Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 1
Projekt Rezidence Hadovitá vsoutěži Best of Realty
V rámci letošního 21. ročku souže Best of Realty
2019 – Nejlepší z realit 2019 byl úspěšně nominon
projekt Rezidence Hadovitá naší developerské spo-
lečnosti Metrostav Development. Samotné umístění
v anketě je velkým oceněním nejen pro všechny, kteří
se na projektu poleli. Divize 3 na této stavbě praco-
vala jako generální dodavatel, společnost Pragis se
postarala o zajišní stavební jámy.
Foto archiv Metrostav Development
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Velké stavby na Slovensku
Pro řidiče na
Vysočině
Motoristé ocení, že mezi
obcemi Hradec aLedeč nad
zavou mohou cestovat po
nové silnici. Od konce října
jsme totiž uvedli do provozu
I. etapu rekonstrukce silnice
II/130 (foto), kterou řídil Ing.Jiří Zapadlo zdivize 4.
Vpříštím roce se bude realizovat druhá etapa vúseku od
betonárky CEMEX po křovatku smístní komunikací na
konci obce Hradec. Tato část bude zprovozna k31. říj-
nu2020. Silnice II/130 spojuje Golčův Jeníkov, Ledeč nad
zavou aSenožaty sdálnicí D1. Celá téměř 47 km dlou
komunikace je zazená do páteřní sítě Kraje Vysina.
Modernizace lodního výtahu na Orlíku
Na Orlické přehradě zíná rekonstrukce lodho výtahu.
lem zakázky, které se zhostí Metrostav, je zvýšení
bezpečnosti, spolehlivosti akapacity zdviže. Šikmý
kolejový výtah, který je vprovozu od poloviny 70. let, je
určen pro přepravu sportovch lodí přes korunu hráze.
Rekonstrukcí by mělo dojít knavýšení nosnosti z3,5 tuny
na šest tun apřes přehradu se tak dostane více lodí. Práce
by měly být dokončeny do dubna 2022.
Setkání
uhistorického
zdymadla
Za přítomnosti zástupců
Evropské komise se koncem
října uskutečnila slavnostní
plavba kplavební kome
Hořín (foto) u Mělníka,
kterou od letošho jara modernizuje Metrostav, konkrétně
tým Ing.Jana Prokeše zdivize 6. Soástí byla prohlídka
unikátní stavby, které se mimo jiné zúčastnil zástupce
DG MOVE Patrick Vankerckhoven zEvropské komise.
Přítomní zástupci Ministerstva dopravy ČR zdůraznili,
že vodní doprava je nedílnou soástí dopravního mixu
vČR aMinisterstvo dopravy má dále zájem na zvýše
epravních výkonů na vodních cestách.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing.Milana Voráčka,
vedoucího projektů z divize 9 str. 2
TBG Metrostav a fasádní panely pro
výdech z tunelu Blanka str. 2
Divize 6 dokončila sportoviště pro
žáky v Českých Budějovicích str. 3
Experiment z oblasti úspor energií
přinesl zajímavé poznatky str. 3
Vzpomínka na projekty
Metrostavu před 30 lety
více ve fotoreportáži na str. 4
14. listopadu 2019 / 20 / XXXI
Stanica Nivy – to je název jednoho zprojektů na Slovensku, kde se Metrostav, konkrétně tým divize 6, podílí na stavbě polyfunního objektu vcentru Bratislavy. Komplex nadre-
gionálho nákupho centra i kčového dopravho uzlu na půdorysu asi 350 × 140 m obsáhne dva suterény pro parking 2300 vozů aautobusovou stanici. Fotografie pízené
zptí perspektivy ukazují na rozhlost staveniště, které samozřejmě vyžaduje velké úsilí při logistickém zajištění stavby. V průběhu listopadu zde proběhly poslední betonáže
apráce divize 6 tu tak koí. Na Slovensku ale pokračují další projekty apojednává onich také obhlejší článek na straně 3. Foto Drahoslav Rak
Start na další části IV. železničho koridoru
V polovině října zahájil poklep na kolejnici moderni-
zaci daího úseku IV. železnního koridoru, tento-
krát vúseku SoslavDoubí. Akce se zúčastnil ta
generální ředitel Metrostavu Ing.Pavel Pilát, protože
členem dodavatelsho sdružení, jež téměř 8,5 km
dlouhou přeložku trati vybuduje, je i tým Ing. Petra
Hanzala zdivize 5. Ten dostal za úkol postavit polovinu
estakády, která bude stéř 855 metry třetím nejdel-
ším železničm mostem vČeské republice, aželeznič-
ní most odélce 30 m sloužící jako biokoridor.
Stavby na IV. železničním koridoru nejsou pro Met-
rostav novinkou – tým Ing.Ladislava Šabacha zdivize 5
eba právě pracuje na jeho úseku od pražského hlavho
draží do Hostivaře. Oblast mezi Planou nad Lni-
cí a Soběslaví už doe zná divize 4 – její tým vedený
Ing.Bohumilem Rohnem zde totiž postavil a letos zpro-
voznil dálnici D3. Aprávě sní vsouhu povede vno
stopě modernizovaná trať. Metrostav tak bude stat už
druhý most přes údolí Černovicho potoka (vizualizace).
Ten pro vlaky ale bude jtě oasi 90 m delší.
Komplikované geologické poměry
Velký oříšek nás čeká hned na začátku pra. Naše
polovina 27polové černovické estakády se totiž nachází
v mean dru Černovického potoka. Proto musíme v pro-
storu mokřadu prvně vybudovat vysoce únosnou přístu-
povou komunikaci a provizorní přemostění potoka pro
přejezd těžké stavební mechanizace. Kvůli komplikova-
ným geologickým poměrům založíme železobetonovou
spodní stavbu hlubinně na velkoprůměrových pilotách
– nejdelší budou měřit až 30 m – ajen donich bude nut
uložit téměř 10 000 m
3
betonu. Staveništní komunikace
poslouží ipro navážení ocelové nosné konstrukce, kterou
pro nás vyrobí divize 3. Výška nosků přitom bude téměř
3 m alka až 25m. Celkově bude na stavbu navezeno
bezmála 2000 tun konstruní oceli,“ popisuje vedou
projektu Ing. Petr Hanzal. Spřažená ocelobetonová trá-
mová konstrukce mostu překoná nejen Černovický potok
aelku komunikace III. třídy ze Soběslavi do Sedlka,
ale umožní ivolný pohyb zvěře pod mostem.
Jako biokoridor bude sloužit takédruhý most, za jehož
výstavbu divize 5 odpoví. Bude přesýpaný, 30 m dlouhý
azaložený na velkoprůměrových pilotách. Jeho dvě šikmé
železobetonové klenby orozpětí 2×16m budou mít spo-
lečný pilíř vylehčený otvory.
Spolupráce s ostatmi divizemi
„Dnes máme hotové zařízení staveniště, skrýváme ornici,
budujeme přístupové komunikace azačínáme už ipráce
na pilotovém založe. Při navážení materiálu spolupra-
cujeme sdivizí 4, stavební dřevo aeklky bereme od
divize 6, drobnou mechanizaci si půjčujeme udivize 11
aodběry izkoušení betonů azemin pro nás provede firma
SQZ. Takže opět spolupracujeme se spolehlivými kole-
gy,“ uzavírá Ing. Hanzal. Dodejme, že úsek by měl být
dokončen na je 2023 a celková hodnota projektu spolu-
financovaho zEU překrí 3,8 mld. korun.
Lenka Svobodová, vizualizace SŽDC
Tepna ze severu na jih
IV. tranzitní železniční koridor je název pro hlav
lkový železnní tah mezi Děčínem aHorním
Dvořtěm vČeské republice. Úsek Doubí uTábora –
Soběslav je tak jedním zmnoha úseků.
Provoz na trati České Budějovice – Praha byl zajen
vroce 1871. Vroce 1903 byla část tratě (úsek Praha
Benešov) zdvoukolejna apo roce 1971 se začalo
selektrizací, která byla dokončena vroce 2001.
Celý koridor představuje kromě významného
vnitrostátního spojení také tranzitní spojení
mecka (Berlín aDrážďany) aRakouska (Linec).
Celková délka koridorové tratě je 365 km, prvch
145km vede vsouhu sI. koridorem.
Metrostav má vdodavatelsm sdružení, které vede
firma STRABAG Rail, pol 16%. Na oba partnery
(druhým je Eurovia CS) proto kromě poloviny
estakády zbývá ještě na 120 dalších stavebch
objektů, včetně 370 m dlouhého Zvěroticho tunelu,
apřes 20 provozch souborů.
Nová dvoukolejná elektrifikovaná trať umožní
vlakům jezdit rychlostí až 160 km/h, aprotože
všechna její křížení budou mimoúrovňová, přispěje
ike zvýšení bezpečnosti provozu vregionu.
Aktuality zMetrostavu i videa
znašich projektů najdete na
www.facebook.com/Metrostav
a na webu www.metrostav.cz
Ústí nad Labem
Praha
České Budějovice
Metrostav_20_2019.indd 1 12.11.19 12:39
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2019, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (934 ms)

Rendering Strana 2 (102342): (0/1) (921 ms)

Rendering Strana 1 (102336): (0/1) (956 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2897/vth118505-1.jpg (3x)

 i2897/bg102336.svg

 i2897/vth118511-1.jpg (3x)

 i2897/vth118513-1.jpg

 i2897/vth118516-1.jpg