Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 1
Čestné uznání pro sídlo Metrostavu
Na galavečeru konference Šetrné budovy 2014, který
se uskutnil 25. září v hotelu Hilton Prague, převzala
ředitelka společnosti Metrostav Facility Ing. Lenka
Zátorská Čestné uzní za přínos k rozvoji šetrho
stavitelství. Ocenění obdržel Metrostav od České rady
pro šetrné budovy za projekt Palmovka Park II, jenž získal
bronzový certifikát podle SBToolCZ.
Darujte krev
Sedmnáctá akce Daruj
krev sMetrostavem se
uskuteční vpátek 31.října
vCentru vzdělávání Skupiny
Metrostav vpříze
Palmovka ParkuII.
edem děkujeme všem
zaměstnancům Metrostavu i firem jeho Skupiny, kteří
si tento termín poznamenají do kalendáře, aby se jako
obvykle asi 14 dní před akcí přihlásili na hodinu odběru
prostřednictvím firemního intranetu.
Získejte titul na beton
Ve drum pololetí 2014 se vrámci 5. ročku Beton
University uskuteční další dva semináře. Přednášky na
ma Moderní trendy v betonu III. – Prodění betonových
konstrukcí prohnou 6. listopadu v Brně a otýden
pozji také vPlzni. SModerními trendy v betonu II.
– Betony pro dopravní stavby se budou moci účastníci
seznámit 20.listopadu vÚstí nad Labem. Semináře,
na nichž významně vystupují i specialisté zMetrostavu
či TBGMetrostav, jsou zazeny do akreditovach
vzdělávach programů v projektech celoživotho
vzdělávání ČKAIT aČKA. Více informací najdete na
internetových stránkách www.betonuniversity.cz.
Trvalý provoz
Vpátek 27. září byla
slavnostně spušna do
trvalého provozu malá
vodní elektrárna Roudnice.
Vloni vříjnu ji dostavěl a do
zkušebho provozu uvedl
tým Ing. Tomáše Ambrose
zdivize 6. Poté ji doplnil opravou původho rybího
přechodu, vybudováním dalšího a výstavbou umělé dráhy
pro vodní slalom. Akce spojené spostupným uvedením
všech čtyř turbogenerátorů MVE do chodu se zúčastnil také
ředitel divize 6 Ing.Jan Cuc (foto vlevo, archiv divize).
Trojnásobek financí na dopravní spojení
Vpolovině září vyzvala Evropská komise potenciální
žadatele, aby navrhli projekty, na jejichž základě využijí
11,9 miliardy eur z prostředků EU na zlepšení evropských
dopravních spojení. Státy mají k předložení nabídeklhůtu
do 26. února 2015, výsledky výroho řízení ipřiděle
prostředků na projekty budou vyhlášeny během léta.
Vobdobí 20142020 bude pro dopravu z prostředků EU
celkem k dispozici 26miliard eur, tedy více než trojsobek
toho, co Evropská unie uvolnila pro léta 2007–2013.
Zátek ve Vrchlabí
Za účasti ministra vnitra
ČR Milana Chovance (foto
HZS) a mnoha dalších
hostů byla 2. října ve
Vrchlabí oficiálně zahájena
výstavba nové stanice
Hasičského záchranného
sboru a sediska Zdravotnické záchranné slby
Královéhradeckého kraje. Poklepu základního kamene
se zúčastnil i oblastní ředitel divize 9 pro východeský
region Ing. Jaroslav Dolejší, projektový tým řídí Ing. Filip
Křesťan. O stavbě informovalo předminulé číslo novin.
xxxx
více ve fotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Dodrželi jsme slovo
Nový segment staveb
Ing. Vlastimil Jurů řídí od letošního června stavební
práce ve dvou trakčních napájecích stanicích (TNS)
naMoravě. Divize 8 je při jejich rekonstrukci sice jen
subdodavatelemerovské společnosti SIGNALBAU,
poprvé se jí ale podilo proniknout do speciálního
železničho segmentu energetických staveb. Srá
itom zkušenosti nejen ze stavební, ale iztechnolo-
gické oblasti projektů, které by jí vbudoucnosti měly
umnit uczet se ořízení daích podobných zazek
zpozice generálního dodavatele.
„Naše práce na obou stavbách jsou téměř totné.
Musíme při nich zdemolovat staré apostavit nové základy
azáchytné jímky venkovního stání transfortorů měnír-
ny. Obě TNS jsou totiž technicky amorálně zastaralé. Ani
ta veSelné, která byla postavena už vroce 1960, ale ani
druhá, o25 let mlaí, vŘíkovicích už nejsou schop
spolehlivě zajistit stejnosměrné napájení elektrizované
trati a je nutné navýšit jejich traní výkon,“ vystluje
vod rekonstrukce Ing.Jurů.
Objemem se obě zakázky dají přiřadit ke střed
velkým. Vzhledem k těsné prozanosti s prováděním
technologií asnutností zachovat obě TNS vneetržitém
provozu jsou rozleny do dvou poměrně rozvleklých
etap, které začaly letos včervnu askončí během srpna
azáří příštího roku. Stavby jsou vzdušnou čarou vzdálené
jen asi 50 km aobě zvládá namístě řídit jediný stavbyve-
doucí – Jí Vitásek. „Vsoučasnosti máme vŘíkovich
iveStřelné založené základy pro transfortory zprv
etapy stavby, bedníme je, armujeme adotýdne zahájíme
betož,“ popisuje Ing. Jurů a pokračuje: „Všichni pra-
covníci, kteří nazakázkách působí, musejí být speclně
prkoleni apodhají přísné kontrole, co se týče dodr-
žování předpisů z oblastibezpnosti. Pracují totiž sroz-
vody vysoho napětí a při zachování železniční dopravy.
Chybu mohou udělat pouze jednou.
Vzlenost mezi stavbami není velká. Říkovice ale
leží vteplé rovině Olomoucho kraje, zatímco Střelná se
nachází o300 nadmořských metrů výš veZlínském kraji,
vevalašských horách mezi Bílými Karpaty aJavorníky.
Sníh se tam obvykle udrží až dobřezna, atak má vedoucí
projektu Ing. Jurů největší obavy zpřekoní zimy. Obě
stavby jsou totiž hlavně venkovní avšechny jejich železo-
betonové konstrukce, které celkem obsáhnou asi 2200m³
betonu, musí být provedeny naprosto přes. Jak co do
rozměrů, tak hlavně přesným osovým uspořádáním, kde
se odzadaných směrů nesmí odchýlit ani omilimetr.
Vzhledem k tomu, že vposlední době se zavedením
vysokorychlostní dopravy stoupá energetická náročnost
železničních vozidel a stejnosměrné sysmy se ocitají na
hranicích svých možností, dá se očekávat, že požadavky
na přestavbu najecích stanic vzrostou. V pátch
elektrické trakce totiž každá železniční společnost roz-
jela sj vlastní napájecí systém. Historicky proto na
severu Česka funguje stejnosměrná napájecí soustava
3 kV (na mapě tmavší šedá plocha) a na jihu střídavá
25kV, 50 Hz (na mapě stlejší šedá plocha). Výjimkami
jsou trať Tábor–Bechyně se stejnosměrným najem
1,5kV – byla postavena jako první v roce 1903 – aúsek
ZnojmoŠatov–Rakousko se střídavou soustavou 15 Kv
a16,7Hz. Úspěšně zvládnuté projekty veStřelné avŘí-
kovich by tak pro divizi 8 mohly předznamenat mnoho
dalších zajímavých zakázek vbudoucnosti.
Praha
Brno
Znojmo
Říkovice
Střelná
Tábor
Bechyně
Ptáme se: Stanislava Červeného,
vedoucího projektu z divize 3 str. 2
Firma BeMo se podílí na projektu
Crossrail v Londý str. 2
Tři zajímavé zakázky divize 1
vMoravskoslezském kraji str. 3
V tunelu Blanka se 25. září odehrálo
syrové drama fotoreportáž str. 4
Rychlá práce divize 3
udělala radost motoristům
více na str. 3
9. října 2014 / 18 / XXVI
V sobotu 4. října si při dni otevřených dveří asi 14500 návštěvníků prohlédlo nový Trojský most a prošlo čás
tunelu Blanka zTroji na Letnou. Řada z nich zavítala i do téměř dokončených stanic metra Nádraží Veleslan
aNemocnice Motol na budovaném úseku V.A. Podrobnosti z obou akcí najdete v příšm čísle novin Metrostavu.
Optimalizace trati z Chebu na hranici se SRN
V rámci modernizace III. železničho koridoru optima-
lizuje od 29. července tým Ing. Přemysla Krejsy zdivi-
ze 5 ve sdružení s firmou OHL ŽS téměř 10km úsek trati
z Chebu k hranici se SRN. Od 15.srpna zde při stoden
výluce pracují i zastnanci střediska železnch
staveb, které vede Jí Kovařík a vzniklo v úseku výrob-
ho nástka divize 5 Bc. Alexandra Tvrze.
Optimalizovaná trať byla jednokolej, částečně elek-
trizovaná a vlaky na ní jezdily rychlostí do 90 km/h, ato
ne všude. Úkolem týmu Ing. Krejsy apartnera ve sdruže
je přestavět do 31. ktna 2015 celý úsek ve stávající ose
tak, aby se na něm mohla zvýšit maximální rychlost až na
160 km/h pro soupravy svýkyvmi skříněmi a aby mezi
Chebem a německým Schirndingem došlo ke zvýšení
bezpečnosti a ke zlepšení kultury cesto. Dokončení
elektrizace celého úseku bude soástí daího projektu.
i stavbě opravíme sedm mostů (foto), 12 pro-
pustků, přejezd a lávku pro pěší. Provedeme také sanaci
pražcoho podloží s úpravami odvodnění a demontáž
vodního i pokládku nového železnho svršku vl-
ce 3 km,“ vypočítává Ing. Krejsa. K tomu je nutné přičíst
demontáž a montáž nástupiště v zastávce Cheb-Skalka.
Vzhledem k tomu, že svahy místch traťových zářezů vy-
kazovaly v minulosti řadu poruch, musí je stavbi zpevnit
a doplnit gabiony. Před železniční stanicí Cheb vybudují
také po obou stranách zářezu novou zárubní zeď v délce
800 m. „Její výstavba bude náročná nejen kvůli velkému
objemu prací, ale i krátkému termínu, který na její prove-
dení budeme mít,“ doplňuje Ing. Krejsa a dová: „Oprava
ostatních stavebních objektů nebude ani tak nárná
rozsahem, jako koordinací prováděných činností.“
Stodenní výluka mezi Chebem a Schirndingem skončí
v listopadu, v roce 2015 si dokončovací práce vyžáda
nejvýše denní výluky. Po jejich konci bude pjezd III. že-
lezničním koridorem rychlejší, bezpečnější a pohodlnější.
red–, foto archiv stavby
Systémy trakčních proudových soustav
Metrostav_18_2014.indd 1 07.10.14 14:14
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2014, Strana 4

Sending statistics … done (844 ms)

Rendering Strana 2 (102928): (0/1)

Rendering Strana 1 (102925): (0/1)

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: article

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogoa-26.png

 i3014/vth119282-1.jpg (2x)

 i3014/bg102925.svg

 i3014/vth119285-1.jpg (2x)

 i3014/vth119290-1.jpg

 i3014/vth119294-1.jpg