Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 4
Stavby Metrostavu z ptačí perspektivy: sportoviště, dopravní tahy i památky
Přelet nad krajinou, budovami a infrastrukturálními projekty nabízí vždy zajímavý pohled. Lidé běžně chodí kolem
staveb a vstupují do nich. Často však až nadhled prozradí, jaký je půdorys objektu či kolik plochy zabírá. To je
patrné třeba u nově postavené Městské plavecké haly v Lounech (foto č. 1), kterou divize 8 dokoila a zprovoznila
nedávno. Jde o dvoupodlní objekt se zastavěnou plochou 2056 m
2
a obestavěným prostorem 17 282 m
3
. Právě
snímek z nadhledu výstižněji dokládá uvedená čísla. Budovy, které rostou do výšky, jsou patrné na staventi
projektu Oaza v Liberci (foto č. 2). Na snímku z konce července je několikapatrová budova „obklíčena“ jeřáby.
V letních měcích byl za pomoci dronů zachycen rozestaný kostel Krista Spasitele na pražském Barrandově
(foto č. 3), který dokouje tým divize 9. Železobetonové stěny zde tví půdorys latinského kříže. Z jiného soudku
je rozsáhlá dopravní stavba divize 5, která představuje rekonstrukci železnho koridoru Hostivař – Praha hl. n.
Snímek č. 4 zachycuje nové zasešení rekonstruovaného nádraží Praha-Vovice. Zajímavý pohled nabízí nedaleké
vlakové depo (foto č. 5). Sérii fotografií uzavírá pohled na Trenčianský hrad nad slovenským městem Trenčín (foto č.
6), kde divize 8 dokoila rekonstrukci opevní. Podrobnosti o tomto projektu nabízí článek na str. 3.
red–, foto archiv Metrostavu a Michal Ontko, Archeologická agenra s.r.o.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Konference BIM
on-line
Také letos se uskutnila tradiční mezinárodní konfe-
rence BIM a digitalizace ve stavebnictví. Přední od-
borníci se setkali 24. září vBratislavě prostřednictm
živého on-line přenosu. Ve virtuální formě konferenci
sledovalo 180 účastků.
Cílem konference je mezinárodní výměna zkušeností
apodpora osvěty kmatu BIM mezi odbornou stavební
veřejností. Organizátorem akce je vydavatelství Eurostav,
ato pod záštitou Ministerstva dopravy avýstavby Sloven-
ské republiky. Navzdory situaci scovidem-19 se virtuálně
setkali odborníci z oblasti stavebnictví a architektury
zvíce zemí aednesli své inspirativní přednášky. Mezi
nimi byl také Ing.Jaroslav Synek, specialista na kvalitu
stavebních prací aBIM vMetrostavu. Konstatoval, že ne-
dostatečné využívání digitalizace je důvodem stagnující
efektivity stavebních procesů apřiblížil možnosti apříno-
sy digilní agendy stavebních prací. Koncepci zavádění
BIM vČR na konferenci přibžil na příkladech zpraxe Petr
Matš zodborné rady spolku czBIM.
Konference na téma informačních modelů ve staveb-
nictví se také ve dnech 2. a3. září uskutečnila vPraze.
Letošní již 6. ročník této konference opět dokumentoval
aktuální vývoj informačních modelů budov astav připra-
venosti české digitální legislativy.
–red–
Meziměsíční srovnání
Nejvyššího růstu dosáhly:
Slovinsko 12,2%
Francie 5,0%
Rumunsko 4,3%
Nejhluí pokles vykázaly:
Německo 4,3%
Polsko −3,5%
Švédsko −1,7%
Meziroční srovnání
Nejhlubší pokles zaznamenaly:
Maďarsko −21,0 %
SR −15,4 %
Polsko −11,0 %
Španělsko −10,5 %
ČR −10,4 %
Francie −5,2 %
Portugalsko 4,3 %
Bulharsko −3,9 %
Slovinsko −1,9 %
Německo −1,9%
st vykázaly pouze
Rumunsko 12,2%
Finsko 2,5%
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 18/2020 vyšlo 15. 10. 2020 (19/2020 vyjde 2. 11. 2020) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing. Roman Čech, Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Mgr. Jana Kořínková, MBA,
Ing.JitkaNeklanová, Ing.Petr Půta, Ing.Renáta Zavřelová a Ing.Michal Zelenka / Neoznačené materiályipravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Dva diplomy pro mosty
Metrostavu
Hotel International Brno na sklonku září hostil 25. me-
zinárodní sympozium mosty 2020, kde kromě předsta-
vení novinek v oblasti mostního stavitelství došlo na
edání ocenění, která uluje Ministerstvo dopravy
ČR. Metrostav si odnesl dvě trofeje!
Soástí sympozia byla soutěž o Mostní dílo roku
2018, do které se mohly přihlásit mosty, které byly uve-
deny do provozu vroce 2018, případně dříve, akteré se
již osvědčily vprovozu po dobu minimálně jednoho roku.
V kategorii „novostavba“ si trofej Mostní dílo roku
2018 odnesl tým divize 6, ato za Lávku pro pěší přes
Otavu vPísku. Ocenění zrukou ministra dopravy převzali:
na snímku č. 1 druhý zleva statik Ing.Janata, starostka
sku Mgr.Eva Vaurová, Ing.Milan Hromádka zdivize
6. aIng.Václav Filip, vedoucí odboru investic Písek.
Titul Mostní dílo roku 2018 vkategorii „přestavba ne-
bo oprava“ získal projekt pod vedením Ing.Petra Hanzala
zdivize 5 (na snímku č. 2 vpravo) Nové železniční mosty
nad Mikulášskou ulicí vPlzni. Jsou součástí stavby Uzel
Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně
mostů Mikulášská a nachází se v blízkosti památko
chráněných objektů plzeňského hlavho nádraží. Pod
mostem prochází silnice I/20, trolejbusové linky atram-
vajové trati. Původní železniční most zroku 1909 tvořila
spojitá konstrukce zocelových plnostěnných nýtovaných
nosní. Opěry mostu byly zkamenného zdiva, sed
podpěru tvořily ocelolitinové sloupy na betonových pat-
kách. Na stavbě nebylo úplně jednoduché zkoordinovat
všechny přeložky energií, vod, kanalizací, silnice první
ídy se navíc zahlubovala apo celou dobu výstavby, až
na ktké výluky, tam jezdily tramvaje.
Sympozium se zabývá projekcí, výstavbou, rekon-
strukcí aúdržbou silničních aželezničních mostů vČR
i jinde ve stě. Každým rokem je zde přítomno přes
600účastků zřad státních orgánů (MD ČR, SFDI, ŘSD,
DC), samosprávy, akademické obce, komerčních sub-
jektů aodborné veřejnosti. Oceněným blahopřejeme!
red–, foto archiv Sympozia mosty 2020
Stavební výroba vEU
Eurostat zveřejnil výsledky srovnání vývoje staveb
výroby členských států Evropské unie. Lze očekávat,
že vlivem pandemie koronaviru nejsou mezirní sta-
tistiky nijak povzbudivé, optimističtější je ovšem me-
ziměsíč srovnání z průběhu léta.
Podle posledních údajů Eurostatu objem stavební
výroby ve státech eurozóny v červenci meziměčně
o0,2 procenta vzrostl, ovšem zpohledu celé EU27 klesl
o0,1 procenta. Meziročně stavební výroba klesla včer-
venci o3,8 procenta veurozóně azpohledu celé Evrops
unie o3,9 procenta.
Data ovývoji vprůmyslu ave stavebnictví vměsíci
září zvejnil také Český statistický úřad (ČSÚ). Podle
nich mezirní propad stavební výroby vČeské republice
zpomalil na 10,4 procenta zčervnových 11,8 procenta.
red– aPhDr.Dan Čechvala
1
2 3
4 5
6
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Spolupráce sČVUT
Vcentrále Metrostavu proběhlo 8. září načení on-line
formátu jedné zednášek pro ČVUT. Naše společnost
m vla vsíc spolupracujícím vysokým školám.
Na fakultě stavební totiž při standardní výuce probíha-
ly pravidelné Technické čtvrtky, což je cyklus předšek
odborků zpraxe partnerských firem fakulty. Semináře
jsou otevřeny studentům ipedagogům všech oborů. Kvůli
pandemii koronaviru jsou vysoké školy ale zaené, atak
pedagogové zvolili formát, kdy do firem chodí natáčecí
štáb. Téma, které se natáčelo vCentru vzdělávání Sku-
piny Metrostav, přednášel přípravář zdivize 5 Ing.Maj
Novotný. Hovořil o projektu mostu Åstfjordbrua, který
eklenul norský fjord. Most měří 735 m, je založen
ivmoři apro jeho výstavbu byly využity velké pontony,
lodní jeřáby adalší technologie. Projektový tým se musel
vyrovnat sobtížm klimatem anait se pracovat vnor-
ském prostředí. Most bude otevřen letos vlistopadu.
–red–
Aktuální informace
kopatření Metrostavu kvůli
koronaviru
zaměstnanci najdou na intranetu:
https://bit.ly/MC-koronavir
Naše firma operativně přijímá řadu
opatření.
1
2
Metrostav_18_2020.indd 4Metrostav_18_2020.indd 4 13.10.20 15:4313.10.20 15:43

 

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 18/2020, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (443 ms)

Rendering Strana 4 (102252): (0/1) (471 ms)

Rendering Strana 3 (102251): (0/1) (471 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2875/vth118413-1.jpg (3x)

 i2875/vth118414-1.jpg (3x)

 i2875/bg102252.svg

 i2875/vth118411-1.jpg

 i2875/vth118412-1.jpg