Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2
SQZ – nová nabídka akreditovaných zkoušek
Laboratoř VHP společnosti SQZ, která je dlouholetou
soástí Skupiny Metrostav, nese nový název Labora-
toř fyzikálních veličin. Že kpřejmenování dlo p
letos, není dílem náhody. Souvisí to srozšířením nabí-
zech služeb, které nyní dalece přesahují její původní
poslání – měření voblasti větrání ahygieny práce. La-
boratoř se nově stala akreditovaným subjektem ajejí
portfolio doplnilo měření umělého osvětlení avibrací.
Spracovky laborate se nejen zaměstnanci firem
Skupiny Metrostav dlouhodobě setvají při měření praš-
nosti, koncentrací škodlivin ahluku vpracovním prostředí
pro účely autorizovaných zkoušek. Pomyslnou první vlaš-
tovkou napoli rozšiřování služeb, které společnost SQZ
nabídla, bylo pořízení autorizch setů G1 aG2 kměření
hluku vevenkovním chráněném prostoru ivevenkovním
a vnitřním chráněném prostoru staveb, očemž firem
noviny informovaly čtenáře už vloni. Rozšíření se setkalo
s velikým úspěchem a nlo si zákazníky nejen napříč
Skupinou Metrostav.
Se zkvalitněním služeb souvisí také nákup výpočetní-
ho softwaru Data Kustik CadnaA, sjehož pomocí lze spo-
čítat šíření akustického tlaku vprostoru aformou hlukové
studie včetně prostorové vizualizace (obr.) předejít situaci,
kdy by v reálu došlo třeba k překročení hygienického
limitu pro hluk nachráněných místech, například vokolí
stavby či uvovaného výrobního prostoru.
Laboratoř fyzilních veličin je odletošního června,
kdy byl úspěšně završen proces její akreditace, oprávněna
provát akreditované zkoušky nejen vevýše zmíněných
oborech, snimiž má letité zkenosti, ale zcela nově ipro
účely zjišťování aměření umělého ostlení vpracovním
amimopracovním prostředí apro měře vibrací.
Osvětlení je jedním ze stěžejních faktorů ovlivňujících
výkon napracovti, přičemž požadavky naně jsou dány
technickou normou vzávislosti nafunkci posuzovaného
prostoru, rozmístění pracovních míst a vykonávaných
zrakových činnostech. Ověření se provádí pomocí kalibro-
vaného měřidla – luxmetru. Vípadě umělého osvětlení
je měřenou veličinou intenzita osvětlení, jejíž hodnota se
ří vkontrolních bodech rozmísných vpravidelné síti
poploše daného prostoru. Během vyhodnocení je brán
ohled i namožné stárnutí ostlovací soustavy. Laboratoř
fyzikálních veličin společnosti SQZ je oprávněna provádět
jak provozní, tak orientační měření osvětlení. Provozní se
uplatní zejména pro účely kolaudačního řízení ať už vpro-
storách, kde bude prována pracovní činnost, nebo ve
školách,bytových domech apodobně.
Martin Opekar, vizualizace archiv SQZ
Příprava na vítězst
V tunelu Ejpovice se št Viktorie prokousává Homolkou
a má před sebou nejsložitější část cesty snízkým nad-
ložím. Koncem října se čelba jní trouby tunelu vz-
lila přes 2,3 km od kyšicho portálu, k výjezdomu
u Doubravky jí chybí 1775 m. Aby štít mohl příští rok
prorazit, připravují mu pracovníci divize 5 pod vedením
stavbyvedoucího Václava Anla pohodlný výjezd.
Vrtací souprava Atlas Copco ROC D9C připravuje na ploše
o rozloze cca 2700 m
2
vývrty pro plošný odsel
Vedoucí trhacích prací Vladimír Pravda zapojuje roznět-
nou síť zneelektrických rozbušek ShockStar Surface
Selmistr provádí poslední kontrolu roztné sí
Ve480 vývrtech čeká na odstřel 2,25 tuny trhavin
16. října, 12.04: Tři, dva, jedna, pálíme! … plus 2 sekundy
Po dodržení předepsané čekací doby a kontrole území se
kporlu mohou vrátit lidé i stavební stroje, aby odklidili
asi 10000 m³ rozpojené horniny. Než divize 5 prostor před
porlem vytěží, musí tuto akci zhruba třikrát zopakovat.
Ing.Karla Volfa, MBA,
stupce obchodního ředitele
Firemní noviny představily Ing. Volfa před osmi lety
poprvé jako úsšného vedoucího projektu divize 3.
Podruhé jej zastihly v době, kdy ve stejné divizi působil
ve funkci obchodního náměstka. Dnešní rozhovor se
sní přiblížit jeho současnou práci na pozici zástupce
obchodního ředitele celého Metrostavu.
Být zástupcem obvykle znamená zastupovat kohosi
vdobě jeho nepřítomnosti. Tato povinnost aodpověd-
nost ale jistě není jedinou náplní vaší práce…
Hlavním důvodem, proč se funkce zástupce obchodního
ředitele Metrostavu objevila v organizační struktuře jako
samostatná pracovní pozice, byla nutnost reagovat na
změnu okolního prostředí, ve kterém dnes firma půso-
bí. Máme před sebou relativně málo velkých zazek,
které se v blízkém časovém horizontu budou soutěžit.
Aparadoxně jsme obchodně úspěšnější v Polsku než na
domácím trhu. Abychom se lépe prosadili doma, musíme
poznit zsob obchodní činnosti. K získání zazek
musíme umět zitkovat informace a znalosti jednotlivých
výrobních divizí ve prospěch celku. Je zapotřebí dívat se
do vzdáleněí budoucnosti, než jakou obvykle sledují
divize, které především zajímají soutěže vypisované v ná-
sledujícím půlroce. My ale musíme připravovat kapacity
a hledat správné partnery, abychom plnili i kvalifikační
požadavky velkých tendrů, jež se mohou objevit v delším
časovém horizontu, třeba za rok či dva.
Tvoříte tedy mezlánek, který umožní lépe sdílet ob-
chodní informace mezi divizemi avedením firmy?
Dalo by se to tak říct. Obchodní ředitel tráví až tři čtvrtiny
své pracovní doby na jednáních a nemá dost času shánět
poebné informace, aby mohl co nejlépe rozhodovat.
Kromě něj bych ale měl spolupracovat i s obchodními
stky divizí, kteří jsou často služebně velmi mladí.
Obchod je totiž běh na dlouhou trať a ust v něm trvá
spíš léta než měsíce.
S obchodními náměstky všech divizí jste se už setkal.
Jak vašinovou pozici vmají?
ichni mě přijali dobře. Pomáhá mi to, že se s kolegy léta
znám. Seděl jsem ve stejném křesle jako oni, a proto se
dobře orientuji také v problematice jejich pce. Tím, že
se obchodní činnost přenesla na divize, jež si vzájemně
konkurují, se vytratila přidaná hodnota, která by mohla
vzniknout spojením sil ve velké firmě. Jsem přesvěen,
že dosáhneme lepších výsledků obchodní činnosti, pokud
informace roztroené po celém Metrostavu sousedíme
a společně nasměrujeme do konktních obchodních pří-
padů. Vím, že naše komunikace musí být otevřená, aby
si obě strany byly schopné říkat o obchodních případech
echno, co znají. Budu se snažit, abych mezi zájmy divi
a celé firmy našel takovou rovnováhu, aby každý odczel
z jednání přiměřeně nespokojený.
Snad spokojený?
Nespokojený. Když všichni odczejí spokojení, tak to
není přirozené… Možná ani nebylo o čem jednat. Když je
jedna strana spokojená a druhá nespokojená, tak to není
vybalancované. Teprve když jsou všechny strany přimě-
řeně nespokojené, tak kdý dosáhl maxima možho.
Dospět k tomu ale není jednoduchá práce.
Vystřídal jste už vMetrostavu několik pozic. Vekte
jste se cítil nejlépe?
Coby vedoucí projektu, kdy byl můj úkol v podstatě jed-
noduchý – postavit v dobré kvalitě dům a udržet ekono-
miku. Byl jsem svým pánem, a jak s oblibou říkám, to, co
jsem si ráno rozhodl, jsem měl večer hotové. A pokud je
za člověkem brzy vidět reálný výsledek pce, víc ho to
uspokojuje. Když jsem byl obchodní náměstek, byl jsem
rád, když jsem za měsíc dohl poloviny toho, co jsem si
předsevzal. Dnes předpokládám, že budu spokojený, po-
kud nějaký výsledek uvidím za půl roku. Poloměr otáčení
se prostě zvyšuje úměrně s velikostí řízené lodi, vmém
ípadě s rozsahem odpovědnosti, a tomu se musím při-
způsobit. Má pce je dnes prostě složitější, zodpovědněj-
ší a komplikovaněí. Vidím ale její cíl a chci ho dosáhnout.
strana 2
PME SE
1
Pracovní sprint při dostavbě Tunnelkette Klaus
Pracovníci innsbrucké společnosti BeMo Tunnelling
(BeMo) se dnes ve velké zakázce rozdělené do dvou
stavebních objektů výrazně podílejí nadostavbě tune-
lového komplexu Klaus (Tunnelkette Klaus), což je asi
detikilometrový úsek dálnice A9 nedaleko rakouské-
ho Lince. Na18000 vozidel tu denně projíždí skrz čtyři
tunely spojené třemi viadukty pouze vjednom jízdním
pruhu vobou směrech (foto č. 1), což už neodpovídá
požadavm na bezpečný automobilový provoz.
Kolegové zBeMo dostali zaúkol doplnit naplný profil
všechny čti dálniční tunely s celkovou délkou téměř
6,3 km. Odloňského listopadu, respektive letošního dub-
na už vplné délce pomocí Nové rakouské tunelovací me-
tody (NRTM) dokončili ražby tunelů Falkenstein (752m),
Spering (2894 m) a Traunfried (462 m). Z 2166 met
nejdelšího tunelu Klaus splochou běžného výrubu 71 m²
vsoučasnosti vyrazili asi 1,2 km. Pomocí NRTM apřeváž-
ně s poitím trhavin dohli raziči firmy BeMo během
celého projektu pozoruhodné denní rekordy – v kalo
vyrazili nejvíc 13,2 m, vjádře 52,0 m audna 28,0 m.
V tunelu Klaus v úseku Frauensteiner Straße práce
probíhají podle změněného projektu, protože zde do-
datečný pzkum odhalil složitější geologické podmín-
ky, než investor předpokládal. Přeložení okresní silnice,
kněmuž muselo dojít kli nedostatečnému nadloží tu-
nelu, stavbům nově umožní provést asi 36 metrů jeho
lky odžením pod ochranou stropní desky. Výkopo
azemní pce pro její betonáž už započaly. Vvazných
70 metrech budou tunely hloubené, chybějících 160 met-
rů ksevernímu portálu budovaného tunelu Klaus tuneláři
opět vyrazí pomocí NRTM.
Souběžně sražbami provedli kolegové nové propojky
tubusů,stávající rozšířili aizpůsobili (foto č. 2). Zářezy
uech portálů zajistili mikropilotovým deštkem ado-
plnili je opěrnými snami. Už nazačátku letošho června
zahájili i práce nadefinitivním železobetonovém ostě
tunelů, které budou opatřené fóliovou hydroizolací.
K vnějším dím při této zakázce patřila mimo jiné
také výstavba dvou železobetonových vodojemů pro
uchování požární vody a vybudování čtyř provozních
budov adále i kolektorů ačističky naochranu vod.
Na provedení všech tunelových trub dostala firma
BeMo velmi ktký termín. Aby mohl být splněn, musí
rby tunelu Klaus skončit už vlednu příštího roku, tedy
za necelé tři měsíce. Koncem roku 2016 by kolegové
měli předat dílo investorovi, aby dotunelů mohli nastou-
pit technologové. Uvedení druhé části komplexu Klaus
doprovozu je potom naplánováno nakonec roku 2017.
Poté doní bude převeden provoz aijde čas nasanace
dnes provozovaných tunelů aviaduktů. Celý projekt Tun-
nelkette Klaus, probíhající vrámci programu nazvýše
bezpečnosti aochrany zdraví vrakouském dálničním pro-
vozu, by měl být dokoen ještě vroce 2018. Zdař bůh!
Robert Dostál,Thomas Stegbauer
2
Metrostav_20_2015.indd 2 09.11.15 12:10
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (302 ms)

Rendering Strana 3 (102791): (0/1) (298 ms)

Rendering Strana 2 (102788): (0/1) (334 ms)

Rendering Strana 1 (102783): (0/1) (334 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2994/vth119126-1.jpg

 i2994/vth119131-1.jpg

 i2994/bg102788.svg

 i2994/vth119134-1.jpg

 i2994/vth119137-1.jpg