Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3
Ocelová hala nabitá novými technologiemi
Vblízkosti západho nádraží varlu Střediska oprav
kolejových vozidel (SOKV) Ústí nad Labem vyrostla
hem jednoho roku nová hala pro čištění náklad-
ních vozů technologií tryskání, odmašťování asušení
udvojkolí apodvozků. Halu slavnostně vpolovině října
uvedli do provozu ministr dopravy Vladimír Kremlík,
edseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik, člen
dozorčí rady ČD Cargo Radek Nekola aoblastní ředitel
Ústeckého kraje ní divize 8 Petr Ort.
Výstavbě ocelové haly předcházelybourací práce ně-
kolika objektů. Stavbaři pod vedem Jana Juština zdivi-
ze8 také upravovali arekonstruovali kolejiště. „Na jedné
zkolejí byl vybudován vniní prohžecí kal pod úrovní
podlahy vcelé délce haly (foto č.1). Ustejné koleje jsme
instalovali idvě sady patkových zvedáků 4 × 10 tun. Další
kolej byla osazena technologickým provozem pro čištění
kladních vozů, který zahrnuje kabinu technologie trys-
kání nákladch vozů aodmašťovací asušicí kabinu pro
dvojkolí apodvozky,“ popisuje Jan Juštin.
Hala (foto č. 2) má hlavní základové konstrukce zže-
lezobetonu založené plošně železobetonovými patkami
na hutněném štěrkovém podsypu. Základové konstrukce
vniní dělicí sny tví železobetonové patky pro ocelo
sloupy. „Další základové konstrukce jsme vybudovali pod
patkovými zvedáky apod některými prvky technologie,“
upřesňuje Jan Juštin. Nosnou rámovou konstrukci haly
tvoří svařované profily, obvodový asešní pšť je vybu-
dován zizolačních sendvičových panelů sPUR pěnou.
Interr nové haly je vpodélm směru rozdělen na
dva prostory: prostor technologie a prostor přípravny.
Vzhledem k vysoké prašnosti v ípravně sahá děli
stěna až pod střní pšť,“ vystluje Jan Juštin. Kro-
mě stavby haly si jeho tým musel poradit isdodávkou
technologií aněkterých speciálch částí jako naíklad
tlakovzdné tryskací komory svelikostí pracovho pro-
storu 17 × 6 × 5 m aodmašťovací nebo sicí kabinou. Vše
zvládli bez problému avčas, stejně jako sanaci zvodlé-
ho podloží pod základovými konstrukcemi. Nejročnější
prý ale byla vlastní stavba haly, kterou dělníci prováli
hem lské zimy. Podařilo se a dopravce ČD Cargo má
kdispozici moderní prostory pro čišní vozů.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Divize 8 se opět vrátila do pražského metra
Byť prohají průzkumné práce pro stavbu linky D, bu-
dování podzemní dráhy vPraze významně nepokročilo.
Ze současných stanic jsou ale některé postavené před
tak dlouhou dobou, že vzázemí potřebují třeba moder-
nizaci vzduchotechnických zařízení včetně návazných
profesí. Tým divize 8 pod vedením Iva Lamberta se
proto vrátil do pražsho metra, aby mu pomohl.
„Práce jsme začali letos vsrpnu a skončit je máme
včervnu roku 2022. Můžeme totiž pracovat pouze vjedné
stanici na trase, abychom nekomplikovali provoz,“ říká ve-
doucí střediska elektro Zdeněk Kaše zdivize 8. Metrostav
má při zakázce na starost kromě vzduchotechniky isou-
visející stavební činnosti včetně elektrorozvodů. Partner
ve sdrení – firma ČD-Telematika – potom odpovídá za
úpravy elektrické pární signalizace a technologické
části automatického systému dispečerského řízení. Práce
budou prohat v několika stanich pražsho metra.
Nezbytná náhrada zastaralých technologií
„Máme společný projektový tým, ale každý odpovídáme
za ty části zakázky, které provádíme. Dnes to jsou zejmé-
na demontáže původní vzduchotechniky a nezbytných sil-
noproudých rozvodů. Zahájili jsme však i stavební úpravy
poebné kodstraní starých a pro montáž nových tech-
nologií, se kterými jsme už také pokročili. Kromě toho,
že technici naší divize 8 koordinují všechny činnosti na
stavbě, vzduchotechniku a proni nezbytné elektrorozvody
zajťuje svou divizí 4 Subterra, protože spolupráce s kole
-
gy ze Skupiny Metrostav je pro nás přínosem a prioritou,“
říká vedoucí projektu Ivo Lambert.
Nejtší probm pro nás představuje logistika – ná-
voz a odvoz materiálu můžeme vněkterých prostorách
provádět pouze po kolech a jen v době nočních výluk
metra. S ohledem na provoz stanic také musíme omezovat
prašnost, abychom neohrozili provizorní chlazení a větrá-
ní prostor, u nichž nežeme větrání přerit – zejména
kvůli zabezpovamu zařízení či energetice. Náhrada za-
staralých technologií z80. let minulého století novým za-
řízením, splňujícím hygienické a hlukové limity evropské
směrnice EcoDesign 2019, je ale nezbytná. Se zakázkou
se vyrovme bez problémů, prote sprací vpražském
metru máme bohaté zkenosti a jsme rádi, že jsme se do
j opět mohli vrátit,“ uzavírá vedoucí projektu.
Lenka Svobodová
3600 oken adveří pro bratislavskou nemocnici
První zakázka na Slovensku a první zakázka v ne-
mocnici sv. Cyrila aMetoda (foto č. 1) vbratislavs
části Petržalka. Anavíc velmi specifická práce – totiž
výměna zhruba 3600 oken adví vpodstatě ve všech
částech nemocnice, za plného provozu zdravotnicho
zízení aběhem necelých devíti měsíců. Takhle struč-
ně ajasně napsáno to zní celkem jednoduše, ale…
Vzhledem ktomu, že jsme na realizaci díla měli vy-
řených pouhých det měců vprose, ve kterém
probíhal téměř neomezený a povětšinou velmi citlivý
provoz nemocnice, bylo třeba vprvní řadě nastavit pevný
harmonogram prací jak se subdodavateli, tak svedením
nemocnice. Museli jsme zajistit, abychom práce nereali-
zovali déle, než bylo nutné, ale zároveň, abychom vysnili
prostoje asplnili časový plán. Je důležité si udomit, že
v takto frekventovaném prostoru riskujete případným
nedodržem termínu dobré jméno nejen své aMetrosta-
vu, ale také sho obchodho partnera, tedy Univerzit
nemocnice Bratislava,“ popisuje vedoucí projektu Ing.Ja-
kub Hudek zdivize 3. Jeho tým musel vynit všechna
okna adve vobjektech Aaž K, tedy vpodstatě ve všech
provozech nemocnice svýjimkou patologie.
ročná koordinace a dobrá spolupráce nemocnice
„Práce začaly vpolovině ledna letošního roku celkem lo-
gicky vobjektu B, který má po celém půdorysném obvodu
balkony. Vnější zednické vysprávky jsme mohli provádět
až dodatečně za leího poča,“ vzponá Ing.Hudek.
Vzhledem ktomu, že práce probíhaly za plného pro-
vozu ve špkom zdravotnickém zíze, do kterého
se sžjí na různé operace aspeciální vyšetření lidé ze
ech koutů Slovenska, tak si tým Ing.Hudka za žádných
okolností nemohl dovolit nedodržet dílčí termíny. „Postup
prací bylo nutné plánovat akoordinovat vždy isvedením
nemocnice, které dokonale zná potřeby konkrétních oddě-
le. Zásadní potom bylo zajištění přístupů do všech částí
nemocnice. Ato se tu nebame ostovkách klíčů, kte
musíte sehnat, ostovkách lidí, které musíte dopředu in-
formovat, opacientech, které musíte přesunout. Bez této
dobré spolupráce ze strany vedení nemocnice, vrchních
sester a dalšího personálu by nebylo mné vyměnit
echna okna a dve během necelých deti měsíců,“
dová Ing.Hudek. To se díky sklé spolupráci podařilo
azakázka byla koncem září dokoena.
Ajak svou premru u našich východních sousedů ve-
doucí projektu hodnotí? „Otom jet pracovat na Slovensko
jsem přemýšlel už delší dobu. Pár mýchkolegů si touto
cestou prošlo azískané zkušenosti hodnotilo jako zajíma-
vé. Když jsem odjížděl, provázela mě ale celá řada obav
apochybností. Dnes už vím, že nebyl důvod. Měl jsem
po celou dobu za sebou podporu kolegů zdivize 3, kteří
mu týmu pomohli svými zkušenostmi aznalostmi.“
Martina Vampulová, foto archiv stavby
SOKV Ústí nad Labem včíslech
Středisko vzniklo 1. prosince 2007 jako jedna ze
í jednotek organizační struktury zabývací se
opravárenstvím aúdržbou kolejových vozidel.
Má několik podřízených jednotek – Opravny
kolejových vozidel vChebu, Mostě aNymburce.
Ve správě SOKV Ústí nad Labem je 82 budov (včetně
budovy řízení provozu vČeské Třebo), 276 tisíc m
2
pozemků ataké přes 27 km kolejí.
Práce na vzduchotechnice a související stavební čin-
nosti včetně elektrorozvodů se dotknou hned 12stanic
pražsho metra na všech třech jeho trasách:
Na lince A to budou Dejvická, Malostrans,
Staroměstská astek.
Na trase B dojde k modernizaci stanic Smíchovské
draží, Náměstí Republiky, Jinonice a Karlovo
stí.
Na „Céčku“ práce zasáhnou Pankrác, Muzeum,
Budějovickou a Hlavní nádraží.
Koridor, který povede značnou částí velkoměsta, získává viditelné rysy
Skoro rok a půl pracují týmy divize 5 na velkém projektu Optimalizace traťoho úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.,
II. část (foto č. 1). Soástí projektu je vybudování několika mostů, výstavba nových zastávek a podchodů. V železnní
stanici Praha-Vršovice již vzniká nástupiště č. 4 a v průběhu října budou stavbaři tvořit nástupištní hrany spolu s povrchy
stupišť. Nová zastávka v Edenu má již osazené hrany a proběhla montáž zastřešení (foto č. 2). O tom, že práce zde
nejsou snadné a prohají za plného provozu, svědčí pohled na staveniště mostu přes ulici Průžná (foto č. 3), kde se
nyní doděvá druhá opěra a osazená rámová konstrukce i nadále setrvá.
red, foto archiv Metrostavu
1
2
3
Metrostav_19_2019.indd 3 29.10.19 13:01
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (405 ms)

Rendering Strana 4 (102350): (0/1) (399 ms)

Rendering Strana 3 (102345): (0/1) (440 ms)

Rendering Strana 2 (102339): (0/1) (439 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2896/vth118508-1.jpg

 i2896/vth118514-1.jpg

 i2896/bg102345.svg

 i2896/vth118519-1.jpg

 i2896/vth118500-1.jpg