Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1
Ptáme se: Ing. Marka Veselého,
oblastního ředitele divize 1 str. 2
Jedna stavba na Kladně končí, druhá
začíná str. 2
První nasazení moderních
tunelovacích strojů se blíží str. 3
Z budování mostu Oparno přešli na
stavbu tunelů Blanka str. 3
Budova s velmi zajímavými
technologiemi
ce na str. 3
3. listopadu 2010 / 19 / XXII
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
Stavby podle Evy Jičné
České stavebnictví v 1. pololetí 2010
Říjnové číslo časopisu Stavitel zveřejnilo v příloze
TOP česho stavebnictví výsledky oboru za letošní první
pololetí. Stavební produkce v tomto období meziročně klesla
o 13,2 %. V žebříčku podle čistých tržeb byl Metrostav druhý
za společností Skanska a před firmou STRABAG. Podle
rentability tržeb byl se 4,28 % na 53. místě.
Eva Jiřičná chválí
„... Jako byl u Bati poslední
švec důležitým člověkem,
tak ani Kongresové centrum
ve Zlíně by se nepostavilo
bez uímné snahy a pomoci
těch, kteří za sebou
zanechávají kladnou
a krásnou práci, i když jejich jména nikdy nikdo neuslyší.
Jsem vděčná všem, kdo budovu dali dohromady. A vím,
že jsme pro ni udělali vše, co jsme mohli, a udělali jsme
to s láskou,“ napsala Eva Jiřičná v předmluvě ke knize
s podtitulem Příběh proskleho diatomu. Více na str. 4.
Doprastav a Polsko
Celkem 21 měsíců bude
Doprastav v Polsku stavět
41,2 km dlouhou dálnici A-4
v úseku RzeszówJaroslaw.
Smlouvu s investorem
podepsal 23. září prezident
firmy Polimex-Mostostal
(foto vpravo), která vyhrála výběrové řízení ve sdružení
s Doprastavem. Stavba zahrne 35 větších a 67 menších
mostů a tři dálniční křižovatky. Dílo za zhruba 452 mil. eur
by mělo být hotové v červnu 2012. Úsek dálnice A-4 je už
čtvrtou zakázkou, kterou Doprastav v Polsku vysoutěžil.
Slovenská stavba roku 2010
Necelých pět kilometrů dlouhý úsek dálnice D1 s městskou
estakádou nad Považskou Bystricí, na jehož budování se
významně podílel Doprastav, získal 7. října hlavní cenu
ve slovenské soutěži Stavba roku 2010. Navíc obdržel ještě
daí dvě významná ocenění – Cenu ministra hospodářství
a výstavby za celospolečenský přínos a Cenu Staveb
fakulty Slovenské technické univerzity v Bratislavě
za uplatní vědy a techniky při realizaci. Gratulujeme!
Kongresové centrum ve Zlíně je čtvrtou stavbou v regionu, kterou nedávno dokončila naše divize 3. Po Univerzit-
ním centru, otevřeném v červnu 2008, patří už k druhému lu Metrostavu, jehož autorkou je světoznámá architek-
tka Eva Jiřičná. Práce na stavbě Kongresového centra začaly už v roce 2006, protože podzemní garáže a technické
zemí měly obě budovy propojené. Jeho nadzemní konstrukce zal tým Ing. Marka Šacha budovat ve sdrení
s místní společností PSG-International vloni v létě. Včetně fialově laděného velkého sálu (foto) bylo nové centrum
slavnostně otevřeno ve sedu 29. září – za čti roky, i měsíce a tři dny od položení základního kamene
Silniční setkání roku
TaletošSilniční konferenci, ktese uskutečnila
19. a 20. října v Hradci Králové, využili odborníci z Me-
trostavu nejen k tomu, aby vyslechli informace třeba
od pracovků z ministerstva dopravy. edstavovala
pro ně i daí příležitost setkat se s investory, projek-
tanty, spolupracovky, dodavateli, ale i konkurencí.
U reprezentačho stánku, kde naši společnost se-
hraně zastupovali pracovníci divizí 4 a 5, se jejich ředitelé
a náměstci setkali jak s kolegy z našich dalších divizí, tak
i s jinými specialisty z oboru. I letos byl účastníkem konfe-
rence také generální ředitel Metrostavu Ing. Pavel Pilát.
Naši zástupci jako každoročně vyslechli s největší po-
zornoszejména informace ohledně plánů i financová
staveb a rekonstrukcí silnic a dálnic ve vlastnictstátu
i těch, které přísluší pod správu krajů a obcí. Zajímavosti
jim inesl i íspěvek generálního ředitele ŘSD Ing. Jí-
ho Švorce (foto). Delegáti napjatě očekávali také příspěvek
ministra dopravy JUDr. Víta Bárty. Ten se však z jednání
omluvil a místo sebe poslal jenom zdravici.
V diskuch jsme apelovali zejména na to, aby při
snižování objemu finanna výstavbu pro rok 2011 z le-
tošních 96 miliard na 61,3 miliardy nedocházelo k poza-
stavovápřípravy silničních a dálničních staveb. To by
totiž velmi nepříjemně omezilo stavební činnost v oboru
v následujících letech, kdy by i při dostatku prostředků
nebylo možné začít stavět, protože by chyběla projektová
dokumentace,“ poznamenal na zár letní Silniční kon-
ference obchodní náměstek divize 4 Ing. Pavel Pospíšil.
Viditelný základ pro neviditelnou technologii
Poklepem na železobetonový prefabrikát, který bude
ulože do základů Centra pro nanomaterly, pokro-
čilé technologie a inovace, byla 14. října zahájena
stavba budovy L v areálu Technické univerzity v Liberci
(TUL). Výběrové říze na jejího dodavatele vyhrála
naše divize 8. Po rektorovi TUL i dalších hostech včet-
ně hejtmana Libereckého kraje se proto symbolického
kladívka chopil také její ředitel Ing. Pavel Šrámek.
Studij obor nanotechnologie, který se zabývá vy-
tvářením a studiem objeks rozměry ibližně tisíciny
tloušťky lidsho vlasu, se na liberecké technice vyučuje
druhý rok. Pro jeho výzkum a vývoj však univerzita
deset let plánovala postavit odpovídající moderní komplex
laboratí. „O stavbě centra uvažovali už moji předchůd-
ci,“ řekl při poklepu současný rektor prof. Dr. Ing. Zdeněk
s. „Na realizaci projektu jsme získali finanční prostřed-
ky zejna z Evropsmu fondu pro regiolní rozvoj
a z Operačního programu zkum a vývoj pro inovace.
Zátkem ta jsme vypsali otevře výrové říze
na dodavatele stavby, kterého se zúčastnilo osm staveb-
ních firem z celé republiky. Díky němu se nám podařilo
dohnout toho, že se cena stavby snížila na 55 % pláno-
vané částky a doba, za kterou má být objekt postaven, se
zkrátila ze sto týdna pouhých šedesát šest.“
Divize 8 začala práce v areálu hned v srpnu, kdy zahá-
jila demolice stávajících objektů. Teď už dokončila zemní
práce a řídí eložku teplovodu. Na stolech projektan
se vrší hotová dokumentace týkající se nosných konstruk-
cí budovy a v našich hlavách se rodí myšlenky, jak budovu
vybavit pokročilými technologiemi, aby měla co nejnižší
provozní náklady, řekl se stavební jámou (foto č. 1)
za zády i poklepu Ing. Šrámek (foto č. 2) a krátký pro-
jev dokončil: Spolupráci s vysokými školami věnujeme
velikou pozornost. Do naší společnosti totiž každoroč
nastupuje stovka absolventů, kterým chceme firmu
přibžit jběhem studia. Těší nás proto, že se můžeme
zúčastnit i výstavby dalšího vysokoškolského areálu.“
Moderní sedmipodlažkomplex laboratoří podle -
vrhu Ing. arch. Martina Šamla dokončí tým divize 8 pod
vedením Ing. Radka Kubeše v listopadu příšho roku.
1 2
Barborka ve Finsku
Svatá Barbora, patronka horníků, chrání podle
křesťanské tradice důlní díla po celém světě. Od
23. října dohlíží i na stavbu přístupových tunelů pro
výstavbu podzemního dopravního spojení Länsimetro
mezi finskými městy Helsinky a Espoo.
Uložení Barborky se zúčastnila řada významných
hostů. Mezi nimi i zástupci investora, společnosti
Länsimetro Oy, a pracovníci firem Destia Oy
a Metrostav, které ve sdružení dílo budují. Za divizi 5,
jejíž pracovníci ražby provádějí, promluvil při setkání
i její ředitel Ing. Václav Soukup (foto vpravo). Soška,
kterou vysvětil farář Francisco Garcia, je uložená
v portálu tunelu Myllykallio. Naši raziči, vedení týmem
Ing. Václava Pavlovského, zakončili tradiční rituál
věnovaný svaté Barboře slavnostním odpalem.
red–, foto archiv divize 5
Metrostav_19_10.indd 1 11/2/10 12:04:04 PM
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (265 ms)

Rendering Strana 2 (104059): (0/1) (259 ms)

Rendering Strana 1 (104058): (0/1) (298 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3116/vth120683-1.jpg

 i3116/bg104058.svg

 i3116/vth120684-1.jpg

 i3116/vth120685-1.jpg

 i3116/vth120687-1.jpg