Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 4
Výstavba dálnice D3 vúseku 0309/I mezi Bošilcem aŠevětínem běží podle plánu
Tým divize 4, vedený odletošního června Ing.Josefem Králem, pokračuje se stavbou (foto č. 1) více než 8 km
lnice D3 přesně podle harmonogramu. „Předpokládáme, že stejný postup dodržíme ivpříštím roce. Pokud bude
zapotřebí, využijeme při práci vnejbližších měsících zimní opatření, abychom dodrželi schválené technologic
edpisy akontrolní azkušební plány,“ říká pracovk inženýringu Ing.Josef Fríd. Zhlediska objemu prací už
stavbaři ze sdružení Metrostavu afirem SWIETELSKY aDoprastav prostavěli mezi Bošilcem aŠevěnem 43,5 %.
Přeložili všechny inžerské sítě, jež se křížily strasou 0309/I asilnice I/3, kterou vmístech kolize sD3 nahradili
novou komunikací II/603 smostními objekty ocelkové délce 6,2 km. Nafoto č. 2 je most uŠena afoto č. 3
ukazuje přemostění Bošileckého potoka. Jsou tak hotové veškeré obzdné trasy anapolovině dálnního úseku
ipodkladní aložné hutné asfaltové vrstvy (foto č. 4). Nazbylé části prohají zemní práce, konsolidace násypů,
výstavba dálničních mostů. Třeba toho uNeplachova (foto č. 5), který buduje Metrostav (foto č. 6). Kousek zam
je vevýstavbě odlučovač ropných látek aretenční nádrž (foto č. 7). Vkilometru 112,5 vyztužují dělci dálnič
syp vstě strmého svahu systémem Green Terramesh (foto č. 8), který spojuje využití geoíží akompozitch
materiálů. Ozhruba 1,5 km dál směrem naPrahu už stojí základy aorné pilíře budoucího nadjezdu, který přes
lnici D3 převede silnici III/1558 doBošilce (foto č. 9). Kousek zanimi, opět blíž kmetropoli, teprve proha
zemní práce – odtěžování rašeliny, která je ikvůli vysokému obsahu organických látek do podloží dálnice nevhodná.
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Starling Crossing
Britská technologická firma Umbrellium vespolupráci
s pojišťovnu Direct Line představila v Londýně před
sícem 22 m dlouhý prototyp chytré silnice nazva-
né Starling Crossing. Její povrch je pokryt tvrzeným
plastem, pod kterým je systém LED diod, jež dokážou
dynamicky měnit všechna značení a usměrňovat tak
dopravu i podávat informace čivýstrahy.
Chytrý prototyp silnice má naíklad detekci chod.
Když některý znich přijde ksilnici, zobrazí se naní pře-
chod, avechvíli, kdy je volno, ukáže se ivhodná znka –
červený pruh zezelená. Pokud žádný chodec přet nechce,
echod zmizí. Stejně se dají upravovat icyklistické pruhy,
ukazovat nebezpečí před vozidlem apod.
Starling Crossing samozřejmě řídí počítač
Inteligentní silnici ovládají počítače akamery, které pře-
šejí informace dopanelů vevozovce. Každý znich má
v sobě 660 programovatelch LED diod. Celý systém
itom pracuje vrychlosti meí než několik setin, atak
je detekce nebezpečí vlastně okamžitá. Kamery přitom
dokážou zaznamenat až stovku různých podnětů apřiz-
sobit značení nasilnici vhodné situaci. Systém má navíc
funkci předvídání dopravních situací adokonce pohy
chod. Kevšemu se neustále „učí“, jak nejlépe upozornit
nanebezpečí před vozem nasilnici.
Hudba budoucnosti
Umbrellium zmiňuje, že silnice je voděodolná, vydrží
zatížení i od velice hmotných vozidel a dokáže rozpo-
znat chodce, cyklisty ivozidla. Výrobce přitom neuvádí,
jak nákladná je údržba či oprava této moderní vozovky
vpřípadě poruchy čipoškození. Další otázkou je brzdná
dráha aovladatelnost vozů naplastové silnici vípadě
krizové situace.
Postavení 22m dlouho prototypu trvalo devět měsí-
ců. Vzhledem k finančním náklam na výrobu a její délce
se vyití této novinky v praxi asi hned tak nedočkáme.
Zdroj http://umbrellium.co.uk
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Číslo 20/2017 vyšlo 15. 11. 2017 (21/2017 vyjde 1. 12. 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová,
Ing.J.Šob aIng.M. Zrcko/ Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37,
Praha7-Troja, tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
První odměny
Program doporučení, který vMetrostavu funguje odle-
tošního května, už dofirmy pomohl získat první nové
zaměstnance. Zájem otuto formu náboru roste.
V některých profesích máme nedostatek zaměstnan
stejně jako ostatní stavební firmy. Personalisté Metrosta-
vu se proto před půl rokem rozhodli vyívat pro nábor
kolegů i aplikaci Jobote (metrostav.jobote.com), která
umožňuje doporučovat zájemce, slet linky s pozice-
mi přes e-mail, Facebook, LinkedIn a Twitter. Generuje
itom unikátní kód, který pomůže identifikovat, kdo byl
vodním šitelem informací o volné pozici. Pokud se
takto získaný pracovk ve zkušební době osdčí, tak
zaměstnanec, který nového kolegu doporil nebo ho
pomohl získat tím, že informace o pozici slel, obdrží
odměnu až 10000 .
Program doporení úspěšně odstartoval a slené
pozice na Jobote doposud zhlédlo 172 lidí. Můžeme už
slavit iúschy – přes 30 procent doporučených ucha-
zečů dofirmy nastoupilo avříjnu jsme vyplatili iprvní
odměny těm, kdo je navrhli. Vážíme si doporučení vhod-
ch uchazečů odnašich zaměstnanců atoho, že slejí
informace ovolch pracovch místech mezi své známé.
kujeme zapomoc vboru auvítáme ji inale.
Mgr.Jana Kořínková, MBA
Osmá nejlepší na svě
Irena Klingorová z divize 9, která pracuje na rekon-
strukci Národního muzea, se za podpory Metrostavu
a tedy s jeho logem na dresu (foto) zúčastnila mist-
rovství světa v terénním triatlonu, zm také jako
XTERRA Word Championship. Vkategorii žen veku
2529 let obsadila krásné osmé místo. Gratulujeme!
Xterra se koná každoročně na konci října na havaj-
ském ostrově Maui už odroku 1996. Každý účastk se
i závodě musí popasovat s1,5 km planí voceánu, se
32 km nakole nahorských trailech as10,5 km běhu vpra-
lesním terénu aposečch plážích. Účast nazávodě si
vprůběhu roku musí zajistit kvalifikací na některém ze
rie závodů Xterra, které se konají pocelém stě.
XTERRA Word Championship 2017
Letos se XTERRA uskutečnila 29. října ačastnilo se jí
ř 800 vytrvalců z 52 zemí světa včetně asi stovky
profesionálů. Mistrovský terénní triatlon doprovázelo
horké slunné poča. Plavcům komplikovaly trasu vel
oceánské vlny, biková trať se stoum přes 1000 m byla
protkaná spoustou technických paží. Běžecká trasa se
částečně kryla sbikovou, takže zahrnovala kopcovitý te-
n azávěrečný přeběh pláže. „Závod jsem vesvé katego-
rii dokoila naosmé příčce. Ies velké vyčerpání jsem
si ho velmi užila a s výsledkem jsem spokojená,“ řekla
Irena Klingorová spoděkováním zapodporu, které se jí
odMetrostavu dostalo. Triatlon scelkovou délkou 42 km
absolvovala zanecelé čti hodiny a byla celkově 366.,
tedy vprvní polovině celého startovho pole. Aloha!
red, foto archiv Ireny Klingoro
Obr pro stavbu mos
Kvýstavbě betonových trámových mostů zarekordně
krátkou dobu používají vČíně už deí dobu obří stro-
je, které během své životnosti mohou umístit až tisíc
800950 tun těžkých prefabrikovaných trá. U nás
jsou zam zmé jen mezi specialisty.
Speciální mostní jáby – stroje snázvem SLJ900/32
– vyrábí pekingská firma Beijing Wowjoint Machinery.
Každý znich je více než 90 metrů dlouhý, 7,4 metru široký,
det metrů vysoký amá hmotnost kolem 580 tun. Jeho
rozměry umožňují, aby projížděl dálničními tunely.
Od jednoúčelnosti k variabilitě
Časosběrná videa zestaveb, kde SLJ900 pracuje, je mož-
né dohledat naYouTube. Postup se ale dá i zjednodušeně
popsat: Stroj přijede bokem kprefabrikovamu trámu,
otí všech svých 64 kol dokraho chodu, najede nad
trám anadzvedne ho. Dojede sním nakonec hotové mos-
tovky, vysune ohromné rameno aopře jej odaí piř. Pak
pod rameno, kde zatím nic není, přisune trám, spustí jej
dopozice alci ho připevní kpilířům (foto). Pak odje-
de pro další trám aproces se opakuje, dokud není hru
stavba mostu hotová. Tento postup je obzvlášť výhod
pro rychlé stavby vysokých viaduk, kde by se jinak mu-
sely poívat slité lešenářské konstrukce.
Zpočátku se takový jeřáb vždycky stavěl speciálně pro
jeden konkrétní most a pak byl rozebrán. V posledch
letech, pravpodobně s tlakem na zrychlování staveb
a snižování nákladů, se jáby stavějí tak, aby mohly
t poity vícekrát abyly určitým způsobem variabilní.
Údajně přes 70 procent těchto strojů pracuje více než
čtyři roky narůzných mostech. Zaposledních 15 let bylo
podobných obrů vČíně objedno více než sto.
Zdroj www.autoforum.cz
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
2
4
6
8
1
3
5
7
9
Aktuality z Metrostavu najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a zprávy na www.metrostav.cz
Metrostav_20_2017.indd 4 13.11.17 11:48

 

Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (348 ms)

Rendering Strana 4 (102536): (0/1) (381 ms)

Rendering Strana 3 (102532): (0/1) (380 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2943/vth118729-1.jpg

 i2943/vth118733-1.jpg

 i2943/bg102536.svg

 i2943/vth118725-1.jpg

 i2943/vth118727-1.jpg