Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
S7 uBaltu v provozu
Pro plavce vLounech
Zástupci divize 8 spolu s edstaviteli města Louny
se 1. listopadu sešli u položení základního kamene
nové městské plavecké haly. Areál (vizualizace) nabíd-
ne moderní zázemí plaveckého a zážitkového bazénu
satrakcemi včetně tobogánu, vířivky asauny.
Budova bazénu vyroste vmístě, kde dříve stála pla-
vecká hala z80. let 20. století. Město ji ale kvůli špatné-
mu technickému stavu muselo na konci léta 2016 zavřít
aloni na je došlo kjejídemolici. Statický posudek totiž
ukázal, že ocelová konstrukce je vhavarijním stavu, abylo
rozhodnuto, že místo rekonstrukce se objekt zbourá ana
jeho místě vyroste zbrusu nový areál.
sto se tak muselo na čas obet bez plavecho
banu. „To, že vLounech nyní nemáme halu, je problém
pro naše školy iplavecký oddíl,“ zmínil během slavnostní
akce starosta města Louny Radovan Šabata.
Úkolu postavit obyvatem Loun nový plavecký svato-
stánek se zhostí tým Michala Ptáčka zdivize 8. „Začátek
činnosti plánujeme vdruhé polovině listopadu 2018. Če-
ká nás celá škála stavebních řemesel přes zemní práce,
zakládání objektů, betonáže, bazénové technologie, kom-
pletní TZB, kanalizační a vodovodní přípojky, elektro, roz-
hlá elektronika, sadové a venkovní úpravy, komplet
vybavení interrů arůzné daí specifické detaily včetně
tobonů ařivky,“ popisuje stavbyvedoucí Pavel Žižka
stím, že nejslitěí bude správné nasování akoordi-
nace jednotlivých částí výstavby.
Práce odstartují oplocením staveniště, vytením
stávajících sítí aodfzováním asfaltových ploch vstě
výstavby. Po vytení sítí začnou zemní práce na výko-
pech pro zalení spodních staveb.
–red–, vizualizace dkarchitekti
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Petra Štylera,
ředitele developmentu str. 2
Divize 9 v Praze na Barrando
vybuduje moderní kostel str. 3
Na úpatí nejvyšší hory Krušných hor
vznikly nové apartmány str. 3
Naše týmy v Ústeckém a Libereckém
kraji opravují vodovodní řady str. 3
Už 25krát proběhla akce
Daruj krev s Metrostavem
více ve fotosloupku na str. 2
15. listopadu 2018 / 20 / XXX
Za velké svy apozornosti polských médií bylo na přelo-
mu října a listopadu uvedeno do provozu 40 km důležité
dopravní tepny u severch sousedů (hlavní foto). S20km
našeho úseku jde o dosud největší stavbu Metrostavu
v Polsku, na které od listopadu 2015 pracoval tým pod
vedením Ing.Igora Sedčka zdivize 4. Dílo bezpochyby
podtrhlo dobré jméno naší společnosti vzahraní.
Oficiální otevření nové expresní silnice (na naše po-
ry dálnice) proběhlo 31. října odpoledne na mostě přes
řeku Nogat vobci Jazowa nedaleko Gdaňsku. Účastnili se
ho dva vojvodové dotčených krajů, viceministr infrastruk-
tury, představitelé Metrostavu a firmy Budimex (realizo-
vala druhý úsek) a nechyběl kněz.
„Rád bych poděkoval dodavatelům, že dílo provedli
as. Nestává se to často, ale zde vime velký úsch. Ta-
to silnice je důležitá nejen pro Pomansko, ale ipro celou
zemi, prote spojuje Gdaňsk sElbląg aElbg sVaršavou.
Zkrátka jde ovelmi důležitou komunikační tepnu,“ uvedl na
místě Kazimierz Smoliński, státní tajemník polského mini-
sterstva infrastruktury. Poté byla na novou silnici puštěna
první vozidla včele spolicejm doprovodem (foto č. 1).
Metrostav u našich severch sousedů už získal dobré
jméno na předchozích stavbách. Těmi byly například vý-
stavba protipovodňových opatření na Kladské Nise, most
vChelmeku, ale také zejména rekonstrukce pětikilome-
trového silničního průtahu S8 Varšavou včetně mostu
generála Stefana Grota-Roweckiego.
Součástí jsou mohutné mosty
Rychlostní S7 (foto č. 2) má 20,5 km a byla rozdělena
sohledem na druh sanační technologie na 43podúseků,
le 49 místch komunikací, 41 inženýrských objektů,
z toho tři přes 900 m dlouhé estakády. Dvě jsou nově
zbudované, jedna stávající je rekonstruovaná.
Dvě výše zné estakády mají 12polí, přemž osm
polí bylo realizováno takzvanou přesuvnou skruží, tři pole
letmou betonáží ajedno pole na pevné skruži. Předpjatý
železobetonový most odélce 928,7 metru přes Vislu ny
spojuje východ Polska se západem před úsm toku do
Baltského moře. Přemosťuje nejen nejmohutnější polskou
řeku o šířce 300 m, ale zároveň celé záplavové pásmo
mezi protipovodňovými valy po obou stranách Visly.
US7 jsou také zhotoveny protihlukové stěny ocelkové
lce 4344 m, komplex sedmi budov, které budou sloužit
jako zázemí Správy aúdržby silnic.
Navzdory krachu subdodavatele ineízni počasí
Stavba začala podepsáním smlouvy 9. října 2015 atým
divize 4 se setkal s mnoha nepříznivými okolnostmi.
„Náleží třeba zmínit, že na konci roku 2017 zkrachovala
firma, která nám realizovala všechny mostní objekty kro-
mě mostů přes řeku Vislu. Museli jsme se zmobilizovat
apřevzít 19 mostch objek, které jsme dokoili sami.
Zároveň nás zastihly výjimečně nepříznivé klimatic
podmínky, kdy ve stavební seně skoro čtyři měce ne-
etržitě pršelo, což nám nejen znemňovalo práci v de-
presm území, ale taktéž způsobovalo velké škody na j
vykonaných úsech. Obecně jsme také vroce 2018 řešili
probm s nedostatkem lidí afirem. VPolsku je staveb
boom, lidé nejsou anáklady šly až o30 procent nahoru,“
uvádí ředitel výstavby S7 Ing. Igor Sedláček.
lo se podilo uvést do provozu ado dubna 2019
zbývá dokončit některé místní i účelové komunikace,
zeleň aoploce. „Vkažm případě bychom neměli být
skromní, Poláci tento kontrakt považují za jeden znejtěž-
ších vůbec, prote sanační opatření nemají ve východní
istřední Evropě obdoby,“ uzavírá Igor Sedláček.
red, foto Karel Mastný a archiv stavby
Záchranáři
vEjpovicích
150 hasičů, 50 záchranářů
a50 policistů zasahovalo
vželeznníchtunelech
uEjpovic (foto). Naštěstí ale
jen cvně. Uvýznamného
la Metrostavu aSubterry
totiž 6.listopadu 2018 proběhla velká prověrka složek
Integrovaného záchranného systému (IZS). Konktně
vseverní tunelové troubě byla mezi třetíačtvrtou
propojkou simulována nehoda vlaku, při níž bylo zraněno
65ze 130cestuch. Hasiči vyprošťovali zrané
zvlaku anásledně je vyželi na výjezdový portál, kde
je ošetřovala záchranná služba. Během akce také již
troubou projel první, byť neveřejný vlak.
Postup prací vtunelu uobchvatu Prešova
Divize 5 zastupuje naši firmu ve sdruže, které pracuje
na dálničm obchvatu Prešova. Metodou NRTM tam
razíme dvě paralelně vedené tunelové trouby stejno-
jmenného podzemního díla, každá odélce cca 2,2 km.
Propojeny budou celkem osmi propojkami. Ražby ze zá-
padního portálu probíhají pomocí strojního rozpojování,
na východním se používají trhaviny. Prognózy podle
geologického průzkumu totiž predikovaly ražbu vkom-
paktních pískovch. Hotovo by mělo být vroce 2021.
Na Islandu pomáhá moderní technika
Aktlním projektem naší firmy vzemi ohně aledu je
kromě mostu přes fjord téměř šestikilometrový tunel
Dyrafjordur. Raziči tu pod vedem Ing.Josefa Malknechta
dosahují za pomoci vrtaho stroje Sandvik splně
automatickým vrtáním rekordního postupu prací. Vjednom
týdnu se podařilo vyrazit 105 m během 21 zárů!
OpenRace vcíli
Dne 10. listopadu 2018 se na
galaveru Cesty za snem
odhalily výsledky soutěže.
Metrostav získal druhé místo.
ky sbírce od zaměstnanců
Metrostavu dostane handbike
trenažér (foto) i patron týmu
Michal Břetenář. Pokud máte zájem přist, kontaktujte
Helenu Čechurovou: helena.cechurova@metrostav.cz.
1 2
Návrat kplaveckému areálu Kše
Metrostav opraví areál venkovho koupaliště vústecké
čtvrti Kše. Pro návštěvníky by tu mělo vzniknout atraktivní
rekreační zízení, které navazuje na krytou plaveckou halu.
Akce zahrnuje rekonstrukci venkovch bazénů aokolch
ploch. Součástí by měla být obří široká skluzavka, kterou si
vanketě vybrali sami obyvatelé Ústí nad Labem. Ne firma
už zde vroce 2015 zajišťovala opravu plavecké haly.
Nová aplikace Adresář
Obsahuje kontakty zastnanců
společností Skupiny Metrostav.
Stahujte pro Android i iPhone
vGoogle play/App Store!
Metrostav_20_2018.indd 1 13.11.18 12:22
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (334 ms)

Rendering Strana 2 (102462): (0/1) (328 ms)

Rendering Strana 1 (102458): (0/1) (364 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2922/vth118638-1.jpg

 i2922/bg102458.svg

 i2922/vth118642-1.jpg

 i2922/vth118647-1.jpg

 i2922/vth118649-1.jpg