Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
FOTOREPORTÁŽ ZE STAVBY TUNELŮ BLANKA
Pozvánka do divadla
Výbor ZO zve co nejsrdečji sčleny na divadelní
představení Sugar Někdo to rád horké. Slavnou
komedii urči není nutné edstavovat. íběh za-
číná ve chvíli, kdy se dva muzikanti, Joe a Jerry,
nedopatřením stanou svědky vyřizování účtů dvou
mafiánských gangů. Oba no na útěku najdou
úkryt v pomyslné „jámě lvové“ – ve výhradně dívčím
jazzovém bandu. V představení, které se uskuteční
dne 22. listopadu 2010 od 19,00 hodin v Divadle Pod
Palmovkou vystoupí v režii Stanislava Moši například
Radek Valenta, Jan Teplý, Anna Schmidtmajerová
nebo Rudolf Jelínek.
Distribuci vstupenek zajišťují dílenské výbory.
SLOUPEK ODBORŮ
Fotograf zachytil stavbu komplexu Blanka na Letné s velikým nadhledem. Podzemní stavby jsou však i z letadla nevidi-
telné. Proto můžeme jen tušit, že vlevo od raženého portálu, který je na smku kolmo na třídu Milady Horákové mezi
hlavním a tréninkovým hřtěm Sparty, pokrují rby vzduchotechnických objektů a provýstavba definitivho
ostění. Za divizi 2 je řídí Ing. Miroslav Padet. Stavbu hloubených tunelů vpravo od portálu zase vede tým Ing. Zbyška
Vozarika. Probíhají zde přípravné práce pro založení severní poloviny technologického centra TGC3 a rostou jižní rampy
křovatky U Vorků. V říjnu zali betonáři pracovat i na první části zdejších velkokapacitních podzemních garáží
Křižovatka na Prašném mostě, pod kterou tunely projdou stavbou MYPRA, stále jtě nemá definitivpodobu. Vlevo
do Dejvic pokračuje tým vedoucího projektu Jiřího Kordíka na výstav mostu Svatovítská. Směrem na Letnou – nahoru
doleva – jezdí tramvaje kolem stanice metra Hradčanská už po definitivní trati. Pod jejím tělesem řídí vedoucí projektu
Martin Churaň stavbu PRAŠ, i ž tunely vznikají modifikovanou milánskou metodou s čelním odtěžoním. Jejich
těžba je už téměř hotová a betonáři provádějí konstrukce pod vozovkou. Naplno se pracuje i na jní vjezdové rampě
Dole na snímku koí hloubené tunely v Troji u portálu
ražených tunelů. Před ním stroje odtěžují dno stavební já-
my pro výstavbu severního klenbového tunelu a poloviny
TGC6. V jámě ed eložkou tramvajové trati pokraču
betonáři z divize 6 pod dohledem týmu Ing. Pavla Šindelá-
ře z divize 2 v pci na chybějícím dilatačním dílu
Mimoúrovňovou ižovatku Malovanka postavil tým
Ing. Tomáše Kohouta z divize 5 včet ramp pro vjezd
do tunelů. Mezi nimi a nahoře zachyceným portálem ra-
žených tunelů v na staveništi Myslbekova bude asi
500 m dlouhý úsek hloubených tunelů, na kterém byly prá-
ce, jež Metrostav neřídí, zahájeny teprve letos v eznu
Tunely nijak nepoškodí
krásu staré Prahy
Tunelový komplex Blanka neovliv zaze historic-
kého jádra Prahy do Seznamu světového kulturho
a přírodního dědictUNESCO. Potvrdilo to rozhodnu
číslo 7B. 82, které výbor pro světové dědict ijal
na svém 34. zasedání v Brazílii.
Nejstarší část naší metropole byla do seznamu – dnes
zahrnujícího 911 unikátních nemovitostí – zapsána v roce
1992. Na loňském jednáv Seville však výbor pro svě-
tové dict UNESCO vyjádřil znepokojenad tím, že
nemá dostatek informací o stavbě tunelů Blanka, které
by podle mínění některých občanských sdruže mohly
ohrozit podobu pražské památkové rezervace.
Letos v lednu proto do Prahy přijela skupinka expertů,
která se nejen seznámila se všemi podrobnostmi projektu,
ale v doprovodu mluvčího Metrostavu Ing. Františka Po-
láka si pečlivě prohlédla naše staveniště. Kromě Blanky
věnovali zahraniční komisi pozornost i rekonstrukci
Karlova mostu, plánované přestavbě Václavského náměs-
tí a výstavbě výškových budov na horizontu města.
Poznatky monitorovací mise potom projednal výbor
pro světodictví na sm zasedání v Brazílii. Po se-
zmení seemi informacemi přijal rozhodnutí, ve kte-
rém naléhavě žádá Českou republiku, aby uplatnila dopo-
ručení mise v oblasti vzájemné komunikace. A to u všech
projednávaných akcí či záměrů s výjimkou tunelů Blanka!
Ty jsou v rozhodnutí pouze jmenovány bez dalších při-
pomínek. To znamená, že výbor neshledal žádné riziko,
kterým by tunely ohrožovaly hodnoty, pro něž byla Praha
zapsána na Seznam stového dictví UNESCO. Potvr-
dily se tak předpoklady investora, památkářů i specialistů
z Metrostavu, kteří o tomto závěru nikdy nepochybovali.
Nejen pro architekty
Statutární město Zlín vydalo výpravný almanach o no-
m stsm Kongresovém centru s podtitulem Pří-
běh proskleného diatomu. Jeho stavbu podle návrhu
Evy Jiřičné nedávno ve sdrení dokončil tým Marka
Šacha z divize 3. Partnerem knihy byl i Metrostav.
Publikaci, složenou přežně z fotografií, doplnily
autorské skici, ukázky projektové dokumentace, sché-
mata, popisky azory, mezi které byl zařazen i rozhovor
s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem.
Zájemci si knihu mohou v omezem mnství zakoupit
ímo v Kongresovém centru ve Znebo v Městském
informačním a turistickém středisku na náměstí Míru.
Toulky po metropoli
O kráse Prahy a její výjimečnosti se mohou zejména
zahran všvníci přesdčit na turistickém por-
tálu našeho hlavho sta www.praguewelcome.cz.
I ti, kdo si myslí, že svou metropoli znají, na něm mo-
hou najít řadu zajímavostí. Víte třeba, kde je v Praze:
Nejdelší panelový dům?
Pravděpodobně v Praze 8 v Zelenohorské ulici, délku má
kolem 300 metrů.
Nejhlubší úsek trati metra?
Leží v hloubce 68 m pod povrchem mezi stanicemi Hrad-
čanská a Malostranská (foto) na trase A.
Nejkratší mezistaniční úsek metra?
Na trase C je mezi stanicemi Hlavní nádraží a Muzeum
vzdálenost pouhých 425 metrů.
Nejmenší dům?
Stojí v Anežské ulici, kde uliční fronta domu číslo 4/1043
měří na šířku jen dva a půl metru.
Nejnižší bod?
Leží v Suchdole ve výšce 172 m n. m. (někdy se udá
177 m n.m.). esně v Drahanském údolí na dně řeky
v místě, kde Vltava opouští hranice Prahy.
Nejstarší železniční tunel?
V letech 186668 jej na jižním okraji Stromovky postavil
Jakub Hable. Měří 104 metry a dodnes je funkční.
Nejužší ulice?
Bezejmenná ulička nedaleko Karlova mostu u restaurace
Čertovka měří na šířku jen půl metru a provoz v musí
řídit semafor, protože se tu dva lidé nevyhnou.
Největší vodní plocha?
Je to nádrž Hostiv, která má rozlohu 43,8 hektaru.
Nejvyšší budova?
City Tower na Pankráci měří 109 m a má 30 poschodí.
První elektrická dráha?
Nejstarší byla tzv. Křižíkova tramvaj, jejíž provoz byl zahá-
jen 18. července 1891 z Letné do Královsobory.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav, člen DDM Group / Pověřená šéfredaktorka Ing. Lenka Svobodová / Všechny neoznačené materiály připravili Lenka Svobodová, foto Josef Husák / Adresa redakce
Koželužská 5, 180 00 Praha 8-Libeň, tel.: 266 709 415; www.metrostav.cz / Číslo 19/2010 vyšlo 3. 11. 2010 (20/2010 vyjde 23. 11. 2010) / Složení redakční rady Ing. František Polák (předseda), Ing. Jaromír Pavlíček (místopředseda),
Ing. Ivan Kajer, Ing. Jiří Kavan, Pavel Meyer, Ing. Jitka Neklanová, Ing. Lenka Svobodová, Ing. Jaromír Šob, Ing. Libuše Weinfurtová a Mgr. Tomáš Zámečník / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 128 00 Praha 2 / Výroba Boomerang
Publishing, s. r. o., Nad Kazankou 37, Praha 7-Troja, tel.: 244 023 201, fax: 244 023 333 / Podávání novinových zásilek povolila Česká pošta, s.p., odštěpný závod Praha, č. j. nov 6051/96 ze dne 3. 4. 1996 / Podávánovinových zásilek bylo
povoleno s.p. OZSeČ Ústí nad Labem dne 21. 1. 1998, j. zn. P-649/98 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736
Vítězný konec kariéry
Se jménem Metrostavu na kombinéze i kapotách vozů
startoval edposled říjnový víkend v Br na Me-
zinárodním mistrovstČR v závodech automobilů na
okruzích tým Cars.cz Charouz Racing. Diváci při soutě-
ži viděli i poslední zstAntonína Charouze v jeho
úspěšné motoristické kariéře.
Posádka ve složení Antonín Charouz, Jan Charouz, Pe-
tr Charouz a Adam Lacko získala druhé místo ve tříhodi-
novém vytrvalostním závodě. Přispěla tak k zisku dalšího
titulu v hodnocení týmů. Antonín Charouz si zstvím
v sestersm voze, za jehvolantem se střídal s To-
šem Kostkou, Lukasem Lichtner-Hoyerem a Adamem
Lackem, zajistil celkově třityřicátý titul ve své karře.
Cars.cz Charouz Racing letos získal celkem dvacet
diových umísetně deseti vízství, a stal se tak
nejúspěšnějším týmem letoš sezony. Více informací
a fotografie najdete na webu www.racing.charouz.cz.
www.alfarezidence.cz
Projekt Rezideního parku Na Vackově nejlépe před-
staví webová adresa z titulu článku. Podrobně se věnu-
je nejen popisu lokality, ale zejména nabídce 124 bytů
z části nazvané alfarezidence. Jaký je o ně zájem?
„Prodej bytů v alfarezidenci jsme zahájili letos v úno-
ru a do 22. října z nich bylo prodáno nebo rezervováno
22 %,“ řekla Martina Huclová, manažerka marketing & pu-
blic relations společnosti Metrostav Development. „Měli
jsme radost, že zábavné odpoledne, které jsme na sobotu
23. října připravili pro vejnost a zejména pro rodiče
s dětmi – se setkalo s úspěchem. V jeho průběhu navští-
vilo naše nově otevřené infocentrum mnoho návšvní
(foto), mezi kterými se našlo i několik dalších žných
jemců o bydlení v alfarezidenci. Její architektonický
koncept, kombinující funkčnost, praktičnost a bezpeč-
nost městského bydlení, byl navržen právě s ohledem na
poeby moderní rodiny a jsme rádi, že jim vyhovuje.“
Metrostav_19_10.indd 4 11/2/10 12:04:24 PM

 

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2010, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics …

Rendering Strana 4 (104062): (0/1) (247 ms)

Rendering Strana 3 (104060): (0/1) (247 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3116/vth120685-1.jpg

 i3116/vth120687-1.jpg

 i3116/bg104062.svg