Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2
Nanoční betonáži
O říjnových víkendech si mohli Pražané v okolí Hos-
tivaře a Vršovic v nočních hodinách všimnout pozo-
ruhodné stavební akce (foto č. 1): tým Martina Štávy
zdivize 5 provál nní betož.
Šlo o rekonstrukci nosné konstrukce železničního
mostu mezi ulicemi U Vršovického hřbitova a uSlávie,
která proběhla vrámci Optimalizace traťového úseku Pra-
ha Hostivař – Praha hl. n., II. část – uzel Eden. Kbetoži
se přistoupilo ovíkendu avnočních hodich (9.004.00)
zvodu, že jde ofrekventovanou komunikaci sprovo-
zem MHD. Vytížení autobusů je v noci nší.
Beton dodávala firma TBG Metrostav, přičemž klíčový
materl namísto dopravilo zhruba 20 autodomícvačů
(foto č. 2). Při akci bylo využito čerpadlo betonu Putz-
maister M 36 m (foto č. 3). Potransportu čerstvé betono-
vé směsi nastaventě jsou zkažho autodochávače
odebrány vzorky a porovvají se vlastnosti dodané
směsi spožadovami parametry. Vpřípadě shody je be-
ton pomocí „koryta“ nalit donásypky betonpumpy (foto
č. 4), která materl dopraví namísto ukládky (foto č. 5).
V bednění je beton zpracováván zapomoci ponorch
vibrátorů tak, aby bylo dosaženo požadované kvality po-
vrchu viditelných ploch nabetonované konstrukci,“ shr-
nuje vedoucí projektu Martin Šťáva adodává, že nauzlu
Eden prohají práce navýstavbě nového podchodu najiž
zmovaném mostě apokdka kanalizace. Stavba je roz-
lena podle výluk dotří etap, I. etapa (NK C mostu acca
2/3 podchodu včetně rampy na 2. nástupiš) probíhá
vsoučasné době abude ukončena dokonce roku 2018.
-red-, foto Petr Adámek
Ing.Jakuba Šimáčka,
ředitele TBG Metrostav
Vroce 1998 nastoupil dotehdy mladé společnosti TBG
Metrostav jako řidič autodocve. Pak postupně
prošel dalšími pozicemi vefirmě. Ktomu zvládl vystu-
dovat Vysokou školu ekonomických studií avTBG Me-
trostav převzal vedení obchodho oddělení. Zhruba
ed rokem se stal ředitelem spolnosti.
Čím to, že se zřidiče stane ředitel?
Strašně moc mě bavilo ježdění svelkými auty, nic
po pár letech jsem zjistil, že to je práce zajímavá, ale
pro mne příliš jednotvárná. Ve firmě jsem poukazoval
naspoustu vě, které by se daly zleit, akolegům zve-
dení se to líbilo. Atak jsem se postupně posouval porůz-
ch pozicích, až jsem se stal obchodním manažerem
tehdy mladé spolnosti TBG Pražské malty.
Pomohlo vám jistě to, že jste začal přímo „vterénu...
Ano. Když víte, jak to chodí nastavch, víte, co zákaz-
ci chtějí a co oceňují. My jsme měli sklé produkty,
ale naše služby neměly odpovídající úroveň. Proto jsme
zavedli zákaznicky orientovaný dispečink. Chtěli jsme, aby
mistři a stavbyvedoucí na stavbách nemuseli ke všem
svým starostem řešit ještě starost omaltu, beton nebo
anhydrit. Základem bylo být vstříc, co nejvíce ochot
ahlavně dorazit nastavbu včas astou správnou recep-
turou. Bylo to pro nás náročné finaně ipersonálně. Ale
najednou to přinášelo ovoce anaši partneři nastavbách
byli spokojení. Já jsem pak několik let jtě pracoval jako
obchodní náměstek TBG Metrostav, akdyž bývalý ředitel
Honza Kupeček po úspěšch 22 letech končil, zvolili
vlastníci společnosti jako jeho nástupce mne.
Naco bude potřeba v příšch letech klást v„betonář-
ském byznysu“ důraz?
Beton už dávno není jen cement, voda asek. Dnes má-
me více než 900 receptur. Některé znich umíme vyrobit
jako jediní vČR. Základem úspěchu ale je mít kvalitní lidi,
ktí mají chuť pracovat dobře aodpodně aktí budou
posunovat firmu dál. My takové zaměstnance máme, to
je obrovská výhoda. Ktomu ale mume ještě co nejvíc
využívat prostředků moderní doby, tedy elektronizace,
digitalizace aautomatizace.
Komu všemu dodáváte vaše produkty?
Dováme necelých 60 procent firmám skupiny Met-
rostav, tedy kromě Metrostavu také Subteře, Pragisu,
Terraconu a Zakládání staveb, přes 40 procent tvoří
ostatní stavební firmy a spotřebite. Ale třeba v roce
2016 a2017 byl poměr obrácený. Dodávali jsme beton pro
výstavbu Ústřední čistírny odpadních vod vpražskéTroji.
Šlo ojednu znejvýznamnějších zakázek vposlední do.
Na kterých zakázkách spolnost TBG Metrostav ak-
tuálně spolupracuje?
Dokončili jsme dodávky betonu pro novou budovu cent-
rály ČSOB vPraze - Radlicích, zaktuálních velkých staveb
bych určitě zmínil bytový soubor Tulipa Třebešín, admi-
nistrativní komplexy Projekt Smíchoff aRustonka, Květi-
nový dům naVáclavském nástí či třeba rekonstrukci
pojížděcí dráhy naletišti Praha – Kbely. Avěc aktuální:
dome beton pro výstavbu IV. železničho koridoru
zHostive nahlavní nádraží.
Jakými zajímavými či unikátními technologiemi se
můžete pochlubit?
Nejtší uplatnění nachází vposlední době námi vyvinutý
vodonepropustný beton Permacrete. Nahrazuje klasický
beton skrystalizací, což přináší zajímavé finanční úspory
pro stavbu. Vminulosti jsme také vyráli speciální těžký
beton pro rentgenové pracoviště ve Fakultní nemocnici
Královské Vinohrady, které stavěli kolegové zMetrostavu
aPragisu. Kamenivo pro tento beton jsme dováželi až ze
Švédska! No a daí produkt naší spolupráce s Metro-
stavem – ultravysokohodnotný beton, kterému říkáme
Topcrete, dodávaný pro lávku v Čelákovicích, získá
další a daí mezinárodní oce. Naším cílem zkrátka
je být pro naše partnery vtak složitém oboru, jakým je
stavebnictví, ostrovem jistoty aspolehlivosti.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Odbornost především. Pomáhají semináře OTS
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav již od roku
2015 zajišťuje takzvané Odborné technické semináře
(OTS). Myšlenka organizování těchto setkání odbor-
ků byla reakcí napožadavky kolegů zprojektů. Narůz-
né technologické postupy výstavby jsou totiž kladeny
speciálních požadavky aty je potřeba zt.
Do organizace akcí se promítala i potřeba rychlého
sezmení zaměstnanců saktuálními dopady zn no-
rem, zákonů a nařízení vdy do činností společnosti.
Vpočátku vznikly akce smaty Geotechnika, Technic
požadavky stavebních výrobků, Statika, Bílé vany. Vsou-
časné době má Centrum vzlávání připraveno bezmála
20 témat, která během roku nebo podle poptávky zjed-
notlivých pracovišť vypisuje anabízí našim zaměstnan-
m ikolegům ze Skupiny Metrostav (foto).
Semináře mají časovou dotaci více než čtyři hodiny
ajsou akreditovány uČeské komory autorizovaných inže-
nýrů atechniků. Tím podporuje Metrostav plnění povinnos-
ti celoživotního vzdělávání našich autorizovaných osob.
Vespolupráci spředními experty
Navšech vypsach tématech OTS Centrum vzdělává
spolupracuje s edními odborníky naší společnosti,
mimo jiné zúseku výrobně-technicho ředitele. Stálými
lektory jsou Ing.Rojík, Ing.Synek, Ing.Klečka, Ing.Beňo,
ale přivají inoví lekti jako naíklad Ing.Kalina. Zřad
firem Skupiny lektorují kolegové ze společnosti SQZ.
Prozatím poslední téma, ke kterému se Centrum
vzlávání podeí odmlce avupravené verzi vrátilo, je
technické zařízení budov. Dvě akce zKatedry technických
zízení budov (TZB) naFakultě stavební ČVUT vPraze
– Hospodaření s vodou, Vnitřní prostředí v budovách
aenergetická náročnost – již proběhly vjarch ternech
adaí dvě témata jsou naplánována (data konání u
box). Tyto semináře předšejí odborci zkatedry TZB
pod vedem prof.Ing.Karel Kabele, CSc., který si nikdy
nenechá ut příležitost setkat se slidmi zpraxe, aproto
ijedno ztémat přišel učit sám osobně. Skatedrou TZB
probíhá spolupráce již odroku 2006 abyla to vždy sou-
činnost vsícná, pružná aefektivní. Původní kurz, který
byl šestidenní, jsme zopakovali 6x a pak ještě v roce 2014
po úpravě jednou jako čtyřdenní. Z ohlasů na opětov
zazení problematiky TZB do nadky centra je patrné, že
je toto téma pro naši společnost stále důležité a poebné.
Vsoučasné době Centrum vzlávání připravuje se-
minář Geosyntetika sIng.Jaroslavem Bem, který by se
l uskutečnit zkraje roku 2019. Ivbudoucnu se budeme
snažit, spolně s kolegy z úseků výkonných ředite,
išet aktuální témata areagovat tak nací se pro-
středí vestavebnictví. Jakýkoli nát na nový seminář
napište nebo zavolejte doútvaru vzděvání. Více na:
http://skupina.metrostav.cz/vzd
Tým Centra vzlávání Skupiny MTS,
foto Petr Adámek
Metrostav uvýzkumu vegetativch střech
V létě pomáhají ochlazovat budovy, mají příznivý vliv
naživotní prostředí vesm okolí avykazují celu řadu
dalších výhod. Iproto jsou již hojně užíny vnejed-
nom rezidenčm projektu. Řeč je otakzvaných vege-
tativních nebo také zelených střechách.
Statistiky Svazu zakládání aúdržby zeleně (SZ) po-
tvrzují, že vČeské republice staveb svegetativní sechou
i. Při svých projektech se snimi setkává také naše
firma: můžeme uvést třeba obytný soubor NaVackově či
aktlně dokončované zakázky rezidence Sacre Coeur III
nebo výstavba apartmánů vPeci pod Sněžkou.
Ale hlavně v rámci spolupráce a podpory výzkumu
Univerzitního centra energeticky efektivních budov ČVUT
(UCEEB), které postavily vesdrení divize 1 adivize 9,
byl vroce 2017 zahájen projekt výzkumu extenzivch ve-
getačch střech (foto). Ty se vyznují nízkou mocností
jednotlivých vrstev. Vípadě projektu UCEEB se tloušťka
vrstev jednotlivých zkebních polí pohybuje kolem sed-
mi cm. Postatickém posouzení lze extenzivní veget
střechy použít při rekonstrukci střech stávajících objektů.
Zajímavé zkušenosti zprojektu UCEEB
Vprvní etapě došlo kvytvení osmi zkušebních ploch,
každá orozru 3x11 m. Vletošním roce byla dokončena
druhá etapa, která obsahuje 16 zkebních polí stejch
rozměrů jako vprvní etapě. Jednotlivá pole jsou vyplněna
různými skladbami extenzivních vegetačních střech pro
ověření jejich vlivu na finální vegetaci a na akumulační
schopnost zvoleného souvrství. Dále je měřena teplota
napovrchu aspodním líci skladby zaúčelem vlivu kon-
krétní skladby nasnížení přehřívání střech. Najednotlivá
pole jsou také použity střní substráty pro veget
střechy různých výrobců. Zároveň byly zvoleny růz
způsoby ozelenění zkušebních ploch,“ popisuje vedoucí
technického útvaru divize 9 Ing.Martin Tuháček. Dále je
vrámci výzkumu sledován vliv údržby.
Adosavadní poznatky? „Výsledky zaprvní období jsou
teprve zpracovávány. Přesto již dnes mohou být zkušeb
pole vhodm etalonem pro jednání sobjednatelem, který
požaduje zhotovení zelené střechy vrámci naší generální
dodávky objektu. Objednatelé mají často zkreslené před-
stavy aneudomují si, že extenzivní střecha potřebuje
alespoň pět let, než dojde kjemu kompletmu zapoje,
pokud je osázena naíklad řízky rozchodků. Kompakt-
ní plochu rostlin lze získat porealizaci například volbou
rozchodníkoho koberce. Zde je ovšem potřeba uvažovat
vyšší náklady napořízení,“ uzará inženýr Tuháček.
red, foto archiv stavby
1
2
3
4
5
Aktuálně jsou vypsány tyto OTS:
12. 11. Reklamace staveb
23. 11. Geotechnika – všeobecná část
4. 12. Metodika časoho říze
Dva semináře zKatedry technických
zízení budov (TZB) zČVUT:
9. 11. trání aklimatizace budov
23. 11. Vytápění budov
Metrostav_19_2018.indd 2 29.10.18 11:35
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (318 ms)

Rendering Strana 3 (102455): (0/1) (311 ms)

Rendering Strana 2 (102452): (0/1) (360 ms)

Rendering Strana 1 (102450): (0/1) (359 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2921/vth118629-1.jpg (3x)

 i2921/vth118631-1.jpg (3x)

 i2921/bg102452.svg

 i2921/vth118634-1.jpg (3x)

 i2921/vth118636-1.jpg