Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 3
Atletická dráha si zaslouží kvalitní povrch
VZákladní škole Oskara Nedbala vČeských Bujovi-
ch proběhlo 6. listopadu slavnostní otevření nového
sportoviště. Metrostav tam minulý měc dokončil pří-
stavbu atleticho koridoru a potřebné úpravy dříve
postavené sportovní haly. Obě haly jsou součástí tě-
lovýchovného asportovho zařízení školy abudou tak
sloužit nejen pro trénink sportovců místního atletic-
ho svazu, ale také pro žáky této „základky.
m divize 6 Metrostavu nastoupil do areálu letos
vpolovině března. Práce ukončil spředstihem astavbu
tak předával dva týdny před smluvm termínem. Atle-
tický koridor navazuje na původní bloky školy z80. let
minulého stole. S objektem nové, vloni vybudované
locvny, je propojen chodbou. Nyněí přístavba byla
navržena jako zastřešená jednolodní hala síčm nos-
m sysmem. Vmístě pro skok do výšky, kde strop
konstrukci doplnily příčné průvlaky a podélné vazníky,
se tato hala rozšuje. Kvodní ploše školního zíze
idala daích více než 1000 m
2
. Atleti zde budou moci
kromě již zného skoku do výšky trénovat také běh,
a to na čtech drach šedesátimetrové rovinky (foto
č. 1), askok do dálky včetně trojskoku. Součástí objektu
jsou tři sklady sportovhonářa, které vznikly přestav-
bou dřívějších garáží, anové školní hřiště pro volejbal,
basketbal aházenou i jiné sporty.
Nové sportoviš, které má v Českých Bujovicích
nahradit dosud využívaný atletický arl ve Stromovce,
bylo navrženo tak, aby splnilo padavky certifikátu mezi-
rodní atletické federace (IAAF). Podlaha proto musí mít
například povrch odolávající tretrám. Na výběru materiálů
se podílel iMetrostav. „Pro nás bylo nejzamajší vybí-
rání finálních povrchů pro venkovní hřiště apro samotnou
atletickou dráhu vhale. Jsem moc rád, že se nám nakonec
spolnými silami sinvestorem podařilo vtomto objektu
zrealizovat povrchy nejvší kategorie,“ říká vedoucí pro-
jektu Ing.Milan Hromádka.
Pro atletiku byl zvolen 16milimetrový povrch, který
je vysoce odolný proti používaným tretrám. Na venkov
iště (foto č. 2) se pokládal vodopropustný polyureta-
nový sportovní povrch vtloťce 13 mm, ato na podklad
z drenážního asfaltového koberce, vrstvy betonového
recyklátu a upravený terén s drenážním odvoovacím
sysmem. Celková tloťka podkladních nosných vrstev
dosahuje 300 mm. „Pro můj tým bylo příjemné, že jsme
realizovali stavbu pro sportovní účely. Avěřím, že si díky
kvalitnímu povrchu vbudoucnu vysloužíme nejednu po-
chvalu,“ doplnil inženýr Hromádka.
Blanka Růžičková, foto Jan Luxík
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Experiment spřipojovací spárou pokračuje
Metrostav, firma PKS okna aUniverzitní centrum ener-
geticky efektivch budov ČVUT vPraze (UCEEB) spo-
lupracují na zajímavém experimentu z oblasti úspor
energií. Proběhla druhá fáze tzv. průzkumu vlhkost-
ho chování vpřipojovací spáře výplní otvorů, tedy oken
abalkonových dví, vlivem realizace díla.
Připojovací spáry oken jsou dnes jedno z nejexpo-
novajších míst fasády, ojehož chování se ve skuteč
stavbě vprvch letech ví jen velmi málo.
„Vipojovací spáře je dnes nejen dle normy nut
uhlídat najednou obrovské mnství detailů, které ma
st ke správmu výsledku. Naše zkoumání, naíklad
geometrické přesnosti otvorů apřesnosti osazení výplní,
m ukazuje, že dnešním zsobem montáže nejsou
správné výsledky často vůbec dosažitelné. A pak mu
dodavatel oken dávat jtě pozor na správné osazení
vněích a vnitřch pásek,“ vysvětluje Ing.Jan Klečka,
jenž vMetrostavu pracuje vÚseku výrobně-technicho
ředitele asdodavatelem PKS okna pracuje na tomto ex-
perimentu. „Ani provedení v laboratorních podmínkách
nesplnilo stoprocentně podmínky na bezchybnou montáž.
Výrobce oken si podle mého názoru musí dávat pozor pře-
devším ukomorových profilů na správné provedení na-
pojení usestav, rohových sestav, parapetů, balkonových
dví apod., kde je často do profilů ‚vidět‘, atím doc
knechtěnému proudění vzduchu.
Simulace různých podmínek
Experimentem prlo celkem osm variant provedení, kte-
ré se lišily jak provedem spáry, tak materiálem výplně
(plastové vs. dřevěné okno) imaterlem, do kterého byly
vrámci testovací sny osazovány (zdivo vs. beton). Vše
bylo zvoleno tak, aby odborci mohli srovnávat (např.
chování spáry uplastových oken vrůzných materiálech
zdiva, adektně tomu i dřevěných oken, nebo naopak
chování spáry shydroizolačním nátěrem sny či bez).
Celkově proběhlo pět fází experimentu včetně simu-
lace podzimch či zimních podmínek. Lze vyvodit apro-
zradit obecné závěry typu, že správně usazený venkov
parapet v rámci ETICS, společně s dobře provedeným
omítkovým systémem, plní funkci venkovního uzávěru.
Nebo že vostění anadpraží může vzduchotěsnicí funkci
vniho uzáru plnit vniní omítka napojená k rámu
okna přes zťovací lištu. „Výzkum přinesl mnoho
zajímavých výsledků a mnoho daích otázek, na které
bychom rádi v budoucím zkoumání hledali odpovědi –
eba to, jak minimalizovat zvýšení vlhkosti ve spáře,“
říká ier Klečka, který na experimentu spolupracuje
sIng.Frantkem Hrochem zfirmy PKS okna.
red– svyužim periodika Okenář
Metrostav je na Slovensku jako doma
Spolnost Metrostav realizuje znný počet staveb
u našich východních sousedů. Aktuálně tam běží ko-
lem 30 projektů a jejich počet roste. Naše divize na
Slovensku staví tunely, silnice a dálnice, velká ob-
chodní centra, průmyslové podniky, realizuje dostavby
vjaderných elektrárnách, modernizuje vodní díla, ale
staví inemocnice abytové domy. Stojí za to si tyto za-
jímavé projekty připomenout.
Slovenský trh nazí velký potencl: je zde naíklad
poeba rozšířit adobudovat dálniční síť atamní Národ
diničná spoločnosť (NDS), obdoba českého ŘSD, poklá-
dá výstavbu tepen za prioritu avnásleduch letech chce
pokračovat několika úseky. Je to třeba rychlostní tah R2,
divize 4 pod vedem Ing.Dušana Teltsche letos začala
se stavbou úseku Mýtna–Tomášovce. Metrostav tu vůbec
poprvé realizuje zakázku rychlostní silnice jako lídr ve
sdružení. To má za úkol výstavbu 11 mostch objek.
Už déle běží výstavba dálnice D1, obchvat města
Prov se stejnojmenným tunelem odélce přes 2,2 km,
kjehož prorážkám došlo letos včervnu. Před dokonče-
ním je tunel Žilina rovněž na dálnici D1 (foto č. 1), ovšem
vúseku Hrovské Podhradie – Lietavská Lúčka. Divize 5
na Slovensku nepracuje pouze vpodzemí, podílí se ta
na modernizaci tramvajové tratě – tzv. Dúbravsko-Karlo-
veské radiály vBratislavě.
Nejen VD Gabčíkovo
Velké pozornosti si letos zasloužil projekt modernizace VD
Gaíkovo. Oí dílo na Dunaji prochází od února vrežii
naší firmy rozsáhlou rekonstrukcí (foto č. 2). Hlavní čin-
nosti se týkají kompletní výměny ocelových konstrukcí,
tedy ihorních adolních vrat (mimochodem jedno křídlo
orozměrech 22 ×18 m váží asi 500 tun), takzvané zá-
skokové klapky, regulačních uzávěrů a kolika daích
„menších“ ocelových konstruk. „Pro mě to je ohromná
výzva a čest, že zde mohu spolupracovat,“ uvedl nám
v rozhovoru vedoucí projektu Ing. Radek Liška, Ph.D.,
z divize 8. „Osmička“ se mimochodem na projekty na
Slovensku sousedí se stále větší intenzitou. Probíhá tam
eba rozšíření podniku Continental ve Zvolenu, přestav-
ba koupaliště Hriňo, výstavba Mateřské školy Vojčice,
výstavba kanalizace aČOV vOslavanech avTekovských
Lužanech... Mezi nové stavby divize 8 na Slovensku se
řadí také projekt záchytného parkoviště v obci Ivanka
pri Dunaji uBratislavy. Anesmíme zapomenout, že týmy
divize 8 pracují na zvyšování bezpečnosti jaderných elek-
tráren vMochovcích avJaslovských Bohunich či že od
května probíhá rekonstrukce rozvodů akotelen vNie.
Byty, sportovní haly inemocnice
Apartmány Smokovec (foto č. 3), rekonstrukce v bra-
tislavské Nemocnici akademika Ladislava Dérera či re-
konstrukce zimho stadionu v Trenčíně. To jsou jen
natkou projekty, které na Slovensku patří divizi 3. Ta je
zaměřena především na inžering vsegmentech staveb
občanských, pmyslových abytových, což platí iuna-
šich východních sousedů. Velmi specifické práce proběhly
eba v případě zakázky na výměnu 3600 oken a dveří
vbratislavské Nemocnici sv. Cyrila aMetoda. Pracovalo
se vpodstatě ve všech částech zdravotnicho zařízení,
k tomu za plho provozu. „Je důlité si udomit, že
v takto frekventovaném prostoru riskujete případným
nedodržením ternu dobré jno nejen své aMetrosta-
vu, ale také svého obchodního partnera,“ popisoval před
časem vedoucí projektu Ing.Jakub Hudek.
Divize 3 také vletošním roce na Slovensku zahájila ve
sdružení se společností Mrózek bourací práce na skeletu
nemocnice v bratislavských Rázsochách, kde byl měl
vzniknout špičkový špil.
Kčový dopravní uzel v Bratisla
V souvislosti s našimi aktivitami na Slovenku je čas-
to spojován projekt unikátho komplexu Stanica Nivy
v Bratislavě. Tým divize 6 pod vedením Ing. Vladislava
Horáčka se tu již od loňsho června polí na stavbě
polyfunkčního objektu. Jde o kčový dopravní uzel, ve
kterém vzniká také unikátní nákupní centrum. Metrostav
provádí část A, kterou tví pět dilatací ocelkové rozloze
cca 27 800 m
2
. Stavbaři v jednotlivých sekcích pracují
na betožích svislých konstrukcí astropů od 2. PP až
do 5. NP. Mimochodem: jen pro stavbu divize 6 museli
lníci namontovat cca 233000 m
2
bednění ado nosch
konstrukcí části Auložit kolem 94500 m
3
betonu. Během
listopadu proběhla poslední betonáž, ož budeme infor-
movat vněkterém znásledujících vydání firemních novin.
Je na místě připomenout, že Metrostav má na Slo-
vensku jedno ze zahraničních zastoupení – organiz
zlka Bratislava a v regionech vznikla nová sediska.
Vrámci Skupiny Metrostav unašich východch souse
fungují samostatné společnosti, třeba Metrostav Slova-
kia. Ta zastřešuje developerské projekty arealizuje nové
byty v žádach lokalitách, třeba bytový dům Košická,
City Park Rinov či Devínka pod lesem (foto č. 4). Na
Slovensku dále působí Metrostav Asfalt (výroba, prodej
azpracování asfaltových smě), PK Metrostav (provozuje
kamenolomy) aPRO TP 06. Mezi společnostmi adivizemi
probíhá vzájemná spolupráce arealizace projektů na Slo-
vensku je tak stále více efektivnější.
red– , foto archiv Metrostavu
1
3
2
4
Klíčová součást budovy
Pod pojmem připojovací sra se rozumí celý prostor,
který se nachází mezi rámem otvorové výplně
aosm stavebho otvoru. Je to místo, ve kterém
se okno kotví ke stěně azároveň plní funkci přechodu
okenního otvoru do zdiva. Provedení připojovací
spáry zvelké části rozhoduje otom, jak kvalitně bude
otvorová výplň funní ajak bude spolusobit scelým
stavebním dílem. Nejvyšší nároky uživatele jsou na
tento prostor kladeny zhlediska tepelných požadavků.
Metrostav_20_2019.indd 3 12.11.19 12:39
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (853 ms)

Rendering Strana 4 (102347): (0/1) (839 ms)

Rendering Strana 3 (102344): (0/1) (888 ms)

Rendering Strana 2 (102342): (0/1) (477 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2897/vth118511-1.jpg (3x)

 i2897/vth118513-1.jpg (3x)

 i2897/bg102344.svg

 i2897/vth118516-1.jpg (3x)

 i2897/vth118505-1.jpg