Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2
Vyzkoušejte MultiSportku, pojďte sportovat!
Na základě podtů našich zaměstnanců Metrostav
uzavřel smlouvu se společností MultiSport a rád by
tak zaměstnancům nabídl možnost kompenzovat jejich
pracovní vyžení trochou prospěšného pohybu nebo
relaxace za zvýhodněných podnek.
Každý zaměstnanec má nyní mnost objednat si
MultiSportku na měsíc leden 2019 zdarma avyzkoet ji
eba každý den vširoké nadce sportovch arelaxač-
ch zařízení po celé České aSlovenské republice.
Na své si přijdou nejen příznivci fitness center, míčo-
vých sportů nebo skupinových lekcí, ale iti, kteří rádi cho-
dí relaxovat do bazénu nebo do sauny. SMultiSportkou je
také možné zat spřáteli na bowling nebo otestovat sílu
naíklad na lezecké stěně. Spektrum využití je širo.
MultiSportku (foto) na leden 2019 zdarma mohou
naši zaměstnanci objednat nejpozději do pátku 23. listopa-
du2018 na internetovém portále Skupiny Metrostav, kde
také naleznou další bližší informace.
Výhody také pro partnera aděti
Komu se bude program líbit, nebo už nyní ví, že se mu
MultiSportka vyplatí, může od února 2019 čerpat je
výhody za zvýhodněnou cenu 650 Kč/měčně, případně
pořídit MultiSportku taképro svého partnera či partner-
ku (800 Kč/měčně) nebo své děti (500 Kč/síčně).
Vtěchto případech je nutné objednat MultiSportku vždy
do 15. kalenřho dne v měsíci s tím, že kartu bude
možné využívat od následujícího měce. Sobjednáním
placené MultiSportky je nutné zároveň do stanoveného
termínu rovněž odevzdat mzdové účetní podepsanou
Dohodu osrážce ze mzdy, na jejímž základě budou ob-
jednané MutliSportky hrazeny.
Veškeré bližší informace jsou kdispozici na portále Sku-
piny Metrostav v odkazu MultiSportka. Na dotazy jsou
připraveny odpovídat personální manažerky,ípadně je
možné zaslat e-mail na technologickou schránku, adresa:
multisportka@metrostav.cz.
ejeme všem zaměstnancům, aby si aktivity s novou
MultiSportkouili!
Za úsek PŘ Ing. Darina Doubková
Úsek personální marketing
Zachraňujeme životy
Téměř 50 zastnanců Skupiny Metrostav se vpátek
9. listopadu dostavilo do Centra vzvání vPalmov-
ka Parku II (foto č. 1), aby darovalo svou životodárnou
tekutinu. Celkem se podilo odebrat téměř 20 litrů
krve, které pomohou zachraňovat životy.
Všichni účastníci nejprve vyplnili dotazníky (foto
č. 2) apodstoupili nezbytná vetření. „Zjťuji krev
obraz, změřím tlak, zapíšeme hodnoty apaní doktorka
dárce vyšetří,“ vysvětluje zdravotní sestra z Oddělení
hematologie akrevní transfuze ÚVN vPraze-Střešovi-
ch Věra Staropražská (na snímku č. 3 druhá zleva).
Pochvaluje si ta, že odběry krve v Metrostavu mají
pro jejich odlení velký přínos. „Dárci se nám vracejí
avíme, že nestřídají transfuzní stanice,“ dodává.
Mezi stálé dárce patří třeba finanční referentka Ludmi-
la Široká (foto č. 4), jež daruje krev již pojedenác. „Vy-
hovuje mi, že Metrostav odběry organizuje ajá nemum
nikam putovat. Mám to při ruce. Zdárcovství mám dobrý
pocit, myslím si, že to někomu pože ahlavně mně to
nic neudě.“ Pan Lukáš Mandys (foto č. 5), obchod
stek azástupce jednatele spolnosti Metrostav sta-
vebniny, je prvodárce: „ešlel jsem delšídobu aletos
se konně odhodlal, tak jsem tady.
Průběh akce doe hodnotila lékka MUDr.Markéta
Truhlářová zÚVN, jež účastníkům daroní krve prová-
la vyšetření. „Podle dotazku zjistím, jestli je dotyč
vhodný dárce, zkontroluji krevní obraz arozhodnu. Li
chodí včas adodržují harmonogram. Organizace je vMe-
trostavu perfektní,“ dodává lékařka.
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Petra Štylera,
ředitele developmentu vdceřiné
společnosti Metrostav Development
Jeho karra po absolvování Stavební fakulty ČVUT
zala vroce 1993 vMetrostavu vdivizi 6. Pak odešel
na čas pracovat do Německa a po návratu se zapojil
znovu do stavebních aktivit Metrostavu. Postupem
času se přesunul ze stavební výroby Metrostavu do
developerské sekce. Ikdyž poté působil také vjich
čistě developerských společnostech (zastával pozici
ředitele developerských aktivit vmci skupiny ECM,
nebo vedoucího komerčních projektů ve společnosti
Crestyl), vrátil se nakonec ot kMetrostavu aod ro-
ku 2017 je ředitelem developmentu astoedsedou
představenstva společnosti Metrostav Development.
kolikrát jste získával zkušenosti ivjiných firmách.
Ale je patrné, že se kMetrostavu rád vracíte...
Ano. Ato, že jsem na čas pracoval jinde, vlastně vm
jako svou devízu. Mnohé procesy dokážu vnímat „zven-
ku“, ale zároveň jsem schopen vyhodnocovat je tak, jak
vrámci Metrostavu fungují. Kombinuji znalosti azkuše-
nosti zobou světů amysm si, že jsem díky tomu schopen
projekty více efektivně posouvat napřed.
Čím si vás development získal ajak vás napuje?
edně bych rád připomenul, že jsem vzešel ze stav-
by a mohu porovnávat. Někteří moji kolegové v rámci
develop mentu, se kterými jsem vminulosti spolupraco-
val, nikdy stavbu fyzicky nezažili, amůže jim proto chybět
určitý technický základ nebo pohled při řešení úkolů. Aco
mě utvrdilo vtom být součástí developmentu? Hlavně je-
ho rozmanitost. Vpozici, kterou zastám, jsem schopen
mnohé ovlivňovat od konceptu, projektování, financová
až po samotnou realizaci. Do úvodch rozvah onastave
developerského projektu je nutné zohlednit i komerč
stránku. Níkám, že vše děm sám, ale dostám se
kmnoha procesům ajsem schopen je aktivně ovlivňovat,
komentovat avnášet do nich své názory azkenosti.
Jak se developerské projekty obecně liší od ostat
stavební výroby?
Bezpochyby citliji reagují na mechanismy na trhu ajsou
tedy rizikovější než vlastní stavební výroba. Když se de-
velopmentu daří atržní podnky jsou přízni, dokáže
vylat spoustu peněz, vopném případě může být ale
také velmi ztrátový. Musíme myslet více dopředu. Pokud
bychom nebyli připraveni a neměli v sobě projekty,
které disponují paičnými povoleními, nejsme schopni
as zareagovat na znu tržního prostředí.
žete připomenout vaše současné stěžejní projekty?
Určitě bych zmínil Palmovka Open Park – projekt, na němž
pracovalo několik divizí a je přihšen do soutěže Best
of Reality. Výsledek je velmi zdilý. Ato není jen názor
s jako realizačho týmu alidí, ktí se kolem projektu
pohybu, ale je to podpořeno i externími názory, které
znějí zúst potenciálch investorů. Aslíme je také od
lidí, které vobjektu prováme. Ať jsou to zástupci bank
arůzch firem či lidé od konkurence.
Jak si stojí projekt Rezidenční park na Vackově?
Celkem má být postaveno asi 1500 by, dnes je řádo
etina znich zrealizona, byty jsou prony aobsazeny.
Nyní pracujeme na přípravě a realizaci zvajících čtyř
etap. Kromě tohoto bytoho projektu máme vípra
další rezidenční projekt – Revitalizaci areálu bývalých
pekáren Odkolek na Praze 9, kde jsme vkoncepční fázi ná-
vrhu. Areál bývalé továrny jsme koupili vroce 2017 alo
by zde vzniknout celkem 800 až 900 nových moderch
by. Vmezičase dokupujeme arealizujeme imeí pro-
jekty – třeba projekt Hadovitá vPraze 4.
Je to mnoho projektů apráce... Jak nejlépe vypnete?
nuji se sportu, zejna veslování – stejně jako naíklad
Jarda Heran, ředitel divize 1. Tento typ sportu ve spoje
svodou mě napuje adobí. Aprote jsem souživá ná-
tura, nelám to jen rekreně. Každoročně se pravidel
zúčastňujeme například závodu Primátorských osmiveslic
(samozřejmě v naší věkové kategorii). Čloku to ne,
musí se na to nachystat a ipravit za pomoci i jich
sportovních aktivit, jako je plavá, běhání ajízda na kole.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
Geodetické měření vtunelech Bad Cannstatt
Vrámci projektu PFA 1.5 staví sdružení ARGE Tunnel
Cannstatt – společnosti Hochtief, Wayss & Freytag
a BeMo Tunnelling GmbH Deutschland (BeMo) – na
západě Německa dva tubusy pro vysokorychlostní že-
lezniční dopravu (každý vdélce 3,5 km) advě roury pro
stskou dráhu S-Bahn (každá vdélce 1,1 km). Geo-
detické oddělení společnosti BeMo je tu zodpod
za veškeré topografické úkoly.ipomeňme, že akce
PFA1.5 je součástí projektu Stuttgart 21, který zahrnu-
je 16 tunelů ocelkové délce zhruba 33 km.
Razicí práce (foto) jsou zde provány z růzch
výchozích bodů soasně, což vyžaduje velmi vysokou
esnost řízení ražby. Obě hlavní ražby probíhají každá
vdélce 1800 m přes přístupovou šachtu, která je propo-
jena přes spojovací štoly soma hlavmi rourami. Tento
spojovací objekt vede až po hlavní roury ve dvou úhlech
90°. Na základě této geometrické situace astěmito pev
vytyčenými krátkými základními délkami vznikly speciální
požadavky na přesnost řízení ražby. Dosažené odchylky
i prorážce se na konci pohybovaly max. do 2 cm.
Stálá kontrola mikropilotových deštníků
Nejtší úseky tunelů byly vyraženy pod enormně nízkým
nadlím. Zároveň vzhledem kpoloze projektu ve městě
Stuttgart, kde se nachází značný počet povrchových
objek, jsou nutná velká množství kontrolních měření
jak vpodzemí, tak ina povrchu.
Vpodzemí bylo dosud nainstalováno asi 700 měr-
ch profilů, které musejí být až do dokončení výstav-
by vnitřho pláště tunelu jednou měsíčně kontrolo-
ny. Na povrchu to je přes 1700 bo, které musí být
sledovány převážně znivelačho hlediska se stejnou
intenzitou!
Na základě nízho nadloží askutečnosti, že hornina
má v stě převážně velmi malou nosnost, musí být
značné části tunelů raženy pod ochranou mikropilotových
deštků. Zhotovování těchto deštníků je průběžně neu-
stále geodeticky kontrolováno.
Tunelové trasy procházejí několikrát pod nadzemním
kolejišm Deutsche Bahn a tyto musejí být v průhu
bezprostředch ražeb vedouch pod nimi kontrolová-
ny automatickými monitorovacími systémy. Kontrola
probíhá pomocí pevně instalovaných tachymetrických
sysmů automaticky, ato dvakrát za hodinu. Speciál
skleněné hranoly instalované na prach zaznamenávají
řené hodnoty, které jsou znázorny na deformačních
diagramech. Přes internet jsou pak zpřístupny vybrané-
mu okruhu osob. Smito sysmy Geodetické oddělení
společnosti BeMo dosud vrámci projektu zkontrolovalo
co více než 1000 m provozovaných kolejí.
Zdařbůh!
Marius Lindenmann, Ulf Tetzlaff, Robert Dostál
Skenovací systémy
Na zdokumentování tunelu vrůzných fách výstavby
BeMo používá dva různé skenovací systémy. Výrub
je zdokumentován pomocí fotografických skenerů.
Na jeden záběr jsou provedeny pokaždé čtyři
snímky zedvou různých pozic. Navíc jsou zařeny
čtyři reflexní terče, kterými lze snímky geologicky
prezentovat avýrub exaktně zaznamenat. Další
skeny jsou provány běžnými laserovými skenery.
Překrytím růzch smků lze zjistit tloušťky vrstev
aprokázat dodržování příslušných požadavků.
Každý den můžete kartu využít na jeden volný vstup
vsíti více než 2000 sportovních relaxačch zíze
vČR ana Slovensku.
Na výběr je 260 druhů aktivit, mezi nimi například
fitness, bowling, bojové sporty, lezecké stěny,
skupinové lekce, jóga azdravotní cvičení, squash,
tenis, badminton, bazény, akvaparky akoupaliště.
Ke své kartě si můžete pořídit ijednu doprovodnou
pro doslou osobu aaž 3 dětské do 15 let věku
dítěte.
1
2
3
4
5
Metrostav_20_2018.indd 2 13.11.18 12:22
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (363 ms)

Rendering Strana 3 (102465): (0/1) (356 ms)

Rendering Strana 2 (102462): (0/1) (404 ms)

Rendering Strana 1 (102458): (0/1) (403 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2922/vth118638-1.jpg (3x)

 i2922/vth118642-1.jpg (3x)

 i2922/bg102462.svg

 i2922/vth118647-1.jpg (3x)

 i2922/vth118649-1.jpg