Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 2
Závěr ražeb tunelovacích strojů je bezpečný
Z víc než 8350 metrů traťových tunelů metra V.A ra-
žených pomocí TBM zvá dokončit jen asi desetina.
Svou cestu by tunelovací stroje měly ukoit už závě-
rem listopadu. Pojejich demontáži vestanici Dejvická
se úsšně uzavře náročná operace, která významně
ovlivní i další průběh výstavby vletech 2013 a2014.
Ražby pomocí moderch TBM byly u nás použity
poprvé; jejich přípravě irealizaci proto Metrostav věno-
val velké úsilí. Vyplatilo se – realizační tým si technologii
rychle osvojil a práci v ročch podmínkách zvládá
velmi dobře. Rád bych se však vrátil ksrpnomu propa-
du vozovky vEvropské ulici. Chtěl bych totiž vyzdvihnout
profesionalitu, sníž byla tato mimořádná událost vyřeše-
na včetně zajišní objízdných tras a likvidace propadu.
Událost šeil Český báňský úřad avražení pomo
TBM neshledal žádné závady či nedostatky. Zapravděpo-
dobnou příčinu propadu označil skrytý podzemní prostor
vpodloží vozovky, který předběžný geologický průzkum
neodhalil. Sdčí otom itisková zpráva zveřejněná nawe-
bu www.cbusbs.cz. Mimochodem několik dnů nato došlo
kpodobmu propadu vozovky inapražském Proseku.
Pro zajištění bezpečnosti dopravy isleduch ra-
žeb doporučil obvodní báňský úřad prost vcem úseku
Evropské třídy odpropadu až postanici metra Dejvická
dodatečný geologický průzkum. Homogenitu podloží zde
prvně ověřoval georadar, který až dohloubky cca 3,5 m
pod tenem identifikoval místa sdeficitem zeminy vznik-
lým jejím vyplavením dlouhodobým působením spodních
vod (nasnímku georadaru jsou označena tmavou barvou).
Existenci dutin pod oběma jízdními pásy včetně tramva-
jové trati následně potvrdily pzkumné vrty. Povyhod-
nocení nově zjištěch podkladů Metroprojekt Praha
vypracoval projekt sanačních opatření.
Vrty vevozovce asledné nízkotlaké injektáže pod-
zemních kaveren cementovou směsí dokončili zaměst-
nanci firmy Zakládání staveb teprve nedávno, prote je
prováděli poúsecích aevážně ovíkendech, aby minima-
lizovali omezení dopravy. Všechny operace, které popro-
padu naEvropské třídě proběhly, byly náročné iproto, že
se musely uskutečnit vpředstihu před dalším postupem
obou razicích štítů. Realizační tým Metrostavu, složený ze
zaměstnanců divizí 5 a8, má velkou zásluhu natom, že
proběhly hladce aharmonogram stavby metra V.A nebyl
ohren. Tunelovací stroje Tonda aAdéla tak mohou už
koncem listopadu bezpečně dorazit dostanice Dejvická.
Ing.Pavel Šrámek, ARCADIS Geotechnika
Dvě akce jednou ranou
Tým Ing.Richarda Rakouše zdivize 4 předal 11. října
do užívání naráz hned dvě stavby – nový most v Po-
stupich a téř 13 km dlouhý rekonstruovaný úsek
silnice 3. třídy mezi Divišovem aVlašimí.
Obě dopravní díla měla mnoho společného. Posvém
zprovoznění zlepšila kvalitu jízdy abezpečnost silničního
provozu, jejich investorem byl Středočeský kraj, spo-
lufinancovala je Evropská unie adivize 4 měla najejich
provedení extrémně krátký čas.
Prvně se dočkal oteení nový most přes potok Chotý-
šanka vobci Postupice (foto č. 1). „Tady jsme měli podle
smlouvy přesně za 19,7 týdne vystat provizorní pře-
mostění, zdemolovat starý apostavit nový most,“ popsal
Ing.Rakouš adodal: „Kdyby nás nezdržely nečekané pro-
blémy se zaplavením stavby ze stávající odleovacíka-
nalizace obecní čistky odpadch vod, neli bychom
sdodržením ternu větší probm, ikdyž projekt byl už
od počátku na kritické cestě. Chyba ale nebyla nanaší
straně, aproto nám investor lhůtu otři týdny prodloužil.“
Jako druhá se 11. října střihala páska přes silnici vDi-
višově (foto č. 2). Naopravě tu sdivizí 4 spolupracovali
zaměstnanci firmy BES, která je jednou zdceřiných spo-
lečností Metrostavu. Součástí rekonstrukce 12,6 km dlou-
hé komunikace III/1124 (foto č. 3) byla zhruba vpolovině
cesty doVlimi ioprava třípoloho mostu přes Blanici
(foto č. 4) uobce Libež (foto č. 5). Právě vní si nazár
akce při neformálních rozhovorech vyslechli ředitel divi-
ze4 Ing.Josef Neuwirth ajeho náměstek Ing.Pavel Po-
spíšil nejvíc pochvalných slov naadresu divizch kolegů.
Ing.Miroslava Zobaníka, MBA,
genelního ředitele Metrostavu SK
Po13 letech zastnání vMetrostavu se vdubnu roku
2009 Ing.Zobaník přestěhoval zPrahy doBratislavy,
aby jako výrobně-technický ředitel pomohl Metrosta-
vuSK. Brzy se stal jeho ředitelem generálním.
Změnil se Metrostav SK během veho působení?
Hlavní náplní jeho práce zůstaly pozemní stavby, ale
provádí je nejen vBratislavě či jejím okolí, ale pocem
Slovensku. Má už jen 135 zaměstnanců ajedno sedis-
ko stavební výroby. Vyměnilo se vedení firmy avýrazně
posílila obchodní činnost. Novinkou je realizace prvního
vlastního developerského projektu, kterým se staly Byto-
vé domy Nejedlého vbratislavské čtvrti Dúbravka.
Podrobnosti oněm zájemci najdou nawebových strán-
ch www.nejedleho.sk. Jak se ale byty prodávají?
Zatím jsme docela spokojeni. Zobou třináctipodlažních
domů se 166 byty je hotová teprve hrubá stavba, ale
ikdyž byty name teprve čti měsíce, je už asi pětina
prodaná. Projekt jsme navíc převzali vestadiu, kdy kli
záměru zvýšit budovy o pět pater bylo nutné požádat
oznu stavby před jejím dokoením. Bylo to obtížné,
ale povedlo se, azato bych chtěl poděkovat všem, kdo
ktomu přispěli, protože odvedli náročnou adobrou práci.
Co dalšího akde ještě stavíte?
Vcentru Bratislavy vedle prezidentského paláce přesta-
vujeme administrativní budovu. Je to sice menší, ale
technicky ilogisticky náročná stavba, při níž způvodch
dvou nepodsklepených domů zůstane stát jen jedna uliční
fasáda, zakterou vybudujeme nový komplex střípodlaž-
ním podzemním parkingem. VKošicích se jako subdoda-
vatel nastavbě Doprastavu políme narekonstrukci dvou
objektů vvach kasárnách, znichž vzniká nový Kul-
turpark. Spolupracujeme tu isdivizí 3 nanovostavbě pa-
vilonu urgentního příjmu místní nemocnice aprovádíme
hrubou stavbu tří domů naNových Terasách. Kromě jiné-
ho stavíme idům sociálch služeb veVrútkách uMartina
azahajujeme výstavbu prodejny Billa vDunajské Stredě.
Jaká je situace naslovensm stavebm trhu?
Složijší než načesm. Zcela chybí souže nazakázky
tšího charakteru. Autěch menších se ocitáme vkonku-
renci asi 25 dalších firem, které mají stejné zaměření. Zvý-
šili jsme ale obchodní aktivitu azačíná se nám víc dařit.
Vloni jsme touto dobou měli téměř verpaný zásobník
práce, letos máme zasmluvněné stavby za20 milionů eur
az45 % naplněný plánovaný výrobní program naíští
rok. Avěřím, že dokonce tohoto roku ještě něco přibude.
Jste tedy spokojený?
Rozhodně ne. Směřujeme sice k lepšímu, ale pořád to
nestí. Ikdyž jsou ztráty meí, stále jsme se nedostali
ani nanulu. To nám přináší velké problémy amůžeme být
jen rádi, že zasebou máme silnou mateřskou společnost,
která může vípadě poeby poskytnout garance našim
obchodním partnerům. Pracujeme v nejistotě, pod tla-
kem, ale nevzdáváme se. Pohá nám iblší semknutí
skolegy zMetrostavu, Subterry aDoprastavu, se kterými
jsme podali několik nadek. Věřím, že díky vzájemné spo-
lupráci apodpoře vnich časem uspějeme.
Jaké má Metrostav SK pny dobudoucnosti?
Hospodářské výsledky bychom chtěli vnásledujícím půl-
roce posunout dokladných čísel. Projekty vyhledáme
po celé zemi a nejen v segmentu bytové a oans
výstavby, ale imezi průmyslovými stavbami asanacemi
ekologických zátěží. Zvažujeme účast v daím developer-
ském projektu, apokud se nám podaří navázat nazakáz-
ky, které dnes realizujeme vKich, uvažujeme ozalo-
žení výrobní složky navýchodním Slovensku.
Moc důvodů kveselosti nemáte. Potěší vás něco?
m radost, když nás nakonci projektu investor pochválí.
Ocenění profesionality našich zaměstnanců mě vždycky
zahřeje naduši bez ohledu navelikost zakázky. Jen by-
chom jich potřebovali víc, abychom mohli splnit výsledky,
které se odnás očekávají. Největší radost mi však při-
šejí moje malé děti. Rodina je pro mě vším, poskytuje mi
zázemí ajistotu, bez ní bych svou práci nemohl zvládat.
strana 2
PME SE
1
Čtrnáctihektarová stavba vběloruském Brestu
VBrestu, 717 km odPrahy a300 m odnejvýznamnější-
ho hranního přechodu mezi Běloruskem aEU, začne
už vlistopadu Ing.Pavel Hruška zdivize 3 budovat pří-
hraniční nákladní terminál Kozloviči-2. Při řízení teprve
druhé běloruské stavby Metrostavu mu bude pomáhat
osmičlenný tým českých kolegů a tamější odborci.
Jejich práce zastaví plochu o rozloze 14hektarů.
,V Bělorusku zatím pracuji svedoum výroby amíst-
ním zaměstnancem zapomoci kolegů ztýmu stavby Šči-
tomiriči,“ říká Ing.Hruška. „Ruština se už veškole neí,
atak se ji moji kolegové z divize museli naučit nebo si
ipomenout v jazykom kurzu a na stavbu dorazí až
vpolovině listopadu.“ To už bude mít ipřevzaté staveni-
ště – rovinu naasi čtmetrom náspu, kterým investor
vyrovnal výškový rozdíl mezi přilehlou dálnicí azelenou
loukou, naníž termil dokonce července 2014 vyroste.
„Největším objektem tu bude ocelová skladovací hala
nazastavěné ploše 17340 m²,“ popisuje Ing.Hrka ado-
plňuje: „Bude mít několik vestavků apřístavků, znichž nej-
objemnější bude čtpatrová administrativní budova ABK
sželezobetonovým skeletem. Dál mume postavit objekt
STO – stanici technické obsluhy – adoní vestavět mky
aut akanceře. Součástí areálu bude kromě trafostanic,
kotelen, vrátnic aparkovišť pro téměř 150nákladch aví-
ce než 150 osobch vozů izařízení načišní aakumulaci
dešťových vod sodlučovem ropných látek. Samozřej-
mě nanás čekají ikilometry sítí čiareálových komunikací
anavíc kruhový objezd snapojením nalnici.“
Vizuálně nejzajímavější budovou, kterou divize 3
v Brestu vybuduje, však bude tříhzdičkový hotel se
115 jednožkovými a25 dvojlůžkovými pokoji, šesti VIP
apartmány arestaurací (vizualizace). Bude mít jedno pod-
zemní ašest nadzemch podlaží stechnickou nadstav-
bou. Ikdyž je navržený symetricky, divize 3 zněj nejprve
postaví jen centrální část ajedno ubytovací křídlo. Zatím-
co hotelové interry dozakázky Metrostavu nespada,
ostatní objekty musí divize 3 nechat vybavit základními
technologiemi azakládacími izdvihacími prostředky.
„I když staveniště přebíráme před zimou, pítám
stím, že najaře už budeme mít hotové jeho zařízení ičást
pilotových základů,“ předpokdá Ing. Hruška. „Zdejší
lníci jsou totiž namráz zvyklí amy nežeme ztrácet
čas – nadílo totiž máme jen 17 měsíců, na hotel o 4 víc.“
ls–, vizualizace archiv stavby
2
1
2
3
4
5
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2012, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (378 ms)

Rendering Strana 3 (103888): (0/1) (370 ms)

Rendering Strana 2 (103887): (0/1) (413 ms)

Rendering Strana 1 (103885): (0/1) (412 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3075/vth120507-1.jpg

 i3075/vth120509-1.jpg

 i3075/bg103887.svg

 i3075/vth120510-1.jpg

 i3075/vth120512-1.jpg