Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Nejdelší tunel Metrostavu
Největší rozestavěný most vPolsku
Nastavbě mostu přes Vislu, který je uGdaňsku soás
komunikaceS7, dokoil 8. listopadu tým Ing.Igora
Sedláčka zdivize 4 převoz přesuvné skruže zkonečné
pozice nalevé vozovce zpět nastart vpravo. Skruž sloí
kzabetonování osmi mostních polí akonzoly vdélce
581,5m. Česko-polský tým odpovídací zastavbu mostu,
která ještě probíhá letmou betonáží anapevné skruži,
vedou stavbyvedoucí Ing.Lukáš Franc aIng.Rafał Smolak.
Tramvaje už jez
VOstravě 2. listopadu
proběhla zatěžovací zkouška
nastavbě tramvajových
mostů aodva dny později
es ně začaly jezdit
tramvaje scestumi.
Stavbu společně provedly
týmy Ing.Lukáše Horuty zdivize 1 a Ing.Radka Nosála
zdivize 5. Dokončovací práce poběží ještě přibližně měsíc.
Metrostav je první vžebříčku RABF
Nadace pro rozvoj architektury astavebnictví nadiskusním
ru 20. listopadu potvrdila, že Metrostav objil prv
sto vžebříčku RABF (Rating Nadace pro rozvoj
architektury astavitelství), jenž hodnotí firmy podle
úspěchu staveb, které přihlásily doodborných soutěží.
MVE Želiezovce
Obchodní náměstek divize6
Ing.Jan Šlajs převzal
21.listopadu titul Český
energetický aekologický
projekt/stavba/inovace
roku2016 vkategorii
Průmysl zastavbu Malé
vodní elektrárny Želiezovce, kterou na Slovensku na
pravém břehu řeky Hron postavil tým Ing.Luboše Joše.
Počet proškolených překročil 10000
Počet letos proškolených osob vCentru vzdělávání Skupiny
Metrostav vPalmovka Parku II přesáhl v průhu listopadu
deset tisíc. Velké poděkování zaslení zkušenos
aznalostí si zaslouží zejna interní lektoři zřad
zaměstnanců firem Skupiny Metrostav.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Zdeňka Děda,
jednatele firmy Obalovna Lipník str. 2
Stavba podzemní lanovky v tureckém
Istanbulu se rozeběhla str. 2
Babylon jazyků na ekologické stavbě
velektrárně Mělník I str. 3
V zóně Triangle staví divize 6 továrnu
na pneumatiky pro Nexen Tire str. 3
Atypická základní škola pro
žáky a učitele v Kamenici
více v článku na str. 3
1. prosince 2017 / 21 / XXIX
NaIslandu byl 11. listopadu slavnostně uveden dopro-
vozu 7908 m dlouhý silniční tunel Norðfrður, který vy-
budovali raziči divize 5 vedení týmem Ing.Aleše Got-
harda. Stal se nejdelším tunelem, který kdy Metrostav
postavil, aprimát vlce drží ivzemi, kde se nachází.
Charakteristika horninového prosedí
„Island je charakteristický specifickými vyvřelinami za-
stoupemi velmi tvrdými čediči. Skladba skály je ale vrs-
tevnatá avyvřelé vrstvy jsou proložené vrstvami tufových
sedimentů o le několika centimetrů až detek metrů,
což výrazně zpomalovalo ražbu z portálu Eskifjörður,
prote sedimenty jsou nestabil. Téměř deset procent
zcelkové délky stavby tak představovalo zpohledu ražby
velmi komplikovanou práci,“ipomněl hlavní stavbyve-
doucí Ivan Piršč zdivize 5.
Ražby pomocí uzsobené metody NRTM
Pro ražbu více než 650 m tunelu nemohli raziči divize 5
kvůli špatné geologii použít místně obvyklou metodu
Drill&Blast, ale museli přizpůsobit Novou rakouskou tune-
lovací metodu (NRMT). Nepoužívali trhací práce, ale stroj
rozpojování. Předpolí zajišťovali injektážemi, profil těžili
vkrátkých postupech při ponechání orho klínu často
zastříkávaného betonem, který přitěžoval čelbu. Tunel jis-
tili kari sími abretexy, jež doželi lodí zdivizní výrobny
vPraze-Lochkově. Tloušťka síkaného betonu spolypro-
pylenovými vkny vtěchto místech dosahovala až 60 cm.
Klasifikace horninového masivu nazákladě indexu Q
Systém navrhli roku 1974 geotechnici Barton, Lien aLun-
de nazákladě analýzy 212 staveb skandivských tunelů.
Zastižené horninové prostředí při ražbách Nofuru:
Extrémně špatná geologie 1,5 %
Velmi špat 9 %
Špatná 58,5 %
Sluš 31 %
Dobrá 1 %
Křivka byla více posunutá khoršímu, než se čekalo.
Informace zdruhé islandské stavby Metrostavu najdete
inastraně 4. Foto zotevření tunelu pídili Aleš Gothard,
Aleš Richter, Michal Nosek aspolečnost Vegagerðin.
Pohjantervajaiset
Nastavbě metra vHelsinkách, kde pracují tuneři di-
vize 5 vedení týmem Ing.Ivana Piršče, se 16. listopadu
uskutečnil Pohjantervajaiset neboli Dehtování dna.
Pohjantervajaiset převzali tuneláři jako tradici odhor-
ků, ktí se historicky – aobvykle nspěšně – pokou-
šeli těsnit dna dolů dehtem. Tuneláři symbolicky porají
kámen dehtem nakonci zakázky, nebo při dosažení nej-
hluího místa díla, což se týkalo istavby metra LU24.
Investor pozval stavbaře zMetrostavu ipartnerské firmy
Destia adalší hosty naobčerstvení akoncert finské skupi-
ny Osmo’s Cosmos dohloubky asi 37 m pod ten doka-
verny (foto), vníž vznikne stanice metra Espoonlahti.
red, foto Dušan Diko
1000
800
600
400
200
m n. m.
m
2000 3000 4000 5000 6000 7000 8000 9000 10000
Podélný profil tunelu
portál
Eskifjörður
portál
Norðfjörður
(Fannarðalur)
místo
prorážky
3%
1,5%
„Velvyslanec ČR JUDr.Jaroslav Knot, Ph.D., při
otevření tunelu vyzdvihl vysokou kvalitu práce
itechnologií, které Metrostav coby vlajková loď oboru
používá,“ uvedl web Ministerstva zahraničíČR.
Na facebookovém profilu Vegagein se kotevře
tunelu vyjádřili imístní obyvatelé. Ingibrg R.
Þengilsdóttir třeba napsala: „Navýchodě jsme dlouho
žili ve strachu zcesty doEskifrður. Víme, co tunel
znamená pro všechny, ktí se potřebují dostat knám
doNeskaupstur! Sním se vše změní ajsem si jistá,
že se izvýší počet obyvatel našeho města.
vrchol
Tvífjöll
Čtyři roky života
Výstavbu islandského tunelu Norðfrður řídil jako ve-
doucí projektu Ing. Aleš Gothard, který dnes působí
jako oblastní ředitel divize 5 pro severské ze.
Co bylo pro vás na stavbě Norðfrðuru nejobtížnější?
Byl to první projekt, který jsem samostatně vedl, a zínal
jsem ho srespektem, protože jsem neděl, co všechno
mě čeká, a jestli to zvládnu. Stavba byla navíc zvlášť sle-
dova, protože první islandská zakázka Metrostavu ne-
dopadla po ekonomické stránce dobře kvůli vážné finanč-
ní krizi, která zemi postihla vroce 2008 a jejíž dozvuky
jsou dodnes patrné. Po technické stránce jsme se nejvíc
potýkali s náročnou logistikou, krachem významného
subdodavatele a s počasím, které nám opravdu neálo.
Co bylo na Islandu nejzajímavější?
Vroce 2014 jsme se byli s kolegy podívat na sopečnou
erupci vlávom poli Holuhraun. Tehdy se probudila sop-
ka Bárðarbunga, která celá leží pod ledovcem. Souvisejí
sní systémy dlouhých puklin, jimiž se tehdy osm měsíců
tlačilo na povrch magma. Lávové pole, které vzniklo, mě-
lo rozlohu 85 km² a objem 1,4 km³. Dívat se, jak vzniká
hornina, ve které jako tuneláři pracujeme, bylo fascinující.
Norðfjörður je vprovozu. Jaký ztoho máte pocit?
Dnes už velmi dobrý, ale když jsme tunel odevzvali in-
vestorovi, měl jsem dojmy docela smíše. Naráz mi totiž
tehdy skončily čtyři dlouhé roky profesho života. Měl
jsem ale kolem sebe výborné kolegy a jejich zásluhou se
m práce podařila. Na projektu usilovně a tvrdě praco-
vali amoc si jich za to vážím. Řada znich vtýmu vyrostla
aposunula se dál – Jiří Šach dnes vede zakázku budu
obchvat města Kongsberg vNorsku, Ivan Piršč řídí vý-
stavbu metra ve finské metropoli a Tomáš Prchal pracuje
jako vedoucí projektu na stavbě dalšího islandského tu-
nelu Dýrafjörður, který roste asi 440 km vzdnou čarou
západo-severozápadně od Norðfjörðuru. Byli jsme prostě
dobrá parta, po které se mi oas zasteskne.
Metrostav_21_2017.indd 1 29.11.17 12:39
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (347 ms)

Rendering Strana 2 (102555): (0/1) (345 ms)

Rendering Strana 1 (102553): (0/1) (382 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2944/vth118752-1.jpg (3x)

 i2944/bg102553.svg

 i2944/vth118754-1.jpg (3x)

 i2944/vth118757-1.jpg

 i2944/vth118759-1.jpg