Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 2
Zavádění automatizovaného oběhu dokumentů
Od letho února v divizi 3 zpracovávají echny
faktury pouze v elektronické podobě. Aplikace se po-
stuprozšiřuje, bude se nasazovat v Subteře a mož-
i v dalších dceřich společnostech. Jako základ
vyívá technologii Share Point Portal Server (MOSS),
o které jsme psali v předcházejících novinách.
Podatelny Metrostavu evidu na 10 000 faktur měsíč-
ně. Dříve musely schvalovací kolečko od přijetí do zaúčto-
vání absolvovat fyzicky. Dnes v divizi 3 a nově i divizích
8, 9 a 1 na každou z nich pracovk podatelny nalepí
individuální čárový d a spolu s ílohami ji oskenuje.
K faktuře se tím automaticky založí elektronická průvod-
ka, kterou pověřený pracovník vyplní a spolu s fakturou
odešle po síti prvnímu člověku v předem určeném koleč-
ku. Ten ji zkontroluje či doplní průvodku dohledá eba
dodací list či objednávku a tzv. úkol pošle dál. Tomu,
kdo ho dostane, se zobrazí v seznamu úloh k víze
v prostředí MOSS. Pokud jej nevyřídí, aplikace vygeneruje
e-mail, kterým mu nevízeúkoly ipomene.
Nakonec faktura doputuje k odpodnému zaměst-
nanci s podpisovým vzorem, který ji odsouhlasením
odešle k zaúčtování. Pracovnice v účtárně fakturu po další
kontrole zaúčtuje do systému One World, kde je jedalší
zpracování už rutinní záležitostí.
Z prostředí MOSS se ak faktury neztrácejí. Jejich
pohyb a změny stavů až do konečho proplacení je
možné stále sledovat. Aplikace při tom umí upozornit
opráv pracovky, že se faktura u kterého úkolu
zastavila na příliš dlouho. Pokud se zjistí, že jeho řešitel
eba onemocněl, mohou t jeho úkoly delegovány -
komu jinému. Faktura tak nezůstane v šuplíku, jako se to
může stát její papírové podobě. Aplikace také hlídá proces
proplácení. Odpovědným pracovníkům třeba zašle připo-
mínku, že do termínu splatnosti zbýpět dní nebo že prá-
vě nastal či je dokonce po splatnosti. Nemůže se tak st,
že se faktura zatoulá, ztratí nebo není včas proplacena.
Program etřuje i výjimky v koloběhu, například
vrácení faktur k přepracování či doplnění. Obsahuje také
statistiky, jež ekonom umožní jejich oběh optimalizo-
vat. ichni, kdo s fakturami pracují, ocení především
možnost jejich vyhledání podle informací v průvodce.
Elektronický oběh faktur má stejně jako další zaváděné
aplikace v prostředí MOSS jednoduché a intuitivní ovládá-
a dostat uživatelský komfort. Jeho prirním-
sledkem by už v dohledné době mělo být zkrácení oběhu
faktur tak, aby byly zaúčtovány do deseti pracovních dnů
od převzev podatelně. Tím Share Point Portal Server
dosáhne první úspěch, kterým zefektivní a zlepší práci.
Počet faktur v elektronickém ohu
Milé sportovní setkání
Dvanáctý ročk tenisoho turnaje o pohár obchodní-
ho ředitele Metrostavu se i letos odehrál ve sportov-
ním areálu v Průhonicích. V sobotu 27. listopadu se
v jeho hale utkalo 16 hráčských dvojic, které ve čtyř-
hrách bojovaly o tradiční putovní trofej.
Turnaj je přednostně určen pro obchodní partnery,
které doplňují naší zaměstnanci. Řediteli divize 6 Janu
Cucovi (foto č. 1) a Miroslavu Fričovi z divize 3 (foto č. 2)
se v něm letos podařilo obhájit loňské třetí místo. Stejně
uspěli i Petr Brotan z centrály Metrostavu (foto č. 3 vlevo)
s Milanem Králem, které bronzové umístění jistě potěšilo
víc než minulá cena útěchy. Na druhém místě se umístili
otec a syn Koutonovi (foto č. 4),zi se po zásluze stali
Jiří Holub s Martinem Bažantem (foto č. 5 zprava).
ichni medailisté si ceny zasloužili a těšili se z nich
nejen naši kolegové (foto č. 6), ale zejména tězr,
jehož smek naleznete v upoutávce na prvstraně.
Josefa Majera,
vedoucího projektu z divize 9
Po více než 20 letech praxe nastoupil Josef Majer do
Metrostavu v roce 2004 už jako zkušený vedoucí pro-
jektu. Od té doby ho můžete potkat převážně v pražské
Fakult nemocnici v Motole. Jeho tým zde totiž pro-
vádí třeetapu rekonstrukce dětského léčebného
monobloku. Příští rok se chystá na její dokončení.
Prvetapa prací probíhala v Motole od poloviny roku
2006 do prosince 2007. Jak na ni vzpomínáte?
Pracovali jsme tehdy jako lídr ve sdružení. S budovou
jsme se seznamovali a echno dělali poprvé. Nejprve
jsme odstrojili starý železobetonový skelet lůžkového kří-
dla C, sanovali jej a zesílili. Zároveň s vybudováním nové
dispozice i obvodového pláště jsme tskou nemocnici
spojili podzemním ražem koridorem s pavilonem pro
dospělé. První etapa tedy pro nás představovala co
jako maturitu. Její nejobžnější částí, kterou jsme stejně
jako ostatní prováděli za plho provozu nemocnice, by-
la rekonstrukce centrálního komunikačního jádra. Naše
tehdejší dobrá práce ispěla k tomu, že jsme později ve
zvláštních soutěžích jako generální dodavatel skali
v Motole zakázky i na daí detapy rekonstrukce t-
ského monobloku. Stejnou estavbou totmusí projít
echna i jeho lůžková křídla i jedno operační.
Lůžkové křídlo A, součást druetapy stavby v Moto-
le, jste předali letos v polovině října s půlrním před-
stihem. Jaké práce v nemocnici provádíte dnes?
Po modernizaci křídla A provádíme dokončování a kom-
pletační práce v třetím přestavovaném křídle D. Obsahuje
přípravný trakt pro 12 nových operačních sálů, vybudo-
vach v desetipodlažním přistaveném pavilonu D1. Za-
jišťujeme pro ně i zdravotnické technologie a vybavení. Je
složité a nejmodernější, jaké může být, takže máme sle
dost práce. I s rezervou bychom však měli D i D1 dokončit
zhruba v polovině příšho roku. Zároveň se ipravujeme
na další, odděleně vysouženou zakázku – technologicky
zajímavou novostavbu pavilonu magnetické rezonance.
Setkali jste se na stavbě s nějakými novinkami?
Sofistikované operační sály jsou asi běžné. Novinkou
ak pro nás bylo dobudování automatického vozíkového
sysmu v podzemních koridorech, který zajišťuje bez-
obslužrozvoz léků, jídla i čistého prádla. Doplňují jej
vertikál shozy, kterými ky pneumaticmu pohonu
putuje špinavé prádlo do prádelny a odpadky do kotelny.
Nemocnice je prostě vybavena nejmodernějšími techno-
logiemi, které jsou stále promyšlenější. Pokoje v křídle A
jsme třeba vybavili chladicími trámy. V části C jsme je
nemohli použít, protože ještě u nás nebyly k dispozici.
Co si pod pojmem chladicí trámy máme představit?
Je to pod stropem vedený systém, který téměř bezhlučně
urychluje průtok vzduchu a umožňuje bez prodlevy vytvo-
řit v pokoji tepelně vyhovující pohodu prostředí. Jedná se
o lokální způsob dochlazování místnos, při kterém chla-
ditmy fungubez nároků na zvýševýkon klimati-
začních jednotek a bez kondenzace vodních par.
Vaše nápady prý zlepšily uživatelský komfort stavby?
Po kladném seznámení s dokumentací i stavbou jsme
eba investorovi navrhli několik změn, z nic nejvý-
znamnější bylo přemístěchladicích jednotek, původně
osazených na seše. estěhovali jsme je na zpevněnou
plochu u paty objektu a kromě toho, že jsou dnes bezpro-
blémově přístupné všem servisním zásahům, snížili jsme
jejich hlučnost oproti projektu na polovinu.
Stavařina i práce s lidmi vás baví. Stavby jste navíc po-
znal dokonale ze všech možch úhlů a pozic, mistrem
počínaje. Jak se dnes cítíte v Metrostavu?
V Motole pracuji s výborným týmem a ve vedení projektu
mi pomáhají nejen zkušený hlavstavbyvedoucí Martin
Těšík, ale i všichni ostatní, z nichž bych chtěl jmenovat ze-
jména stavbyvedoucího Ing. Petra Misauera. Dobrý a se-
hraný kolektiv 90 % úspěchu každé zakázky. Jsem
rád, že jsem ho v divizi 9 našel, a to po všech stránkách.
strana 2
PTÁME SE
1
Subterra už pracuje na prvním Tomickém tunelu
Divize 1 společnosti Subterra zahájila 20. října ražbu
etího železničho tunelu, který buduje v mci
modernizace trati VoticeBenešov u Prahy. Zátkem
prosince zahájí ražbu posledho – u stanice Bystřice.
Zakázku na modernizaci trati VoticeBenešov u Prahy
získala Subterra jako člen Sdružení VoBen, které vede
firma EUROVIA CS. Stavba je součástí IV. tranzitho
koridoru a jejím edtem je modernizace 18,405 km
dlouhého traťového úseku. Řeší edevším jeho zdvoj-
kolejněa úpravu geometrické polohy kolejí. Obsahuje
i činnosti, jejichž výsledkem bude zvýšení traťové rychlos-
ti až na 160 km/h. Dosažení těchto parametrů není mož
docílit na stávající trase, proto jsou hlavními stavebními
objekty směrové přeložky trati. V jejich rámci vznikne
i hloubený tunel a čtyři ražené, které vybuduje Subterra.
První, 590 m dlouhý Votický tunel provádí v otevře
jako subdodávku spolnost HOCHTIEF CZ. Na něj
navazuje již proražený Olbramovický tunel. Z jeho 480 m
je 360 m ražených a 120 m hloubených. Další eložka
trati je za staniOlbramovice. Její součásje i nejdelší,
1044 m dlouhý Zahradnický tunel, jehož 936 m dlouhý ra-
žený úsek byl proražen letos 30. září. Za zastávkou Tomice
následuje 324 m dlouhý Tomický tunel I. Ražba s délkou
216 m v něm zala před pár týdny (foto č. 1). Na poslední
přeložce trati bude 252 m dlouhý tunel Tomice II. Ražba
jeho 204m úseku být zahájena začátkem prosince.
„Olbramovický tunel je prvním vyraženým tunelem
v nové trase (foto č. 2). Nyní v něm betonujeme hloubené
části jeho výjezdového a vjezdového portálu. Jsem rád,
že je dokončíme ješza poměrně íznivého počasí. Až
udeří mrazy, budeme již betonovat definitivní obezdívku
uvnitř tunelu,“ říká vedoucí projektu Jakub Němeček.
O pár kilometrů dál začíná s betonážemi definitivních
obezdívek Zahradnického tunelu pracov tým Radima
Šponara. V těchto dnech sice jdokončujeme ražbu
opěří, na druhém konci ale betonujeme základové pa-
sy v ražené části, instalujeme hydroizolaci a montujeme
armaturu horní klenby hloubené části. Letos bychom rádi
zabetonovali alespoň dva bloky na výjezdovém portálu.
Jakmile však začne mrznout, přesuneme betonovací for-
mu dovnitunelu a budeme betonovat definitivostění
v ražečásti,“ popisuje práce Radim Šponar.
Tomice I začal razit opět m Jakuba Němečka. „Do
poloviny listopadu jsme vyrazili asi 150 m. Horninu z pře-
žné části rozpojujeme mechanicky. Trhací práce jsme
omezezačali používat až od 113 m, kde jsme narazili
na kompaktjší horninu, na niž tunelbagr nestačil. Takto
postupujeme 24 metry za 24 h. Rádi bychom tunel v ka-
loprorazili kolem 10. prosince,“ věří Jakub meček.
Poslední tunel Tomice II začne razit tým Jakuba
mečka v návaznosti na proražení prvního Tomického
tunelu. Tunel Tomice II je na dohled od tunelu Tomice I.
Jakmile ten v kalotě prorazíme, přesuneme stroje a raziče
k druhému tunelu,“ potvrzuje Jakub Němeček.
Špán Sedček, foto Libor Mík
2
1
3
4
5
6
2
1125
750
0
375
2/2010 3/2010 4/2010 5/2010 6/2010 7/2010 8/2010 9/2010 11/201010/2010
divize 3 divize 8 divize 9
Metrostav_21_10.indd 2 12/7/10 9:43:33 AM
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2010, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics …

Rendering Strana 3 (104068): (0/1) (229 ms)

Rendering Strana 2 (104066): (0/1) (268 ms)

Rendering Strana 1 (104065): (0/1) (268 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3118/vth120692-1.jpg

 i3118/vth120694-1.jpg

 i3118/bg104066.svg

 i3118/vth120697-1.jpg

 i3118/vth120699-1.jpg