Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Modernizace dálnice D1
Pro tramvaje vPlzni
Tým divize 1 se potí do zajímavého projektu v zá-
padočes metropoli: pro Plzeňskéstské dopravní
podniky (PMDP) v rámci sdrení zmodernizuje tram-
vajovou vozovnu Slovany. Ta slouží již od roku 1943,
jenže již déle nevyhovuje aktuálním potřebám moder
veřejné hromadné dopravy.
Rekonstrukce bezpochybyispěje ke spolehlivosti
provozu tramvajové trakce, což bude mít pol na zlepšení
plynulosti dopravy vměstské aglomeraci. Plánovaná mo-
dernizace veší idalší problémy, jelikož počítá sumís-
ním dosud chybějící myčky tramvají, diagnostiky kol,
průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně
či novou administrativní budovou (vizualizace). Dodejme,
že zhotovitelem projektové dokumentace je Metroprojekt
Praha ve sdružení s firmou Mott MacDonald.
Střechy budou osazeny vegetací
Vrámci záměru dojde bezpochyby ke zlepšení životního
prostředí v okolí. Jde jednak o snížení hlukové zátěže
ajednak ominimalizování tepelné zátěže, ato díky tomu,
že vozovna bude mít tzv. zelenou střechu. Ta umožňuje
iakumulaci dešťové vody. Přebytečná voda ze zelených
střech bude jímána do nádrže abude využita jako voda
technologická pro mytí tramvajových vozidel.
Modernizace vozovny již začala a s dokončením se
počítá na konci roku 2022. Rekonstrukce bude probíhat
jako celek při zachování částečného provozu vozovny.
–red–, vizualizace Metroprojekt
Nová zakázka
vnemocnici
Divize 6 ve sdružení postaví
nový léčebný pavilon
Nemocnice Pelhřimov
(vizualizace), do kterého
se přemístí dětské,
gynekologicko-porodnické
aneurologické oddělení a další pracoviště. Nová budova
bude ustěna ve střední části areálu pelhřimovs
nemocnice tak, aby ji bylo možné pomocí mostů propojit
sostatmi strategickými provozy. Kolegové pod vedením
Ing.Luboše Joše již převzali staveniště.
Na koridoru
Hostivař po nových
kolejích
Největší železniční stavba na
území Prahy – Rekonstrukce
železničního koridoru
Hostivař – Praha hl. n.,
kterou řídí tým divize 5,
se bží kvýznamnému milníku. Spříchodem noho
zdního řádu vpolovině prosince vlaky opustí původní trať
azHostivaře do Vršovic začnou jezdit po nových kolech.
Sloužit bude již nová zastávka Praha-Eden (foto). Díky
narovní trasy, které zkrátí koleje o232 m, adíky zvýšení
rychlosti na 120 km/h, se sníží doba jízdy.
Metrostav zbavuje elektrárnu rtuti
Naše dceřiná společnost DIZ Bohemia, jež od září působí
pod jménem Metrostav DIZ, ve spolupráci sdivizí 3
dokončila zařízení na zachytávání rtuti velektrárně ČEZ
vMělníku. Stavbaři využili kinstalaci nové technologie
odstavený absorbér druhé odsiřovací linky, do kterého
osadili reaktor na odstraňování rtuti. Jde opatentovaný
systém americké společnosti W. L. Gore, který byl vČeské
republice použit poprvé. Technologie garantuje splnění
nového evropského emisho limitu od srpna roku 2021,
tj.sedm mikrogramů rtuti na metr krychlový spalin.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Jana Juština,
vedoucího projektů divize 8 str. 2
edstavení dciné společnosti
Metrostav Infrastructure str. 2
Metrostav otevřel tunel v ledové
pustině na Islandu str. 3
Divize 3 dokončila výstavbu bytového
projektu Zahálka v Modřanech str. 3
Práce na dálnním tunelu
Prešov se blíží do finále
více ve fotoreportáži na str. 4
18. listopadu 2020 / 20 / XXXII
Modernizace tuzemské nejvyženější dopravní tepny
prohá několik let ane dciná společnost Metro-
stav Infrastructure a.s. se na ní podílí celkově pěti úse-
ky. Dva znich, konkrétně úseky 03 a06 ocelkové délce
12,3 km, již byly dokoeny vminulých letech adalší tři
úseky (16, 19 a 23) jsou vrealizaci. Letos byla zaháje-
na také modernizace posledho úseku mezi exity 168
Devět křížů a 178 Ostrovačice. V těchto místech byl
vodní cementobetonový kryt nejvíce poškozen apro
spolnost Metrostav Infrastructure to je velká výzva.
Modernizace dálnice (hlavní foto) je rozdělena na
20ích mezikřižovatkových úseků aedstavuje vkaž-
m znich rozšíření dálnch směrů o1,5 m ajejich zpev-
ch krajnic o0,75 m. Dále zahrnuje opravu konstrukce
vozovky, úpravu odbočovacích a připojovacích pruhů,
rozšíření dálničních mostů a přestavbu nadjezdů, reno-
vaci kanalizace, výměnu svodidel, opravu a modernizaci
systému tísňového volání, doplnění telematických zařízení
iprotihlukových opatření avýměnu kabelových vedení.
Úsek 16: Velký Beranov – Měřín
Celková délka 14,7 km (km 119 až 134)
Vedoucí projektu Bc.Zdek Vlčan
Začátek stavby duben 2019
Konec stavby podzim 2021
Dodavatel sdružení Strabag, Metrostav
Infrastructure, Eurovia
Metrostav Infrastructure samostatně odpovídá za
kompletní práce vcca 5km části hned za Velkým Berano-
vem. Zatím byla vcelém úseku dokončena modernizace
pravého jízdního pásu, na levém začnou práce příští jaro.
Úsek 19: Velké Meziříčí-východ –
VelkéMezíčí-západ
Celková délka 5,9 km (km 141 až 146)
Vedoucí projektu Bc.Zdek Vlčan
Začátek stavby březen 2019
Konec stavby podzim 2021
Dodavatel Metrostav Infrastructure a.s.
Zde bylo nejnáročjší rozšíření azelení 425 m dlou-
hého ocelového mostu Vysočina (foto). Jeho nový pravý
most šel do užíní vloni vzáří po extrémně krátké výluce
trvající pouhých 70 dní, levý kolegové zprovoznili vříjnu.
Celý úsek bez omezení by měl být hotový letos vpolovině
listopadu. Podle klimatických podmínek pak budou ješ
ř rok probíhat práce na spodní straně mostu.
Úsek 23: Det křížů – Ostrovačice
Celková délka 10,3 km (km 168 až 178)
Vedoucí projektu Ing.Jí Zapadlo
Začátek stavby březen 2020
Konec stavby podzim 2021
Dodavatel Metrostav Infrastructure
Tento úsek je zamavý zejména tím, že hned po zaháje-
ní prací bylo sneseno pět původních nadjezdů avysunulo
se zde jednoho mostní provizorium. Náročm obdobím
bylo léto, kdy stavbu výrazně zasáhly přívalové deště,
které znehodnotily provedené práce ačást zabudovaných
materlů při opravě středho dělicího pásu.
„Modernizace každého úseku dálnice D1 je náročná,
ato zejména kvůli extrémně zkráceným časům na jednot-
livé činnosti aztoho plynoucích nároků na jejich koordi-
naci icelou přípravu stavby. Všechno je ale olidech. Když
se sejde dobrá parta, která táhne za jeden provaz – tak
jako us –, ináročná práce nabývá úplně jiných rozmě-
. Rád bych tímto vyjáil velké poděkování všem našim
lidem, kteří se na modernizaci D1 poleli či pole. Velmi
si jich inaší spolupráce vážím,“ uzará Ing.Jiří Salava,
ředitel oblasti pro region Vysočina.
Lenka Svobodová aMgr. Pavlína Mertl
Foto archiv Metrostav Infrastructure
Obchodní úspěchy
Na následujících řádch uvádíme projekty, které
doplní výrobní program naší společnosti pro další
období. Během září aříjna jsme úspěšně vysoutěžili
apodepsali smlouvy na tyto vybrané stavby:
1. Železniční uzel Plzeň – 5. stavba úsek Koterov –
Lobzy. Divize 5.
2. Rekonstrukce odlučovů, filtrace bloků 21, 22,
23, 24 elektrárny Tušimice. Divize 3.
3. Rekonstrukce tramvajové vozovny Slovany, Plzeň.
Divize 1.
4.stavba pavilonu soperačmi sály aJIP
nemocnice, Ústí nad Labem. Divize 8.
5. Rekonstrukce pavilonu B nemocnice,Cheb.
Divize9.
6. Výstavba kanalizace aČOV, Oravská Lesná,
Slovensko. Divize 8.
7. Rekonstrukce adostavba Jiráskova divadla, Česká
Lípa. Divize 8.
Ing.Rostislav Štajer
Aktuální informace
kopatření Metrostavu
kvůli koronaviru
zaměstnanci najdou na intranetu:
https://bit.ly/MC-koronavir
Naše firma operativně přijímá řadu opatření.
Metrostav_20_2020.indd 1Metrostav_20_2020.indd 1 13/11/2020 15:2613/11/2020 15:26
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 20/2020, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (511 ms)

Rendering Strana 2 (102258): (0/1) (506 ms)

Rendering Strana 1 (102256): (0/1) (539 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2877/vth118418-1.jpg

 i2877/bg102256.svg

 i2877/vth118420-1.jpg

 i2877/vth118422-1.jpg

 i2877/vth118424-1.jpg