Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1
Příznivci tenisu naMetrostav Open 2018
Poslední listopadový víkend patřil tenisu – turnaji dvo-
jic Metrostav Open 2018. Již 20. ročník této akce pro
zaměstnance Metrostavu afiremní partnery se usku-
tečnil veWilson tenis centru vModletich uPrahy.
Všichni tenisté předvedli hodnotné sportovní výkony,
aikdyž souboje byly urputné, vhale po celou dobu
panovala přátelská nálada. Letos se turnaje účastnilo
16 dvojic hráčů, mezi nimiž byly i ženy. S tenisovou
raketou přly hned tři. Zpohárů vízů se nakonec
zasloeně radovali hráči Tomáš Fiala (na snímku
vpravo) aZbyněk Hron. Gratulujeme!
Tip na vánoční dárek
Cyklistický dres s logem Metrostav,
cena jednoho kusu „classic“ 859 Kč.
Objednávky zalejte na adresu:
helena.cechurova@metrostav.cz
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
Den D vtunelech Ejpovice
Zdvihací most
vprovozu!
Vprůběhu listopadu se
vPolsku otevřel unikát
zdvihací most přes řeku
Mrtvá Visla, který spojuje
ostrov Sobieševo spevninou.
Nový pětipolový most je
dlouhý 173 m anese jméno Most Stolecia Niepodległości
(vpřekladu Století nezávislosti). Výstavbu řídil spolný
česko-polský tým vedený Ing.Ladislavem Chovancem.
Obě zdvihací křídla, která byla osazena vsrpnu, váží
dohromady přes 600 tun. Součástí je řídicí centrum mostu
napram břehu, stavba návazných silnic odélce 900 m,
rekonstrukce křovatek abudování chodků.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Radomíra Richtera,
hl. stavbyvedoucího z divize 1 str. 2
Projekt Palmovka Open Park zvítězil
v prestní soutěži str. 2
Nad Modřanskou roklí v Praze je
dokončeno dalších 154 bytů str. 3
Divize 8 v oblasti Liberec pomáhá při
pátrání po historické štole str. 3
Trať Pražského Semmeringu
prochází omlazovací kúrou
více ve fotoreporži na str. 4
3. prosince 2018 / 21 / XXX
Pátek 16. listopadu, čas 8.20 hodin: významm dílem
Metrostavu aSubterry – jižním tubusem tunelu Ejpo-
vice – projíždí první zvštní vlak slidmi, lokomotiva
u východního portálu dokonce přetrhává slavnostní
sku (hlavní foto). Tunel dlouhý 4,1 km (nyní nejdeí
na české železnici) od té chle slouží svému účelu.
Historický okamžik přilákal mnoho nadšenců železni-
ce, kteří si ulost natáčeli afotografovali.
Den předtím už vtunelu neoficiálně projely náklad
soupravy. Je to obvyklý postup unových tra, kdy ná-
kladní vlaky jedou maximálně rychlostí 50 km/hod asvo
zdou obrousí povrch kolejí. Slavnostní pjezd osobho
vlaku druhý den zahájil provoz nanom úseku apravidel-
ně začaly všechny rychky, expresy aspěšné vlaky vobou
směrech jezdit v sobotu 17. listopadu.
Pět let usilovné práce
Provoz vželezničním tunelu mezi Plzní aEjpovicemi (foto
č. 1) začal za 1380 dnů odokamžiku, kdy se razicí stroj po-
jmenovaný Viktorie uKyšic poprvé zakousl doportálové
stěny. Nešlo přitom jen ovýstavbu tunelů. Práce proha-
ly vrámci modernizace železniční trati RokycanyPlzeň,
kterou řídil tým techniků z Metrostavu a Subterry pod
vedením Ing.Tomáše Kohouta zdivize 5. „Většina znás
nato stavbě strávila pět let sho života, takže něktí
ji mají určitě spojenou isrodinnými ulostmi – máme tu
jaké sňatky, narození dětí abohužel ismutnější příhy.
Pro většinu znás to byla největší stavba, nakteré jsme se
poleli. Zražby TBM jsme tu získali obrovské zkušenosti,
bylo by škoda je ztratit. Znovu jsem si potvrdil, že vex-
trémch situacích se odhalují charaktery lidí. Jsem rád,
že vevětšině jsem se nelil,“ shrnuje ier Kohout.
Stavbu samotných tunelů, která započala napřelomu
let 2014 a2015, řídil Ing.Štefan Ivor zdivize 5. Tunely
musely překonat kopce Homolka aChlum (podélný profil),
které mají odlné geologické složení: Homolka je ztek-
tonicky porech měkčích břidlic, Chlum je ztvrdých
spilitů. Nasazen byl tunelovací stroj TBM (foto č. 2) – spe-
ciálně vyrobený uněmecké firmy Herrenknecht. Pro jeho
start stavbi vpočátku výstavby připravili uvýchodho
portálu rozměrnou jámu. Zářez byl vobjektové skladbě
Subterry, zajtění jámy provedlo Zakní staveb, star-
tovací akce atakzvané kolíbky zhotovil Metrostav.
Odtěženo 1,6 milionu tun horniny
Raziči postupně během velmi náročné práce vybudovali
dva jednokolejné tubusy vedle sebe. Prorážka prvního
tubusu se uskutečnila včervnu 2016, vzávěru září 2016
stavbaři zajili ražbu druho tubusu adokoili ji loni
vříjnu. Pro zamavost: ztunelů bylo zacelou dobu odtě-
ženo zhruba 1,6 milionu tun horniny, která byla ulena
vevyženém lomu vkatastru obce Kyšice.
Vdobě ražeb jsme řili probmy hlavně sgeologií,
přítoky vody, s optimálním fungováním stroje, v době
výluk. Jsou to problémy související se zajištěním provo-
zu naprovozované koleji při současně masivní stavební
činnosti navyloučené koleji. Vdobě před zprovozněním
tunelů byly nejtší probmy sivováním technologic-
kých souborů, ale nakonec to dopadlo dobře. Ato díky
lidem, ajejich ochotě udělat pro úspěch maximum. Všem
patří mé uznání. Dále je třeba zdůraznit, že člok sám
zvdne velmi málo. Velký dík zaodvedenou práci patří
em kolegům ze sdrení,“ uzavírá Tomáš Kohout.
red–, foto Miroslav Chaloupka aarchiv
1 2
Průběh stavby
11. 09. 2013 podpis smlouvy Metrostav a Herrenknecht
15. 11. 2013 poklep základního kamene
25. 06. 2014 přejímka štítu od firmy Herrenknecht
20. 11. 2014 montáž TBM
23. 01. 2015 křest TBM jnem Viktorie
15. 06. 2015 vyraženo 1000 m jního tunelu
13. 09. 2015 vyraženo 2000 m jižho tunelu
11. 01. 2016 vyraženo 3000 m jního tunelu
30. 05. 2016 vyraženo 4000 m jního tunelu
11. 06. 2016 prorážka JTT a den otevřených dví
23. 09. 2016 první prstenec severního tunelu
09. 12. 2016 rekordní denní postup 38 m
15. 12. 2016 vyraženo 1000 m severho tunelu
03. 03. 2017 vyraženo 2000 m severho tunelu
10. 03. 2017 zahájena ražba propojek
11. 05. 2017 vyreno 3000 m severho tunelu
07. 10. 2017 velká prorážka STT za účasti veřejnosti
15. 11. 2018 tunelem projel nákladní vlak
Tunely Ejpovice v číslech
lka každého ze dvou jednokolejných tune 4150 m
Způsob ražeb kombinovaný stroj EPB/hardrock
Průměr řezné hlavy 9840 mm
Os prstencové zbetonu srozptýlenou výztuží
Celkový počet prstenců 4000 ks
ínos železnici
Celková trasa RokycanyPlzeň se zkrátila o 6,09 km
Vlaky budou moci proždět rychlos 160 km/h
Zkrácení jízdní doby zPrahy do Plzně 11 minut
Exkurze nakoridoru Praha Hostiv
Studenti Honors Academie, elitního vzdělávacího
programu při VŠE, se zúčastnili přednášky Ing.Ladislava
Šabacha zdivize 5 omodernizaci troho úseku Praha
Hostivař II, který se mění navysokokapacitní železnici.
Součástí byla také exkurze nastavbě. Dále se uskutnila
edška adiskuse natéma stavebch projek
veSkandinávii sIng.Alešem Gothardem též zdivize 5,
zaúčasti studentů Fakulty stavební ČVUT.
Uzátěžové zkoušky mostu Legií
Pražská Technická správa komunikací (TSK) zajila
vobdobí 19. a20. listopadu zatěžovací zkoušky namostu
Legií. Vnočch hodich bylo možné spatřit šest
30tunových nákladch vozů, mezi nimi ikolosy slogem
Metrostavu. Nazátěžových zkouškách se totiž podílela
také naše firma. Akce posloila kvytvoření podrob
diagnostiky patkově chráněho mostu. Dojeho pilířů
byly navrny sondy až dopodzákladů, odkud se odebraly
vzorky. Most je vešpatném stavu aje nutná rekonstrukce,
kterou by TSK ráda zajila poroce 2020.
Metrostav_21_2018.indd 1 29.11.18 11:05
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (350 ms)

Rendering Strana 2 (102459): (0/1) (344 ms)

Rendering Strana 1 (102451): (0/1) (381 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2923/vth118630-1.jpg

 i2923/bg102451.svg

 i2923/vth118639-1.jpg

 i2923/vth118641-1.jpg

 i2923/vth118643-1.jpg