Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3
Barrandovský projekt spožehnáním kardinála
Nejstarší stojící azachovalý kostel v Praze je údaj
bazilika sv. Jiří na Pražsm hradě. Naopak nejnovější
írůstek mezi pražskými kostely vznikne na sídlišti
Barrandov během 22 měců. Na prostranství mezi
ulicemi Grussova, Lamačova aGabinova kostel Krista
Spasitele vybuduje tým Josefa Majera zdivize 9.
Zatím ale existuje nový kostel jen na paře (vizuali-
zace). Stavba byla slavnostně zahájena na začátku listo-
padu azákladní kámen kostela pehnala Jeho Excelence
kardil Dominik Duka (foto). Mezi daími hosty nechy-
li farář František Ptáček zhlubočepské farnosti, ředitel
divize 9 Ing. Martin Sirotek a radní Prahy 5 pro oblast
sociální, bezpnost a prevenci kriminality JUDr. Petr
Lachnit. Přítomni byli i autoři projektu architekti Jakub
Žiška aPavel Šmelhaus zAtelieru Žiška.
„Stavbu zahájíme bouracími pracemi zbytků základů
vodních budov a musíme také odtěžit část zeminy.
Poté provedeme záporovou stěnu avyhloubíme stavební
jámu. Po dokončení hydroizolací budeme pokračovat že-
lezobetonovou konstrukcí,“ nastínil zátek prací vedoucí
projektu Josef Majer. Ve druhé polovině příštího roku by
chtěli mít stavbaři dokoenou hrubou stavbu apráce by
se měly přesunout dovnitř budovy.
Moderní, ale rozpoznatelný
Na barrandovsm sídlišti vyroste do roku 2020 objekt,
který tvoří tři hlavní bloky. Jednak to bude chrámová loď
se sakristií, která bude umístěna ve zvýšeném přízemí
apojme až 360 farků. Kostelu nebude chybět věž, vž
bude umístěno schodiště na kůr se zázemím hudebků.
Schody pak budou pokračovat ještě výš do věže ke zvonu
ahodinám. „Asi nejnáročjší bude vybudování železo-
betonového skeletu budovy avěže se zvonicí, zvště pak
rozlehlý prostor kostela svysokým stropem. Budeme si
muset poradit s osazením rozlehho okna s vitrážemi
a pochopitelně i íže a zvonu,“ říká Josef Majer. Na
pomoc si přizve kolegy zMetrostavu adceřiných firem.
edevším zdivize 4 aze společností Pragis aSubterra.
Jak je patrné zvizualizací, autorům architektonického
vrhu se podařilo vytvořit moder, snadno rozpozna-
telný kostel na okraji sídliště. Před týmem Josefa Majera
teď stojí nelehký úkol návrh přeměnit ve skutečnost, aby
kostel a komunitní centrum mohlo dobře sloužit nejen
řícím, ale také rodinám s dětmi, seniorům a dalším
obyvatelům rozlehlého barrandovského sídliště.
Martina Vampulová, foto Robert Gruzov-
ský, vizualizace stavba
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Divize 8 opravuje vysloužilé vodovodní řady
Naše týmy vÚsteckém avLibereckém kraji provádějí
řadu staveb pro Severočeskou vorenskou společnost
(SVS). Jde o zakázky z oblasti inženýrských sítí (IS),
často to jsou rekonstrukce vodovodch řadů akanali-
zací ivýstavby vodojemů. Divize 8 všechny tyto projek-
ty zhotovuje vlastními kapacitami.
Původní vodovodní a kanalizační sítě jsou mnohdy
na hraně životnosti a nevyhovují dnešním standardům.
Sohledem na rozsáhlou síť vodárenských zízení jsou
ipraveny investice vobjemu přes miliardu korun ročně
avpnu SVS jsou rekonstrukce těchto sítí.
„Pro společnost Metrostav a zejména pro oblast
zastoupení Liberec je tento investor zajímavý tím, že při-
pravenost jeho projektů je stále na dobré úrovni avob-
jemech, které nazí dostatečné zajištění práce pro naši
výrobní náp. Vroce 2018 jsme zajili provoz střediska
infrastruktury, pod které spadá ispolupráce na projektech
sSVS. Ním cílem je provát tyto činnosti zejménavlast-
ními kapacitami tak, abychom byli schopni rychle reagovat
vkrátkém časovém úseku na potřeby investora,“ vysvětluje
hlavní stavbyvedoucí zdivize 8 Robert John, DiS, stím, že
vrámci oblasti Libereckého kraje se letos pracuje na pěti
zakázkách vcelkové výši přes 40 milionů korun.
lem je stát se klasickou regiolní firmou svlastm
zázemím, mechanizací a dělníky. Předpoklad pro rozběh
střediska byl podpis Rámcové smlouvy se SVS, nic
chceme být aktivní i u jich regionálch investorů jako
eba SČVaK, ŘSD avneposlední řadě vokolních meích
obch, kde jsou také zajímavé příležitosti,“ doplňuje Ing.Jan
Syrůček, oblastní ředitel pro oblast Libereckého kraje.
Kilometry nového potrubí
Vposlední době prohla třeba kompletní rekonstrukce
vodovodních řadů vulici Volgogradská vLiberci vcelko
lce přes 1000 m či rekonstrukce splaškové kanalizace
na náměstí Míru a vulici Horská vRychnově uJablonce
nad Nisou. Za Ústecký kraj lze uvést třeba zakázku vobci
pod Krušmi horami Proboštov (foto). Jsou tam rekon-
struovány důležité úseky vodovodu v délce 584 m anevy-
hovucí úseky kanalizace vdélce 556 m. Přímo vÚstí nad
Labem týmy divize 8 pracují na vodovodu vulici Fügnero-
va aprodějí sanaci šachet vLovecké ulici.
Vletošním roce jsme ve svém portfoliu IS měli 12sta-
veb, ztoho 11 staveb byl mix rekonstrukcí vodovodu aka-
naliza. Ktěmto stavbám se nám podařilo zrekonstruovat
jeden vodojem. Již vminulosti jsme zhotovili řadu staveb
voblasti IS. Nyní vtom pokračujeme intenzivněji apoměr-
ně velkou část projektů realizujeme vlastními kapacitami,“
uzavírá Ing.Roman Vildner, oblastní ředitel zdivize 8.
red, foto stavba
Stavba vextrémch podmínkách se podila
Na úpatí nejvyšší hory Krušných hor vLoučné pod Klí-
novcem, jen 300 m od lanovek, sice ještě zima nezača-
la, ale nové apartmány jsou už pro své majitele připra-
veny. Celkem 24 bytových jednotek dokončil společně
skolegy vedoucí projektu Michal Ptáček zdivize 8.
Stavbu vprosinci čeká kolaudace apředání jednotli-
vých bytů novým vlastkům. Ti by na horách mohli strá-
vit už letošní Vánoce. Původně měl tým Michala Ptáčka
vtěsné blízkosti centrálního parkoviště ski areálu Knovec
vybudovat pouze obytný dům se čtyřmi patry. Pak ktomu
ještě přibyly inženýrské sí, přípojky azpevněné plochy
pro parkovací místa apříjezdovou komunikaci. To ssebou
samozřejmě neslo inutnost přeložek stávajících sítí.
Skelet zPREFA konstrukce
Objekt s apartmány (foto), který v Loučné vyrostl díky
obětavé práci ceho týmu za 19 mě, svým charakte-
rem iarchitektonicky zapadá do okolní horské výstavby.
Na začátku museli stavbaři nejprve zesílit stávající zákla-
dovou desku o13 velkoprofilových pilot ašest základo-
vých prahů. Následovaly monolitické konstrukce podzem-
ho podlaží askelet zPREFA konstrukce.
Obvodový plášť tví až do druho nadzemho
podlaží kontaktní zateplovací systém, pro třetí podlaží
architekti navrhli keramickou zavěšenou provětrávanou
fasádu. Ta svou hnědou barvou připomíná dřevo, zatímco
tento přírodní materiál našel uplatnění ve vniních pro-
storách apart. Vbytom domě je celkem 24 by
sdispozicemi 1+kk a 2+kk. Nejmenší byty mají velkost
33metrů čtverních, ty nejtší potom asi 57 m
2
.
Horské prostředí připravilo stavebnímu týmu řadu
komplika. „Často jsme se potýkali snárazovým větrem,
což komplikovalo hlavně jábnické práce, tedy montáž
PREFA konstrukce astřešního pláště. Navíc zimní obdo
na Klínovci začíná také zhruba oměsíc až dva dříve amini-
lně odva měce později koí,“ uvádí vedoucí projektu
Michal Ptáček.
Kvalitní byty vnádherném prostředí
Téměř nemožné bylo také získat kvalitní dodavatele, kteří
by byli ochotní pracovat doslova vextmních podmín-
kách, které na Klínovci panují. K tomu Michal Ptáček
do: „Když jsem se dozděl od Ing.Macha zÚtvaru
kontroly řízení zakázek, že přijede na Knovec na kontrolu,
prote je stavba vyhodnocena jako stavba v,extrémních
podmínkách‘, tak jsem byl docela překvapen. Vprůhu
stavby jsem ale změnil názor ateď, téř před jem do-
končením, to vm stejně jako on. Zároveň ale jedním
dechem dom, že jsem za získané zkenosti rád.“
Arádi budou určitě imajitelé nových apartmánů, protože
skají kvalitní byty vnádherném prose. Skrásmi
výhledy, čistým ovzduším vtěsné blízkosti sjezdovek.
Martina Vampulová, foto stavba
Kostel a komunitní centrum
Interiéru kostela bude dominovat sklený kříž (se
sochou Krista Spasitele z běleného lipového dřeva)
akruhová kaple se svatostánkem.
Součástí objektu bude komunitní centrum, ve
kterém se bude nacházet zázemí farnosti, knihovna,
klubovny aspolečenský sál.
Velmi flexibilní společenský sál bude sloužit pro
edšky, komorní koncerty, tanec, filmový klub.
Metrostav dokončil opravu silnice uSedlčan
Silnice I/18 v úseku SedanyVojkov je ot v plném provozu. Všechna omezení pro řidiče, která provázela
opravu komunikace od května letošho roku, skončila sposledm říjnovým dnem. Metrostav předal dílo vdo-
hodnutém termínu, tedy už po pěti měsících.
Tým divize 4 na silnici zasanoval kraje vozovky vúse-
ku dlouhém 6,5 kilometru a na vozovku, skládající se
zpodkladch, ložch aobrusných vrstev, položil téměř
48000 m
2
nových asfaltových směsí (foto č. 1).
Původní komunikace plná výmolů asvyjetými kolejemi
podle projektové dokumentace odpovídala před opravou
spíše kategorizaci silnice druhé třídy. Stavem vozovky,
nedostatečnou šířkou, nevyhovujícím nebo chybějícím
zpevněním krajnic, zanesenými příkopy, nefunkčním od-
vodněním ataké kvůli poškozeným propustkům astavem
mostch závěrů. Riziko pro řidiče představovala někde
absence svodidel anedostatné dopravní značení.
Stavební úpravy se týkaly hlavně výny asfaltových
vrstev, dobudování zpevněných anezpevněných krajnic,
íkopů apropustků. Příkopy se pročišťovaly aobnovova-
ly až na původní úroveň dna, stejně jako propustky adaí
odvodňovací zařízení.
Bez časové rezervy, bez úplné uzavírky
Stavba byla rozdělena do osmi etap a v jednotlivých
místech prohala při uzavření jednoho jízdního pruhu
s provozem řízeným semafory (foto č. 2). „Největším
probmem bylo sestavit pn prací anásledně se ho dr-
žet, včetně sladění jednotlivých pra. Vharmonogramu
nebyla jediná časová rezerva, která by nám mohla pomo-
ci. Objednatel nám neumnil úplnou uzavírku a v jed-
notlivých etapách jsme po polovinách opravovali dva
úseky najednou. Naštěstí jsme to všechno zvdli,“ říká
za Metrostav – divizi 4 vedoucí projektu Ing.Jí Zapadlo.
Ssněné podnky nebyly příjemné asituaci jtě zhor-
šovali agresivní řidiči. „Zotevřených okýnek aut jsme koli-
krát sleli nadávky, že to máme rozkopané. Nejhorší však
bylo dodržování předepsané rychlosti. I když tam bylo
omezení na 60 km/h, někteří řidiči jezdili 80 km/h avíce,“
vypítává vedoucí projektu. Neukázné chování řidičů
lo na sdomí kolize sdopravní technikou.
Metrostav byl na stavbě vpozici „generálního doda-
vatele“. Projekt zpracovalo Středisko projekce divize 4,
geodetické práce provádělo Středisko geodetických prací,
pokdku asfaltových směsí zajišťovalo Středisko as-
faltových vozovek. Skupina měla na stavbě pracovníky
společnosti SQZ, kteří prováděli zkoky kvality, instalaci
svodidel adopravho značení měla na starosti společ-
nost Údržba silnic. Asfaltové směsi dodala spolnost
BES, která je rovněž součástí skupiny Metrostav.
Blanka Růžková, foto stavba
1
2
Metrostav_20_2018.indd 3 13.11.18 12:22
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (784 ms)

Rendering Strana 4 (102467): (0/1) (784 ms)

Rendering Strana 3 (102465): (0/1) (835 ms)

Rendering Strana 2 (102462): (0/1) (833 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2922/vth118642-1.jpg (3x)

 i2922/vth118647-1.jpg (3x)

 i2922/bg102465.svg

 i2922/vth118649-1.jpg (3x)

 i2922/vth118638-1.jpg