Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nepřetržitý koloběh města
The Flow Building respektuje okolí
Devítipodlažní palác ozdobí Václavské náměstí (vi-
zualizace) vktnu 2020. Multifunkční budova na-
bídne takřka 15000 m
2
kanceláří, 6000 m
2
maloob-
chodních prostor a129 parkovacích míst včetně 50
vyhrazených pro nabíjení elektromobilů.
Novostavba nahradí novorenesanční rohový dům
UTurků, postavený mezi lety 1880 až 1881 podle návr-
hu Josefa Schulze apřestavěný stavební společnos
Bohumíra Kozáka vroce 1922. Cílem investora bylo na
jejich místě navrhnout moderní budovu odkazující na
bohatou tradici asvu pražské architektury. Proto pů-
vodní návrh vyššího domu architekti zatelru Chap-
man Taylor upravili tak, aby novostavba lépe zapadla
do okolní zástavby nejen členěním auličním obvodo-
vým pštěm, ale ivýškou. Sprůčelími okolních staveb
bude korespondovat idíky prvkům připomínajícím se-
cesi apoitému obkladovému materiálu – světmu
spišskému travertinu, který je ozdobou vedlejšího ho-
telu Jalta. Nárožní fasáda bude dvoupšťová se svisle
ivodorovně zakřivenými linkami. „Vzhled budovy je
originální abude nejen velmi působivý, ale islitý na
provedení. Při montáži nám naštěstí pomůže to, že je
celá budova vyprojektovaná ve 3D,“ dodává vedoucí
projektu Ing.Jan Vachutka.
Tramvají do Bohunic
VBrně proběhlo slavnostní zahájení výstavby tramva-
jové trati, která spojí Starý Lískovec aBohunice suni-
verzitm kampusem afakultní nemocnicí. Na projektu
pracuje aozlepšení dopravy vtéto oblasti města se tak
zasadí tým Ing.Davida Pohlodka zdivize 1.
Na trati v celkové délce 912 m budou celkem tři za-
stávky, z toho dvě vybudované nově. Zastávka, která
se nachází v místě napojení na stávající trať, projde
rekonstrukcí. Součástí trasy je podzemní tunel v délce
490 m, který bude ražen pod ochranou podzemních sn
astropu. „Stavba zahrnuje doslova celé spektrum nejrůz-
jších stavebních činností ařemesel. Ve velkém budeme
provádět podzemní sny, piloty jako pažení pro stanice
a železobetonové konstrukce stropu a základové desky
tunelu,“ uvedl v našich firemních novich již před časem
vedoucí projektu Ing.David Pohlodek.
Úsekem projede až 40 000 lidí denně
Jde odůležitý dopravní projekt, prote vBohunich se
nachází fakultní nemocnice iuniverzitní kampus alokali-
ta se poslední roky velmi rozví, denně tu projíždí okolo
40000 lidí. „Stavba nemá zpohledu MHD vnovodobých
jich Brna obdoby. Jsem rád, že v nás Brno vlilo
důvěru apověřilo dopravní podnik, aby stavbu zajistil,“
řekl během slavnostní akce generální ředitel brněnského
dopravního podniku Miloš Havránek.
Autobusy a trolejbusy, které dnes míří ke kampusu,
jsou beznadějně přeplné. Zahušťují navíc i provoz na
silnicích. Prodloužení tramvajové trati dopravě ulehčí
acestucí si třeba po cestě do práce nebo do školy pře-
čtou i kžku nebo skripta,“ uvádí informační web města
Kopeme za Brno. Stavební práce nyní začínají sondami,
budování vlastní trati odstartuje příští rok na je. Prv
tramvaje by měly knemocnici vyjet za tři roky.
–red
Další úsek koridoru
Modernizace úseku
Soběslav–Doubí uTábora
koridoru České Budějovice
– to je název nového
velkého projektu, který
ve sdružení realizuje
Metrostav. Vpolovině října
došlo za účasti představitelů Správy železnní doprav
cesty, soběslavsho starosty izástupců zhotovitelů ke
slavnostnímu poklepu na kolejnici (foto). Nová trať naváže
na modernizaci úseku zVeselí nad Lužnicí do Soběslavi
zlet 2014 a2015 adojde tak ke zvýšení maximál
rychlosti vlaků až na 160 km/h. Na stavbě bude pracovat
tým divize 5 pod vedem Ing.Petra Hanzala.
Pro armádu vČeských Budějovicích
Tým divize 3 pod vedením Ing.Michala Maška předal
dokončený objekt na Radiolokátorom stanovišti vareálu
vojenského útvaru vČeských Budějovich. Šlo ovýstavbu
administrativní budovy na radiolokátorovém stanovišti
včetně budování rampy, slaboproudých adatových
rozvodů, bezpnostch systémů, komunikací aoplocení.
O Muzeu na ČVUT
Včítárně Fakulty stavební
ČVUT proběhla 17. října
zajímavá přednáška na téma
Obnova Historické budovy
rodního muzea (foto)
astřety historické struktury
amoderních technologií.
Hovil zde ředitel výstavby Jan Kera zdivize 9,
edšky doplnili další odborníci z akademické obce.
Divize 8 azáchytné parkoviště
Mezi ne projekty na Slovensku se zařadí stavba vobci
Ivanka pri Dunaji, kde Metrostav vybuduje nové záchytné
parkoviště. Vznikne tam 158 parkovacích míst a80stá
pro kola. Soástí bude také informační sysm súdaji
oodjezdu vlaků. Stavbu, jejímž cílem je zvýšení přepravy
vštěvků Bratislavy po železnici, realizuje tým divize 8
pod vedením Ing.Igora Sedláčka.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Josefa Špryňara,
ředitele divize 8 str. 2
Skupina Metrostav se rozšířila
o společnost M3 Fasády str. 2
Nová hala pro čištění nákladních
vagonů v Ústí nad Labem str. 3
Výměna 3600 oken a dveří
v bratislavské nemocnici str. 3
Obrazem z podzemního díla,
které budujeme na Islandu
více ve fotoreportáži na str. 4
31. října 2019 / 19 / XXXI
Na rohu Václavského náměstí aOpletalovy ulice v srdci
Prahy roste už více než rok novostavba nazvaná The
Flow Building (vizualizace). Její výstavbu řídí sdruže
divizí 1 a3 Metrostavu podle návrhu architekta Jana
Pokorného ze studia Chapman Taylor Prague.
„Pro mne osobně je toto dílo srdcovou záležitostí
avelkou výzvou ať už lokalitou, minimálním prostorem pro
zízení staveniště, složitostí, ale iskvělými kolegy, nebo
velmi dobrou spoluprací s investorem. Stavba v centru
Prahy s sebou navíc přináší spousty otazků, které je
eba řešit operativně, aje to proto práce kreativní ana-
plňující,“ shrnul význam zakázky Ing.arch. Nikola Štochl
z divize 3. Na stavbě pracuje jako zástupce vedoucího
projektu Ing.Jana Vachutky zdivize 1, která je vporu
60 : 40 lídrem dodavatelského sdrení.
Technicky náročné konstrukce
„Na staveniště jsme nastoupili vloni vzáří, když byla hoto-
vá azajištěná až 12,5 m hluboká stavební jáma,“ vzpomíná
Ing.Vachutka. „Snažíme se zaměstnat co nejvíce vnitro-
podnikových kapacit, proto železobetonové konstrukce
provádějí betoři divize 6 vedení Ing.Markem Kubrem
a vyzvky či omítky zednické sedisko divize 1 v čele
sKarlem Šubrtem. Divize 11 nám zajťuje jeřáby abuň-
koviště avyužíváme islužeb divize 3 – geodetů astřediska
elektro,“ doplňuje vedoucí společného realizačního týmu.
Na rohu Václavsho náměstí aOpletalovy ulice dnes
mohou kolemjdoucí – ana webu www.theflowbuilding.
cz živě iuživatelé internetu – vit téř hotové nos
konstrukce nové budovy (foto). „Dokončení betonáží,
vyjma částí, které můžeme provést až po demontáži
věžových jeřábů, plánujeme na druhou polovinu listo-
padu, kdy bude islavnostní glajcha. Ikdyž se zvnějšího
pohledu může zdát, že provedení skeletu kombinovaného
snosnými zdmi bylo jednoduché, opak je pravda. Uvnitř
objektu srem do vnitrobloku je totiž mnoho technicky
ročch konstrukcí se šikmými sloupy, vloženými patry
či atypickými moduly, ato zejna uobvodových stěn ve
styku sokolmi budovami. Vdobě špičky zde pod d-
ma věžovými jeřáby pracovalo až 70 dělků, betonem je
zRohanského ostrova zásoboval TBG Metrostav. Pro bí-
lou vanu spodní stavby jsme použili jeho speciální směs
značky Permacrete. Limitum faktorem zpohledu prací
pak byla logistika materiálu uvnitř stavby. Žádný jsme totiž
nemohli složit mimo obestavěný prostor,“ říká Ing.Kubr.
Perfektní spolupráce i atmosféra
Stavbi už mají na The Flow Building za sebou kompliko-
vanou ražbu kanalizační přípojky do Opletalovy ulice nebo
evrtání prostupů do kolektoru. Dnes kromě betonáží
provádějí iopláštění atechnická zařízení budovy.
Nakonec bych chtěl pokovat všem kolem zMe-
trostavu za jejich neustálou snahu o co mná nejlepší
výsledek společné práce, zástupcům investora za velmi
aktivní přístup k řešení problémů a udržování pozitivní
atmosféry, projektantům, technikům idělníkům za dobře
odvedenou práci avneposlední řadě za podporu našim
partnerkám a dětem, které to s námi stavbaři nemají
jednoduc,“ uzavřel Ing.Vachutka první článek ovelké
stavbě, která má podle developera „zachytit ducha nee-
tržitého kolohu města“, což se vangličtině dá vyjáit
slovem flow v názvu projektu.
Lenka Svobodová, foto archiv Metrostavu,
vizualizace Chapman Taylor
Obchodní úspěchy
Na následujících řádch uvádíme výr projektů,
které doplní výrobní program naší společnosti pro
daí období. Vzáří a v říjnu jsme úspěšně vysoutěžili
a podepsali smlouvy na tyto vybrané stavby:
1. Rekonstrukce Teplárny Trmice, ekologizace kot.
Divize 3.
2. Rekonstrukce a dostavba ČOV a ČKV JIH, Letiště
Václava Havla, Praha. Divize 6.
3. Výstavba bytoho domu Rokytka skomerční
plochou, Praha. Divize 1.
4. Rekonstrukce a dostavba Vila Kapsa, Praha.
Divize9 a 1.
5.ístavba skladovací a expediční haly Mondi
Bupak 2, České Budějovice. Divize 6.
Ing. Rostislav Štajer
Daruj krev sMetrostavem
vpátek 15. listopadu 2019.
ihlašovací systém
byl již spuštěn
na intranetu MTS
kujeme všem, kdo se připojí!
Metrostav_19_2019.indd 1 29.10.19 13:01
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (651 ms)

Rendering Strana 2 (102339): (0/1) (636 ms)

Rendering Strana 1 (102331): (0/1) (675 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2896/vth118500-1.jpg (2x)

 i2896/bg102331.svg

 i2896/vth118508-1.jpg (2x)

 i2896/vth118514-1.jpg

 i2896/vth118519-1.jpg