Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 1
Pro stanici metra Espoonlahti začali pracovníci divi-
ze 5 razit pod Helsinkami tunel, jehož plocha výrubu
dosáhne až 360 m². Ovíc než 20 m² tak překoná dosud
největší podzemní dílo Metrostavu – rozplet tunelu
Mrázovka. „Ražená část stanice bude mít při rozponu
25 metrů výšku téř 17 metrů. Přímo nad místem,
kde bude, stojí velké nákupní centrum askalní nadloží
zde podle projektu dohne v průměru jen 12 metrů.
Vmci projektu Länsimetro to sice bude první stani-
ce, kterou razíme, ale věřím, že si i stouto prací dobře
poradíme,“ říká vedoucí projektu Ing.Aleš Gothard.
První odpal na ražch tunelů 2,7 km dlouhé trasy
metra doEspoonlahti prohl letos 1. června. Stavba ale
vlastně začala už v dubnu – chvíli totiž trvalo, než divize 5
esunula lidi (foto č. 1) ataké stroje zIslandu do Finska.
Pak se tým musel sezmit snovými typy vrtných vozů
(titulní foto) a bylo nutné připravit soubor dokumentace
pro náročného finského klienta aizpůsobit se novým
podmínkám ražeb, které se přežně týkaly problematiky
účinku trhach prací naokolní zástavbu.
„Stejně jako tomu bývá u s, i tady řada obyvatel
zokolních domů nemá pro stavbu velké pochopení ane-
hodlá připustit ani dočasné kompromisy. Lidé si ve zdejší
hustě osídlené lokalitě často sžují na hluk způsobený
vrm nebo provozem ventilátoru, který je umístěný
nazízení staveniš. Vadí jim také dasná omezení do-
pravy okolo stavby, prach nebo zplodiny ztrhacích prací.
Naechny stížnosti jsme samozřejmě povinni odpovídat
anavrhovat nápravná opatření. Snažíme se co nejméně
rušit místní klid. Vrní (foto č. 2) proto třeba končíme
nejpozji do22.hodiny,“ konstatuje Ing.Gothard.
Rychlý postup žulovým podzemím
Raziči divize 5 už v tvrdých žulových horninách pod
Helsinkami vyrubali metodou Drill & Blast ze čtyř čeleb
vsoučtu více než 1,2 km traťových tunelů metra sprofi-
lem 36,2 m² ajejich propojek. Vyrazili tak už přes polovinu
ceho díla, které by mělo obnášet výrub asi 204000 ku-
bíků. Souběžně provádějí práce nadefinitivním vystrojení
tunelů svorky astříkam betonem. „Během několika
ců se nám podilo vyrazit velkou část projektu, ato
ipřes komplikace svibracemi ztrhach prací nebo shy-
gienickým omezením času naprovádění dílčích operací.
Zazáří jsme třeba dokázali vyrubat přes 300 metrů tunelů,
což považujeme zavelmi dobrý výsledek,“ doplňuje hlavní
stavbyvedoucí Ing.Ivan Piršč.
stní společnost DESTIA, se kterou Metrostav odza-
čátku svého působení veFinsku spolupracuje vesdružení
navšech zakázkách, průběžně vyváží rubaninu aprová
přípravné práce před hloubením vertikálních šachet.
Na ch zne pracovat až v okamžiku, když divize 5
vprostoru pod nimi vyrazí komory.
Nelze vkročit dvakrát dostejné řeky
„S prací ve Finsku máme zkušenosti z edchozích tří
staveb, znichž dvě přímo souvisely sbudováním nové
trasy helsinsho metra. Narozl odnich ale teď inves-
tor přitvrdil vesvých padavcích nazhotovitele ata
pociťujeme současnou složitější situaci finské ekonomiky.
Atak, ikdyž už jsme tu už všechny práce někdy dělali,
stále se setkáváme stím, že je něco trochu jinak než dřív.
To ale platí snad pro každý projekt,“ uzavírá Ing.Gothard.
red–, foto archiv stavby
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Začátekrekordního výrubu
Start nanovém území
V České Třebové zahájil zátkem října tým divi-
ze 9 vedený oblastním ředitelem pro Pardubický kraj
Ing. Davidem Stříteským stavbu logistického centra
firmy CFS. Vtek 21. října najejí základní kámen po-
klepal iředitel divize Ing.Petr Zábský (foto uprostřed).
Nazpustlém úze, které dříve užívala arda, mu
do konce dubna 2017 vyst trojlodní prefabrikovaná
hala srozměry 84 x 54 m ajejí třípodlažní administrativ
přístavba včetně obslužných komunikací.
Projekt je to jednoduchý jen znlivě, má totiž svá spe-
cifika: „Část novostavby zasahuje domíst, kde původně
byl rybk, atudíž jsou slité základové poměry – vysoká
hladina podzemní vody aneúnosné vrstvy bahenních ná-
plav alů. Musíme tu proto věnovat zvýšenou pozornost
vhodné metodě sanace podlí adůkladmu provedení
drenážho sysmu, který bude sloužit nejen při stavbě,
ale i během celé doby životnosti objektu,“ říká vedou
projektu Ing.David Síteský.
Nastaveništi se už rozhly hrubé terénní úpravy, váp-
ní podloží, sanace neúnosné pláně adokonce ivrtání
pilot. Montáž nosné prefabrikované konstrukce aobálky
haly čeká na stavbaře v zimních měsících, kdy budou
muset při napjatém harmonogramu přizpůsobovat postup
prací případným nepříznivým povětrnostním podmínkám.
Pokud se podí dokoit zakázku kvalitně av ter-
mínu, mohly by se nám otevřít dve kprovádění dalších
projektů, které by měly vto nové průmyslové lokalitě
brzy vznikat,“ dodává Ing.Stříteský. Nakládka ivykdka
kontejnerů, skladování zbí acelní slby tu totiž ma
blízko železničního terminálu velkou budoucnost.
11. listopadu 2016 / 20 / XXVIII
Silniční konference 2016 str. 2
Ptáme se: Ing. Filipa Křesťana,
vedoucího projektu z divize 9 str. 2
Společnost BeMo buduje nový
Zierenbergerský tunel str. 2
Chodba mezi muzei str. 2
Jizva v jihočeské krajině je pouze
dočasná str. 3
Fotoreportáž: Rozestavěná dálnice
D8 má za sebou rušné dny str. 4
m Ing.Ludka pracuje podle plánu
Ředitelství silnic adálnic uvedlo vneděli 30.října do
provozu 4,65 km dlouhý úsek 03 dálnice D1 mezi EXIT29
Hzdonice aEXIT 34 Ostředek, který oddubna 2015
vesdrení modernizoval tým Ing.Zdka Ludvíka
zdivize4. „Jedná se oúsek blízko neho hlavho města,
kde jsou velmi vysoké dopravní intenzity. Jsem proto velmi
rád, že se zprovozní podařilo vestanoveném termínu
ařidiči již tady budou moci využívat nově zmodernizovanou
lnici vplném profilu,“ řekl při této příležitosti generál
ředitel Ředitelství silnic adálnic Ing. Jan Kroupa.
Miliontý metr pilot
Nedaleko polského města
Gdsk vyvrtali 19. října
stavbaři vedení týmem
Ing.Radima Čápa zdivize4
miliontý metr pilotoho
založení. Vinundačm
smu delty řeky Visly
jsou piloty nezbytné pro sanaci nsnosného podloží pod
rozestavěným úsekem rychlostní komunikace S7.
Metrostav získal další zakázku v Brestu
Zástupci divize 3 podepsali 1. listopadu v běloruském
Brestu smlouvu na modernizaci a rozšíření městské
čistírny odpadch vod. Projekt financovaný úvěrem
od Severní investiční banky (NIB) v rámci Helsins
úmluvy oochraně mořského prostředí oblasti Baltského
moře povede tým Ing. Pavla Hrušky. Dokoit by jej měl
včervenci roku 2019 k timu výročí založení města
Brest. Výše kontraktu přesahuje sedm milonů euro.
Park v Parku
Vareálu Park Hloubětín
vybudovala divize 6 kro
bytových domů také rozsáhlý
park sdětskými hřti,
lavkami acyklomyčkou.
Zapřítomnosti ředitele
divize Ing.Jana Cuce jej
21.října developerská společnost JRD slavnostně předala
doveřejho užívání starostovi městské části Praha 14.
Další parkově upravené zelené plochy nedávno Metrostav
dokončil třeba utunelohokomplexu Blanka.
Čtvrtek vCentru představil PRAGIS
Večtvrtek 20. října se vCentru vzdělávání Skupiny
Metrostav setkalo svelkým zájmem kolegů vystoupení
zástupců spolnosti PRAGIS. Ředitel divize Staveb
specializace Ing.Pavel Černý,MBA, ředitel divize
Pozemní stavby Ing.Petr Vávra aIng.Aleš Cn, zástupce
ředitele divize Podzemní stavby, představili posluchům
specifická zaměření svých divizí apromluvili oněkolika
nedávno dokončených zajímavých projektech, jako byly
pol nacelkové přestavbě ÚČOV Praha, vybudování
železobetonových nosných konstrukcí administrativní
budovy OAC Millenium – Crystal asanace Pankrácké štoly.
Tunel Langaneset
Pracovci divize 5
vedení týmem Ing.Pavla
rgela dokončili vNorsku
uledovcového jezera
Veitastrondsvatnet stavbu
ce než 1,5 km dlouho
silničního tunelu, který
pracovně nazývali Bjørnebakkane. Hotové dílo finálně
edali investorovi 24. října aodté doby nese nová
podzemní stavba jméno Langaneset podle místního názvu
lokality a kopce, jehož úbočím prochází. Po dokonče
protilavinoho valu v oblasti Lindeskreda, který prová
partner ve sdružení firma Havnen Anlegg, půjde celý úsek
nové silnice i s tunelem do provozu už 15. prosince.
1 2
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2016, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (759 ms)

Rendering Strana 2 (102647): (0/1) (64 ms)

Rendering Strana 1 (102642): (0/1) (96 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2968/vth118978-1.jpg (3x)

 i2968/bg102642.svg

 i2968/vth118983-1.jpg (3x)

 i2968/vth118994-1.jpg

 i2968/vth118997-1.jpg