Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 1
VKarlsruhe se roztočila Giulia
Na15000 návšvků se při dni oteech dví přišlo
26. října povat nastavbu tunelové části lehho metra
vKarlsruhe, kterou řídí firma BeMo Tunnelling. Veřejnost
si při té přílitosti prohlédla iplnoprofilový bentonitový
št pojmenovaný Giulia. Tato německá krasavice vyrobe
ufirmy Herrenknecht měří 85 m, váží 1200 tun aodzátku
listopadu razí vKarlsruhe tunely opru 9,3 m.
Bjørnabakkane
Nakonci října vyrazili
razi divize 5 vedení
týmem Ing.Pavla Bürgela
už 400 metrů zvíce n
1,5 km dlouho silničního
tunelu Bjørnabakkane.
Dvoupruhový tubus
sprůjezdnou šířkou 8,5 m vtéto části obsahoval i60 m
dlouhý nouzový záliv vprofilu T11,5. Přeste se stavbi
vNorsku potýkali sextmními dťovými srážkami apři
práci často proczeli poruchovými zónami, dokončili
úsšně takéražbu technické místnosti.
První práce naželezničním svršku
Neetržitým provozem ašikovnou koordinací práce se
nomu středisku železničních staveb divize 5 podařilo
dohnat časový skluz při optimalizaci železniční trati
zChebu nastátní hranici ze Spolkovou republikou
mecko. Zpoždění vzniklo hned nazátku díla
kvůli nepříznivým geologickým ahydrogeologickým
podmínkám. Pracovníci vedení Jiřím Kovaříkem tak hned
i prvním nasazení prokázali, že umějí odst špičkovou
práci vlastmi silami jak na4km úseku železnho
svršku ispodku, tak taképři rekonstrukci dvou mostů.
Barborka pro Žilinu
Schránku vzápadním portálu
slovenského tunelu Žilina
doplnila 5. listopadu soška
svaté Barbory, patronky
pracovníků vpodzemí.
Bude tak moci lépe držet
ochrannou ruku nad
rbou více než 600 m dlouhého dvoutubusového tunelu
narozestavěném úseku dálnice D1 Hričovské Podhradie
– Lietavská Lúčka. Jeho severní troubu začal razit tým
divize5 Metrostavu vedený Ing.Andrejem Korbou.
Plaketa pro olomouckou Šantovku
Za přítomnosti ředitele divize 1 Ing.Jaroslava Herana
byla 14.listopadu slavnostně odhalena pamětní deska
vnákupní Galerii Šantovka. Její nápis připomíná, že
olomoucká novostavba na místě bývalého brownfieldu
skala jeden z pěti nejcennějších titulů vprestižní soutěži
Stavba roku 2014. Výstavbu objektu, který byl otevřen
vloni 17. října, řídil tým Ing.Jana Šlajse z divize 1.
Stavba multifunho laserového centra ELI Beamli-
nes se přehoupla přes polovinu aopoušjí ji betoná-
ři. Při slavnostním uložení posledního kuku betonu
dohlavních konstrukcí si rozpracované dílo vDolních
ežanech prohlédli 12. listopadu pozvaní hosté.
Konstrukce ELI (titulní foto), které stavbaři předvedli,
vytvarovali pracovci divize6 Metrostavu afirmy VCES
z39000 m³ betonu a7000 tun výztuže během 13 měsíců
práce. Sdružení betonářů řídil Ing.Vladislav Horáček zdi-
vize 6, která vlastními silami vDolních Břežanech vybudo-
vala nejsložijší objekt – laserovou halu slaboratořemi.
Velkou část z jejích 14500 m³ obestavěného prostoru
ak hosté naprvní pohled vidět nemohli. Nejrozsáhlejší
částí haly jsou totiž dvě podzemní podlaží. Jejich stěny
astropy mají tloušťku až 1,6 m ajsou vyrobeny ze speciál-
ní betonové směsi, kterou pro schránku nejvýkonnějších
laserů nastě navrhli specialisté zTBG Metrostav.
Slavnostního uložení posledního kubíku betonu (foto
č. 1) doatiky haly (foto č. 2) se vedle ředitele Fyzilního
ústavu Akademie věd ČR prof.Jana Řídkého, DrSc., zú-
častnili ivedoucí manaži Metrostavu. Celou stavbu si
nejprve pozorně prel prezident Skupiny Metrostav Jiří
lohlav. Obchodní ředitel spolnosti Ing.Milan Vesel-
ský stavbaře v proslovu pochválil: „ELI je zajímavé ane-
obvyklé dílo spojené svelmi náročnou administrativou.
ší mě, když vidím, že při jeho realizaci táhnou všichni
partni ve sdružech zajeden provaz.“
Celou zakázku vDolních Břežanech totiž řídí sdruže
firem – OHL ŽS aVCES včele sMetrostavem, který za-
stupují hned dvě divize, 3 a9. Vedoucí projektu Ing.To-
š Vašut zdivize3 polovinu díla zhodnotil: „Vzhledem
ktomu, že se laserová technologie rychle vyjí, museli
jsme si už poradit se znmi změnami stavby, které si
vyžádal investor, atýkaly se zejména technického zařízení
budov. Navýšení výkonu instalovaných strojů totiž vyvo-
lalo větší záž hlavně nachladicí sysm. Teď nás ještě
čeká vypádat se sdodatmi požadavky vědeckých
týmů, které teprve nedávno zaly podrobně zkoumat
plány svých budoucích pracovišť.
Hlavní stavbyvedoucí Ing. Petr Jábek z divize 9,
který řídí pce namístě, poznamenal: „Zvenku můžete
vit, že montujeme fasádu, auvnitř, jak pracovci pro-
fesí tahají rozvody technických zařízení budov astrojníci
montují výtahy. Velmi důležité jsou ale ipráce navzorové
místnosti, vekteré budou naesných místech osazeny
pohledové konstrukce. Architekt je totiž velice nár
aklade důraz nakonný vzhled objektu dovšech detailů.
Vzorkujeme proto všechny materiály, ato dokonce i ty,
které nejsou vidět, jako třeba elektrokabely.
estože stavba neleží vúdolí ani uřeky, představuje
pro ni vnadczecím období největší riziko voda. „Hla-
dinu podzemní vody, která je nastaveništi asi 40 cm pod
rostm tenem, jsme ještě minulý týden snižovali pomo-
cí čerpacích studní. Teď se zemina potéměř třech letech
znovu zavodňuje, a pokud by přly přívalové srážky,
vyvstaly by nám velké problémy při výkopech pro ven-
kovní rozvody inženýrských sítí, které právě provádíme,“
uzavírá vedoucí projektu Ing.Vašut.
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Betonový mezník naELI
Pohostinný Metrostav
VCentru vzlávání Skupiny Metrostav se 6. a7. listo-
padu uskutečnilo zasedání pracovní komise Evrops-
ho výboru pro normalizaci (CEN). Šedet odborníků
z19 zemí světa se tu věnovalo Eurodu7, tedy navr-
hování geotechnických konstrukcí.
„Geotechnika spojuje poznatky geologie, hydrogeolo-
gie, mechaniky zemin ahornin, zakdání staveb apod-
zemního stavitelství. Řeší stabilitu abezpnost staveb
a základové poměry, které musí mimo jiné odpovídat
únosnosti astlitelnosti,“ říká Wikipedie aIng.Richard
Barvínek, expert Metrostavu pro geotechniku, dodává:
ká se tedy absolutně všech staveb nanaší planetě, pro-
tože každá znich je vkontaktu sírodním prosedím.“
Aby mohly být Eurokódy – evropské normy pro na-
vrhování stavebních konstrukcí – přizpůsobovány růstu
technických znalostí, sledují je vývojové komise. Ouspo-
řádání letošního jednání komise pro Eurokód 7 pádal
CEN Českou republiku. Úřadu pro technickou normalizaci,
metrologii astátní zkebnictví poskytla podporu Čes
geotechnická společnost aMetrostav významm odbor-
níkům nabídl pracovní atechnické zázemí.
Setní geotechniků zahájil předseda komise dr.An-
drew Bond (foto), odborná jednání probíhala v10 sekcích
specializovaných třeba na mechaniku skalních hornin,
výpočtové modelování, zlepšování základové půdy, pilo-
tové zakládání či seizmické následky. Přátelské prostředí
vMetrostavu si komise velmi pochvalovala. Ing.Barvínek
proto děkuje všem, kdo se nazajištění akce poleli.
Představitelé Skupiny Metrostav vedeníprezidentem
Jiřím Bělohlavem (foto druhý zleva) podepsali 19.lis-
topadu memorandum ospolupci nanorském staveb-
ním trhu se zástupci společnosti Bertelsen &Garpe-
stad AS, které vedl předseda firmy Sverre Garpestad.
1 2
Ptáme se: Ing. Tomáše Kohouta,
vedoucího projektu z divize 5 str. 2
Inovace divize 5 při budování
podzemních staveb str. 2
Divize 3 dokončila stavbu nedaleko
běloruského Brestu str. 3
Demolice pod přísným
bezpečnostním dohledem str. 3
Nejnovější stopy práce
Metrostavu na letecké mapě
více vefotoreportáži na str. 4
28. listopadu 2014 / 21 / XXVI
Metrostav_21_2014.indd 1 26.11.14 16:33
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (673 ms)

Rendering Strana 2 (102946): (0/1) (667 ms)

Rendering Strana 1 (102941): (0/1) (700 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3017/vth119299-1.jpg

 i3017/bg102941.svg

 i3017/vth119304-1.jpg

 i3017/vth119306-1.jpg

 i3017/vth119314-1.jpg