Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2
Vzděláváme se ivnelehkédobě pandemie!
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav, za spoluprá-
ce kolegů ze všech našich společností, nabízí řeše
vzdělávach potřeb jednotlivců atýmů takév obž-
ných podmínkách protipandemických opatření. Bylo
nutné urychlit zavádění nových forem vzdělávání.
Zohlasů vme, že nová podoba některých rozvo-
jových aktivit je tím, co naše týmy potřebují.
Vuplynulých měsících, za velké soinnosti skole-
gy zdivize 9, vznikly dva unikátní projekty zařazené do
systému Odborných technických seminářů. Kurzy Po-
žární bezpečnost staveb aTechnického zařízení budov
byly jednoznně velmi očekávané vzlávací odbor
aktivity letošního roku. Svým rozsahem apřednášenou
tematikou oslovily mnoho odborků napříč celou naší
Skupinou. S ohledem na přijatá opatření k zamezení
šíření covidu-19 bylo koní těchto očekávach ak
po jarních odkladech v podzimch ternech opět
ohroženo. Týmu Centra, v úzké součinnosti všech
garantů, lektorů i účastků, se podařilo uskutečnit
tyto aktivity vproměnlivých formách sdílení informa
takév zné podobě za přítomnosti posluchačů i lek-
torů. Při zabezpečení akcí se využily nově poříze
audiovizuální prostředky Centra pro distanční výuku
včetně pořízení záznamů přednášek. Na základě ohlasů
realizace těchto Odborných technických seminářů, ale
ipo získaných zkušenostech son-line přenosy vrámci
vstupch školení nových zastnanců bude Centrum
dále aktualizovat formy stávajících kurzů.
Prostor pro kurzy elektronickou formou
Možnosti zabezpení e-learningových kurzů v rámci
aplikace Edunio se budou také rozvíjet. Dostupnost ně-
kterých rozvojových akcí včetně sdílení informací napříč
Metrostavem i Skupinou pomocí právě této aplikace
jsme již prověřili vrámci povinných kurzů stematikou
trestněprávní compliance či profesním školením pro
řide osobch vozidel. I osvětové aktivity Centra by
mohly být v íštím období více přešeny prosed-
nictvím e-learningu. Na tom tým Centra již pracuje ve
spolupráci sněkterými dodavateli rozvojových aktivit,
odbornými sdreními ise Senior klubem Metrostavu.
Mgr.Zdeněk Kostříž
GAU je již na Želivce!
Tým divize 6 v rámci zakázky Modernizace úpravny
vody Želivka dva roky buduje se svými partnery ve
sdružení SMP a Geosanem nový stupeň úpravy pitné
vody, ato filtraci za pomoci granulovaného aktivního
uhlí (GAU). Počátkem listopadu byl dokončen jeho
transport a ukládání (foto č. 1 a2).
Granulované aktivní uhlí zvody dokáže odstranit nežá-
doucí látky (foto č. 3), snimiž si tradiční filtrní sysmy
neporadí. Vrámci projektu byla již vybudona nová hala
(foto č. 4, 5 a6), kde se naczí 16filtračních van scel-
kovou plochou 1600 m
2
. Právě vnich jsou uloženy téř
3000 m
3
GAU od výrobce, belgické firmy Chemviron S.A.
Nyní prohá abude prohat dokooní aověřo-
vání funkčnosti technologií. Vše směřuje ke komplexním
zkouškám kompletní stavby, které chceme provést vled-
nu 2021 anásledně dokončenou zakázku předat investo-
rovi,“ shrnuje vedoucí projektu Ing.Petr Brož.
red, foto Petr Adámek
Jana Juština,
vedoucího projektů zdivize 8
Ve stavině se pohybuje zhruba 25 let, poté co od-
maturoval. Do Metrostavu Jana Juština přivedl dnes
valý kolega Ing. Roman Vildner, se kterým zínal
ve firmě Vodní stavby Praha anásledně ivdalších spo-
lečnostech. Nyní Jan Juštin působí vrámci ústecho
zastoupení divize 8.
žete přiblížit, na které typy zakázek se zaměřujete?
Nemyslím si, že mám nějaké pevné zaření, protože už
jen za čti roky, co půsom uMetrostavu, jsem realizo-
val velmi různorodé stavby. Od vodch děl přes stavby
technické infrastruktury až po výstavbu provozních či
skladovacích hal.
Jakými projekty nyní žijete nejvíc, na kterých stavbách
aktuálně pracujete?
Je to třeba přelka ierských sítí vdovacím pro-
storu Slatinice na Mostecku (Hořanský koridor), kde tuto
stavbu realizujeme ve sdružení sdivizí 3, která je vedou-
cím účastkem sdruže. A rád bych také zmínil další
projekty: revitalizaci panelového sídliště Březiny uDěčína,
IV. etapa, výstavbu dopravho termilu města Litvínov,
revitalizaci budov bývalé opravny na podnikatelský objekt
společnosti HIT OFFICE s.r.o., dále „drobné“ zakázky pro
společnost Tivall Nestlé vKrupce ataké zakázku pod ná-
zvem Likvidace skladů potrubí pro společnost NET4GAS
v rámci výstavby plynovodu Capacity4Gas na západě
Čech. Tým divize 8 tu spolu spartnerem ve sdružení –
belgickou firmou Denys – buduje 63 km dlouhý plynovod
od obce Hora Svaté Katiny kobci Malřice.
Zmínil jste tzv. Hořanský koridor. Můžete připomenout
tuto stavbu?
Dnes se cme kzávěru avpodstatě již prohají do-
končovací práce. Finalizujeme dokladovou část aprojekt
skutečho provedení kení akolaudaci jednotlivých
objektů. Všechna potrubí jsou již přepojena avprovozu.
Hlavní specifikum byla vlastní přelka deseti potru
zch vlastníků a průměrů (od 150 mm do 1200 mm)
vúseku pěti kilometrů na odtěžené části výsypky lomu
vareálu Vršanské uhel, kde jsme museli vybudovat kilo-
metry přístupových cest, abychom vůbec mohli pracovat.
d bych také znil výbornou spolupráci skolegy zdivi-
ze 3 apokoval celému realizačmu týmu za perfektně
odvedenou práci. To nejhorší máme za sebou, takže ny
mohu potvrdit, že jde ojeden znejnáročjších projektů,
jaký pamatuji.
Co zde bylo asi nejobtížnější?
Nejobtížjší byla práce vnáročm tenu, ato hlav
vzimním období apři vydatných srážkách. Právě vtom-
to období byly prováděny největší výkopové práce pro
souběžné vedení dvou potrubí Povodí Oe Ø DN 1200
oobjemu cca 140000 m
3
.
Z jiného soudku je výstavba dopravního termilu
sta Litvínov. Co vše vás vtéto zakázce čeká?
lem projektu je komplexní modernizace prostoru stá-
vajícího autobusového nádraží, které využívají linky
stské, regionální ilkové vejné dopravy. Zahrnuje
stavební úpravy přestupního uzlu aparkoviště. Vsoas-
nosti dokončujeme I. etapu, která zahrnuje rekonstrukci
ulice Mostecká včetně přeložek inženýrských sítí avdru-
hé polovině listopadu zahájíme druhou a nejtší část
týkací se vlastho termilu včetně nové kanalizace.
Na který projekt zminulosti rád vzpote?
Na zakázku Vodohospodářská opatření vŽimu aBořislavy
na Teplicku, kdy po dokončení ryb, terénch úprav
anových cest je za vámi opravdu něco pěkho afun-
ho vidět. Vmístech, kde býval les, jsme vybudovali krásný
rybk stravnatou pží akameny opevněnou hrází.
Akdyž se vrátíme do současnosti, komplikují koronavi-
rová opatření nějak práci na vich stavbách?
Zam naštěstí nijak zásad, byť řada kolegů – jak ze
strany objednatele či znašich řad – si už karannou ne-
bo přímo nemocí covid-19 prošla. Věřím ale, že pandemii
ekonáme azdárně dokončíme všechny projekty.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Rodí se budoucí lídr dopravního stavitelství
Přechod organizního prvku označovaho v Metro-
stavu jako divize 4 do samostatné akciové společnosti
Metrostav Infrastructure a.s. je úspěšným završením
jedné z našich dlouhodoch strategických operací.
Dopravní stavitelství (foto č. 1) je specifická činnost
vyžaducí svůj vlastní zsob řízení, oblastního po-
krytí a technicho vybavení. Nyní se za Skupinu
Metrostav nachází v jedné samostatné entitě schopné
konkurovat obdobným společnostem na trhu.
edmětem přechodu byl celý organizní prvek ozna-
čovaný divize 4 vyjma několika sedisek zajišťujících
zakázky této divize realizované v Polsku, Německu a na
Slovensku. Jedná se o ucelenou část vykazující hospodář-
skou a funkční samostatnost. Spolnost, která tuto část
závodu Metrostavu převzala, nebyla nová, ale existuje
v portfoliu koncernu Skupina Metrostav od roku 2012.
Vpředstavenstvu Metrostav Infrastructure působí kole-
gové z bývalého vedení divize 4, Ing. Radim Čáp, Ph.D,
Ing. Zdeněk Ludvík a Ing. Marek Steiner.
Společnost Metrostav Infrastructure nabyla veškeré
jmění (tedy aktiva i pasiva) náležející k předěné části
závodu. Jedná se především o majetek, práva, dluhy, po-
hledávky, právní vztahy, zaměstnance. Soástí předě-
né části závodu jsou i reference a know-how pro realizaci
dopravních staveb.
Osvědčené řešení pro stavební trh
První úvahy o přeměně divize 4 Metrostavu na samo-
statnou akciovou spolnost se objevily na přelomu let
2008 a 2009. Společnosti určené výhradně pro výstavbu
infrastruktury mají totiž všechny významné staveb
koncerny na evropských trch a jedná se o efektiv
model. Nicméně kvůli tehdejší nadcházející hospodářské
a finanční krizi se vedení Metrostavu rozhodlo k operaci
tenkrát nepřistoupit.
Následně došlo ke stabilizaci trhu v segmentu do-
pravních staveb a k dalšímu rozšiřování činností divize
4. Ta se postupně rozrostla a dosáhla svých limitů z hle-
diska efektivity řízení a možnosti dalšího rozvoje v seg-
mentu silničních dopravních staveb vrámci spolnosti
Metrostav, proto bylo vhodné uvažovanou strategickou
operaci dokončit.
Vlenění specifických činností není v našem koncer-
nu ničím novým nebo neobvyklým. Podobně vrcholový
management Metrostavu v minulosti uvažoval a následně
postupoval při vyčlenění našich developerských činností
z divize do společnosti Metrostav Development, která se
sledně úspěšně etablovala na trhu.
Slibná budoucnost
Společnost Metrostav Infrastructure již v tomto roce
zaznamenala první velký úspěch v souži, vyhrála výbě-
rové řízení na stavbu obchvatu v Opavě (na smku č. 2
slavnostní zahájení) a odstartovala tak novou éru svého
sobení v oblasti dopravho stavitelst. Další vítězství
netrvalo dlouho a pokračovalo úspěchem ve výběrovém
řízení na stavbu I/39 Soumarský most – Lenora, a ta
stavbami D1 Velká Bít, rekonstrukce mostu ev. č. D1-
201 vlevo, Polní cesta C1 v k. ú. Lomy u Jemnice, Mo-
dernizace silnice II/298 Býšť, hranice kraje, km 9,700
– 14,420 vč. dešťové a splaškové kanalizace v obci Býšť
a dalšími. Metrostav Infrastructure pokračuje v realizaci
významných dopravních staveb, které byly součástí pře-
chodu. Především jde o modernizaci tří úseků dálnice D1,
výstavbu dálnice D11, D35, D6 nebo D48.
Díky nejnovějším a nejmodernějším technologiím,
které Metrostav Infrastructure stále inovuje, a také díky
mnohaletým znalostem a zkušenostem profesionálních
pracovníků, ocení jistě všichni objednatelé kvalitně odve-
denou práci. Všem kolem v Metrostav Infrastructure
za redakci firemních novin přejeme úspěšnou budoucnost
plnou projektů, které zlepší životní prostředí, životní úro-
veň a dopravní dostupnost nejen nám, ale i všem ostat-
ním obyvatelům České republiky.
Text a foto Metrostav Infrastructure
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_20_2020.indd 2Metrostav_20_2020.indd 2 13/11/2020 15:2613/11/2020 15:26
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (1164 ms)

Rendering Strana 3 (102260): (0/1) (1165 ms)

Rendering Strana 2 (102258): (0/1) (1213 ms)

Rendering Strana 1 (102256): (0/1) (1211 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2877/vth118418-1.jpg (3x)

 i2877/vth118420-1.jpg (3x)

 i2877/bg102258.svg

 i2877/vth118422-1.jpg (3x)

 i2877/vth118424-1.jpg