Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3
Interiéry brněnského Janáčkova divadla už září
Jen několik týdnů zbývá dozahájení festivalu Janáček
Brno 2018, který se uskuteční v listopadu a prosinci
letošho roku vbrněnském Janáčkově divadle. Adi-
vadlo má zasebou náročnou první etapu rekonstrukce.
Vesdružení ji loni vsrpnu zahájil tým Ing.Radomíra
Richtera zjihomoravsho regionu divize 1.
V rámci první etapy získalo původní podobu z roku
1965 foyer divadla (foto č. 1), kde stavbaři nejprve vy-
nili všechny sítě včetně vzduchotechniky anásledně
repasovali podhledy, svítidla, obklady, dlažby či omítky.
Rekonstrukcí prošlo zázemí divadla večtvrtém apám
nadzemm podlaží ičást prvho podzemního aprvního
nadzemho podlaží. Itady bylo poeba vyměnit veškeré
tě a vzduchotechniku. Stavbaři dále pracovali v části
druhého podzemho av cem třetím podzemním pod-
laží. Nové jsou střní konstrukce a královské schodtě,
které bylo zhotoveno s ohledem na funnost.
„Už odzačátku stavby jsme věděli, že tern narea-
lizaci zakázky ve lhůtě 14 měců bude velmi nárný.
Když se dotoho přidaly změnové listy, kterých je už víc
než 150 vhodnotě přesahující 111 milionů korun, museli
jsme podohodě sinvestorem rozdělit rekonstrukci natři
etapy. Důležité bylo zprovozní divadla nafestival Ja-
ček Brno 2018, který začíná doslova zapár dní 17.listopa-
du,“ říká vedoucí projektu Ing.Radomír Richter. Jeho tým
má společně spartnery ve sdružení, společností IMOS
aOHL ŽS, dokončenou první etapu. Přitom ještě pár dní
ed kolaudací probíhaly malířské opravy, pokládaly se
povlakové krytiny podlah abylo třeba prost izkoky
funkčnosti vzduchotechniky či slaboproudých rozvodů.
Vrámci první etapy stavbaři také opravili dvě sechy,
a to nad hledtěm a provazištěm. Museli proto poít
provizorní zastřešení, i když do nosch konstruk
nezasahovali. Částně dokoené jsou dnes opravy
provozních prostor divadla i zázemí pro zastnance
ajevištní technologie. Oprava zázemí by měla pokračovat
také vrámci druhé etapy rekonstrukce, která bude pro-
hat už zaplného provozu divadla poskončení Janáčkova
festivalu. Nani pak naváže jtě třetí etapa, kdy projdou
modernizací přístupové plochy (foto č. 2). Rekonstrukce
by měla být kompletně dokoená v září příštího roku.
Martina Vampulová, foto Daniel Schulz
21 objektů velké továrny za15 měsíců
Tak by se dala popsat zakázka, kterou pro Nexen Tire
úspěšně dokončuje tým Ing.Davida Štochla, výrobho
stka divize 6 avedouho projektu. Vprůmyslo
ně Triangle Bitozeves uŽatce (foto č. 1) budou ob-
jekty sloužit jako zázemí pro výrobu pneumatik.
Na seznamu vybudovaných objektů najdeme na-
příklad trafostanici, provozní a administrativní budovy,
objekt, vmž se nacházejí šatny adelna zastnan,
ale třeba také centrum výzkumu avývoje (foto č. 2), vodní
drže natechnologickou vodu či sklady nebezpečných
tek aodpadů nebo plynovou stanici. Naúzemí bývalého
lettě se stavbaři přesunuli loni včervenci.
„Během projektu jsme poívali standardní techno-
logie a postupy, nicně jsme se museli vypádat se
stavbou rozličných objektů, jejichž rozměry se pohybo-
valy od6×6 m po170×30 m. Navíc se nejednalo oběž
průmyslové objekty. Budovy kanceláří, šaten, jídelny
ahlavní vrátnice jsou uvnitř obloženy žulovými kamenný-
mi obklady vkombinaci snerezovými prvky azvenku mají
prosklené fasády akamenný sokl, takže připomínají sše
banku než továrnu na pneumatiky,“ říká David Štochl
adová, že méně obvyklá byla také komunikace sko-
rejským investorem. „Ten se totiž rozhodl, že koordinaci
technického zařízení budovy si zajistí sám, což přišelo
nemalé komplikace,“ uvá.
Spolupráce více divizí
Ještě před zahájem prací bylo třeba místo výstavby sa-
novat, ato konkrétně podzemní nádrže naletecké palivo.
Oto se ale postaralo vedení obce. Pak ještě musela pláň
upravit jako samostatnou zakázku divize 8 a následně
mohli nastaventě nastoupit stavbaři ztýmu Ing.Štoch-
la. Ti kespolupráci přizvali vlastní středisko železobeto-
nových konstrukcí aododávku drobných zámečnických
konstrukcí požádali divizi 5.
Ipřes krátkou dobu přípravy – zakázka byla dohod-
nuta v téměř rekordním čase pouhých dvou měců – se
týmu Ing.Davida Štochla daří vyrovnat se všemi nástra-
hami stavby a první dílo pro jihokorejského investora
postupně dokončují apředávají.
Martina Vampulová, foto Libor Zavoral
astavba
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
1
2
Divize 8 dokončila rekonstrukci vTemelíně
Stavbaři atechnici provozu Jádro se iletos pohybovali
vareálu Jaderné elektrárny Temelín (ETE). Narekon-
strukci tamějšího zdravotho střediska (foto) praco-
vali půl roku. Hotové dílo předali investorovi – elektrá-
renské spolnosti ČEZ – koncem října.
Zakázka se týkala rekonstrukce samostatně stojící
budovy,ípatrového objektu sjedním podzemním pod-
lažím a střešní nástavbou. Stavební úpravy zahrnovaly
změnu dispozičního řešení jednotlivých pater avýměnu
rozvodch sítí. Zdravotní středisko, které slouží pro
poskytoní zdravotnických služeb aje zároveň centrem
pro kontrolu kontaminace pracovníků elektrárny, bylo
pocelou dobu rekonstrukce vprovozu.
Vedoucí projektu Ing. Jiří Husárik vysvětluje, že se
proto vždy dočasně uzaely jen místnosti, ve kterých
probíhaly bourací a stavební práce: „Náš projektový
tým zajišťoval kompletní práce od vyshování zízení
místností přes kompletní rekonstrukci až po opětov
nastěhování nábytku a zízení.“ Nepřerušený provoz
zdravotho sediska, do něhož docházela na kontroly
obsluha jaderné elektrárny, navíc znamenal, že se napra-
covišti stavbařů muselo každý den ukzet.
Přísná opatření pro vstup doareálu
Veškeré stavební práce řešil Metrostav vlastními silami
tak, aby se nastaveništi pohybovali jen technici divize8
anajmutí dělníci. Všichni docházející museli před zaháje-
ním rekonstrukce absolvovat náročné psychotesty aško-
lení pro vstup do arlu elektrárny. Objekt zdravotho
střediska nicméně nestojí vbezprostřední blízkosti výrob-
ních ani pomocných technologických zařízení anachá
se tak mimo kontrolované pásmo.„ky tomu ta opatření
nebyla nejpřísjší, ale určitě náročjší než nastandard-
ch stavbách. Aproblematické je vtakom případě vždy
nahrazení kohokoli, kdo například onemocní,“ připomíná
inženýr Husárik.
Dokončení stavby se opozdilo jen nepatrně. Termín
ení díla se posunul po dohodě s investorem o i
týdny hlavně kli změnám projektu vprůběhu realizace.
Změny byly poměrně rozsáhlé, což bylo způsobeno roz-
ly mezi skutečm stavem staveniště aúdaji obsažemi
vprojektové dokumentaci. „Zpdění jen otři týdny bylo
ky nasazení kolegů Zdeňka Šcha aAle Vody,“ dodá-
vá vedoucí projektu Jiří Husárik.
Blanka Růžková, foto archiv stavby
ETE v provozu již 18 let
Jaderná elektrárna Temelín se nachází přibližně
24 km od Českých Bujovic a je to elektrárna
snejvětším instalovaným výkonem v České republice.
Vprovozu je odprosince 2000, kdy byl spuštěn první
blok. Dnes elektřinu vyrábí vedvou bloch.
Skupina ČEZ provozuje vČeské republice dvě
jaderné elektrárny, vTemelíně avDukovanech.
Jejich produkce se vloni polela nacelkové výrobě
tuzemské elektřiny zjedné třetiny (33 procent).
U čelby norského tunelu Knarrevik: stavbi jistí záběr stříkaným betonem
Nedaleko Bergenu roste významný silniční tah, který spojí města Bergen a Sotra. Soástí je projekt s označením Rv. 555
Sotrasambandet – K3 kabeltunneler, na němž se polí tým Metrostavu pod vedem Ing. Ivana Piršče z divize 5. Na tento
projekt bude navazovat hlavní část výstavby formou PPP. Koncem srpna naši stavbaři prováli zarážku 1760 m dlouho
kabelového tunelu Knarrevik a nyní už postupují dál. Skutečnost, že práce viditelně pokročily, prozrazuje pohled na jeho
portál (foto č. 1). Před aplikací stříkaného betonu u čelby (foto č. 2) tunel zatím připomíná tajuplnou jeskyni. A zdá se
až neuvěřitelné, že tudy projedou těžká nákladní vozidla, která na místo zavážejí beton (foto č. 3).
-red-, foto archiv stavby
1
2
3
Metrostav_19_2018.indd 3 29.10.18 11:35
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (471 ms)

Rendering Strana 4 (102457): (0/1) (462 ms)

Rendering Strana 3 (102455): (0/1) (500 ms)

Rendering Strana 2 (102452): (0/1) (500 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2921/vth118631-1.jpg

 i2921/vth118634-1.jpg

 i2921/bg102455.svg

 i2921/vth118636-1.jpg

 i2921/vth118629-1.jpg