a v Německu, aby se na ledě

připravila na nadcházející sezonu. Začátkem listopadu

zahájí sérii Světového poháru závodem v Berlíně, po týdnu

se postaví na start v Heerenveenu a sedm dní na to

v Moskvě. Poslední listopadový víkend odstartuje v prvním

Světovém poháru juniorů v německém Inzellu. „Jezdit

na závody a trénovat na ledových dráhách v zahraničí

můžeme jedině díky podpoře od sponzorů,“ poděkoval

Metrostavu trenér Petr Novák. Přejeme Martině Sáblíkové

úspěšný start a držíme jí palce, aby dosáhla stejně

skvělých výsledků, jako vloni.

Doprastav rozšiřuje působení v Polsku

Polská organizační složka Doprastavu sídlí od 17. září

v novém zastoupení v Bialsko-Bialej. Do provozu jej

slavnostně uvedli generální ředitel Doprastavu Ing. Dušan

Mráz a viceprezident DDM Group Ing. Viliam Turanský.

Ve stejném termínu se oba zúčastnili i kontrolního dne

na stavbě tunelu Emilia u obce Laliky. Jeho ražba už

pokročila. Kalota hlavního tunelu se přiblížila délce 300 m,

evakuační tunel dosáhl délky 185 m.

Den otevřených dveří

V sobotu 18. října budou v rámci

Dnů stavitelství a architektury přístupné

i některé stavby, které buduje Metrostav

nebo se na jejich stavbě podílí:

Národní technická knihovna

Areál VŠ Dejvice Praha 6

každou celou hodinu od 9–14 h

KV ARENA

Karlovy Vary-Tuhnice

9–13 h, branou u restaurace AC Start

Most přes Labe u Litoměřic

Mlékojedy, 10–14 h

Přijďte se podívat

O celé dva roky dřív, než stanovil smluvní termín, byly v září letošního roku uvedeny do zkušebního provozu tratě

Nového spojení. Rychleji a se zvýšenou kapacitou spojují pražské hlavní nádraží s železničními stanicemi v Libni,

Vysočanech a Holešovicích. Stanici Masarykovo nádraží lépe zapojují do systému městské a příměstské dopravy. Dodavatelské sdružení Pražské spojení, jehož členy jsou kromě Metrostavu společnosti Subterra, Skanska

a Stavby silnic a železnic, tak dosáhlo výjimečného úspěchu. Výrazně k němu přispěla naše divize 5, která razila

1251 m dlouhou jižní troubu dvoukolejného tunelu pod vrchem Vítkov a ve spolupráci s divizemi 1 a 7 ji dokončila.

Severní tubus razila Subterra. Zatímco před rokem si tunely mohlo prohlédnout jen na 7 tisíc návštěvníků při Dni

otevřených dveří, dnes je z oken vlaku jako hotové dílo (foto) mohou obdivovat všichni cestující. Plný provoz bude

na Novém spojení zahájen v prosinci. V polovině příštího roku stavba skončí sadovými úpravami okolí.

Netrpělivě očekávaná stavba na D3 je zahájena

Nová stavba 25 km dlouhého úseku dálnice D3, na níž

se významně podílí Metrostav, vzbudila pozornost nejen obyvatel Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi, kterým dnes doprava proudí středem města. Při

jejím zahájení se objevili i čelní představitelé ČR.

Slavnostního poklepu základního kamene stavby (foto č. 1) se ve čtvrtek 2. října zúčastnil předseda vlády

České republiky Ing. Mirek Topolánek, hejtman Jihočeského kraje RNDr. Jan Zahradník a Ing. Jiří Svoboda (foto

vlevo), předseda představenstva společnosti STRABAG,

která je lídrem dodavatelského sdružení.

„Jižní Čechy si akceleraci dostavby dálnice D3 zaslouží,“ řekl předseda vlády ČR Mirek Topolánek. „Tento region

měl jako první v Evropě spojení koňkou z Českých Budějovic do Lince. I dnes chceme, aby byl spojený s okolním

světem současnou standardní evropskou komunikací.“

Metrostav se na stavbě toho úseku D3 podílí ze 41 %.

„Z 25 km stavby máme na starost realizaci 11,3 km dálnice

od mimoúrovňové křižovatky Planá nad Lužnicí až po MÚK

Soběslav,“ prozradil vedoucí projektu Ing. Bohumil Rohn

z divize 4 a v popisu pokračoval: „Náš úsek zahrnuje i dva

velké dálniční mosty přes rybník Koberný a přes údolí Černovického potoka, které budou mít víc než 500 m délky,

a 14 dalších menších mostů a nadjezdů, včetně dvou přesypaných mostů pro zvěř. Na staveništi u rybníka Koberný

jsme už začali provádět zemní práce.“

Zahájení dlouho očekávané stavby se zúčastnil i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Ing. Alfred

Brunclík, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury

Ing. Gustáv Slamečka, MBA, a za Metrostav jeho obchodní

ředitel Ing. Pavel Pilát (foto č. 2 vlevo). Stavba za více než

10 milard korun by měla být dokončena v roce 2011.

Metrostav_18_08.indd 1

Letní škola TZB letos již po šesté umožnila studentům

pátých ročníků a doktorandům ČVUT v Praze prohloubit

znalosti v oblasti technického zařízení budov a promítnout je do řešení energetického systému konkrétního

objektu. Vedle Metrostavu se generálním sponzorem

akce stala letos poprvé také společnost Subterra.

Třídenní setkání studentů s odborníky z akademické

půdy i praxe se letos uskutečnilo v polovině září ve Zduchovicích. Při přednáškách se na něm na třicet budoucích

odborníků v oboru technických zařízení budov (foto) seznámilo s novými trendy v oblasti energetických systémů

a optimalizace energetické náročnosti budov. Na závěr

skupiny studentů vypracovaly a představily řešení případové studie, pro jejíž zadání posloužil polyfunkční dům

Sluneční náměstí, který v roce 2005 postavil Metrostav.

Letní škola TZB je jeden ze způsobů, jak studenty

po absolvování studia přilákat do našich řad. Na akci se

proto jako odborný garant opět podílel i Ing. Martin Skořepa, vedoucí provozu TZB naší divize 9. Mimo jiné připravil i zadání případové studie. Účastníci Letní školy se díky

němu mohli přesvědčit, že technická zařízení budov u nás

patří mezi vybrané vnitropodnikové nosné technologie,

jimž naše společnost věnuje zvýšenou pozornost a běžně

je dodává na převážnou většinu staveb skupiny DDM.

Metrostav se podílí na stavbě R49

V úterý 30. září byla zahájena stavba rychlostní silnice

R49 mezi Hulínem a Fryštákem ve Zlínském kraji. Na

vybudování tohoto úseku se ve sdružení pod vedením

společnosti Skanska bude z 19 % podílet naše divize 4.

Tým vedoucího projektu Ing. Břetislava Poláka dostane

na starost jednu ucelenou část stavby z celkem 16,4 km

dlouhého úseku se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami

a 30 mosty. Nová rychlostní silnice, vedoucí na Slovensko,

bude zprovozněna v říjnu 2011.

Letní škola TZB 2008

I n g .  A l e š T r n e č k a ,

1

2

foto archiv provozu TZB divize 9

10/8/08 9:27:11 AM