Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 4
Vzpomínka naJosefa Škorpila
V bazilice sv. Marty v břevnovsm kšte jsme
se 27. října naposledy rozloučili s kolegou, býva-
m personálním ředitelem PhDr.Josefem Škorpilem.
Za 28 let poctivé a svědomité práce pro Metrostav,
především vpersonálním úseku, se svou pílí, nasa-
zením a zkenostmi vypracoval až do vedení naší
společnosti. Měl vysoké nároky nazaměstnance, ale
zároveň mu nechyběl lidský přístup aochota pomoci
druhým. Pocelou profesní kariéru podporoval mladé
manažerské talenty firmy. Přicházel s vizemi, které
s vytrvalostí pomáhal uvádět do života. Byl pro nás
ínosem a zanechal vhistorii firmy pozitivní stopu.
Zasvou činnost byl oceněn i titulem Osobnost Metro-
stavu. Pane doktore, Josefe, nezapomeneme!
Rozestavěná dálnice D8 vúseku PrackoviceRadejčín má zasebou rušné dny
ce než 260 m dlouhý tunel Prackovice spojuje nadálnici D8 sasi 600m tunelem Radejčín most přes Uhelnou
strouhu. Měří přes 120 m apro každý jízdní směr jej tvoří samostatná ocelová konstrukce spřažená se
železobetonovou deskou. Ocelářům zdivize 3 astavbařům z divize 5, které vede tým Ing.Pavla Kuje, se povedl
– podle předběžných výsledků statických zatěžovach zkoušek z26. října (foto č. 1) spuje všechny parametry pro
edepsanou nosnost. Odborníci na obou konstrukcích postupně sledovali tři zatěžovací stavy, pro každý znich bylo
eba deti nákladch vozů. Každý měl hmotnost 32 tun amusel stát přesně naznce – při fotografovam měření
kabinou srem kzelenému porlu Prackovic (foto č. 2) akorbou kportálu Radejčína, který nasadové úpravy
teprve čeká (foto č. 3). Jen or dní dřív – 20. října – bylo rušno ivtunelech, když vnich prohaly kouřové zkoky
se simulací požáru. Jeho účinek zesiloval protiproudem vzduchu obří mobilní ventitor (foto č. 4). Signalizace
sice informovala, co mají lidé vtunelu udělat (foto č. 5), bezpnostní technici nato ale nedbali (foto č. 6). Pomocí
hořícího aerosolu nasimulovali požár ovýkonu dvaceti megawattů (foto č. 7), který vytvořil tolik dýmu (foto č. 8),
jako by hel celý autobus. Kčem při zkoušce bylo nastavit ventilaci tak, aby proudění vzduchu ijeho rychlost
odpovídaly požadavm. Ato jak vtroubě, která byla zasažena požárem, tak ivté, kde nehořelo. Kouř, který se valí
zjedné, totiž nesmí nasát ta sousední, což se nestalo. Vpropojkách (foto č. 9) bylo zcela bezpno. Oboje nedávné
zkoušky tak potvrdily, že dílo Metrostavu splňuje předepsané parametry aje povšech stránkách bezpečné.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
Tři otázky pro…
Ing. Petra Půtu, který je od 22. září 2016 novým
edsedou výboru ZO OS Stavba Metrostav. Ing.Půta
nastoupil doMetrostavu kdivizi 8 ihned poukoe
studia na stavební fakultě ČVUT. Zínal na metru
IV.C1, jako vedoucí projektu poprvé budoval Sport-
centrum Romana Šebrleho naKrutci. Působil ivtýmu,
který samerickou společností Westinghouse ajapon-
skou firmou Toshiba projednával nabídku nadostavbu
jaderné elektrárny Temelín. Naposledy pracoval jako
vedoucí útvaru přípravy nabídek divize 8.
Jaká je podle vás role odborů, čím jsou důležité?
Odbory mají vsoučasném prosedí závažnou roli. Vne-
vné době jsme čelili hospodářské krizi, která staveb-
nictví postihla snad nejvíc ze všech oborů. Prakticky
nejsou státní zakázky aani soukromý sektor není zdaleka
tak aktivní jako před rokem 2008. Proto je sociální smír
vefirmě podstatněí než kdy dřív. Fungucí odbory, ko-
munikující svedením divizí asvedením společnosti, tak
mají vdnešní době velmi důležitou funkci.
Jaký je vztah odborů avedení vMetrostavu?
Vedení Metrostavu má kodborům velmi vsícný postoj.
Mezi odbory a vedením společnosti by měl existovat
vybalancovaný vztah, protože obě strany se potřebu
navzájem. Vedení Metrostavu si to udomuje ajá jsem
tomu rád. Je zatím také kus práce mého předcdce Pav-
la Meyera, který je velmi respektovanou osobností. Udržet
dobudoucna vjemný respekt mezi odbory a vedením
Metrostavu považuji zanejvětší výzvu pro svou práci.
Co považujete zanejležitější úkoly dobudoucna?
íští rok nás čeká projední nových kolektivních
smluv na daí období, kdy bude velmi důležité udržet
pracovně soclní podmínky pro zaměstnance iřekněme
vstále přetrvávající krizové době. Prozatím není vena
situace v odborech firmy Subterra, kde končí předseda
výboru. Jako jedna zvariant se nabízí sloučení odborů.
Jak jsem již odpověl napředchozí otázku, zanejvětší
výzvu považuji udržet vjemný respekt avybalancovaný
vztah mezi odbory a vedením Metrostavu. Samoejmě
e může fungovat lépe zaedpokladu, že firma bude
mít dostatek rentabilních zakázek.
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 20/2016 vyšlo 11. 11. 2016 (21/2016 vyjde 1. 12. 2016) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, P.Meyer, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing.L. Svobodová, Ing.J. Šob,
Ing.L. Weinfurtová aIng.M. Zrcko/ Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Pánská pasáž zase žije
hem výstavby metra v70. letech 20. století zmize-
la z mapy Prahy Rathova pasáž, pojmenovaná podle
estranného sportovce německého původu Emericha
Ratha. Potéř 40 letech tento prostor vstal zmrtvých
adnes slouží vejnosti jako Pánská pasáž. Stalo se
tak zásluhou Metrostavu, který svou investicí oživil
průchod spojující ulice NaPříkopě aOvocný trh.
nská pasáž je první obchodní zónou vČR orientova-
nou primárně name. Nabídka exkluzivch „pánských
obchodů a sleb sousených na jednom místě je
mimádná ivceloevropském kontextu. Aportfolio zdej-
ších firem aznaček je zárukou prvotřídní úrovně. Jejich
výběr je poízen preferencím azájmům jasně definované
lové skupiny – mům růzho věku, profese či národ-
nosti, které spojuje chuť dopřát si to nejlepší, investovat
dosvého vzhledu anechat se tak trochu hýčkat. Zároveň
zde pánové naleznou iexkluzivní produkty pro své blíz.
nská pasáž nabízí vše, co muži potřebují kživotu.
Zatímco ale oni často jen tuší, co všechno jim může udělat
radost, ženy to dobře vě. Proto je Pánská pasáž častým
cílem také jejich nákupů. Elegance, noblesa, prvotřídní
kvalita, to vše je cílem asmyslem existence Pánské pasá-
že (foto), kde jsou iluxusní aoriginální značky, které jinde
vČeské republice nenajdete – Carthusia, Simone Cosac,
Mühle, Tusting, Kent…
nská pasáž představuje přelomové pojetí koncepce
obchodch center. Participující firmy aznačky tu totiž ne-
jsou vpřímé konkurenci, ale jejich sortiment se dopuje,
takže mohou fungovat vurčité synergii.
V exkluzivních prostorách se v současnosti prezen-
tují specializované obchody, jako je Gentleport, Kže,
Emphatia, Antony Morato, Čezeta, penShop, Granát, ES,
Prim, Burger’s Friends adalší. Je tu tedy možné nakoupit
velmi široký sortiment zboží, a to nejen pro me – odbot
es oblečení, kosmetiku, hodinky a psací potřeby až
poči ovousy či vlasy.
Genius loci tohoto místa je dán nejen historií z
Rathovy pasáže, ale především dynamickou současnosti
nské pasáže, která díky rekonstrukci získala moder
kubistický vzhled a má vynikací výhled do budoucna.
Nakonec přesvědčit se otom mohou detky spokojených
zákazníků denně. Nechcete se knim připojit?
Jaromír Pohan
4
8
2
6
1
5
9
3
7
Po práci i zábava
Stavební úsch vPolsku přivedl divizi 4 na myšlenku
zviditelnit se u našich severních sousedů i v oblasti
sportu. Začala proto podporovat hokejový klub MH Au-
tomatyka Stoczniowiec 2014 Gdańsk.
lem klubu Stoczniowiec 2014 Gdańsk je popularizo-
vat hokej vpomansm regionu a povzbudit co nejvíc
lidí ktomu, aby sj volný čas trávili na le. Hráči jim
v tom jdou příkladem – už ve své druhé sezoně, v ro-
ce2015, postoupil seniorský tým do nejvší polské ho-
kejové soutěže. Mohl se přitom opírat o nejlepší diváckou
těvnost v lize, jež vygradovala v play-off sbicou,
kterou gdaňští borci přehráli 4 : 0 na zápasy.
V sezoně 2016/2017 je v Gdsku pro fanoušky za-
mavá zahraniční akvizice – šdský trenér Peter Ekroth.
Pro příznivce českých hokejistů může být přitažlivé, že
kapitánem týmu se stal ostravský útočk Jan Steber,
draftovaný v roce 2004 kanadským klubem Toronto Ma-
ple Leafs. VČesku hrával extraligu za HC Oceláři Třinec.

 

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (501 ms)

Rendering Strana 4 (102661): (0/1) (94 ms)

Rendering Strana 3 (102658): (0/1) (94 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2968/vth118994-1.jpg (3x)

 i2968/vth118997-1.jpg (3x)

 i2968/bg102661.svg

 i2968/vth118978-1.jpg (2x)

 i2968/vth118983-1.jpg (2x)