Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4
Stavbi divize 5 vzemi ledu aohně aneb práce vtunelu Dýrafjörður
Tentokrát se vní fotoreportáži pováme do ledové pustiny na Islandu. Tým vedený Ing.Josefem Malknechtem
zdivize 5 tu buduje ve sdrení sstní firmou Surverk dvoupruhový silniční tunel dlouhý 5,3 km, který po
dokončení propojí dva fjordy, umožní cestovat vzimě ařidičům zkrátí cestu ovíce než 30 km! Stavbaři vmís
bezpochyby čelí drsným podnkám: vzimě na cestě mezi portály bývají až 15metrové závěje ajediný udržovaný
úsek silnice voblasti jižho portálu povede od ubytovacího kempu na stavbu. Jak je možné vidět (foto č. 1 zachycuje
betož ochranného límce, tzv. předštítku), zima ash nejsou daleko... Pome ale do útrob podzemho díla.
lníci ještě vprůhu října značili, vrtali (foto č. 2) alepili kotvičky pro zašení izolací (foto č. 3). „Zvá
doznit již jen několik detek křížků. Vdobě po uzárce novin by mělo být idovrtáno,“ popisuje zmísta Ing.Josef
Malknecht. „le probíhá instalace izolací – PE pěny (foto č. 4). Máme nainstalono 24500 m
2
zcca 54500 m
2
.
Jako finální krok před zastříkám betonem věšíme přes pěnu kari síť. Té máme nainstalováno cca 48000 kg.
Přes izolace probíhá aplikace stříkaného betonu (foto č. 5). Dokončené jsou oblasti oploše cca 12000 m
2
(foto
č.6),“ doplňuje. Betonářské práce prohají na jižm portálu Arnarfjörður. Ze 14 sekcí bylo vpolovině října hotovo
11 sekcí základu a8 sekcí předštítku. Stavbaři se snaží využít příznivého počasí adokončují betonáže vně tunelu.
Na severním předštítku (foto č. 7) partner ve sdruže, firma Suðurverk, provádí zásyp. Ikdyž od září roku 2017 tu
již všichni odvedli mnoho náročné práce aběhem ražeb vytvořili několik rekordů, nemálo dřiny avýzev mají před
sebou. První motoristé by měli tunelem projet vzáří 2020. Zdař Bůh! red–, foto archiv stavby
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Konference PIF
Jaké investice připravuje hlavní město Praha akteré
zajímavé stavby vdohledné době pnuje? Otom vúte-
rý 15. října pojednávala konference Pražské investní
rum (PIF) na Starostské radnici.
Přednášecí vkolika bloch hovili třeba oměst-
ských stavebních předpisech a oúloze městského deve-
lopera. Proběhla také přednáška ovýznamu aínosech
metra trasy D či o tom, jaké další investice město při-
pravuje. Je to třeba dokončení rekonstrukce pražských
plavek, rozvoj výstavby najech stanic pro elektro-
mobil či rekonstrukce Staroměstské tržnice.
–red
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřený šéfredaktor David Kalců, DiS / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019245; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 19/2019 vyšlo 31. 10. 2019 (20/2019 vyjde 14. 11. 2019) / Složení redakční rady Ing.Vojtěch Kostiha, MBA (předseda), David Kalců, DiS (místopředseda), Ing.Kateřina Hainzová, MBA, Ing.Jitka Neklanová, Ing.Petr Půta, Ing.JaromírŠob,
Ing.Renáta Zavřelová, Ing.Michal Zelenka aIng.Martina Zrcko/ Neoznačené materiály připravil David Kalců, DiS, foto archiv Metrostavu / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja, tel.: 244023201,
fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Jak ztišit vodu?
Je známo, že Univerzitní centrum energeticky efektiv-
ních budov ČVUT (UCEEB) ve spolupráci s Metrosta-
vem dlouhodobě zkouší aověřuje různé typy tzv. ve-
getativních či zelených střech. Dalším zajímavým
výzkumem, na kterém UCEEB spolupracuje snaší fir-
mou, je ověření hladiny akustického tlaku vchráněné
stnosti pro různé způsoby zabudování rozvodů vody
do zděné „mezibytové“ stěny.
V rozvodech vody a vnitřní kanalizaci vzniká tzv.
sanitární hluk, který ruší aje příčinou častých stížností
vobytných budovách. Do chráněných místností, napří-
klad ložnic druhých bytů, proniká zejména tehdy, jsou-li
instalační rozvody ve společné dělicí stěně. Jak tomu za-
mezit? To je právě předmětem výzkumu. Testony byly
rozvody vedené ve stěně, v izdívce nebo v instalní
edsazené stěně. Při zkokách byly použity nástěn
vanové baterie astonkové umyvadlové baterie růzch
skupin hlučnosti. Pro experiment odborníci vytvořili sa-
mostatný sysm dodávky tlakové vody, který umňoval
opakování zkoušek za podmínek různého provozního tlaku
vpotrubí od tří do šesti barů.
Vzhledem krozsahu výzkumu ispeciálním požadav-
m na okrajové podmínky měření byly zkoušky prove-
deny vakustické laborati ČVUT UCEEB.
sledky měření prokázaly významné rozdíly vúrovni
hluku pro jednotlivé varianty a mohou být dále využity
pro návrh a realizaci optimálho řešení rozvodů vody
vobytných budovách scílem dodržení hlukových limitů
azvýšení akustického komfortu uživatelů.
red, Ing.Jí Nováček, Ph.D.
Metroart aneb výtvarné
umění v metru
Vpátek 18. října prohl vGalerii Podkroví vPraze 1
křest a prémiový prodej zajímavé publikace pod ná-
zvem Metroart (foto). Dílo Mgr.Josefa Šrejmy zachy-
cuje výtvarné umění v pražském metru a ipo
také historické souvislosti běhemvýstavby. Metrostav
je generálním sponzorem knihy.
Publikace sodborným, kunsthistoricky zpracovaným
textem s architektonickým popisem a ikonografickým
rozborem všech stanic zachycuje ne všem zmá vý-
tvarná díla vmetru ivpřilehlých podchodech aokolch
prostranství vrozmezí let 1974 až 1994.
Výtvarné vybavení metra ve vztahu ke staniční archi-
tektuře není současné odborné alaické veřejnosti známé,
toto téma totiž do této doby nebylo odborně zpracováno
ani publikováno. O to cennější publikace je. Popisuje
sochy, mozaiky, keramické dekorativní sny, skleně,
kamenné aeloxované obložení stanic astelné objekty.
Přes 200 stran a 300 fotografií
Zájemci mohou očekávat fotografie všech artefaktů spří-
slušm popisem názvů děl, techniky zpracování, data
aautorským určením! Kniha se zabývá nerealizovanými
ly, dále artefakty, které byly zneny, zakryty nebo od-
strany. Je zde popsána problematika výtvarných soutě-
ží ajejich účastků. Text objauje původní názvy stanic,
strné životopisné údaje oumělcích adobové reálie.
Dozvíte se také, že díky známému logu Metrostavu
se mezi cestumi objevilo rčení „jezdit krtkem“. Po
zprovoznění první trasy se tato postavička stala celospo-
lečenským fenoménem. Metroart stojí za pozornost.
red, foto archiv Metrostavu
1
2 3
4 5
6 7
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Zachraň život!
Protože se v budově Metrostavu
denně pohybuje kolem 600 osob
a ostraha objektu Palmovka
Park  II zhruba třikrát ročně při-
volává rychlou záchrannou službu
knahavým případům, vyplynulo
zletošch prověrek BOZP rozhodnutí zakoupit moder-
ní, zcela automatizovaný externí defibrilátor AED Zoll
Plus určený pro neodkladnou defibrilaci.
ístroj je všem dostupný vcentrální recepci vpříze
budovy Palmovka Park II. Defibrilátor je navržen tak, aby
ineproškolený laik vše zvdl pomocí vizuální azvuko
pody. Přístroj měří EKG, radí, co máte vdaný okaik
lat, anavíc obsahuje zvukový metronom napomáha
dolit správnou frekvenci srdeční masáže.
Předání zakoupeného defibrilátoru aseznámení ostra-
hy objektu proběhlo 21. října vCentru vzdělává. Zachá-
zení s mto defibrilátorem bude také soástí školení
kurzu první pomoci organizovaného Centrem vzdělává
Skupiny Metrostav. Defibrilátor AED Zoll Plus jsme zare-
gistrovali do systému Záchranka, čímž jsme jej učinili do-
stupm nejen pro zaměstnance Metrostavu aSubterry,
ale ipro všechny potřebné vokolí.
Útvar bezpečnosti aochrany zdraví MTS
Jestliže jsi přítomen uzástavy srdce:
1. Zkontroluj vědomí.
2. Zprůchodni dýchací cesty záklonem hlavy
apřizvednum dolní čelisti.
3. Zhodnoť dýchání – ne déle než 10 sekund.
4. Zavolej rychlou záchrannou službu 155.
5. Vyšli daího zachránce pro defibritor AED.
6. Stlačuj střed hrudníku ve frekvenci 100–120/min.
7. Jakmile je defibritor AED dostupný, zapni jej
apostupuj podle pokynů.
Trojčata oslavila rok
Před časem jsme informovali otom, že nemu kole-
govi Ing. Aleši Vejmolovi z divize 3 se narodila troj-
čata. Rok utekl jako voda, atak Aleš, Albert aAmálie
(foto) vříjnu oslavili první narozeniny!
ti se loni narodily přeasně – chlapci tehdy vážili
870 gramů, Amálka 890 g. Všichni tak byli na čas pod
zvýšenou kontrolou léků arodiče prožili náročné týdny
iměce. Vše ale dopadlo doe. Ajak se ratolestem dnes
daří? „če otrojčátka je stále časově náročná. Od doby,
co mají kobědu příkrmy, je každé jídlo dobrodružství, na
druhé straně si sami drží lahvičky ato nám časově velice
ulevilo. Začalo nám období, kdy děti lezou po celém by,
rozhodně se nenudíme,“ vypráví tatínek Aleš Vejmola.
„Děti povyrostly: Alka váží 8,2 kg, Alešek 8,9 aBertík
8,9 kg. Pídili jsme si dvoupatrový kočár anemůžeme si
ho vynachválit (vřele doporučuji všem kolem, kteří do
budoucna pnují trojčata apovede se jim to).
red, foto archiv Aleše Vejmoly
Metrostav_19_2019.indd 4 29.10.19 13:01

 

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 19/2019, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (397 ms)

Rendering Strana 4 (102350): (0/1) (427 ms)

Rendering Strana 3 (102345): (0/1) (428 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2896/vth118514-1.jpg

 i2896/vth118519-1.jpg

 i2896/bg102350.svg

 i2896/vth118500-1.jpg

 i2896/vth118508-1.jpg