Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 3
Zarok al existence pod správou divize 4 prošel pro-
voz dopravy a mechanizace změnami. Vsoučasnosti
nazí ostatním divizím Metrostavu ifirmám jeho Sku-
piny konkurenceschopné ceny islby, které vedoum
projektů nastavbách ušetří peze, čas inervy.
„Pozrušení divize 7, pod niž náš provoz dřív spadal,
jsme začali hledat vše, co by mohlo naši pci zlepšit,“
říká náměstek Bc.Petr Slunko. „Většina nich soas-
ch techniků proto přla zexterch dopravních firem
akčástečné obně dlo iunašeho 90členho týmu
řidičů. Se zavedením flexibilních pracovních režimů to při-
spělo ktomu, že jsme nabídku dopravy mohli přizsobit
časovým potřem staveb. Díky zapojení dovytěžova-
ho systému RaalTrans už také mnoho tuzemských tras
účtujeme jednosměrně, uzahraničních to je samozřejmé.“
Ikdyž hodinové sazby vozidel divize 4 jsou zpravidla
vyšší než konkurenční, kdo plánuje a využije paušály,
eí. „Například autojáb AD30 name vměčním
paálu při 180 hodinách za 134 000 Kč. Hodina navíc
už stojí jen 400 , atak se při 250 hodich dostáváme
nahodinovou sazbu o35 % nižší, než je ceko, což už
je pod cenami konkurence. Podobně jsou koncipovány
paály iostatních vozidel. Prote máme veliký vozový
park, jsme schopni navíc rychleji reagovat namimád
situace,“ říká vedoucí provozu Mgr.Zdek Kulha.
„Ipřes zvýšenou produktivitu všech vozidel a objemu
eprav máme stále volné kapacity zejna voblasti ne-
technologické dopravy ajeřábů,“ pokruje Mgr.Kulha.
„Podle nízkého počtu cenových poptávek, které dostá-
me, se om, že přes nás zdaleka nechodí všechny,
které by mohly. Proto jsme se rozhodli navázat kontakty
s vedoucími pracovky ostatch divizí a osobně jim
edstavujeme naše mnosti,“ dodává Bc.Slunečko.
A ty nejsou malé. Divize 4 nabízí kromě klasických
vozidel pro technologickou inetechnologickou dopravu
také kontejnery, malé valníky, autojáby, zemní stroje
a nově plachtové násy. Disponuje kropicím vozem,
mobilním drtičem itřídičem amá jednu stabilní advě mo-
bilní čerpací stanice. Veškerou techniku poskytuje včetně
řidů či obsluhy. Kromě základní stavební dopravy na
ispediční slby, zahraniční přepravu včetně celního od-
bavení adopravu vrežimu Just in time. Do nabídky divize
4 paí i vizování povolení avýjimek dozón somezením
vjezdu, zajišťování nadrozměrných přeprav či optimali-
zace dopravch prostředků na stavch. Už samotná
existence vlastních vozidel astrojů zajišťuje navíc všem
divizím splnění kvalifikačních předpokladů pro nabídkya
firmě se vyplatí i jako pozdná reklama (foto).
UPočernické ulice vPraze 10 rostou pod rukama týmu
Ing.Richarda Honse zdivize 3 čtyři domy první etapy
projektu ByTy Malice (foto č. 1). Jejich hrubou stav-
bu už dnes obaluje fada avnitřní prostory se zapují
konstrukcemi ainstalacemi tak, aby se do285 nových
bytů mohli vdubnu 2013 nastěhovat první obyvatelé.
Betonáři zdivize 6 dokoili hlavní část hrubé stavby
včervnu. Namístě však pracovali jtě daí čtyři měce.
Dnes se Ing.Petr Doubic, který je vedl, může ohdnout
zahotovým dílem: „Stejně jako ujich pražských zaká-
zek jsme imy měli kdispozici velmi omezené staveniš
sjedním vjezdem. Naráz zde mohly pracovat jen dvě be-
tonpumpy, proto byla betonáž základové desky bílé vany
spodní stavby logisticky velmi nár.“
Čtyřicet centimetrů silná základová deska, místy zesí-
lená našedesát cm, mělaplochu téměř 7200 m² aobsáhla
3300 m³ betonu. Byla rozdělena na pět samostatných
dilatch částí akubatura jednotlivých betoží dosa-
hovala 550670 m³. Zčasových důvodů nebylo m
desky dále dělit apracovní doba nastavbě byla omeze
– hlučněí práce musely skoit do sedmi večer a jen
odvě hodiny déle mohly pokrovat ty tší. Tým techni
proto musel vymyslet přesný postup adenní harmono-
gram betonáží. „Za pomoci specialistů jsme recepturu
betonové směsi upravili tak, abychom tuhnutí betonu co
nejvíc oddálili,“ říká Ing.Doubic apopisuje: „Nejprve jsme
vybetonovali prvch 2040 cm základové desky, zbylých
20 cm jsme pak zalili betonem tak, abychom betož
ukoili přesně v9 hodin večer. Následucí den ráno jsme
povrch zali hladit rotačními hladičkami. To byla jediná
možnost, jak co nejrychleji pracovat aokolí příliš nerušit.
Technici amistři, které Ing.Doubic řídil, byli posk-
ni ze třítýmů divize 6. Ipřes to, že se na stavbě setkali
poprvé, odvedli výbornou pci. Při nejtší rozpracova-
nosti řídili na 140 tesů, železářů a ostatních dělní,
kteří donosných konstrukcí dvou rozlehlých podzemních
podlaží a z nich vyrůstajících čtyř domů, znichž nejvyšší
má 21nadzemních podlaží, ulili celkem více než 22 ti-
sícm³ betonu apřes 2800 tun ocelové výztuže. Bílou vanu
provedli sminimem netěsností aies časový harmono-
gram nakritické cestě hrubou stavbu dokončili včas.
Zazku máme investorovi předat 18. dubna2013,“
říká Ing.Hons adoplňuje: „Ipřes to, že se nám poza-
jení výkopových prací pro druhou etapu projektu výrazně
zmenšilo staveniště a zžilo zásobování, musíme práce
vpodstatě dokončit doVánoc, prote už vlednu proh-
ne kolaudace budov (foto č. 2). Odnedávho dokoení
hrubé stavby jsme tak sebou museli pěkně hodit. Mimo
ízemí už třeba máme hotové fasády a uvnitř objektů
pracujeme nafinálních povrchových úpravách.“
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
Bytové domy vMalešicích odhalily svůj tvar
1
2
Poroce prací dokoil tým Ing.Pavla Trojana zdivize9
rekonstrukci sportovně-relaxačního centra Vojenské
zotavovny Beichov ve Špindlerově Mlýně. Zmoder-
nizoval nejen vybavení původho wellness centra, ale
soástí jeho zakázky byla idostavba nového vstupu
dohotelu včetně propojovacího schodiště (foto č.1).
Relaxačně-rehabilitační centrum Bedřichov má jedno
podzemní ačtyři nadzemní podlaží. Vsutenu jsou tech-
nologie bazénu, jeho dno a strojovna vzduchotechniky,
v přízemí se naczejí vstupní prostory, šatny, bazény,
plynová kotelna agaráže. Druhé nadzemní podlaží je urče-
no pro rehabilitace, wellness, recepci (foto č. 2) aje zde i
ochoz nad bazénem. Oposchodí výš se nachází tělocvična
anagalerii ve4. nadzemním podlaží stojí posilovna.
Vzhledem ktomu, že stavba byla rekonstrukcí, musela
se divize 9 potýkat sřadou nepnovaných aneedvída-
telných ulostí. Tou nejvýznamněí byla nutnost vel-
ho rozsahu dodatečného zesilování nosných konstrukcí.
Stavbaři ktomuto účelu použili karbonové pásky, unichž
museli zajistit i protipožární ochranu. Před zajem re-
konstrukce také nešlo zjistit, vjakém stavu jsou původ
bazénové technologie, jejichž část měla zůstat zachována.
Až vprůběhu stavby se ukázalo, že některé nevyhovují.
Nac naposlední chvíli došlo kezměně dispozice celého
wellness patra, což zžilo práci zejména obkladačům
aelektrikářům. „Zmého pohledu bylo ale asi nejnároč-
í rozběhnutí souboru technologie wellness abanu
jako celku. Zjťování funnosti a odstraňoní defek
na ponechaných technologických částech a rozvodech
ajejich souh s novými nám daly opravdu zabrat,“ říká
Ing. Trojan. Nejraději pak bude vzpomínat na to, jak si
jeho tým doe poradil s dokončením vzduchotechniky
strojovny avýměníkové stanice, kde musel přes stávající
konstrukce vytvořit zcela nové přepravní cesty.
Ipřes všechny neekávané ulosti se divizi 9 po-
dařilo rekonstrukci sportovně-relaxačního centra hotelu
Beichov ve Špindlerově Mlýně dokoit včas. Díky to-
mu už vdruhé polovině listopadu ocení práci Metrostavu
první návštěvci. „Chtěl bych poděkovat cemu reali-
znímu týmu, který se kespokojenosti investora zhostil
realizace díla se ctí. Věřím, že s ním budou spokojeni i
budoucí hosté,“ uzavřel Ing.Trojan.
Martina Vampulová, foto Josef Huk
Sportovně-relaxační centrum vmoderní podobě
Využít provoz dopravy divize 4 se vyplatí
1 2
Olomoucký obchodní dům bude jako zrcadlo
Pouze nosná konstrukce a únikové schodtě zůstaly
zobchodho domu Prior vOlomouci, který letos pro-
šel zásadní přenou. Původní „obchoďák“, který byl
postaven v70. letech minulého století, již totiž nevy-
hovoval představám osoasném nakupování apodle
zoru mnoch ihyzdil centrum hanácké metropole.
Proto investor rozhodl ojeho zásadní proměně, jejímž
lem bylo starý objekt nejen zmodernizovat, ale jeho
estavbou nazat inaúsšný styl obchodního domu
ASO, který zde stál vmeziválečném období.
Odtud to zrcadlo. ASO se totiž vyznovalo velkými
výklady iokny. Tuto myšlenku převzali iautoři nového ar-
chitektonicho návrhu z firmy Ateliér-r, aproto nacelou
fasádu navrhli velké prosklené plochy kombinované sbe-
tonem. Toto řešení celkově odleuje blok stavby azrcadlí
vsobě okolní historické budovy. Použitá skla jsou téř
t metrů vysoká abyla nazakázku vyrobena vzahraní.
Zný zrcadlový efekt je už jasně patrný (foto), ne-
boť rekonstrukce, která byla zahájena počátkem letho
ezna, se chýlí kesvému záru. „Vto chvíli dokonču-
jeme obklady a dlažby, lamelové podhledy, montujeme
protipožární a další zabezpečovací systémy a děláme
komplexní zkoušky vzduchotechniky, topení i chlazení.
Zároveň dáváme do budovy zařizovací předty, osa-
zujeme skleněná zábradlí adokoujeme vnitřní barev
úpravy,“ komentuje závěr prací vedoucí projektu Ing.Lu-
káš Horuta ze severomoravsho regionudivize 1.
To vše musíme stihnout dopoloviny listopadu, kdy
je kolaudace,“ říká a vzpomíná naprůběh devítiměč
akce: „Nejsložitější bylo budovu odstrojit odvodního
betonového opštění, stavba totiž leží vsamotném cen-
tru města aje obklopena ze všech stran budovami nebo
tramvajovou tratí. Místa na tak velkou demontáž jsme
li opravdu poskrovnu. Složité bylo ale také static
zajtění stropních konstrukcí anásledné vyřezání stropu
vevšech čtech podlažích.“
Budova má nyní vniní atrium a obchodní prostory
nagalerii. Pootevření, které je plánováno nakonec listo-
padu, zde návšvci kromě suterénní prodejny potravin
najdou obchody zch značek, provozovny služeb
irestaurace a kavárny.
Soástí rekonstrukce je i úprava přilehlého Mo-
řicho náměstí, podle kterého ponese název i no
rekonstruovaný obchodní dům – Galerie Moritz. Obyva-
telé a těvci Olomouce tak budou moci už letoš
noční nákupy pídit vMoritzi – sice ne v tomSvatém,
ale nebudou muset opustit své město.
Jaroslav Růžek, foto Josef Husák
sto Špindlerův Mn má rozlohu téř 77km², ale
jen asi 1400 stálých obyvatel. Ubytování však na
naráz asi 10000návštěvníků. Až do roku 1793 se
jmenovalo Svatý Petr, což je dnes název jen jedné jeho
části. Ten rok se občané města sešli ve mně rodiny
Spindlerových, aby sestavili žádost opovolení ke
stavbě kostela. Na závěr dopisu uvedli: „Sepsáno ve
Špindlerově mně.“ Patent císe FrantiškaII., který
stavbu povolil, ji však místo do Svatého Petra ustil
do Špindlerova Mlýna. Obyvatelé pak své sídlo raději
ejmenovali – zasní nové žádosti by mohlo být bráno
jako urážka a kostel by nemusel být nikdy postaven.
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2012, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (892 ms)

Rendering Strana 4 (103894): (0/1) (880 ms)

Rendering Strana 3 (103892): (0/1) (925 ms)

Rendering Strana 2 (103891): (0/1) (925 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3076/vth120513-1.jpg (3x)

 i3076/vth120514-1.jpg (3x)

 i3076/bg103892.svg

 i3076/vth120516-1.jpg (3x)

 i3076/vth120511-1.jpg