Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2
Sedisko, které vystavuje stop vodě
Specializované středisko izolací divize 1 Metrostavu,
vede Ing. Tomášem Homolkou, se blíží k položení
jubilejního miliontého metru fóliových tunelových izo-
lací. Jeho pracovníci muse zabránit průsakům vody
na všech povrchových i podzemch stavch, a proto
provádějí izolace i z asfaltových pásů, plastových fólií
do tloušťky tří milimetrů a polymerových násiků.
V prováděhydroizolací máme bohaté zkušenosti.
Garantujeme dodržetermínů, kvality i technických pa-
rametrůla. Na základě konkrétch podnek konzultu-
jeme práce se specialisty. S projektanty spolupracujeme
na řešení typových detailů. Máme zpracovatechnolo-
gické edpisy i kontrolní a zkušební plány pro systémy
izolaražených a hloubených staveb. Vlastníme strojní
vybavení a technologie na provádění uvedených systémů,
disponujeme kvalifikovanými pracovními četami a v pří-
padě potřeby zajistíme i exter kooperanty, prověřené
z obdobných zakázek, přiblížil působnost a možnosti
specializovaného střediska Ing. Tomáš Homolka.
Dnes se pracovníci střediska aktivně polejí na třech
významných stavbách Metrostavu. Pro divizi 7 zajťují
izolace nádrží v Loukově. Pro divizi 2 pracují už dva roky
v ražených tunelech Blanka. Letos tam souběžně působí
hned na čtyřech stech a čeká je ještě poleposled-
ních 130 tisíc izolací, nslo do konce íštího
roku podle harmonogramu uzavřou.
Nejsložitější a na koordinaci asi nejnáročněí se
ukázaly být práce na brněnských tunelech Dobrovského,
kde je hotovo na 105 tisíc m² izolací (foto). Tato stavba,
na které se ve sdružení polí naše divize 1 a spolnost
Subterra, zahrnuje bezmála 450 různých typů objektů.
Poklá izolací proto sedisko zajišťuje hned pro ně-
kolik smluvních partnerů. Jeho pracovníci izolovali Tech-
nologické centrum, hloubené části a vzduchotechnický
kanál, stejně jako vlastní ražené tunely a propojky. Práci
jim zkomplikovalo rozhodnutí zvolit v tunelových troubách
odlišné postupy izolačch prací, které vyplývalo z nut-
nosti vyřešit v nich dopravu při probíhajících ražbách.
Tým pod vedením stavbyvedoucího Ing. Radovana Jaška
a mistra Ing. Petra Kysela však práce as zvládl.
Izolace pražských i brněnských tunelů se chýlí ke kon-
ci. Podzeak týmy Ing. Tomáše Homolky neopustí.
Na obzoru čekají tunely metra, kde již odze zpracová
nabídky středisko spolupracuje s divizí 8 při výběru vhod-
ného technického řešení a návrhu izolačního souvrství.
–rip–, foto Josef Husák
Stavba s nadhledem
V tek 22. října poklepali pozvaní hosté na kladní
kámen alfarezidence prvních jedenácti domů se
124 byty v rezidenčním parku Na Vackově v Praze 3.
Pro společnost Metrostav Development je už od dubna
staví tým Ing. Martina Jiroty z divize 9.
Na symbolický kvádr klepli současně stupci Me-
trostavu v čele s prezidentem jeho Skupiny Jiřím Bělo-
hlavem (foto č. 1 třezprava), generálním ředitelem Ing.
Pavlem Pilátem a ředitelem divize 9 Ing. Petrem Zábským.
Za developera se kladívka chopil obchodní ředitel Ing. Otto
Koval, sestavu doplnila starostka Prahy 3 Milena Kozump-
líková a oba autoři z ateliéru Jiran Kohout architekti.
Součástí malé slavnosti bylo i otevření alfa infocentra,
které si za doprovodu Ing. Michala Fuchse z Metrostavu
Development jako prv host prohlédla pa starostka
(foto č. 2). Kromě informací o projektu a klientských služ-
bách, které budoucím majitelům bytů poskytuje společ-
nost METROS, infocentrum nabízí výhled ze střešní terasy
přímo na stavbu. I když neposkytuje takový nadhled jako
letadlo je i z něj dobře vidět, že betonáři z naší divize 6
pracují na některých domech se společnou podzemní
podnoží už ve druhém nadzemním podlaží (foto č. 3).
Druhý den mohli zájemci o bydlení spojit návšvu
infocentra s tským odpolednem v nedalekém parku Ži-
dovské pece. Za průchod dračí stezkou dostal každý kluk
i holka červenobího draka (foto č. 4). Při rném tru
se něktí z nich drželi při zemi (foto č. 5). Jivšak vy-
tli až do oblak, odkud měli i jasm počana stavbu
nerušený výhled. Další informace naleznete na str. 4.
Ing. Marka Veselého
oblastního ředitele naší divize 1 pro
severomoravský region
Po práci v projektokanceláři a se zkušenostmi za-
stnance velké stavební firmy nastoupil Ing. Marek
Veselý do Metrostavu na je roku 2008. Prote žije
v Opavě, stal se jeho působištěm severomoravský re-
gion divize 1, kde od září působí jako oblastní ředitel.
Vaše oblast zahrnuje Moravskoslezský a Olomoucký
kraj. Jak byste je z pohledu stavaře charakterizoval?
Po stavební stránce nabízí severomoravský region mnoho
příležitostí. Investory láká průmyslová zóna u Nošovic.
V Moravskoslezském kraji a zejména v Ostravě je také
hodně brownfieldů, které čekají na estavbu. V oblasti
kolem let Ostrava-Mošnov, které je druhé největší
v republice, se plánuje mnoho nových projektů třeba
rychlostní dráha a letecké a vlakové překladiště. Co se
týče možností stavebního rozvoje jsem optimista i proto,
že se výrazně zlepšila dopravní obslužnost oblasti. Kromě
letecké dopravy se k nám dá rychle dostat díky moderni-
zaci železničního koridoru do Bohumína a téměř hotová
je i lnice D1 z Prahy do Ostravy.
Jsou si oba kraje podobné, nebo mají odlišnosti?
Kažje specifický, a to i kvůli konkurenci, která v místě
historicky působí. To, co mají společné, je, že v obou
krajských městech sídlí vysoké školy, které dnes patří
k významným investorům. Moravskoslezský kraj je však
po Praze druhý nejlidnatější v republice. Na mam pro-
storu tu je soustředěno šest měst s více než 50 tisíci oby-
vateli. V aglomeraci Ostrava-Katovice, která je ve spádové
oblasti mošnovského lettě, žije dokonce na i miliony
obyvatel! Zato Olomoucký kraj hustotu zalidnějen
asi poloviční. Jeho centrum však představuje staré histo-
rické město se spoustou památek k rekonstrukci.
Jastavby vaše týmy nedávno dokončily?
Ze starších zakázek bych rád zmínil obchodní centrum
Laugaricio v Treíně, které jsme vloni v dubnu dostali
dohromady s pracovníky z jihomoravského regionu naší
divize. O r pozji pro nás proe tým
Václava Meisnera z divize 9 dokončil velkou novostavbu
šaten firmy BONATRANS GROUP. Oba projekty připomí-
nám proto, že věřím, že s jejich investory budeme brzo
opět spolupracovat. Kromě muzea v Dobrovici, které
letos Metrostav ihlásil do souže Stavba roku, jsme
ještě nedávno předali do íhospic ve Frýdku-st-
ku. Pozornost si zaslouží i rekonstrukce Obecního domu
v Opavě, která letos získala čestné uznání v soutěži Stavba
Moravskoslezského kraje. Byla to první stavba, kterou
jsem u Metrostavu řídil jako vedoucí projektu, a chtěl jsem
na ní svému městu garantovat dobrou práci.
To se vám opravdu podařilo. A kde pracujete nyní?
m Ing. Martina Zaremby prá skončil rekonstrukci
devatenácti matských a základních škol v Ostra-Po-
rubě, která vedla k energickým úsporám. ede mnou
proto leží úkol zajistit v regionu dostatek práce pro naše
týmy. Mnoho projektů máme ve stadiu nabídek, výsledky
kterých soutěží se dozvíme v řádu dní. I v naší oblasti
s však brzdopady ekonomické krize. Spousta už vy-
soutěžených projekbyla zastavena, u kterých však
věřím, že se brzy rozeběhnou.
Jak budete v severomoravském regionu pokračovat?
di bychom dokázali, že naše zastoupení sopod-
statnění a může být stabilní součástí firmy. Každý z nás je
vlastně takovým velvyslancem Metrostavu a jeho značku
musí propagovat a šířit se zodpovědností ke stavbám, in-
vestorovi i dodavatelům. A i když pro naši firmu dnes platí,
že patří k nejlepším na trhu a dobré zboží se chválí samo,
nic není zadarmo. Víc nív je zapotřebí shánět zakázky
i šetřit rijní náklady. Pokud itom nemáte v regionu
člověka, který zná stní obchodní souvislosti, můžete
i po několika stavbách v oblasti skončit. A to bychom roz-
hodně nechtěli, proto třeba v Olomouci hledáme obchodní
partnery, kteří nám k prosazev kraji pomohou. Stejně
budeme pokračovat i v Ostravě a v celém regionu.
strana 2
PTÁME SE
Jedna stavba na Kladně končí, druhá začí
dva roky pracuje tým Ing. Martina Kocha z divize 1
v areálu kladenské nemocnice na výstav nového
pavilonu akutní medicíny. Postupně rekonstruuje ta
její starý monoblok. Letos v květnu už odevzdal do uží-
vání bunkr radioterapie s moderním zářem, který
z tší části vznikl jako jeho podzemní ístavek. Pce
na novostavbě se však rychle chýlí ke konci. Aby měli
technici z Metrostavu na Klad co dělat i v íštím
roce, zahájil 8. října středočeský hejtman David Rath
(foto uprosed) nedaleko jejich současného praco-
viště stavbu domova důchoda žek sledpéče.
„Dostavbu a rekonstrukci Oblastní nemocnice Kladno
bychom měli ve sdružení se společností Energiestavební
a báňspostupně provádět až do roku 2013,vysvětlil
obsah zakázky Ing. Koch. „Ke konci letošního listopadu
budeme mít z velké části hotovou novostavbu Centra
akutní medicíny, dnes už vybavujeme interiéry nábytkem.
Na íští rok m zbude dokončení jeho čáss oper-
ními sály. S tím bychom měli skončit v únoru, kdy se náš
projektový tým rozdělí a část kolegů zahájí zemní práce
právě na nom domově důchodců.“
Investor z jeho stavby vyčlenil samostatnou část, i
ž dojde k vymýcezeleně na staveništi, k vybudování
nových a přeložkám původních inženýrských sítí. Teprve
potom dodavatels sdružení, tentokrát vedené spol-
ností Energie–stavební a báňská, zahájí vlastní stavbu.
Díky do konce roku 2011 doplní areál nemocnice
částně podsklepetřípodlažní objekt s plochou se-
chou, vystavěný nad půdorysem ve tvaru H (vizualizace).
S centrálním monoblokem jej propojí podzemní chodba,
ve sedu budovy bude atrium s prosklem světlíkem.
Nosnou konstrukci, vztenou na základové desce
podporovavelkoprůměrovými pilotami, vytvoří železo-
betonový monolitický skelet. Jeho vyzděná fasáda bude
celoplošně zateplená, povrchově kombinovaná z keramic-
kých obkladových pásků a strukturované omítky.
V objektu, který bude nejdřív sloužit pro potřeby právě
rekonstruovaných lůžkových oddělení, bude po dokonče-
modernizace celé nemocnice umístěn domov důchod
se 70 místy. V ízebude rehabilitační oddělení, v pa-
trech potom multifunkčpokoje s žky následné péče
pro pacienty kladens nemocnice a míst chodce.
Novostavba zahrne i malý konferenční sál.
–ls–, foto Josef Husák, vizualizace DOMY
1
2
3
4
5
Metrostav_19_10.indd 2 11/2/10 12:04:11 PM
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (305 ms)

Rendering Strana 3 (104060): (0/1) (302 ms)

Rendering Strana 2 (104059): (0/1) (378 ms)

Rendering Strana 1 (104058): (0/1) (382 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3116/vth120683-1.jpg (3x)

 i3116/vth120684-1.jpg (3x)

 i3116/bg104059.svg

 i3116/vth120685-1.jpg (3x)

 i3116/vth120687-1.jpg