Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 1
i stavbě ojedinělého tunelového komplexu Blanka,
který doplní prský Městský okruh, dohli raziči
divize 5 Metrostavu první významnou metu – v severní
tunelové troubě na stavbě 0079 Špejchar Pelc-Tyrol-
ka překročili v kalotě hodnotu 500 metrů, a tím prošli
z trojsho ehu pod korytem Vltavy do nejhlubšího
místa tunelů pod sským ostrovem. Při této íleži-
tosti se v úterý 20. listopadu setkali zástupci Metrosta-
vu v čele s Ing. Miloslavem Hadravou a Ing. Václavem
Soukupem, řediteli divizí 2 a 5, s představiteli investo-
ra a s techniky, kteří stavbu řídí. Na malou oslavu i-
jel z Insbrucku i Ing. Friedrich Karl Blindow, konzultant
podzemních staveb Metrostavu.
Vyrazit tak rychle t set metrů dvoupruhového
tunelu ve zdejších obtížných podmínkách je pěkný kus
práce a všichni si za něj zaslouží velký dík,“ pochválil
dílo Ing. Václav Soukup a doplnil: „Na tuzemské poměry
tu totjsou nezvykle velké ítoky vody a s ohledem na
okose v noci nesmějí provádět trhací práce.“
Na staveniště u trojských portádorazili i Ing. Vla-
dimíra Lebedová, vedoucí oddělení inženýrských staveb
z odboru městského investora Magistrátu hl. m. Prahy,
ředitel společnosti SATRA Ing. Ludvík Šajtar a Ing. Vla-
dana Čížková a Josef Kašek z Inženýringu dopravních
staveb. Správně a bezpečně vystrojeni vyrazili spolu
s řediteli obou divizí a s techniky Metrostavu do severního
tunelového tubusu, aby si na vlastní oči prohlédli, kam až
čelba postoupila a co je hotovo (foto č. 1).
Na hranici rovných pěti set metrů jim vedoucí projektu
Ing. Miroslav Padevět z divize 2 ipomněl práci, která
dosažení mety předcházela: V poslední době se dařilo
razit v kaloaž 140 mettunelu za síc. Plánované
výkony postupu na dvoupruhu jsou jen o sedm metrů
delší a věřím, že je brzy překonáme.“
Tvar tunelu a úroveň ístupové cesty k čelbě ocenil
i rakouský specialista Ing. Friedrich Karl Blindow, part-
ner Metrostavu a člen jeho koordinačního týmu, který
při stavbě tunelů Blanka mimo jiné i optimalizuje postup
prací, aby náklady na výstavbu byly co nejnižší.
Celý tunelový komplex bude dlouhý 6384 metry. Jeho
stavba, kterou řídí a koordinuje naše divize 2, je rozdělená
na i části, z nicprávě stavba 0079 je nejdelší, s cel-
kovou délkou 4320 metrů. Zahrnuje 2231 metr ražených
a 1207 metrů hloubených tunelů a 882 metry nadzemního
úseku. Geologii pražského podzemí v tomto úseku tunelů
íve prověřila téměř dvoukilometrová průzkumná
štola, protože se ekávalo, že ražba pod Vltavou a pod
Královskou oborou nebude snadná.
„Letos v červenci po zabezpečení portálové stěny
začal tým pod vedením Ing. Jana Kvaše z divize 5 ražbu
severní tunelové trouby, která v uplynulých dnech v kalotě
podešla koryto Vltavy a překročila hranici 500 metrů,“
řekl Ing. Padevět a pokračoval: „O měsíc později s ražba-
mi jižní trouby začal tým ze společnosti Subterra, který
se v současnosti v kalotě prorubal do 300 metrů. Ražba
opěří probív obou tubusech asi se stopadesátimetro-
vým odstupem (titulní foto). Jsem rád, že jsme prošli pod
Vltavou bez nepříjemných překvapení. Dnes jsme se tak
dostali do nejnižšího místa tunelů u žumpovních chodeb,
odkud zneme stoupat na Letnou.“
Ražba obou tubu probí Novou rakouskou tu-
nelovací metodou s horizontálně členěným výrubem.
Geologické podmínky zatím umožnily neuzavírat ce
profil výrubu. Vybrat dno najednou je totiž technologicky
výhodnější, protože uzavření profilu může proběhnout
společně s čisním tunelu pro následné operace. Dno je
proto vybrané jen v prvních patnácti metrech obou tubu-
sů, kde je zapotřebí stabilizovat portálovou stěnu.
pokračována str. 2
Ptáme se: Ing. Romana Fuksy,
vedoucího projektu z divize 5 str. 2
Nová vodelektrárna neome
rymigraci str. 3
Varenská Office Center odhaluje
novou fasádu str. 3
Fotoreportáž: Ve štole Josef je
pěkně rušno str. 4
Úspěch v souži Doprav
stavba roku 2006
ce na str. 2
28. listopadu 2007 / 21 / XIX
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁL
První mezník velké stavby
Tunelářský komit s novým vedením
Ve čtvrtek 15. listopadu potvrdil Metrostav při volbě
nového vedení Českého tunelářského komitétu svou
významnou pozici v českém podzemním stavitelství. Také
v letech 2008/11 bude funkci předsedy komitétu vykovat
výrob-technický ředitel naší společnosti Ing. Ivan
Hrdina a členem předsednictva se na základě volby stal
ředitel divize 5 Ing. Václav Soukup, který se do této funkce
vrací po čtyřech letech. Dalšími členy předsednictva jsou
nyní Prof. Ing. Josef Aldorf, DrSc. (VŠB-TU Ostrava),
Prof. Ing. Jiří Barták, DrSc. (ČVUT), Ing. Otakar Hak
(Metroprojekt Praha a.s.), Ing. Libor Mařík (IKP Consulting
Engineers, s.r.o.) a Ing. Stanislav Sikora (VOKD, a.s.).
Vedení se hodlá věnovat zejména dalšímu prohlubování
kontaktů s odbornými institucemi a organizacemi
v zahraničí a bude usilovat o užší spolupráci našich expertů
na nových podzemch projektech.
íklady ze stavební praxe
Ve středu 14. listopadu se v kongresom centru hotelu
Olympik uskutečnil workshop shrnující zkušenosti
z konkrétch staveb Metrostavu. Zúčastnili se jej
všichni ředitelé divizí, jejich náměstci a 175 vedoucích
projektů, které ředitel ekonomiky výroby Ing. František
Kočí a výrob-technický ředitel Ing. Ivan Hrdina v úvodu
seznámili s příklady z praxe Metrostavu vedoucími ke
zvýšení efektivity práce. Účelem půldenního setkání bylo
identifikovat případné nedostatky ve vedení projektů,
kterých by se spolnost měla pro příště vyvarovat.
Všestranně výhodná spolupráce
V pořadí třetí třída smluvních žáků Metrostavu se bude
od září 2008 učit v Integrované střední škole staveb
v Ústí nad Labem. Společný projekt zahájili 8. listopadu
zástupce hejtmana Ústeckého kraje Radek Vonka, ředitel
školy PhDr. Mgr. Vítězslav Štefl a Ing. Pavel Šplíchal,
specialista z útvaru persolní strategie Metrostavu.
Letošní informační a náborová kampaň by měla příš
školní rok do lavic ústecké školy přivést třicet mladých lidí,
kteří by se po vyení měli jako tesaři a zedníci zařadit
mezi zaměstnance naší společnosti.
Nejlepší z realit 2007
V prestižní soutěži Nejlepší z realit Best of Realty
se letošním vítězem v kategorii rezidenčních projektů
stal obyt soubor Na Krutci, developerský projekt
Metrostavu, jehož II. etapu stavby právě dokončuje
divize 8. V ostatních kategoriích byly první Grand Hotel
Zvon, obchodní centrum Palladium a nové sídlo ČSOB.
Ze staveb Metrostavu se ješna 2. stech umístily
hotel v domě U Zlatého anděla a Statenický mlýn.
Soutěž se uskutečnila podeváté a bylo do ní přihláše-
no 43 projekv pěti kategoriích. Odborporota u nich
srovvala výběr lokality, urbanistica architektonické
řešení, kvalitu realizace a úspěšnost na realitním trhu.
U souboru Na Krutci porota ocenila navrácení unikátního
stylu a soudobého provedení do rezidenčního sektoru.
Developerům Metrostavu se tak potvrdila správnost
koncepce tvorby tohoto nadstandardního obytného sou-
boru, jenž se nachází v atraktivní lokalitě nedaleko centra
sta i bzko přírody. Už v roce 1999, když vypsali urba-
nisticko-architektonickou soutěž na její zastavovací plán,
totiž chtěli, aby budovy navrhlo několik architektonických
ateliérů. Tím měl velký soubor získat architektonickou
a dispoziční pestrost, jednotný výraz by mu zajistilo dodr-
žeedem dach materiálových a tvarových regulací.
Soutěž vyhrál ateliér KUBA & PILAŘ architekti. „Z re-
alizačních důvodů byl projekt rozdělen na dvě etapy,“ vy-
světlil i setkání novinářům architekt Tomáš Pil. V té
první, která navazuje na uličť starých Vokovic, jsme
navrhli čti bytové domy a jednu řadu řadových domků,
zbylé dvě bytovky a osm domků se stavěly podle návrhu
společnosti Architekti D.R.N.H. Ze 13 vil druhé etapy jsme
my navrhli šest, pět je lem architektonickanceláře
RUDIŠ RUDIŠ a dvytvořilo studio ABM architekti.
Podařilo se nám dosáhnout, že domy mají různá dispozič-
ní řešení a působí jednotným dojmem. Jsem rád, že naši
společnou práci ocenila také soutěž Best of Realty.
Domy z I. etapy stavby už jsou zabydlené a 11 vil čeká
29. listopadu kolaudace. K dokončetak zbývajen po-
sled dvě vily s největším objemem klientských změn.
Lenka Svobodová
Nový orientační bod
Štít domu v Zenklově ulici v Praze 8 vedle sídla Divize
development se rozzářil červenou barvou Metrostavu.
Je dnes dobře viditelnou vizitkou, která poslouží nejen
jako ukazatel cesty do developerského obchodho
centra, ale i jako upozornění na jeho aktivity.
V rastru linek odpovídajících firemnímu vizuálnímu
stylu se na štítu objevila obchodní značka Metrostav de-
velopment, která se stala charakteristickým symbolem
kvalitní nabídky developerských projektů Metrostavu.
„Naše obchodní centrum sousedí s centrálou společ-
nosti, a tak naši klienti k nám často poprdošli oklikou
přes recepci v Koželužské ulici,“ ří Martina Huclová
z Divize development. Nový firemšt je však vidět už
od Palmovky a klienti k nám lépe najdou cestu.
Lenka Svobodová, foto Josef Husák
1
Metrostav_21_07.indd 1 11/27/07 9:30:43 AM
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2007, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (464 ms)

Rendering Strana 2 (104398): (0/1) (462 ms)

Rendering Strana 1 (104397): (0/1) (502 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3185/vth121071-1.jpg (3x)

 i3185/bg104397.svg

 i3185/vth121072-1.jpg (3x)

 i3185/vth121073-1.jpg

 i3185/vth121074-1.jpg