Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 2
Nabídka tréninků pro zaměstnance Skupiny
Centrum vzdělání Skupiny Metrostav zajišťuje pro
zaměstnance, mimo dalších aktivit, tréninky mana-
žerských dovedností. Osobnostní rozvoj je důležitou
soástí přípravy kolegů na plnění náročných úkolů při
rea lizaci staveb. Ivsoučasných podmínch je nabídka
chto akcí široká. Centrum nabízí výběr zotevřech/
katalogových kurzů, do nichž vstupují účastníci na
základě poeby jednotlivců ajednotlivých pracovišť.
Nejžádanějšími tématy jsou vyjednávání, komunikace,
řešení konfliktů ataké vedení porad. Vnabídce nechybějí
ani témata jako práce se stresem, time management ase-
beřízení nebo leadership – vedení týmu.
Další specializované kurzy jsou zaměřeny na rozvoj
dovedností pro kolegy, kteří jsou zazeni do systému
ípravy personálních rezerv. Základem systému je uce-
lený třídílný blok „Startovací manažerský balíček“. Ten
je skutečně startem kpoznání oblasti lidského chování,
která pro některé z nás je stále nezmou. Na základě
připraveného adohodnutého Plánu osobního kvalifikač-
ho rozvoje si personální rezervy zajišťují aktivity, které
jim slouží krozšíření jejich znalostí aschopností. Mohou
se spolehnout ina pomoc svýrem aktivit, kterou jim
rádi nabídnou kolegyně z úseku personálního ředitele
apersonální manažerky.
Účastníci setkání zaměřených na osobnostní rozvoj si
pochvalují, že přístup lektorů napříč tématy je pozitiv
oslovuje apřináší jim poebný vhled do problematiky se-
beřízení ivedení našich kolektivů. Kurzy jsou zaměřeny na
praktický trénink dovedností. Teorii se věnuje menší čas,
ale oto propracovanější je obsahové slení. Pozitiv
vnímaná je realizace akcí vmach skupinách, kde je pro-
stor pro individuální projev účastníků ikonkrétní zpětnou
vazbu. Sdílení praktických zkušeností napříč pracovišti
ináší nové pohledy na možné ření vztahů.
Kromě pravidelných kurzů ne centrum vzdělává
realizuje projekty osobnostního rozvoje pro vybrané
týmy. Ty umožňují vdlouhodoběím horizontu pracovat
surčenou skupinou zaměstnanců. Jejich předností je, že
se lektoři aúčastníci akce mohou věnovat nejen odbor-
m tématům, ale i aktuálním problémům, které se na
pracovištích ří. Skupina samotná se tak stává nositelem
mat, která jsou náplní kurzu. Tím doczí kmaximál
efektivitě využití potenciálu rozvojového setkání.
Centrum vzdělávání každorně inovuje nabídku kur-
zů soft-skills, přemž vychází zročního hodnocení za-
stnanců, padavků vedoucích pracovť, plánu vzdě-
vání arozvoje společnosti i z vyhodnocení dotaz
spokojenosti zkurzů, kde se často objevují podněty kza-
řazení nových témat. Nabídku kurzů plánovaných pro další
období naleznete na intranetových stránkách https://met-
rostav365.sharepoint.com/sites/Skupina_Vzdelavani/ .
Tým Centra vzdělávání Skupiny Metrostav
Pro Letiště Praha
Tým Metrostavu je možné vidět u ruzského lettě.
Ve sdružení se společností SMP tam již nějaký čas
dokončuje opravu rozestaného díla rozšíření čisrny
odpadních akontaminovach vod (foto č. 1 a2).
Vprostoru lettě jsou kladeny vysoké nároky na kva-
litu vypouštěných vod. Letiště Praha tak provozuje dvě
čistírny odpadních vod – jednu pro areál SEVER, druhou
pro areál JIH. Aprávě té se zakázka, na které pracuje tým
pod vedením Ing.Josefa Holady zdivize 6 týká. Stavbu
edstavují opravy adokončení železobetonových nádrží
po předchozím dodavateli avýstavba nádrží nových, které
jsou ztší části umístěné pod úroveň terénu (foto č. 3
a4), poebná zařízení (na snímku číslo 5 hrubé strojně
stírané česle) a stavební objekty, kde jsou umístěné
poebné technologie. Jde o čerpací stanici (foto č. 6),
dmýchárnu, sklad chemikálií arozvodnu. Hotovo by mělo
t vktnu příšho roku.
red–, foto Jakub Červenka
Jana Kolka,
vedoucího projektů zdivize 6
VMetrostavu působí 30 let. Začínal na stavbě stanice
metra Palmovka, poté se přesunul kvýstavbě kon
stanice metra B na Černém Mostě. Po krátké cestova-
telské pauze vroce 1995, kdy na čtyři měsíce opustil
firmu, nastoupil do Metrostavu jako mistr do střediska
se zaměřením na železobetonové konstrukce (ŽBK).
Postupně se posunul do pozice vedoucího projektu.
Jak jste se dostal kbetonářům?
vodně jsem se hrnul kpozemním stavbám ke klasické
výstavbě, ale vjeden moment se mi naskytla možnost
výběru. A protože klasickou „pozemařinu“ jsem znal,
železobetony pro mě byly něčím nové. Tak jsem se pro ně
odhodlal acoby mistr jsem se přesunul kvýstavbě Paláce
Myslbek, který spojuje ulici Na Příkopě sOvocným trhem
vcentru Prahy. Pak jsem vmci ŽBK prel mnoha pro-
jekty. Byly to vodní stavby, obytné soubory, průmyslo
paláce, administrativní centra idopravní stavby – jedna
zmých největších dopravních staveb byl určitě tunelový
komplex Blanka. Vše vždycky spojoval beton.
žete přibžit ve zaření vrámci provozu ŽBK?
Posledních pět let působím vpozici vedoucího projektu
vrámci Provozu ŽBK. Vnedávné době jsme dokoili dva
bytové domy Aalto Cibulka aBD Lehovec. Ataké jsme se
dostali kúplně jinému odvětví, ato je výstavba dálničních
mostů. Konktně jde očti menší mostní objekty na ob-
chvatu Hradce Králové vrámci prodloužení dálnice D11,
stavba 1106. Pce je to skoro stejná jako jinde, akorát ta-
dy jsme pád vbahně, bez připojení na vodu aelekinu.
Vnímáte vrámci svého letitého působení posun?
Za ty roky máme určitě ohromné zkenosti. Ale kdykoliv
ijdeme na novou stavbu, tak nás něčím překvapí. Nej-
ce to jsou lidi apadavky investorů. Poslední dobou
jsme sm ale problém neměli. Vloňské roce jsme také
vytvořili menší pohledové objekty. Třeba tvarově složi-
tý, ale krásný pohledový strop atria rodinné vily vTroji.
Nebo třeba na zakázce v OAC Pček se nám podařilo
zhotovit pohledové spirálové schodiště. Jsou to přesně
ty objekty, na kterých naše zkenosti zhodnotíme aza
které se určitě nemusíme stydět. Proto jsem byl nejspíš
vloňském roce osloven Českou betonářskou společnos
avrámci prezentace nové normy na pohledové betony
jsem měl přednášky zrealizace pohledových konstrukcí.
Nejdůležitější je pro mě uitě sehraný kolektiv. Amy má-
me tým, který funguje velmi dlouho, ajeden na druhého
se může spolehnout.
Co byla vaše nejvěí výzva?
Myslím, že to byl komplex Quadrio na Národní třídě, kde
jsme nastoupili síměsíčním skluzem vzalože stavby
atoto zpoždění jsme dokázali v1.NP vynulovat. Tenkrát
tam hrozilo vysoké penále pro Metrostav. Stavba to ne-
byla nijak jednoduchá, čelili jsme neustálým problémům
vsouvislosti sumísním vcentru Prahy. Nejnáročnější
byla zejména logistika stavby skterou jsme bojovali k
den anoc. Tenkrát jsem tam nechal ikus svého zdraví.
Je něco, co byste si v rámci sho oboru chl vy-
zkoušet?
Prel jsem mnoha typy staveb, mám pocit, že jsem dělal
snad vše. Ale do budoucna bych si určitě přál realizovat
stavby s více pohledovými betony. Nejhoí totiž je, že
když postavíte monolitickou stavbu, všichni to nahodí,
oblí abeton vlastně nikdy nevidíte. Kdežto pohledové
konstrukce za vámi zůstávají. Ve stavebnictví by se měl
ce vyívat pohledový beton jako architektonický prvek.
Asřuje to tímto směrem?
Já myslím že, ano. Jenom architekti by měli být více od-
žní je používat. Pohledové konstrukce vám chyby při
montáži totiž neodpustí.
Kterou stavbu spohledovým betonem jste dělal rád?
Jsou to dvě budovy vDejvicích – Nová budova ČVUT, kde
jsem spolupracoval spaní architektkou Alenou Šmko-
vou, apak sousední budova Národní technické knihovny.
Tyto nás určitě dobře reprezentují.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
BeMo aaktuální práce vtunelu Bertoldshofen
Vkvětnu 2018 byla společnosti BeMo Tunnelling (Be-
Mo) přiklepnuta zakázka na výstavbu tunelu Bertolds-
hofen (foto č. 1 a2), který je realizon vrámci projek-
tu B72 Obchvat obcí Bertoldshofen a Marktoberdorfu
v bavorském okresu Ostallgäu. Tato dopravní stav-
ba představuje mnoho náročných operací – naíklad
vjižní části tunelu musely být překonány krajně obž-
né geologické podmínky.
Celková délka tunelu Bertoldshofen činí téměř 600 m.
Ztoho cca 540 m bylo mezitím vyraženo hornickým z-
sobem aveznu 2020 dokončeno. Stejně tak se poda-
řilo zhotovit cca 150 m dlouhou záchrannou štolu, která
odbuje přibližně uprostřed hlavního tunelu. Štola byla
provedena novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM)
aražbou spomocí trhavin.
Spracemi na vnitřním plášti tunelu Bertoldshofen se
zalo vúnoru 2020 paralelně sražbou záchranné štoly
azbývající rbou vjižní části. Dne 3. září byla dokoena
poslední betož dna vhlavním tunelu.
Další vývoj projektu
i provádění betonáže v klenbě tunelu jsme po počá-
tečních obžích na základě nesmírně vysokého obsahu
výztuže nyní dokázali přejít k pravidelným postupům.
ekáváme, že se na konci října podaří dokončit betonáže
standardního průřezu. V návaznosti na to dojde k e-
stavbě bednicího vozu, který sloužil původně kprovádění
bednění tunelu pro účely roířeného průřezu, což má být
vzávislosti na počasí dokončeno vzimě 2021.
Dodatně kprovádění práce na tunelu byla vsrpnu
2020 vyhloubena stavební jáma pro provozní budovu před
severním portálem tunelu (foto č. 3). Podle projektu mají
t betonářské práce na provozní budově zrealizovány
do prosince letošho roku. Spracemi na instalaci tech-
nologií se tak má odstartovat od začátku příštího roku.
Zdařh!
Henry Barthel, Robert Dostál
Foto archiv společnosti BeMo
3
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_18_2020.indd 2Metrostav_18_2020.indd 2 13.10.20 15:4313.10.20 15:43
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (398 ms)

Rendering Strana 3 (102251): (0/1) (392 ms)

Rendering Strana 2 (102250): (0/1) (428 ms)

Rendering Strana 1 (102249): (0/1) (428 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2875/vth118411-1.jpg

 i2875/vth118412-1.jpg

 i2875/bg102250.svg

 i2875/vth118413-1.jpg

 i2875/vth118414-1.jpg