Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 3
Plukovk Mgr.Jaromír Pešek, ředitel Hasského zá-
chranného sboru (HZS) hl. m. Prahy, převzal 8. lis-
topadu od obchodho ředitele Metrostavu Ing. Mi-
lana Veselsho symbolický kč od hasičské stanice
vMoanech. Její stavbu, která slavnostně zala před
dvěma lety, řídil tým Aleše Synka z divize 1. Na za-
čátku díla zářily podél ulice generála Šky červenou
barvou jen automobily – zásahové, hasské ivšechny
služební zMetrostavu. Dnes tu dodálky svítí červe
fasáda objektu (foto č. 1), jehož osádka pomůže chrá-
nit nejen 80000 okolních obyvatel, ale icelou Prahu.
V jednom křídle nepodsklepené budovy jsou mimo
hasičskou stanici iprostory pro odbor ochrany obyvatel-
stva akrizového řízení, kde je umístěn také štáb ředitele
HZS hl. m. Prahy azální pracoviště pro krizový štáb celé
metropole. Vedruhém traktu zají svou činnost krajské,
tedy pražské operní ainformační sedisko – linka 150
– atelefonické centrum tísňoho volání 112 se zázemím
astechnologiemi. Obě kolmá křídla spojuje čtpodlaž
komunikní věž se spolně užívanými prostorami.
I když má moanská hasská stanice řadu nej –
eba 7,5 m dlouhý tový skluz, který je nejdeí vPraze
–, odborka asi nejvíc zaujme její červenošedý obvodo-
vý pšť,“ říká vedoucí projektu Aleš Synek avysvětluje:
„Je složený zmodulového fasádního systému Qbiss One
(Quality Building Innovative Smart Skin), který je kvůli
technickému minimalismu a čistému architektonického
výrazu poívaný spíše pro reprezentační než ryze užit-
kové budovy. Má hladký povrch svysoce odolnou barvou
avýraznými svislými ivodorovnými spárami, které tvoří
zakulacené hrany jednotlivých plechových panelů s te-
pelnou izola. Fasádu Qbiss One vyrobili namíru podle
kladečských výkresů veSlovinsku, jinde vEvropě se nic
podobného nelá. Vzhledem k tomu, že moanská
hasičská stanice je prostorově velmi členitá, museli kon-
struktéři pro její plášť navrhnout řadu detailů, které zam
unás nikdo nepoužil – třeba šikmé nárí ze skládaných
rohů nebo kosé navázání kovoho pště naprosklené
stěny. Práce nastavbě tak vadovala strojařskou přes-
nost.“ Stouto náročnou fasádou už má zkušenosti třeba
tým Ing.Ivana Millera zdivize 9, který sní opláštil par-
dubické bazénové centrum, aIng.Radek Zeman skolegy
zdivize8, ktí ji poili při stavbě galerie Central Most.
Stanice, která má garáže pro 8 hasských vozů (foto
č. 2) abudou se vní nepřetržitě střídat tři 15členné posád-
ky a60 operch techniků apracovat daích 25přísluš-
ků HZS, vstoupí doplho provozu příští rok, až bude
její operační centrum vybaveno novou technologií.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Metrostav shasiči spojuje nejen červená barva
1
Na pražské Evropské třídě finišují stavbaři na opravě tramvajové trati. Řídí je tým Ing. Miroslava Vlka zdivize 5 a i jeho
stavba „na kolejích“ rychle postupuje. V levé zadní části smku je zachyceno zízení staveniště E2 na metru V.A.
2
Povodně vroce 2002 poškodily kromě jiho takékar-
línskou Invalidovnu s Vojenským ústředním archivem.
Ikdyž se jedná ozajímavý objekt z1. poloviny 18.sto-
letí, bylo jasné, že archivním účelům dál sloit nemů-
že. Přípravu noho sídla VÚA dostala za úkol divize 3.
Jako vhodnou budovu pro archiv investor vybral bý-
valé vojenské gymzium vPraze-Ruzyni. Pro nový účel
ovšem musel být tento objekt z30. let 20. století zgruntu
upraven. Tým divize 3 jeho rekonstrukci zdárně dokoil
závěrem října. „Máme kompletně hotovo včetně sadových
úprav atráva se už pěkně zelená (foto č. 1),“ uvedl vedou
projektu Jiří Macček. „Dnes jen dokončujeme drobné
nedolky, které jsme si sami při poczce vytipovali.“
Zhlediska stavařiny šlo v Ruzyni oběžnou rekonstruk-
ci, při které dělci navíc jen kompletně zpevnili konstrukci
budovy, protože musela nově „ust“ 25 km archilií.
Probmy se tu však samozřejmě vyskytly. Ihned poza-
jení prací třeba stavbaři zjistili, že hladina spodní vody
je výš, než uvažoval hydrogeologický průzkum. V pod-
sklepené části objektu bylo proto nutné jinak podchytit
základy. Kromě toho elektrikáři museli znit konco
prvky slaboproudých sysmů pro měření aregulaci či za-
bezpečovací ikamerové sysmy, které musely mít navíc
certifikát NBÚ platný minimálně rok popředání. Realizační
dokumentace zroku 2009 už totiž byla zastaralá.
Všechny technologické systémy (foto č. 2) jsou pro
provoz archivu velmi důlité. Budou mj. sledovat are-
gulovat teplotu prostředí na17 °Celsia arelativní vlhkost
budou udržovat na 45 %. Archiv má i svoji karanténu,
es kterou doněj budou zaženy nové archiválie tak,
aby se doobjektu nezanesly nádoucí plísně abakterie.
Je zde i restaurátorská dílna a badatelna. Dokoením
rekonstrukce VÚA však povinnosti Metrostavu neskonči-
ly. Investor chce stavbu převzít až najaře příštího roku,
proto bude objekt přes zimu střežit, větrat a temperovat.
jar, foto Josef Husák
Vojenský úsední archiv skaranténou
Divize 5 se přesunula zHolešovic doStromovky
Multifunkční budovu vBolevci převzal investor
V blízkosti plzského Zimního stadionu Košutka vy-
rostla vuplynuch 12 měsících nová pětipodlažní bu-
dova (foto), která přes své umístění nemá se sportem
nic spolného. Původně zde sice investor plánoval
hotel, který by mohl sloužit istadionu, ale nakonec se
rozhodl jinak a nechal zde postavit multifunkční objekt.
Budova bude sloužit hned pro tři účely najednou – by-
dlení, administrativu a parkování. Jejími autory jsou titíž
lidé, kteří stáli uzrodu stadionu – projektant Radim Hucl
ainvestor Roman Kreuziger, bývalý špkový cyklista.
Investor budovu převzal předposlední den října, vpo-
slední se pak uskutečnilo kolaudační řízení. „Smluvní
termín jsme splnili, ikdyž jsme zhruba polovinu bytů mu-
seli předat ne zcela hotových – bez podlahových krytin,
vniních dví, keramických obkladů, dlažeb azizova-
ch předmětů. Zatím totiž ještě nemají majitele, kteří by
rozhodli o jejich konečné podobě,“ vystluje vedou
projektu Ing.Miroslav Kšír zplzeňské oblasti divize 1.
Vbudově, která má tvar písmene T, je celkem 24 by
orozloze 58 až 96 m². Každý má buď zimní zahradu, nebo
balkon. Kromě nich jsou vpřízemí dva prodejní prostory
svýlohami,samostatm vjezdem a scelkovou plochou
85 m². Podzemí je kromě technicho zázemí vyhrazeno
15 garážovým stáním, 34 parkovacích míst je naterénu.
Zný objekt v Bolevci je založený na základových
sech zprostého betonu. Má monolitické stropy aplo-
chou jednoplášťovou střechu sživičnou krytinou. Ta
kontaktní fasádní zateplovací systém s plastohliníkovými
okny ctí trojkombinaci – jeho barvy jsou šedá a stle
atmavě okrová,“ popisuje konstrukci budovy Ing.Kšír.
Protože nová budova, jejíž celý název je multifunkč-
ní objekt Plzeň Bolevec, stojí v bzkosti frekventované
Studentské ulice, projektanti věnovali zvláštní pozornost
jejímu odhluč. Lodžie bytů či zimní zahrady jsou proto
plně prosklené. Objekt je řešen jako bezbariérový ajeho
součástí je iúprava okolního prose, kde kromě parko-
vach míst vyrostl i novýpark adětské hřiště.
jar, foto Josef Husák
Bolevec je součástí obvodu Plzeň 1. Původně byl
samostatnou vískou, poprvé znou už roku 1382.
Vestarých písemnostech je obec uváděna jako Olewcz,
dnešní název je znám odroku 1782. Vokolí se nachá
soustava 11 rybků, které byly založeny vpolovi
15. století. Návšvníci kromě krásné okolní přírody
obdivují iarchitekturu zdejších budov, jež se nacházejí
nadochované návsi. Historické jádro Bolevce bylo
vroce 1995 prohšeno zavesnickou patkovou zónu.
Vminulých vydáních novin Metrostavu jsme přiblížili
dvě železniční stavby divize 5 – most Dešenice aHor-
notanvaldský tunel. Její další zakázkou, která se ten-
tokrát odehrává přímo „na kolejích“, je rekonstrukce
pražské železniční trati mezi Bubenčí aHolovicemi.
Opravu arekonstrukci asi 4,5 kilometru dlouhého úse-
ku železnice prodí tým Ing.Tomáše Kohouta společně
skolegy ze Subterry odzačátku letošního ledna. Jejich
součástí je i modernizace nádraží Praha-Holešovice,
výstavba nové zastávky Praha-Podbaba aoprava celkem
jedenácti mostů. „Dnes už máme nádraží vHolešovicích
(foto č. 1) adva mosty, přes ulice Partyzánská aZaElek-
trárnou, kompletně hoto,“ říká Ing.Kohout. Práce jeho
týmu se momentálně soustřeďují do parku Stromovka
anastávající železniční stanici Praha-Bubeneč. Ta podo-
končení stavby zanikne a nahradí ji nově vybudova
zastávka Praha-Podbaba, která bude mnohem lépe napo-
jena naměstskou hromadnou dopravu. Vrámci optimali-
zace trati, jež zajistí, že natomto úseku budou moci jezdit
vlaky rychlostí až 90 km/hod., stavbi momentálně re-
konstruují most Stromovka 1 aprovádějí nezbytné úpravy
zemního tělesa železničního spodku. Stím souvisí prove-
dení nových konstrukčních vrstev, odvodnění akabelo-
vých přechodů. „Práce naželezničm svršku (foto č. 2)
provádějí kolegové ze Subterry. Vyměňují traní vede
apokládají nové zabezpečovací, sdělovací asilnoproudé
kabely,“ vyjmenovává Ing.Kohout. Kromě toho prohají
práce nasanacích opěrných zdí, jež stabilizují svahy podél
trati, adělníci staví protihlukové stěny.
Stavbařům se zam daří dodržovat napjatý harmo-
nogram prací, i když také je letošní povodně zdržely. „Na
stavbě je velmi náročná především koordinace naší i sub-
dodavatelské práce vkombinaci sharmonogramem stav-
by a srespektováním výlukoho pnu. Práce mume
provádět pod značným časovým tlakem anakterých
místech pouze přikolikahodinových nočních výlukách,“
říká Ing. Kohout. Od prosince doúnora se stavba kvů-
libezpečnosti téř utlumí. Naplno pak opět odstartuje
až příští jaro, kdy začne výstavba nové zastávky Praha-
-Podbaba. Optimalizace trati by měla prohat ještě po
celý příští rok a skončí v únoru roku 2015.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
1
1
2
2
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2013, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (351 ms)

Rendering Strana 4 (103767): (0/1) (344 ms)

Rendering Strana 3 (103759): (0/1) (389 ms)

Rendering Strana 2 (103753): (0/1) (388 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3053/vth120365-1.jpg (2x)

 i3053/vth120372-1.jpg

 i3053/bg103759.svg

 i3053/vth120382-1.jpg

 i3053/vth120361-1.jpg