Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
METROSTAV A.S. ČLEN DDM GROUP
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Zahájení velké stavby
Slavnostní ukončení stavby v Bělorusku
Při příležitosti návšvy prezidenta Alexandra Lukenka
byla slavnostně uvedena do provozu první stavba divize3
v Bělorusku – celní terminál ve Ščitomiriči. Vyrostl za
dva roky jižně od metropole Minsk a zahrnuje logistické
centrum se sklady, administrativní budovou, ubytovnou,
nezbytným zázemím, mnoha parkovacími či manipulačními
plochami a požárm depem. Stavbu řídil tým pod vedem
Ing. Jího Růžka, kterého na závěr vystřídal Ing. Josef
Dufek, ředitel organizní složky Bělorusko.
Konec v Klad
Tým Ing. Martina Kocha
zdivize 1 ukončil své
tileté působení v Oblastní
nemocnici Kladno. Ve
sdružení se společností
Energie – stavební a báňská
zde vybudoval nejen Centrum
akutní medicíny a budoucí domov důchodců s lůžky
sledné péče, ale polel se i na rekonstrukcích starších
objektů, v poslední době třeba pracoval v bloku B. Oficiál
závěrečné akce se v Kladně 15.listopadu zúčastnil
takéobchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský.
Úsšný projekt
Metrostav Development
úspěšně dokončil prodej
všech 30 bytů z projektu
Pod Tyršovým vrchem. Dva
bytové domy podle návrhu
architektů Marka Lehmana
aRadovana Kováříka
postavili vatraktivní lokalitě Prahy na rozhraní Nus
aMichle pracovci divize2 společnosti Subterra.
Škola vRoztokách
Na zátku letních prázdnin 2013 vysídali žáky zá-
kladní školy vRoztokách stavbaři divize 1, aby dostav-
bou jižho křídla výrazně rozšířili kapacitu objektu.
Přistavované křídlo bude třípodlažní, nepodsklepené
apodle návrhu atelru Helika svým vzhledem záměrně
nekoresponduje s architekturou původní školní budovy
z30.let 20. století. Jeho moderní, jednoduchý tvar na-
bídne účelné uspádání vniního prostoru, který krček
propojí s novou tělocvičnou i starou školou (vizualizace).
Vstupní vestibul dostavby bude chodbou volně pře-
cházet kdominantmu kruhomu schodišti. Vevýchod-
ním traktu jejího přízemí je navržena knihovna se studov-
nou azasedací místnost pro 50 osob. Vzápadním traktu
budou šatny tělocvičny, kabinety ablok se společenským
zázemím pro gymnastický sál. Ve2. a3.NP nového křídla
bude devět učeben a jedna specializovaná počíto.
Ve3.NP najde své místo i výtvarný atelr a2. NP bude
kdispozici takéžákovsmu parlamentu ahernímu koutu.
„Dnes máme hotovo asi 80 % železobetonových mo-
nolitických konstrukcí křídla aasi 60 % prefabrikovaných
konstrukcí objektu tělocvičny. Dokoeny jsou i všechny
komunikace azpevné plochy v areálu školy, přeložky
a ípojky sítí. Provádíme už také izolace a vyzvky,“
říká vedoucí projektu Ing.Martin Koch. Stavbi by práci
li ukončit vdubnu 2014 ažáci školy usednou dolavic
vnových prostorách nazačátku příštího školního roku.
Martina Vampulová, vizualizace Helika
Vtek 15. listopadu odstartovala malá slavnost vel-
kou stavbu – modernizaci 20,2 km dlouho úseku
železniční trati Rokycany–Plzeň, jehož nejpodstatnější
částí bude více než 4km tunel Ejpovice (mapa). Dílo po-
vede společný projektový tým pracovků Metrostavu
aSubterry včele sředitelem výstavby Ing.Přemyslem
Krejsou znaší divize 5. Až stavba vroce 2016 skončí,
bude vlaková doprava zPrahy dozápadočeské metro-
pole opět oněco rychlejší abezpnější.
„Obě firmy vesdružení budou odpovídat zaprovedení
konkrétních stavebních objektů či provozních souborů,
kterých bude dohromady na 250,“ říká Ing.Krejsa apo-
pisuje: „My, jako lídr, budeme odpodní zaražbu tunelu
etně zemch prací itechnologií arealizaci 40nových či
rekonstruovaných mostů apropustků. Při ražbě ejpovic-
kého tunelu pomocí technologie TBM přitom naše raziče
v osádkách tunelovacího stroje ze čtvrtiny doplní divize1
Subterry.“ Pracovci naší dceřiné firmy jinak budou mít
na starosti zejména modernizaci železničního spodku
asvršku, výstavbu nástupišť a protihlukových stěn.
Oba jednokolejné tubusy tunelu Ejpovice, který bude
představovatpolovinu celkového objemu prací natrati,
provede konvertibilní tunelovací stroj firmy Herrenknecht
sprůměrem řezné hlavy 9,84 m. Konvertibilní bude proto,
že vesru odRokycan bude muset nejív zdolat vrch
Homolka, který tvoří měkké břidlice, a potom prorazit
kopec Chlum, vytvarovaný z velice tvrdých spilitů. Pro
zátek tedy bude pracovat jako zeminový štít apozji
vHardRock rimu, kdy bude rubaninu zodtěžovací ko-
mory odstraňovat pásový dopravník místo šnekového.
Stroj sčíslem S-799 už vyrábějí vtorně veSchwanau.
Jak se mohli hosté slavnostního zahájení stavby pře-
svědčit, na novém úseku železničho koridoru u Kyšic
zatím pracují jen archeologové. Mgr.Radek Široký,Ph.D.,
ze společnosti ZIP k tomu ří: „V mci záchranného
archeologicho výzkumu tu plošně zkoume vrstvy
sně pod ornicí, kde se pro nás mimořádně zachovaly
zbytky staveb aodpadní jámy súlomky keramiky zdoby
bronzové a dokonce i žárové hroby.“ Archeologové by
zdejší naleztě voblasti vjezdového portálu měli opus-
tit vprosinci. „Pokud by se tak stalo, mohli bychom už
poNovém roce začít provát hloubenou část tunelů zky-
šické strany,“ říká Ing.Krejsa a pokračuje: „Jak ale naše
práce poběží dál, jtě uvidíme. Při odtěžování stavební
my totiž archeologové očekávají nálezy v kvartérních
sedimentech, třeba ikostru mamuta, což by nás mohlo
zdržet. Pokud ale vše půjde hladce, měly by ražby prv-
ho, tedy jního tubusu začít už příští rok napodzim.“
Po ukončení stavby se idíky práci Metrostavu a firmy
Subterra přibží odaí krok kcíli modernizace třetího že-
lezničního koridoru ChebPraha. Další informace najdete
nainternetové adrese www.rokycanyplzen.cz.
Ptáme se: Ing. Jana Hehejíka,
vedoucího projektu zdivize 3 str. 2
Druhá stavba Metrostavu na Islandu
se rozhla str. 2
Historická jízdárna v Terezíně se už
chlubí původní krásou str. 3
Deska mostovky čelákovické lávky
má tloušťku jen 60 mm str. 3
Listopadový pohled do
severho tubusu Blanky
více vefotoreporži na str. 4
5. prosince 2013 / 21 / XXV
Lávka u přístavu
V pátek 22. listopadu překlenula 12 metrů široký vjezdový
objekt do sportovho přístavu Hluboká nad Vltavou ar-
chitektonicky zajímavá zdvná lávka (foto). Osazovaný díl
žil 19 tun. Bude jej zvedat čtveřice hydraulických válců
a v dolní poloze bude pod ním podjezdná výška 2,5 m, ve
zdvené poloze dosáhne 5,25 m. Lávka, po níž povede
cyklistická stezka, je součástí výstavby přístavu, který
buduje tým Jaroslava Jedlky z jiheského zastoupe
divize 6 ve sdrení se společností SMP CZ. Jejich stavba
zala letos vlednu a skončit by měla v září příštího roku.
DOUBRAVKA
ÚJEZD
ČERVENÝ
HRÁDEK
DOUBRAVKA
ÚJEZD
ČERVENÝ
HRÁDEK
Plzeň
Rokycany
Plzeň
Rokycany
Chrást
Dýšina
Kyšice
Osek
Klabava
Ejpovice
Chrást
Dýšina
Kyšice
Osek
Klabava
Ejpovice
Metrostav se stěhuje
do nového sídla v Palmovka Parku II
Koželužská 2450/4,
180 00 Praha 8-Libeň
GPS 50°6‘19.325“N, 14°28‘16.373“E.
Více informací na www.metrostav.cz.
Od letošního listopadu se opět začnou na Islandu sídat pracovci divize 5, aby pod vedením Ing. Aleše Gotharda vybudovali 15,2 km dlouhou přeložku horské silnice mezi
vesnicemi Eskifjörður a Neskaupstur. Její soástí bude i téměř 8km tunel Norðfjörður, který se stane nejdelším islandským silnm tunelem. Více informací na straně 2.
Stavba nejdelšího českého železničního tunelu
Metrostav_21_2013.indd 1 3.12.13 11:15
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2013, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (1092 ms)

Rendering Strana 2 (103770): (0/1) (1094 ms)

Rendering Strana 1 (103765): (0/1) (1126 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3054/vth120379-1.jpg (3x)

 i3054/bg103765.svg

 i3054/vth120385-1.jpg (3x)

 i3054/vth120387-1.jpg

 i3054/vth120390-1.jpg