Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2
Dobrá spolupráce zkrátila tramvajovou výluku
Před půl rokem začala vPraze rozhlá oprava Mos-
kevské ulice, náměstí Svatopluka Čecha a jejich okolí.
Netýká se jen vozovek, chodníků či tramvajových ko-
lejí, ale i kanalizace (foto) a vodovodch řadů. Ty ve
sdružení obnovují pracovníci firem PRAGIS a Metro-
stav. I díky jejich dobře zorganizované činnosti se p-
novanou výluku tramvají vtéto oblasti podařilo zkrátit
na šestměsíců. Projekt vede ředitel divize vodohospo-
řských staveb společnosti PRAGIS Josef Kobr.
Zakázka vPraze 10 je hodně sledovaná, protože je
spojena s omezením dopravy včásti Vršovic. Z našeho
pohledu je proto velmi význam. Provádíme ji pro na-
šeho tradičního investora, Pražskou vodohospodářskou
spolnost, a je to nejtší stavba, kterou jsme dosud
realizovali jako vedoucí účastník ve sdružení s Metrosta-
vem,“ říká obchodní ředitel firmy PRAGIS Mgr. Jan Pelán.
Rekonstrukce stávajících stok byla nárná i proto, že
jejich náhrada železobetonovými prefabrikovanými trou-
bami DN 700/1050 s čedičovou výstelkou probíhala za
provozu – ne tramvají, ale kanalizace. Vtéměř půlkilome-
trovém úseku musela být dokončena za velmi krátký čas,
proto bylo dílo nutné otevřít současně ve čtech úsech
zajtěch obtoky, aby stoky jako celek zůstaly fun.
Koordinace postupu prací, které zahrnovaly i vybudová
í spojch komor a jedné rozdělovací nebo přepoje
ech kanalizačch přípojek, tu proto byla velmi složitá.
Další technicky obtížnou i zajímavou částí zakázkyje
obnova vodovodních řadů, které nahrazuje trubní materiál
ztrné litiny s těžkou protikorozní ochranou – mimo jiné
i v profilu DN 1200. Rekonstrukce nesmí narit dovku
vody a odstávky pro propoje mohou být jen minimální.
„Projektový tým máme společný a úseky, kde řídíme stav-
bu, se prolínají,“ říká vedoucí střediska kanalizací a vodo-
vodů divize1 Ing. Patrik Eckert z Metrostavu, který dnes
pracuje vokolí nástí Svatopluka Čecha. Zezakázky je
vsoučasnosti hotovo asi 70 %. Stavba na Moskevské ulici
poběží až do léta 2014, tramvají se však už nedotkne.
red, foto archiv PRAGIS
Tenisoví misi roku
Šestnáct párů složených z obchodních partnerů Metro-
stavu a Subterry, které doplnili zastnanci obou fi-
rem, se v Průhonich utkalo v 15. ročníku turnaje opo-
r obchodního ředitele Metrostavu v tenisové čtyřhře.
Mezi jeho hosty patřili i novináři z odborch médií.
Letošní sportovní klání ozdobila 23. listopadu hra Pet-
rů Koukalů (foto č. 1), otce asyna, znichž toho mladšího,
badmintonového reprezentanta, Metrostav dlouhodobě
podporuje. Starší zranění kolena mu bohužel nedovolilo
turnaj dokončit. Na kurty letos poprvé nastoupily i dvě
ženy. Jedna znich, Veronika Kořová, obsadila po urput-
m file druhé místo v soutěži spolu s Janem Cucem
(foto č. 2). Úroveň všech utkání (foto č. 3 a 4) rok od
roku stou. Zvýsledků se proto radovaly i obě dvojice
na třem místě (foto č. 5). Nejvíc ovšem vízové – léki
strakonické nemocnice Toš Fiala a Marek Zbil (foto
č. 6) – kteří se turnaje Metrostavu zúčastnili poprvé.
red, foto Milan Malíček
Ing.Jana Heheka,
vedoucího projektu zdivize 3
Ing.Hehejík zatím nikdy nelitoval, že si vybral stavi-
nu asMetrostavem začal spolupracovat už vroce2002
ve3. ročníku studia managementu aekonomiky nasta-
vební fakultě ČVUT vPraze. Nastoupil kdivizi 3 adnes
úspěšně řídí její stavbu veslovenských Košicích.
Proč jste pogymnáziu začal studovat právě stavařinu?
Vpodstatě náhodou. Chtěl jsem být právk nebo eko-
nom, ale otec ve mně viděl stavaře. Abych mu udělal
radost, podal jsem si přihlášku také naČVUT ata jedi
mi nakonec vla. Když jsem pak jako student nastoupil
doprojektového týmu divize 3 naoptimalizaci koridoru
PrahaKralupy adostal na starost samostatně řídit vý-
nu oken vrodinných domech utrati, potvrdil jsem si
ivpraxi, že tahle profese je pro mě ta pra.
Nakterých větších projektech jste pracoval?
Poškole jsem nazápadním okraji Prahy vtýmu Ing.To-
še Fuksy postupně realizoval osm halových objektů.
Z Čech jsem se následně přesunul na Slovensko, kde
pracuju už pátým rokem. Nejprve jsem působil vBratisla-
vě nasmolné zakázce 3nity jako vedoucí výroby aodtud
jsem podokončení první etapy generální dovky přešel
jako vedoucí projektu nastavbu budovy urgentního příjmu
Univerzitní nemocnice L. Pasteura Kice. Tento šestipod-
lažní pavilon dodáváme pro investora včetně základního
kského vybavení anasdrení se tu snámi třicetipro-
centním objemem polí také Metrostav Slovakia.
Košický pavilon má zajímavý obvodový plášť, jehož
realizace byla velmi obtížná. Čím to bylo?
Architekti z ateliéru DESIGN PO pro něj vybrali velmi
sofistikovaný modulový systém Qbiss. Narozl odostat-
ch aplikací ale naše fasáda neměla zachované pběžné
svislé spáry, což nazátku přehdl ivýrobce. Tento „za-
nedbatelný“ detail zásadně znil zsob montáže zver-
tikální nahorizontální. Museli jsme proto postupovat jako
i zní pořadách zespoda avkaždé řadě řešit doměrné
panely. Jediný výrobce Qbiss ale působí veSlovinsku ato
je odSlovenska natakovouto akci přece jen dost daleko…
Nac jsme museli projeně dešit chybějící nosnou
ocelovou konstrukci pro zavěšení pláště včetně přede-
psaho architektonicho padavku ukotvit do25mm
spáry mezi panely 170 kusů 16mm konzol pro upevnění
horizontálních slunolamů. Se vším jsme si ale poradili
afasáda dnes opravdu vypadá velmi reprezentativně.
Vjejí odvětrávané dutině měly vést inějaké rozvody?
Mezi skeletem aplášm opravdu prochází síť vzducho-
technického potrubí. Jeho profily jsme museli hodně
upravovat, aby se mezi tu zapomenutou nosnou konstruk-
ci vly. Také vniní instalace nám daly zabrat. Neobdrželi
jsme totiž žádné koordinní výkresy ani řezy uzlových
bodů. Dostat rozvody mezi podhled astropní panely si na-
konec vyžádalo změny profilů itrasování aani tak jsme se
nevyhnuli lokálním úpravám výšek podhledů. Přesto snad
již mohu říct, že se nám vše nakonec povedlo astavba by
la být hotová podle smlouvy 28. ledna 2014.
Co budete dělat pojejím dokončení?
Divize 3 se rozhodla vybudovat navýchodm Slovensku
plnohodnotné zastoupení auž teď se připravuji, abych ho
mohl poNovém roce začít řídit. Napráci se těším ajedi,
co mě mrzí, je, že se budu muset rozloučit se svým tý-
mem. Velmi doe si rozumíme, ato ipřes to, že společně
nejen pracujeme, ale již několik let ibydlíme. Věřím však,
že se nemu nomu obchodnímu zastoupení pro Ko-
šický aPrešovský kraj podaří nejen vyhlevat asoutěžit
zakázky, ale také je získávat arealizovat. Pak se tu mná
zase všichni znovu sejdeme.
Jste prý rychlý aakční nejen vpráci, ale inafotbalo-
m hřišti. Kdo vás dnes nasazuje doútoku?
este naSlovensku pracuji vrežimu 10 + 4, stále mě
spoluhráči zfotbalového týmu SK Kročehlavy nechávají
jednou začtrnáct dní vsobotu nastoupit vutkání okres-
ho přeboru. Tréninku nati ale moc nedám – místo
zamíčem běm hlavně postavbě azadodavateli. Zakopu
si ale pád stejně rád, jako pracuji se svými kolegy.
strana 2
PME SE
1
Druhá stavba Metrostavu naIslandu se rozběhla
Islandská ministryně vnitra Hanna Birna Kristjánsdóttir
zahájila 12. listopadu stavbu téř 8km silnního tu-
nelu Norðfur. Po úsšném dokončení projektu
Héðinsfjarðargöng s tunely Siglufjörður aÓlafsfjörður
se potřech letech vtili naIsland pracovci divize 5,
aby pod vedením Ing.Aleše Gotharda potvrdili, že Me-
trostav si se stavbami nadrsném severu umí poradit.
Projekt Norðfjarðarng, který divize 5 provede
vesdrení smístní firmou Suðurverk, přelí dotunelu
současnou a v zimě téměř nesjízdnou silnici č. 92 me-
zi vesnicemi Eskifur a Neskaupstaður. „Budeme tu
stat stejnou metodou Drill &Blast, pro stejného inves-
tora atéměř vestejné partě jako utunelů Siglu aÓlafs.
Tentokrát ale navýchodě ostrova asnovým partnerem
vesdruže,“ říká Ing.Gothard adodává: „Zmnoha stran
slýcháme, že to, co jsme minule zakusili kvůli enormním
ítokům vody, je něco skutečně nezvyklého avporov-
nání s ostatními zdejšími stavbami bezprecedentního.
Probmy snad proto budeme řešit jen v souvislosti se
zastiženou geologií. Ražby totiž budou probíhat vevye-
ch bazaltických horninách stufovými propstky (foto
č.1), které jsou velmi nesoudržné, rychle navětrávají, mě-
ní své vlastnosti amohou být ivodonosné. Očekáváme,
že naně narazíme při ražbách zobou portálů. Ze strany
odFannardalur jsou horninové vrstvy navíc naskládány
tak, že se budou při ražbách objevovat bez předchozího
varo, ato by mohlo přinášet obtíže.“
Tunel Norðfjörður bude nejdelším silničním tunelem
nejen na Islandu, ale i v referench Metrostavu. Jeho
dovrchní ražby budou probíhat zobou stran. Necelých
5 km raziči provedou z porlu Eskifur (foto č. 2),
který leží v sné bzkosti stejnojmenné obce, zbytek
vesměru odFannardalur, odjž je nejblší dům vz-
lený asi 5 km povzimě obžně udržované cestě. „Jsme
povšech stránkách zkušenější aipravejší nastavbu
než při prvním výjezdu vroce 2006. Víme, že se budeme
potýkat se závislostí naomezeném ptu místch doda-
vatelů téměř všeho, co bude nutné pro stavbu zajišťovat,
avpřípadě zahraničních dovek musíme počítat sdelší-
mi termíny dodání. Dobře si pamatujeme izimu, extrémní
tr i dešťové ishové srážky či odloučení odrodin. Dílo
ak už chrání soška svaté Barbory, aproto věříme, že
dopadne postavební stránce stejně dobře jako předcho
apoekonomické omnoho lépe,“ uzará Ing.Gothard.
red, foto archiv stavby
2
2
1
3
4
5
6
Norðfjarðargöng a Norðfjörður
Celková délka přeložky silnice číslo 92 15200 m
Ražená délka tunelu Norðfrður 7540 m
Hloubená délka tunelu Norðfrður 368 m
žný profil 54,24 m
2
Počet bezpečnostch zálivů 14 ks
sypy 540000 m³
Ražby 424533 m³
Metrostav_21_2013.indd 2 3.12.13 11:15
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (852 ms)

Rendering Strana 3 (103772): (0/1) (840 ms)

Rendering Strana 2 (103770): (0/1) (881 ms)

Rendering Strana 1 (103765): (0/1) (880 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3054/vth120379-1.jpg (3x)

 i3054/vth120385-1.jpg (3x)

 i3054/bg103770.svg

 i3054/vth120387-1.jpg (3x)

 i3054/vth120390-1.jpg