Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3
Další trojlístek vodohospodářských staveb
Hned tři ze čtyř svých posledních vodohospodářských
zakázek dokoil tým Ing.Petra Brože zdivize 6 vne-
vno uplynulých týdnech. Šlo orekonstrukci čistírny
odpadních vod (ČOV) vMěstci Klové (foto č. 1), vý-
stavbu nové ČOV veSvojeticích (foto č. 2) avybudová-
ní kanalizace veVšestarech. Ačkoli se to naprvní po-
hled nemusí zdát, každá ze stavebměla svá specifika.
VMěstci Králové se čistírna rekonstruovala zapro-
vozu, aprotože bylo potřeba dodržet postupy zajišťující
její nepřerušený chod, harmonogram stavby byl rozložen
skoro nacelý rok. VeSvojeticích se ale stavělo nazele
louce, aproto se počítalo smaximálně pěti měsíci práce.
„Harmonogram tu byl časově napnutý, ale nakonec jsme
kompletní stavbu istechnologiemi stihli jen za18 týdnů,
estože v tě byl problém se stavebními kapacitami.
Obžně jsme sháněli subdodavatele především nakomu-
nikace azednické či pomocné práce,“ říká Ing.Brož.
VMěstci Králové museli stavbi zvládnout všechny
změny vprůhu výstavby bez prodloužení ternu vá-
záného dotačními podmínkami. Ato ipřesto, že zjistili ne-
čekané statické problémy stávajích betonových nádrží
aněkterých konstrukcí přestavované provozní budovy.
Ve Všestarech, což je malá obec, pokdali dělníci
11 km potrubí. „V letním období bylo třeba přehodnotit
harmonogram avýrazně polit tým. Vešpičce tam nacel-
kem devíti pracovištích pracovalo na 80 lidí,“ dodává
Ing.Br. Stavbaři zde kanalizaci často pokládali doúz-
kých křivolakých uliček, kde bylo málo místa aneotočil
se vnich bagr. Museli řešit ikřížení se svajícími sími,
nakterých místech nebyl prostor pro usazení kanali-
zační šachty ani pro adektní výkop. „Problém jsme měli
skdysi provedenou dešťovou kanalizací, jejíž betonové
trubky byly ksobě dávané pouze nasraz anyní byly roz-
bité, přežely apadaly dovýkopu,“ popisuje Ing.Brož.
Naopak chválí velmi vsícný aseriózní přístup zástup
obce, díky kterému bylo možné všechny nesrovnalosti
čiproblémy rychle vyřešit. Astavbům tentokrát přálo
ipočasí. Nezvyklé sucho, které jinak krajinu trápilo, bylo
pro vodohospodářské stavby přínosem.
Na všech třech hotových zazch a jedné rozesta-
né, která skončí až v březnu příšho roku a týká se
výstavby ČOV vPoděbradech (foto č. 3), se podílely dva
týmy. Kdý znich řídil dvě zazky najednou, což bylo
velmi náročné především z časového hlediska. Pozitivum
vidí Ing. Brož v malé vzdálenosti stavenišť – Svojetice
aVšestary jsou odsebe vzdáleny pouze sedm kilometrů,
Poděbrady astec Klové jen asi dvojnásobek. Koor-
dinovat všechny zazky ale bylo a je složité. Víc staveb
najednou mělo vliv i na tým vlastních dělníků. „Mám
jich kdispozici pět a běžně pracují naČOV Poděbrady,
kde mají své stanov. Pokud je ale zapotřebí, vyráže
odtud inaostatní stavby. Zejména urekonstrukcí čistíren
odpadních vod je takováto parta nutná, protože při nich
není nouze onestandardní situace,“ uzavírá Ing.Brož.
Martina Vampulová, foto Jiří Junek
Historický dům se otevírá současnému životu
Přesně 30. září předali stavbaři zdivize 8 investorovi
zrekonstruovaný dům č. p.32 naMariánském nás
vKrupce (foto č. 1), jež lí 5 km severně odTeplic. Ná-
rnou a přitom zčasového hlediska poměrně rychlou
rekonstrukci forlně řídil Ing.Roman Vildner. Vzhle-
dem ktomu, že je zároveň oblastním ředitelem divize8
pro Ústecký kraj, musel jej v Krupce vjedné osobě jako
mistr, stavbyvedoucí ivedoucí projektu zastoupit Mi-
chal Ptáček. Se stavbou si poradil včas anajedničku.
Rekonstrukce původně zájezdního hostince, pak fran-
tiškánského kláštera anakonci 19. století dokonce iškoly
apozji také školky nebyla vůbec jednoduchá. Nazchát-
ralém stavu historické budovy (foto č. 2) se totiž výraz
podepsala podka sovětské okupní armády, která
la vkomplexu část svého zázemí.
Nastavbě bylo nejnáročněí statické zajištění kon-
strukcí. Jní křídlo bylo v havarijním stavu a jen díky
edchozím mírným zimám nedošlo ke zhroucení jeho
střechy asledně stropů nad 2. nadzemním podlažím,“
říká Michal Pček. Podle projektové dokumentace přitom
stavbaři neměli dokrovu nad jižním křídlem vůbec zasa-
hovat, protože měl prot rekonstrukcí už před pěti lety.
Střechu tak museli rekonstruovat vsamostatné zakázce.
Stavbaři si v Krupce poradili i s podmínkami, které
na ně kladlo čerpání dotací v rámci Regionálního ope-
račního programu regionu soudržnosti Severozápad.
hem prvního měsíce stavby třeba museli provést
plných 15 procent objemu prací. Tak totiž zněla jedna
zdotačních podmínek. „Obšelo to zvýšené pracovní na-
sazení dopozdních večerních hodin, ato včetně víkendů,“
upřesňuje Ing.Vildner. Stavbyvedoucí Michal Ptáček si
společně skolegy poradil isdalší nástrahou, která naně
čekala. Vzhledem ktomu, že podle původní projektové do-
kumentace nesměli vůbec zasahovat dostřechy objektu,
bylo poeba plivě promyslet přepravu ocelových pro-
filů napotřebná místa. „Každý profil jsme museli pomocí
autojábu aválcové skluzavky protáhnout oknem vpae
anásledně pomocí řetízkového zvedáku přemístit napozi-
ci. Přitom se jednalo oocelový profil vdélce devíti metrů,
který vážil bezmála 400 kg,“ popisuje Michal Ptáček.
Během rekonstrukce, která se týkala západního, jižní-
ho avýchodho křídla arevitalizace dvora, nli stavbaři
ve zdivu i historické kamenné kdry, což si vyžádalo
konzultace také sNárodním památkovým ústavem.
Dnes už je historická budova kompletně v novém
kabátě a bude naplno sloužit městskému úřadu. Ze tří
íve nevyívaných a zpustlých křídel se stavbařům za
pouhých patnáct měsíců práce podařilo vytvořit vhodné
prostory pro výkon veřejné správy. Ale především se
– také díky dotaci od Evropské unie – podařilo obnovit
azachovat další kulturní památku.
V Krupce se sešla dobrá parta lidí od pracovníků
Metrostavu a Metrostavu stavebniny až po zástupce
investora. Nastavbě vládla všeobecná pohoda dokonce
ivechvích, kdy se pracovalo včasovém presu. Všichni
jsme ale šli zaspolečným výsledkem amyslím si, že ten
se nám povedl. Jsme pyšní na celkový vzhled objektu
inaohlasy veřejnosti, které jsou veskrze pozitivní,“ uza-
rá stavbyvedoucí Michal Ptáček.
Martina Vampulová, foto Michal Pček
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
1
2
3
Grand Opening ELI skončil, stavba pokračuje
Slavnostní oteení mezinárodního laserového vý-
zkumného centra ELI Beamlines v Dolních Břežanech
uPrahy bylo 19. října záležitostí vědců apolitiků. Stav-
baři sledovali setkání významných tuzemských izahra-
ničních hostů zpovzdáli asvědomím, že předpředáním
objektu slaserovými halami investorovi je čeká jtě
dokončit porně dost pce.
Vývoj tak unikátních technologií, jakými bude dis-
ponovat ELI, je možný pouze vespolupráci snejlepšími
tuzemskými i stovými laboratořemi a firmami. Jsem
rád, že naše dosavadní společné úspěchy vytřejí pev-
ný základ pro dlouhodobé partnerství,“ zmínil při svém
projevu ředitel Fyzilního ústavu AV ČR Jan Řídký.
Zdůraznil tak nejen význam mezinárodní spolupráce, ale
také spokojenost se všemi dosud prohlými aktivitami,
jež kprojektu náleží. Aknim bezpochyby paí ivýstavba
komplexu, kterou vesdrení řídí Metrostav – konkrét
jeho divize 3 a9 pod vedením Ing.Tomáše Vašuta.
Poúvodních zdravicích, které 19. října pronesly před
administrativní budovou ELI významné osobnosti – ztěch
českých třeba předseda Akademie věd ČR Jí Drahoš,
předseda Senátu Milan Štěch či hejtman Středočeského
kraje Miloš Petera a mnoho dalších – si všichni hosté
mohli projít od léta provozované administrativní části
objektu (foto) anahlédli idorozestavěné laserové haly,
jež mohutné nosné konstrukce ze speciálního těžkého
betonu vybudovali betonáři divize 6.
Grand Opening měl zaúkol představit aktivity centra
ELI Beamlines. Vědci vněm budou mít kdispozici čti
propojené laserové systémy a jeden znich bude takzvaný
10-PW laser snejvší energií nasvě, jenž umožní pro-
t zcela nové typy experimentů.
Postavební stránce je komplex ELI těsně před dokon-
čením, probíhají vněm jen poslední úpravy alaserová hala
bude už zapár měsíců připravena kinstalaci technologií.
Ty se začnou do moderch prostor stěhovat už zátkem
roku 2016. Pro uživatelský výzkum by měl být celý areál
vDolních Břežanech kdispozici odledna 2018.
Divize 4 se připravuje nastavbu nové části D3
lnice D3 zPrahy přes jižní Čechy doRakouska by se
la napodzim roku 2018 prodloit asi o8 km. Stane
se tak přesně za36 měsíců odzahájení stavby, kterou
vúseku mezi Bošilcem aŠevětínem bude řídit adnes
plánuje společný projektový tým tří dodavatelských
firem vedený Ing.Michalem Türkem zdivize 4.
„NaMetrostav připadá vesdružení 45% podíl, které-
mu odpovídá výstavba mostů azemní práce, což bychom
chli zvětšiny provést vlastními silami vrozsahu podle
aktuálních výrobních kapacit. Firma SWIETELSKY sta-
vební se sousedí navodohospodářské sítě, konstrukci
vozovek aasfalty aDoprastav svůj malý pol zužitkuje
voblasti malých mostních objektů a protihlukových stěn,“
vystluje vedoucí projektu Ing.Türk. Celá stavba by měla
podle smlouvy skoit rok pouvedení doprovozu, tedy
48 měsíců od začátku stavby. Její slavnostní zahájení
proběhlo 22. září a za Metrostav při něm za zazku po-
koval ředitel divize 4 Ing. Josef Neuwirth (foto).
Do konce roku a během následné zimy by stavbaři
chtěli vyklidit staveniště, vybudovat základní geodetické
tě, provést skrývku ornic avykácet mimolesní zeleň.
Trasa dálnice mezi Bošilcem aŠenem povede jako
novostavba mimo zastavěná území okolních obcí pře-
žně pozemělských pozemcích. Keslovu se tu proto
naje dostanou iarcheologové, kteří však vdoeném
území významnější nálezy nečekají.
Divize 4 by chtěla vystavět zejména dálniční mosty
– přes potoky Bukovský, Bošilecký, Ponědražský i dvě
bezejmenné vodote vkm 114,307 – anadjezd nasilnici
II/603 uŠevětína. Budou to monolitická předpjatá žele-
zobetonová přemostění sdélkou od asi 60do90metrů
založená nahlubinných velkoprůměrových pilotách. Vol-
ná výška pod nimi se bude pohybovat mezi 4 až 9 metry
podle toho, zda tudy povede silnice, polní cesta či pouze
biokoridor – jedním z nich by mohli dopravní překážku
podcházet ivelcí savci, mezi něž se vtéto oblasti počíta
také losi. „Bohužel zatím neznáme termín zahájení sta-
vebních prací, protože jsme ještě nepřevzali staveniště.
Předání zatím komplikují nevydaná stavební povolení na
vodohospodářské objekty a nedokončené přeložky správ-
ců sí, které zajišťuje objednatel,“ uzavírá Ing.Türk.
red–, foto archiv ŘSD
D3 úsek BošilecŠevětín
lka hlavní trasy 8137 m
Kategorie D 27,5/120
Počet stavebních objektů 99
Plocha vozovek 246144 m
2
Počet mostů celkem 9
Počet dálničních mostů 5
Počet nadjez 4
Zemní práce výkopy 415090 m
3
sypy 966586 m
3
kilometrů je délka nových dálnic nebo významných silnic, které
vobdobí 2012–2014 vybudovala divize 4 nebo se na jejich
výstavbě významně podílela.
Metrostav_20_2015.indd 3 09.11.15 12:10
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (357 ms)

Rendering Strana 4 (102794): (0/1) (351 ms)

Rendering Strana 3 (102791): (0/1) (391 ms)

Rendering Strana 2 (102788): (0/1) (390 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2994/vth119131-1.jpg (3x)

 i2994/vth119134-1.jpg (3x)

 i2994/bg102791.svg

 i2994/vth119137-1.jpg

 i2994/vth119126-1.jpg