Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Dar ke stým narozeninám
S7 vprovozu
Společný česko-polský
tým, který řídí Ing.Igor
Sedláček zdivize 4, spustil
18. října nedaleko Gdaňsku
doprovozu rychlostní silnici
S7 (foto), včetně jednoho
uzlu uCedry Małe. Jde
ovelký projekt Metrostavu, jehož součástí je přes 20 km
silnice a30 km souvisejících komunikací včetně 16 mostů.
lem je zlepšit komfort abezpečnost dopravy pomocí
výstavby čtyřproudové rychlostní komunikace.
Exkurze studentů STU ze Slovenska
Skupina 40 studentů apedagogů oboru technologie
staveb Slovenské technické univerzity vBratisla
(STU) navštívila rozestavěný projekt administrativní
budovy naprském Rohanském nábřeží. Jeho výstavbu
studentům přiblížil stavbyvedoucí zdivize 3 Jan Kvítek.
Nové nástroje pro bezpečnější silnice
Naše dceřiná společnost SQZ, s. r. o., která se zabývá
laboratorními službami vevšech oblastech zejména
dopravního ainženýrského stavitelství, pořídila dosvého
portfolia nové strojní vybavení. Jde oretroreflektometr
aspektrofotometr, který slouží pro akreditované měření
parametrů jak svislého, tak vodorovného dopravního
znení. Tato měření zejména denní anoční viditelnosti
znení pomohou zvýšit bezpnost nanich silnicích.
Zmodernizujeme plavební komory
Tým divize 6 pod vedením Jiřího Vrubela bude jako vedoucí
vesdrení pracovat severně odcentra Prahy vzákrutu
Vltavy narekonstrukci plavebních komor Štvanice. Koncem
října byla podepsána smlouva, investorem je Ředitelství
vodních cest ČR. Jde oplavební komory, které jsou
soástí jednoho ze čtyř pražských zdymadel: předchází
mu zdymadlo Moany, zdymadlo Smíchov anásleduje
zdymadlo Podbaba-Troja. Plavební komory Štvanice se
nacházejí v levé části praho pramene řeky při pravé
straně ostrova Štvanice za Hlávkovým mostem. Platí zde
celorní provoz od 7 do 17 hodin.
Soutěž Best of Realty 2018: hlasujte pro POP!
Podpořte projekt Palmovka Open Park naší dciné
společnosti Metrostav Development v souži Best of
Realty. Pracovalo na něm několik divizí, jejich činnost
koordinoval tým vedený Ing. Stanislavem Červeným.
Hlasovat můžete na:
https://www.survio.com/survey/d/bestofrealty
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Jakuba Šimáčka,
ředitele TBG Metrostav str. 2
Naše firma u výzkumu vegetativních
sech, které zlepšují klima str. 2
Divize 8 dokončila rekonstrukci
střediska v Temelíně str. 3
Interiéry budovy Janáčkova divadla
v centru Brna v novém kabátě str. 3
Nové snímky z přemostění
fjordu a odpalu tunelu
více ve fotoreportáži na str. 4
31. října 2018 / 19 / XXX
Ke smu výrí zalení Československa připravil
symbolický dárek iMetrostav – 28. října se pro vej-
nost otevřely dveře zrekonstruované části historické
budovy Národního muzea vPraze (hlavní foto). Oden
ív si kvalitně odvedenou práci sdrení M-P-I -
rodní muzeum, které řídil tým Jana Kučery zdivize 9,
prohlédli ivrcholní představitelé nejen našeho státu.
Jednu z nejsložitějších českých staveb dnešní doby
zahájili stavbi 20. dubna 2015. Už od začátku věděli,
že je vkrátkém termínu čeká velký objem práce amnoho
nečekaných komplika, které bude muset provádět ařešit
spousta odborníků různých profe. „Velmi obžné bylo
– aaž do konce zakázky zůstane – skloubit dohromady
činnosti restaurátorů, široké škály řemeslníků tradičních
oborů i specialistů, ktí památkově chráněnou budovu
zroku 1891 vybavovali nejmodernějším technickým zaří-
zením odpovídajícím třetímu tisíciletí. Aby vše fungovalo,
práce postupovaly vpřed aprofese si neekážely,“ uvedl
ředitel výstavby Jan Kera, kterému vrealizm týmu
pohali za Metrostav technici divizí 9 a1.
Snad při každé rekonstrukci se objeví needvídatel-
né skutečnosti, které ovlivní plynulé provádění stavby.
V tomto případě to byly zejména archeologické nálezy
ve východním nádvoří či rozdílné geologické poměry
zastižené vmístě nově budované podzemní chodby mezi
historickou anovou budovou muzea. Zadávací projekt pro
výběr dodavatele navíc vznikl už vroce 2011 aodhadoval
rozsah poškození objektu bez hloubkových průzkumů.
O nových nálezech a zjišch při pzkumech uvnitř
objektu nemlu, třeba kompletně nové řešení podlah
ioken amnoho dalších změn při provádění restaurátor-
ských pra. Časový průběh díla navíc ovlivňovala složitá
jednání sinvestorem, dozory či patkáři akomplikovaná
schvalování jednotlivých změn azměnových listů. Stavba
se proto protáhla a muzeum bylo oproti předpoklam
dokončeno k28. říjnu jen částečně.
Otevřené prostory návštěvky ohromily
Už delší čas má historická budova hotové střechy aob-
novené fasády (foto č. 1), které nedávno doplnilo iupra-
vené okolí. „Z interrů je zrekonstruovaná vstup
hala, schodišťová dvorana (foto č. 2), panteon, přízemní
část východho křídla sředitelnou azasedací místností
akademie, sály směrem k Vinohradské ulici s výstavou
2×100 připravenou kvýročí 200 let od zalení Národho
muzea asály směrem do Legerovy sČesko-slovenskou/
Slovensko-českou výstavou, která představuje dějiny
společného státu Čechů aSlováků. Samozřejmě běží už
téměř všechna hlavní technická zařízení budov, protože
byla navržena pro provoz ceho objektu,“ říká Ing. arch.
Irena Klingorová zdivize 9.
Do léta příštího roku zvá dokončit interry pod-
zemní spojovací chodby pod Vinohradskouídou, sály
v1.i2.
patře, část prostor vpřízemí, třeba studovnu či de-
pozitář amístnosti vsuterénech nebo vcentrálním podkroví,
kde budou sklady, archivy izázemí pro pracovníky muzea.
Ikdyž už na zakázce zbývá zcelkového objemu prací jen ta
meí část, budou jí kolegové věnovat stejnou pozornost
apéči jako otevřeným prostorám, které si mohou návštěv-
ci až do konce letošního roku prohdnout zdarma.
Lenka Svobodová,
foto Ester Havlová astavba
Muzeum včíslech
zahájení rekonstrukce 20. dubna 2015
částečné otevření historické budovy 28. října 2018
plánované dokončení ze strany M-P-I to 2019
realizační tým sdružení M-P-I 37 techniků
plocha pozemků muzea 13598 m²
zastavěná plocha bez dvorů 6055 m²
lka budovy 103,22 m
šířka budovy 74,1 m
výška budovy 69,15 m
počet schodů od fontány do hlavní lucerny 338
počet dví 368
počet oken 562
počet místnos 235
počet výstavch sálů 39
plocha výstavch sálů 7000 m²
množství vody, které prote fontánou 120 m³/den
počet sbírkových předtů 20000000
kostra velryby váží 4000 kg
Na původní budovu bylo zapotřebí:
počet cihel 10350000 ks
sku 15000 m³
železa 1250000 kg
mramorků pro dlažbu ochozu schodtě 3500000
zlata vexteriéru (3 kg) 727 m²
i rekonstrukci bylo nutné:
odstranit 20 000 tun odpadu asuti
zabudovat 600 km nových silnoproudých kabe
natáhnout 700 km nových datových kabe
Nová aplikace Adresář
Obsahuje kontakty zastnanců
společností Skupiny Metrostav.
Stahujte pro Android i iPhone
vGoogle play/App Store!
1 2
Metrostav_19_2018.indd 1 29.10.18 11:35
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics …

Rendering Strana 2 (102452): (0/1) (358 ms)

Rendering Strana 1 (102450): (0/1) (389 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2921/vth118629-1.jpg

 i2921/bg102450.svg

 i2921/vth118631-1.jpg