Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2
Adaptační kurzy pro absolventy vysokých škol
Metrostav se s velkou pozorností věnuje náboru, výbě-
ru a prvním krokům nových zaměstnanců. Je tomu tak
i v případě absolventů vysokých škol, pro které jsou
speclně připraveny dva semiře. Věnují se bližšímu
pozní systému práce celého Metrostavu i tomu, jak
jsou nastavena pravidla pro realizaci našich zakázek.
Setkání přiší přílitost poznat kolegy z různých
pracovišť, sdílet dosavadní zkenosti, získat informace
a dozt se pomocí různých aktivit také něco o sobě
samých. Není dále nouze o zamavé diskuse nad rozpra-
covanými projekty, vytvořenými prezentacemi na různá
mata i o spolupráci jednotlivých pracovišť a divizí. Ab-
solventi růzch odtví a typu škol jsou seznamováni
i s podporou využívání vlastních kapacit Skupiny Me-
trostav, s následky nedodržení principů eticho jednání
či nekvality provádění stavebního díla.
Nemalá pozornost je v pběhu setkání věnona
i oblasti bezpečnosti zdraví či vztahům firmy k veřejnos-
ti. Naši kolegové mají možnost se s odborníky z řad za-
městnanců Metrostavu věnovat také aktuálním otázkám
týkajícím se legislativy, které ovlivňuje ve velké míře ta
jednání našich partnerů v zakázkách.
Exkurze na stavbách a v provozech
V posledním období byla na seminářích věnována pozor-
nost nejen trestněprávní compliance, ale i novým před-
pisům pro naklání s osobními daty. Součástí celé řady
aktivit zařazených do setkání absolventů je také rozvoj
individuálních osobnostních dovedností.
Podstatnou část kurzu účastci stráví na oblíbech
exkurzích po právě realizovach stavbách a při návštěvě
provozů v Horních Počernicích. S prostředím pracovišť,
súčelem a zaměřením výroby či služeb ne nové kolegy
seznamují vedoucí zaměstnanci divizí, respektive dce-
řiných spolností. Při posledním setkání byla vcentru
pozornosti účastníků výroba konstrukce mostu v provozu
ocelových konstrukcí s výkladem Ing. Štěpánka (foto),
zaujal i nový střihací stroj v Armozávo. Absolventi
velmi pozitivně hodnotí besedy s vedoucími zaměstnanci
spolností Skupiny Metrostav a cení si zejména setkání
s generálním ředitelem Metrostavu Ing. Pavlem Pilátem.
Centrum vzdělávání adaptační kurzy absolventů po-
řádá pravidelně. Pro více informací sledujte internetový
portál: http://skupina.metrostav.cz/vzd
Tým Centra vzdělávání Skupiny MTS,
foto archiv Metrostavu
Mezníky v Ejpovicích
Stavba železničních tunelů Ejpovice odstartovala
na podzim 2013 zemními pracemi u budouho vjez-
doho portálu. Práce postupovaly díky velmu nasa-
zení zúčastněných izapomoci unikátních technologií.
ipomeňme si zajímavé momenty.
Pro ražbu bylo kčové, že zástupci Metrostavu kon-
cem června 2014 převzali od firmy Herrenknecht razicí
stroj soznačením S-799. Průměr jeho řezné hlavy dosa-
hoval téř 10 m acelý včetně závěsu měřil 110 m avážil
1800 tun. Ve druhé polovině roku 2014 probíhala jeho
montáž a23. ledna 2015 byl mezi Kyšicemi a Dýšinou
uvýchodho portálu tunelu Ejpovice slavnostně pokřtěn
jako Viktorie aipraven kražbě (foto č. 1).
Vlétě toho roku se již razicí stroj protáhl dodélky přes
500 m (foto č. 2) azanecelých 500 dnů vyrazila Viktorie
4,1 km dlouhý jižní tubus tunelu Ejpovice: 7. června se
vrchní část hlavy probourala portálovou stěnou (fo-
to č. 3) uzápadního portálu uPlz-Doubravky. Razi
stroj si dlouho neodpočinul a v průběhu následuch
ců razil severní tubus. Proražen byl 26. září 2017
(foto č. 4). Šlo ohistorický okamžik zněkolika důvodů:
jednak skoila ražba nejdelšího železničho tunelu vČR,
i němž byl použit tunelovací stroj snejtším prem
řezné hlavy unás, ajednak zalo období, kdy se vtuzem-
sku nerazí ani jeden velkoprofilový tunel. Vprůhu letoš-
ho roku pak proběhly další nezbytné práce vtunelech
inaportálech (foto č. 5). Probíhala třeba montáž gabio,
pokládka kolejí a další činnosti. Na celé stavbě pracovalo
denně, a to i v nočních hodinách kolem 200 lidí.
red–, foto archiv Metrostavu
Ing.Radomíra Richtera,
hlavho stavbyvedoucího zdivize 1
Napodzim dokončil první etapu projektu Jačkova di-
vadla vBrně. Radomír Richter vMetrostavu, konkrétně
vjihomoravsm regionu divize 1, působí 12 let avedl
již několik velkých projektů: třeba stavbu obchodho
centra Laugaricio vTrenčíně, opravu výškové budovy
Vysokého učení technicho v Brně (VUT) či stavbu
Univerzity Tomáše Bati veZlíně. Ikdyž pochází zOst-
ravska, životem se mu velmi prolíná Brno.
Jaká byla ve cesta doMetrostavu aktomu dojiho-
moravské oblasti?
VBrně jsem studoval VUT, aikdyž jsem pak nějaké roky
sobil u jiné firmy, vrátil jsem naMoravu. Někdy vroce
2006 jsem se pošestileté praxi vestavebnictví aulení
autorizace zkusil ucházet omísto vMetrostavu, konkrét-
ně vostravské oblasti divize 1. Aono to vlo. Tehdy mě
ale poslali natři týdny navýpomoc kvýstavbě Obytho
souboru Nové Majdalenky. Anakonec jsem vBrně 12 let.
Bydlím arodinu mám přitom vMoravskoslezském kraji,
es týden jsem vBrně, kde mám služební byt.
Nakterou stavbu rád vzpote?
Prvně jsem samozřejmě dělal stavbyvedouho. Nejvíce si
vybavuji, když jsem zhruba poroce a půl dostal příležitost
t vedoucím projektu výstavby Obchodho centra Lau-
garicio vTrenčíně. Šlo ovelkou zakázku, tehdy asi zamili-
ardu slovenských korun. Nadku jsem přijal azáhy pocho-
pil rozl práce stavbyvedouho avedoucího projektu. Je
to sice také stavina, ale už je to trošku jiná práce. Říte
smlouvy, termíny, výběrová řízení apod. Je to přece jen
jiné řízení, než když odrána dovečera chote postavbě.
ní se vprůběhu let stavina?
Ano. Pci sice děte pořád stej, ale přibylo zakázek,
které se provádějí ve sdružení více společnos. Adalší
podstatná zna: dneska je probm sehnat firmu, která
m nastoupí azrealizuje dílo. Není probm finanční, ale
vlidech, prote zkrátka nejsou. Chybí hlavně zedníci či
monolitáři. Před 10 let byla stavařina zkrátka ji.
Kterými projekty hlavně žijete?
ed rokem to byla Univerzita Tomáše Bati veZ, která
vznikala na„zelené louce“ uprostřed města avespoluprá-
ci spaní architektkou Jičnou. Ta zkušenost byla veliká.
Musím říct, že paní Jiřičná byla perfektní a naprosto
profesiolní. Dotoho přišel začátek Janáčkova divadla
vBrně. Nebylo to jednoduché, protože je to rekonstrukce
avevšech konstrukch, dokterých jsme zasáhli, se uká-
zaly rozly oproti projektu. Azačal ansámbl znových
listů, kterých máme dnes 158 zazhruba 113 milionů korun
ceprací vabsolutní hodno. Ktomu bylo důležité první
etapu stihnout dolistopadu, protože se tu koná festival
Jaček Brno 2018. Ale zvládli jsme to.
Co vás vJačkově divadle čeká vdalších etapách?
Druhá etapa, která je v uvozovkách jednoduší, už běží.
ká se zázemí. Následuje třetí etapa: v místě, kde je
nyní staveniště, se upraví venkovní plochy. Vznikne tam
zámková dlažba, působivé venkovní osvětlení anová pří-
jezdová komunikace dozasouvací plochy.
Zavzpomínáte nadalší projekty zminulosti?
Ano, třeba narok 2011, kdy jsme rekonstruovali budovu
VUT vBrně. Před lety jsem tam studoval anajednou jsem
se vrátil nafakultu jako manažer projektu, který řešil celou
rekonstrukci. Bylo zajímavé potkávat se sprofesory, ktí
mě učili. Azrovna teď se tam vrátíme skolegou abudeme
edšet onašich zkušenostech zJačkova divadla.
Co jim hlavně zdůrazníte?
Popíšeme stav, jak to fungovalo, případně sjakými pro-
blémy jsme se setkali. NaJanáčkově divadle se totiž mě-
nily dvě střešní konstrukce nad provazištěm ahledišm.
Ktomu je pod tím takzvaná modrá zóna, dokteré jsme
nesměli zasahovat žádnými stavebními pracemi. Museli
jsme provést provizorní zastřešení a provizorní zakry-
tí i pod střní konstrukcí, aby nám nezapršelo a aby
do modré zóny nepadal nepořádek. Nebylo to snadné
ajsem rád, že předáme zkušenosti mladým kolem.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Projekt POP zvítězil vprestižní soutěži!
Administrativní projekt Palmovka Open Park získal
prestižní ocení česho realitního trhu „Nejlepší
zrealit – Best of Realty“ vkonkurencí nabité kategorii
Nové administrativní projekty. Dílo spolnosti Met-
rostav Development tak porazilo tradiční developery,
jako jsou Skanska Property aAFI.
Porotci soutěže ocenili zejména unikátní architekturu,
skvělý komerční úsch apřínos projektu pro rozvoj lo-
kality.jimečnost administrativního komplexu Palmovka
Open Park (foto č. 1) spočívá dle verdiktu poroty zejména
v citlivém zakomponování historických industriálních
prvků dovelkoryse pojaté moderní architektury.
Ceny byly vyhšeny na slavnostním galavečeru
vpražském Kongresovém centru ČNB. „Jsme velmi rádi,
že projekt Palmovka Open Park zaujal odbornou porotu
anejvšího ocení si velmi vážíme, už jenom z toho
vodu, že jde o první nebytový komerční projekt naší
spolnosti. Je pro nás také důleži, že takto přispíváme
krozvoji Palmovky, kde má isídlo Skupina Metrostav. Vy-
budovali jsme zde nabrownfieldu špičkové kanceláře, kte-
ré ssebou nac přišejí obchody, bistro adalší služby.
Avneposlední řadě pohodlný průchod odstanice metra
le kVltavě adoto dynamicky se rozvíjející lokality,
prozrazuje Ondřej Buršík, generální ředitel společnosti
Metrostav Development. „Chceme naší prací tvořit město.
Proto se chome zodpodně kmu ijeho vejmu
prostoru. Chceme, aby zpětně naše projekty byly po-
suzovány tak, že byly pro město přínosem. Zamá nás
dlouhodobá spolupráce, nikoliv krátkodobý zisk,“ dodává.
Špičkové zpracování, unikátní prostory
Již nyní se může projekt pyšnit více než 93% obsazenos-
, ato exkluzivní skladbou nájemců, což vysoce hodnotí
potenciální investoři. Nabízí totiž architektonicky unikátní
prostory, špičkové zpracování zapoužití materiálů vyso-
kého standardu aflexibilní využití. Většina kanceláří idal-
ších prostor celkově na25500 m² je již úspěšně pronajata
as posledními zájemci se jed. Součástí komplexu je
také unikátní revitalizovaná tovární hala původní strojír-
ny Horák aHlava (foto č. 2), která je kulturní patkou.
Navýjimnosti projektu přivá spolupráce svysoce
hodnocenými architekty aumělci. Budovu POP3 napří-
klad navrhoval architekt Jakub Fer aPOP4 architekt Jan
Aulík, přičemž při vytváření návrhů měli volný prostor
pro svou tvorbu. Punc originality místu také dává spolu-
práce smalířem Patrikem Háblem, jehož dílo je součástí
projektu vpodobě velkofortové malby vPOP4 aješ
bude vprojektu umísno ulecké dílo snázvem Průnik
odJana Poupěte, ato vPOP3.
Projekt splňuje certifikaci BREEAM EXCELLENT, vje-
jímž rámci musí budovy splňovat přísná kritéria sdůra-
zem natrvalou udržitelnost, úspornost ašetrnost kživot-
nímu prostředí.
Text společnost Metrostav Development,
Ondřej Buršík,
foto Metrostav Development
2
1
2
3
4
5
Metrostav_21_2018.indd 2 29.11.18 11:05
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (426 ms)

Rendering Strana 3 (102461): (0/1) (418 ms)

Rendering Strana 2 (102459): (0/1) (462 ms)

Rendering Strana 1 (102451): (0/1) (461 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2923/vth118630-1.jpg (2x)

 i2923/vth118639-1.jpg (2x)

 i2923/bg102459.svg

 i2923/vth118641-1.jpg

 i2923/vth118643-1.jpg