Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4
Mechanici střediska důlní techniky vHorních Počernicích nezahálejí
Knákupu apronájmu stavebních strojů azízení, které divize 11 zajišťuje pro stavby Metrostavu, patří ikomplex
če osvěřený majetek. Středisku důlní techniky ktomu sloí hned dvě dílny – velká amenší, jež poskytuje slby
ipůjčovně sední adrobné mechanizace. Nové důlní stroje, naíklad čelní kolové nakladače Liebherr L566 (foto
č.1), velký servis nepoebují. Ty starší ale před odjezdem nastavbu musí projít celkovou opravou apřípravou. Malé
vmenší dílně (foto č. 2) aty velké jako tunelbagr Liebherr R944 (foto č. 3), který nedávno odcestoval naSlovensko
naprotiražbu tunelu Žilina, vevelké hale. Dnes vní mechanici připravují knasazení vrtací vůz Rocket Boomer L2C
(foto č. 4) narby norského tunelu Joberg. Pro stejnou zakázku je určen izatím rozebraný manipulátor nastříkání
mokré betonové směsi Meyco Potenza (foto č. 5). Opravy tohoto typu strojů zvládli pracovníci sediska důlní
techniky teprve nedávno vrámci zvyšoní kvalifikace stejně jako renovaci uložení pouzder ačepů výlků všech
typů strojů (foto č. 6). Opravovat starší stroje je nezbytné iekonomicky výhodné. Středisko důlní techniky však
zaposlední rok nakoupilo iněkolik nových – kromě kolových nakladů imanipulátor nasíní mokré betonové
směsi (foto č. 7) atunelbagr R944. Další jeho novinka míří nastavby malých důlních děl – minidampr snakládací
lopatou Yanmar C08 (foto č. 8) aWacker Neuson DT10. Sprací střediska je jeho vedoucí Ing.Josef Kafka vcelku
spokojený. Jen kdyby našlo své uplatní ivíc velkých damprů (foto č. 9). Foto Jiří Junek aarchiv divize 11.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Z Karlsruhe do Francie
Na přelomu září a října uspádala Stavební společ-
nost Metrostav další ze svých odborných zájezdů. Ces-
tu do Německa a Francie si nenechalo ujít 29 kolegů
– členů společnosti nebo jen zastnanců firmy.
jezd zahájila výprava na stavbu železničho atram-
vajového propojení v německém městě Karlsruhe, na kte-
m pracuje dciná spolnost Metrostavu firma BeMo
Tunnelling. Za přípravu a provedení exkurze děkujeme
Ing.Robertu Dostálovi z útvaru zahraničního podnikání
Skupiny Metrostav. Ne díky patří rovněž Ing. Karlu
Hrdlovicsovi z divize 9, který dnes v Karlsruhe pracuje,
a zástupci firmy BeMo panu Gerhardu Torstenovi – za
provedení stavbou a výklad o ní. Účastníci exkurze měli
ílitost prohlédnout si i bentonitový štít Giulia s prů-
rem hlavy 9,32 m, s nímž zaměstnanci BeMo razili
trové tunely. Odvádějí ve městě vysoce odbornou a ce-
nou inžerskou práci – lehké metro budují ve slitých
podmínkách asminimálním omezením uličního provozu,
jak už noviny Metrostavu několikrát popisovaly.
Zájezd pokroval do francouzského Štrasburku, na
zajímavá místa vinského Alsaska, třeba do Colmaru,
apodél Loiry, kde si kolegové prohlédli město Tours sgo-
tickou katedlou i zámky Chambord a Villandry. Cesta dál
vedla přes Orléans s gotickou katedrálou svatého Kříže
adomem Jany z Arku do Píže – do Versailles i dalších
zajímavých míst francouzské metropole.
Děkujeme všem, kdo k přípravě zájezdu napomohli.
Rudolf Plíva
čko slaví narozeniny
Žlutá linka pražského metra slaví v těchto dnech tři-
té výročí odokaiku, kdy se poní poprvé rozjely
soupravy s cestujícími. Na jejím vzniku i rozvoji se
významně polel astále podílí také Metrostav.
Výstavba prvního úseku metra B stála 7,2 miliardy Kčs
Stavba metra trasy B byla rozčlena dopěti provozních
úseků. Zátek výstavby části I.B spadá do roku 1979,
ikdyž předstihové práce Metrostav zajil odva roky dřív.
Byl vyšším dodavatelem stavby ajeho pracovníci vlast-
ními silami vybudovali stanice dnes pojmenované Anděl,
stek, Náměstí Republiky aFlorenc apomocí mecha-
nizovaného anemechanizovaného štítu sovětské výroby
itraťové tunely. Rekordní ražba přitom dohla 150 bm
tunelu za měsíc. Trasa I.B měřila 5,4 km a s výjimkou
Smíchovského nádraží bylo šest dalších stanic ražených.
Doprovozu byla slavnostně uvedena 2. listopadu 1985.
S výstavbou I.B souvisel i příspěvek Metrostavu
kvybudování stanice metra Pražskaja vMoskvě. Pražs
stanice nazvaná Moskevská – dnes Anděl – se naI.B zase
stavěla zavýrazné pomoci sotských techniků alníků.
Vsouvislosti s trasou I.B stavbaři dokončili také hosti-
vařské depo a 1280 m dlouhou kolejovou spojku, která
naSokolovské, dnešní Florenci, propojovala linky C aB.
Linka B se časem rovnoměrně rozrůstala naobě strany
Jako druhý byl v roce 1984 rozestavěn třetí provoz
úsek trasy B – mezi Smíchovským nádražím a Novými
Butovicemi, dříve zvanými stanice Únorového vítězství
aDukels. Měřil 5 km, ale nové stanice nam byly jen
i anavšech stejně jako vtunelech pracovali zaměstnanci
Metrostavu. Část III.B byla zprovozněna 26. října 1988.
Vonom čase už jejich kolegové dva roky pracovali ta-
ké načásti II.B, kterýžto úsek prodloužil podzemní dráhu
odFlorence postanici Českomoravská. Jeho tunely byly
oněco kratší, měřily jen 4,5 km, avlakové soupravy zde
zastavovaly vižíkově, naInvalidovně anaPalmovce –
scestujícími až od22. listopadu 1990, proto se stanice
zbavily ideologických názvů.
Pom úseku byl nar dokončen ičtvrtý
Další rozestavěný úsek nesl oznení V.B ařil najiho-
západ – zNových Butovic doZličína. Jeho stavba zala
roku 1988 aslavnostně skončila 11. listopadu 1994. Me-
trostav byl při ní generálním dodavatelem stavební části
apce zde zajišťovaly jeho divize 1, 3, 6 azaměstnanci
tehdejších servisních divizí 7 a8.
Poslední částí linky B, která byla dokončena poosmi
letech výstavby 8. listopadu 1998, byl úsek IV.B zČes-
komoravské na Černý Most. Byl nejdelší, měřil 6,4 km
a v jeho trase vzniklo pět nových stanic. Hlouběnem
aKolbenovou ale vlaky ještě dost dlouhou dobu jen pro-
žly. První z chto stanic se pro veřejnost otevřela
17.října 1999, druhá byla zprovozněna zároveň soficiál-
ním dokončením úseku IV.B až 8. června roku 2001.
Ani podokončení celé linky B ji Metrostav neopustil
Celá žlutá trasa B byla vprovozu jen něco málo přes rok.
Vsrpnu roku 2002 totiž přišla povodeň, vjejímž důsledku
muselo být uzavřeno 24 stanic metra, ztoho 14 natrase B.
Mezi šesti firmami, které 17 zaplavených či pkozených
opravovaly, opět nechyběl Metrostav, který rekonstruoval
a itom modernizoval všechny traťové tunely a sedm
stanic – ztoho pět nalince B: Karlovo náměs, Můstek,
ižíkovu, Invalidovnu aPalmovku.
Dnes má žlutá linka B pražského metra provozní délku
25,704 km a cesta z jihozápadní konečné na severový-
chodní trvá 42 minut. Ikdyž se vdohledné době nebude
prodlužovat aneměla by už doní ani natéct voda zVltavy,
Metrostav sjejí dostavbou neskončil. Zjejích 24stanic je
totiž bezbarrových jen jedenáct. Proto dnes tým Bc.Iva-
na Matějoviče zdivize1 staví zapomoci vlastních razičů
výtah dopřestupní stanice Můstek (foto). Další podob
projekty čekají navypní souží. Metrostav se donich
určitě přihlásí, metro je totiž jeho srdeční záležitostí.
Zlaté české ruce
Doí řemeslníci sice vtuzemsku uvají, rčení ozla-
tých českých ručičkách ale stále platí. Potvrzují to ne-
jen kvalitně provedené stavby Metrostavu, ale v tomto
ípadě i Jaroslav Štůsek zdivize 9. Mluvit ojeho ru-
kou vezdroblinách je však nepatřné – stréc Jarda,
jak mu kamadi přezdívají, je totiž nejen dobrý stav-
bař, ale na obě pe se nedávno stal mistrem světa
varmwrestlingu. Kdvojnásobnému zlatu gratulujeme!
Letošní mistrovství světa varmwrestlingu čili páce se
uskutečnilo napřelomu září aříjna vmalajsijském hlavním
stě Kuala Lumpur. Anejednalo se ožádnou maličkost –
sjelo se naněj přes 2000 sportovců ze 49zemí (z toho šest
zČR), aby se podle pohlaví, věku, váhy azdravotního stavu
(soužili ihandicapovaní pákaři) utkalo vrovné stovce ka-
tegorií. Jaroslav Štůsek soutěžil ve dvou, nalevou ipravou
ruku, mezi borci svěkem nad 60 let, tedy vSenior Grand
Master sváhou 90 kg. Přišel, zabojoval azzil!
Doobou finále jsem postoupil bez prohry vúvodních
zápasech, takže mi kprvenství stačilo vyhrát nad soupe-
řem jen jednou,“ vzpomíná. „Nejc mě asi potrápil Japo-
nec Toyonori Yamauchi, který skončil naobě ruce čtvrtý.
Souboj nalevou jsem sním sice vyhl rychle – nazačát-
ku mi totiž drze ukázal, kde brzo skončí moje ruka, ato mě
naštvalo –, ale napravou ruku jsem měl velké problémy,
protože jsem ji už měl namoženou zpředchozích zápasů.“
Nastupně vízů hned dvakrát shodně vystoupali tře
Polák, druhý Rumun aprvní Jarda Štůsek. Jeho historický
úsch – dvě zlaté zjednoho mistrovství sta – zaujal
imalajsijskou televizi, která sním natila rozhovor.
Metrostav podporuje Jardovu sportovní kariéru už řa-
du let. „Bez finančního přispění bych nazávody dociziny
vyrazit nemohl, takže vedení společnosti znovu moc dě-
kuju,“ opakuje pákař, který logo Metrostavu letos dvakrát
pozdvihl naprvní místo nasvětě (foto). Nebylo to ostatně
poprvé – dva nejcennější světové kovy už vesvé sbírce má
aspolu snimi ivíce než 30 dalších medailí zmistrovst
světa iEvropy, otěch z České republiky nemluvě.
Teď si Jaroslav Štůsek musí odpáky nachvíli odpi-
nout, aby se mu uzdravila ruka. Vpráci mu ale zraní ne-
vadí. Pokud mu chcete poblahopřát kvítězství, zastihnete
ho nastavbě domů zprojektu Nové Chabry, kde divize 9
pracuje pro společnost Swietelsky.
red–, foto archiv Jaroslava Šska
2
1
4
6
8
3
5
7
9
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 20/2015 vyšlo 11. 11. 2015 (21/2015 vyjde 1. 12. 2015) / Složení redakční rady Ing.F. Polák (předseda), Ing.J.Pavlíček (místopředseda), Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,
Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcko / Neoznačené materiály připravili Ing. L. Svobodová, foto Ing. Jiří Junek / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Publishing,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Metrostav_20_2015.indd 4 09.11.15 12:10

 

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2015, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (400 ms)

Rendering Strana 4 (102794): (0/1) (438 ms)

Rendering Strana 3 (102791): (0/1) (439 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2994/vth119134-1.jpg

 i2994/vth119137-1.jpg

 i2994/bg102794.svg

 i2994/vth119126-1.jpg

 i2994/vth119131-1.jpg