Listopadový pohled do

xxxx

více

ve fotoreportáži

str. 4

severního

tubusu na

Blanky

5. prosince 2013 / 21 / XXV

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Jana Hehejíka,

vedoucího projektu z divize 3 str. 2

M E T R O S TAV

A .S.

Č L E N

D D M

Druhá stavba Metrostavu na Islandu

se rozběhla str. 2

G R O U P

zahájení velké stavby

Historická jízdárna v Terezíně se už

chlubí původní krásou str. 3

Deska mostovky čelákovické lávky

má tloušťku jen 60 mm str. 3

kráTce / akTuálnĚ

Slavnostní ukončení stavby v Bělorusku

Při příležitosti návštěvy prezidenta Alexandra Lukašenka

byla slavnostně uvedena do provozu první stavba divize 3

v Bělorusku – celní terminál ve Ščitomiriči. Vyrostl za

dva roky jižně od metropole Minsk a zahrnuje logistické

centrum se sklady, administrativní budovou, ubytovnou,

nezbytným zázemím, mnoha parkovacími či manipulačními

plochami a požárním depem. Stavbu řídil tým pod vedením

Ing. Jiřího Růžka, kterého na závěr vystřídal Ing. Josef

Dufek, ředitel organizační složky Bělorusko.

Konec v Kladně

Tým Ing. Martina Kocha

z divize 1 ukončil své

pětileté působení v Oblastní

nemocnici Kladno. Ve

sdružení se společností

Energie – stavební a báňská

zde vybudoval nejen Centrum

akutní medicíny a budoucí domov důchodců s lůžky

následné péče, ale podílel se i na rekonstrukcích starších

objektů, v poslední době třeba pracoval v bloku B. Oficiální

závěrečné akce se v Kladně 15. listopadu zúčastnil

také obchodní ředitel Metrostavu Ing. Milan Veselský.

Úspěšný projekt

Metrostav Development

úspěšně dokončil prodej

všech 30 bytů z projektu

Pod Tyršovým vrchem. Dva

bytové domy podle návrhu

architektů Marka Lehmana

a Radovana Kováříka

postavili v atraktivní lokalitě Prahy na rozhraní Nuslí

a Michle pracovníci divize 2 společnosti Subterra.

Metrostav se stěhuje

do nového sídla v Palmovka Parku II

Koželužská 2450/4,

180 00 Praha 8-Libeň

GPS 50°6‘19.325“N, 14°28‘16.373“E.

Více informací na www.metrostav.cz.

Od letošního listopadu se opět začnou na Islandu střídat pracovníci divize 5, aby pod vedením Ing. Aleše Gotharda vybudovali 15,2 km dlouhou přeložku horské silnice mezi

vesnicemi Eskifjörður a Neskaupstaður. Její součástí bude i téměř 8km tunel Norðfjörður, který se stane nejdelším islandským silničním tunelem. Více informací na straně 2.

stavba nejdelšího českého železničního tunelu škola v roztokách

V pátek 15. listopadu odstartovala malá slavnost velkou stavbu – modernizaci 20,2 km dlouhého úseku

železniční trati Rokycany–Plzeň, jehož nejpodstatnější

částí bude více než 4km tunel Ejpovice (mapa). Dílo povede společný projektový tým pracovníků Metrostavu

a Subterry v čele s ředitelem výstavby Ing. Přemyslem

Krejsou z naší divize 5. Až stavba v roce 2016 skončí,

bude vlaková doprava z Prahy do západočeské metropole opět o něco rychlejší a bezpečnější.

„Obě firmy ve sdružení budou odpovídat za provedení

konkrétních stavebních objektů či provozních souborů,

kterých bude dohromady na 250,“ říká Ing. Krejsa a po-

kopec Chlum, vytvarovaný z velice tvrdých spilitů. Pro

začátek tedy bude pracovat jako zeminový štít a později

v HardRock režimu, kdy bude rubaninu z odtěžovací komory odstraňovat pásový dopravník místo šnekového.

Stroj s číslem S-799 už vyrábějí v továrně ve Schwanau.

Jak se mohli hosté slavnostního zahájení stavby přesvědčit, na novém úseku železničního koridoru u Kyšic

zatím pracují jen archeologové. Mgr. Radek Široký, Ph.D.,

ze společnosti ZIP k tomu říká: „V rámci záchranného

archeologického výzkumu tu plošně zkoumáme vrstvy

těsně pod ornicí, kde se pro nás mimořádně zachovaly

zbytky staveb a odpadní jámy s úlomky keramiky z doby

Chrást

lávka u přístavu

V pátek 22. listopadu překlenula 12 metrů široký vjezdový

objekt do sportovního přístavu Hluboká nad Vltavou architektonicky zajímavá zdvižná lávka (foto). Osazovaný díl

vážil 19 tun. Bude jej zvedat čtveřice hydraulických válců

a v dolní poloze bude pod ním podjezdná výška 2,5 m, ve

zdvižené poloze dosáhne 5,25 m. Lávka, po níž povede

cyklistická stezka, je součástí výstavby přístavu, který

buduje tým Jaroslava Jedličky z jihočeského zastoupení

divize 6 ve sdružení se společností SMP CZ. Jejich stavba

začala letos v lednu a skončit by měla v září příštího roku.

Metrostav_21_2013.indd 1

Dýšina

Plzeň

ÚJEZD

DOUBRAVKA

Osek

ČERVENÝ

HRÁDEK

Klabava

Kyšice

Ejpovice

Rokycany

pisuje: „My, jako lídr, budeme odpovědní za ražbu tunelu

včetně zemních prací i technologií a realizaci 40 nových či

rekonstruovaných mostů a propustků. Při ražbě ejpovického tunelu pomocí technologie TBM přitom naše raziče

v osádkách tunelovacího stroje ze čtvrtiny doplní divize 1

Subterry.“ Pracovníci naší dceřiné firmy jinak budou mít

na starosti zejména modernizaci železničního spodku

a svršku, výstavbu nástupišť a protihlukových stěn.

Oba jednokolejné tubusy tunelu Ejpovice, který bude

představovat polovinu celkového objemu prací na trati,

provede konvertibilní tunelovací stroj firmy Herrenknecht

s průměrem řezné hlavy 9,84 m. Konvertibilní bude proto,

že ve směru od Rokycan bude muset nejdřív zdolat vrch

Homolka, který tvoří měkké břidlice, a potom prorazit

bronzové a dokonce i žárové hroby.“ Archeologové by

zdejší naleziště v oblasti vjezdového portálu měli opustit v prosinci. „Pokud by se tak stalo, mohli bychom už

po Novém roce začít provádět hloubenou část tunelů z kyšické strany,“ říká Ing. Krejsa a pokračuje: „Jak ale naše

práce poběží dál, ještě uvidíme. Při odtěžování stavební

jámy totiž archeologové očekávají nálezy v kvartérních

sedimentech, třeba i kostru mamuta, což by nás mohlo

zdržet. Pokud ale vše půjde hladce, měly by ražby prvního, tedy jižního tubusu začít už příští rok na podzim.“

Po ukončení stavby se i díky práci Metrostavu a firmy

Subterra přiblíží o další krok k cíli modernizace třetího železničního koridoru Cheb–Praha. Další informace najdete

na internetové adrese www.rokycanyplzen.cz.

Na začátku letních prázdnin 2013 vystřídali žáky základní školy v Roztokách stavbaři divize 1, aby dostavbou jižního křídla výrazně rozšířili kapacitu objektu.

Přistavované křídlo bude třípodlažní, nepodsklepené

a podle návrhu ateliéru Helika svým vzhledem záměrně

nekoresponduje s architekturou původní školní budovy

z 30. let 20. století. Jeho moderní, jednoduchý tvar nabídne účelné uspořádání vnitřního prostoru, který krček

propojí s novou tělocvičnou i starou školou (vizualizace).

Vstupní vestibul dostavby bude chodbou volně přecházet k dominantnímu kruhovému schodišti. Ve východním traktu jejího přízemí je navržena knihovna se studovnou a zasedací místnost pro 50 osob. V západním traktu

budou šatny tělocvičny, kabinety a blok se společenským

zázemím pro gymnastický sál. Ve 2. a 3. NP nového křídla

bude devět učeben a jedna specializovaná počítačová.

Ve 3. NP najde své místo i výtvarný ateliér a 2. NP bude

k dispozici také žákovskému parlamentu a hernímu koutu.

„Dnes máme hotovo asi 80 % železobetonových monolitických konstrukcí křídla a asi 60 % prefabrikovaných

konstrukcí objektu tělocvičny. Dokončeny jsou i všechny

komunikace a zpevněné plochy v areálu školy, přeložky

a přípojky sítí. Provádíme už také izolace a vyzdívky,“

říká vedoucí projektu Ing. Martin Koch. Stavbaři by práci

měli ukončit v dubnu 2014 a žáci školy usednou do lavic

v nových prostorách na začátku příštího školního roku.

Martina Vampulová, vizualizace Helika

3.12.13 11:15