Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3
Nad Modřanskou roklí hotovo dalších 154 by
Navýstavbě celé řady bytových domů se podílely di-
vize napříč celou firmou. Poslední dokončený projekt
Nad Modřanskou roklí vPraze-Kaku (foto č. 1) je dí-
lem Ing.Marka Kubra zdivize 6 ajeho týmu. Bytové do-
my se podilo dokončit včas avodpovídající kvalitě.
Stavba bytových domů s podzemními garážemi
a nezbytnou infrastrukturou v okolí zala loni v lednu
a po 21 měch byly byty s celou řadou klientských
změn připraveny kekolaudaci. „Nosná konstrukce všech
čtyř objektů je kombinací železobetonu azdiva zcihelch
tvárnic. Fasádu tvoří kontaktní zateplení zminerální vaty
astřešní plášť jednopšťová plochá střecha sklasickým
pořadím vrstev,“ uvádí vedoucí projektu Ing.Marek Kubr.
Balkony, terasy i garážová stá
V domech se dvěma podzemními a osmi nadzemními
podlažími vzniklo celkem 154 bytů ačti ateliéry. Zájemci
o nové bydlení podél Novodvorské ulice mohli vybírat
zbytů o velikosti 1+kk až 5+kk, přičemž většina znich
má k dispozici balkon nebo terasu (foto č. 2). Vedvou
podzemních podlažích jsou kdispozici garážová stání.
„Nejnárnější bylo dokoit stavbu vternu apře-
depsané kvalitě vnávaznosti nanedostatek kapacit napříč
profesemi ve stavebnictví. Většina bytů navíc prošla
klientskou změnou, ato odnáročných změn dispozic až
podrobjší úpravy,“ uvádí inženýr Kubr.
Nastavbě se kromě jeho týmu poleli idalší kolego.
Firma Pragis zajistila stavební jámu apiloty, zemní práce
li nastarosti stavbi zdivize 4 aomonolitické apre-
fabrikované konstrukce se postarali kolegové zprovozu
železobetonových konstrukcí. V areálu vzniklo děts
iště amezi domy byly provedeny sadové úpravy.
Se všemi náročmi padavky developera inových
majitelů bytů si tým Ing.Marka Kubra poradil apokračo-
val tak vdobré spolupráci se společností Central Group.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
trání pobunkru bývalé nacistické továrny
Divize 8 voblasti Liberec se vespolupráci shistoriky
polí nazajímavé akci: vypohá při pátrání aobno-
vě štoly kbunkru nacistické zbrojní továrny Getewent
vRychnově uJablonce nad Nisou.
Výzkum v oblasti začal už v roce 2011 a zaměřuje
se natehdejší zbrojní podnik Getewent, kde se zadruhé
světové války vyrály různé radary inaní raket V2.
V podzemních prostorách by se měly nacházet chodby
bunkru, který vletech 1944 a1945 budovali vězni poboč-
ho koncentrho tábora AL Reichenau. Vposledních
týdnech se za pomoci Metrostavu podilo najít klenbu
štoly aprůzkum pokračuje (foto).
„Během působení nastavbě rekonstrukce kanalizace
vRychnově uJablonce nad Nisou jsme smístm staros-
tou panem Tomášem Levinským našli téma, kde bychom
mohli spolupracovat mimo uvedenou stavbu, případně se
pokusit vypomoci s myšlenkou nálezu apozději m
iobnovy štoly,“ vystluje hlavní stavbyvedoucí zdivize8
Robert John, DiS, jehož tým napzkumu pracuje.
Byla tedy zmíněna myšlenka obnovy vstupu do pod-
zemních prostor bývalé nacistické zbrojní továrny Getewent.
„Samozřejmě mě napadla myšlenka, kdo jiný by měl
natomto projektu spolupracovat než Metrostav,“ pokračuje
Robert John. „Pan starosta nám představil muzeum, které
vzniklo přímo naradnici aje doplněno řadou historických
artefaktů zvalé továrny. Dohodli jsme se naprovedení
skrývky zemin a umístění sondy v stě předpokláda
štoly. Zaúčasti archeologů jsme provedli skrývku naploše
asi 50m² abyly zajeny zemní práce. Klenba štoly se měla
nacházet vhloubce zhruba čtyř metrů, vefinále byla jtě
otrku hlouběji. Vtuto chvíli je štola zatopená apnují se
daí průzkumné práce,“ dodává Robert John.
edpokdá se, že Metrostav bude dále spolupraco-
vat při dalším průzkumu, či dokonce vbudoucnu nazí-
stupní štoly. Město ahistorici ze Severeského muzea
plánují, že by se vmístě výkopu vytvořil památník jako
připomínka místa, kde trpěli aumírali lidé.
red–, foto archiv stavba
jezdové centrum pro záchranáře finuje
Po roce apůl vyrostlo podél Sokolovské ulice vČes-
m Těšíně integrované výjezdové centrum pro bez-
pečnostní azáchranné složky (foto č. 1). Plány postavit
stojné zázemí pro moravskoslezské hasiče, policisty
a strážky sahají hluboko do historie. Jen samotný
projekt byl dokoen tři roky před zahájem stavby.
Dvojnásobně deí než samotná výstavba byla totiž
doba, než se na ležitou stavbu podilo sehnat pení-
ze. Vše se ale nakonec vdobré obrátilo, atak mohl loni
včervenci nastoupit napozemek Pavel Szmek zdivize 1
se svým týmem azačal stavět. Nazelené louce vyrostly
i vjemně propojené budovy vetvaru obráceho U.
Vobjektu, který zakrátko zne využívat hasičský zá-
chranný sbor, se nacházejí jak kanceře, tak iubytovací
a provozní místnosti včetně tělocvičny a myčky hasič-
ských vozů. Vbudově Městské policie jsou pro strážky
připraveny především kancelářské prostory. Poslední
objekt budou využívat příslušníci Policie České republiky
akromě kanceřských aprovozch místností zde vznikly
prostory cel předběžného zajtění, kam budou uo-
ni zadržení pachatelé trestných činů. Součástí integro-
vaho výjezdoho centra jsou také rozsáhlé parkovací
plochy a sportovtě – hř, běžecký ovál acvičná věž.
„Objekty tvoří monolitický skelet s cihelnou výplní.
Sechy jsou zčásti řeny jako ploché fóliové ajednak
jako klenuté z lepech vazků s plechovou krytinou,“
říká vedoucí projektu Pavel Szmek.
Specifické požadavky budoucích nájemců
Na novém místě budou mít hasiči, policisti i strážci
odpovídací technic, ale ihygienické zázemí. Uleví se
edeím hasičům, kteří dosud sídlili vpožární zbrojnici
zroku 1931. Poleí si i příslušníci státní policie, která
dosud sídlila vevilce zroku 1895.
Vnových objektech (foto č. 2) jsou všechny potřeby
pro členy integrovaného záchranného systému pečlivě
promyšleny adodetailu vyprojektovány. Vyhovět nároč-
m požadavkům budouch nájemců nadetailní konné
provedení speciálních technologických uzlů bylo náročné
i pro naše stavbe. „Jednalo se například o energo-
centrum, gaže, serverovny, sklady zbraní či šifrova
místnosti, kde měl zadavatel specifické padavky. Ty šly
nac vevětšině případů nad rámec původního zadání,“
upřeuje Pavel Szmek adodává, že stavba byla pocelou
dobu pod plivým dohledem nejen zástupců kraje, ale
ihasičů a státch i městských policistů. Stavbi svůj
úkol zvládli najedničku, ato ivsouběhu s třemi nárný-
mi stavbami vokolí. Teď už stačí nové výjezdové centrum
vybavit zizovacími předměty azačít využívat.
Martina Vampulová, foto Drahoslav Ramík
vtin je čas, za který se zdvihne nový most vgdaňské čtvrti
Sobieševo. Jeho dvě zdvihací křídla (kdé o váze 320 tun) tak
umožňují dopravu po řece i plavidlům vyšším než pět metrů.
1 2
Efektivní systém řízeného větrání
Uvětšiny bytů je nainstalován úsporný systém řízeného
trání srekuperací, tedy zízením pro ztné
skávání tepla. Jedná se osystém efektivní výměny
vzduchu, kdy se teplo zodváděho vzduchu využívá
kohřevu toho, který je přiváděn dovnitř. Přiváděný
čerstvý vzduch je vlétě ochlazován až o6 ºC avzi
zase naopak ohříván. Rekuperace takináší nejen
úsporu zatopení, ale zároveň vytváří izdravý domov.
VRychnově uJablonce nad Nisou se zaválky
nacházel nacistický pracovní tábor AL Reichenau,
který byl pobkou koncentrního tábora Gross-
Rosen a prošlo jím kolem 1420 vězňů. Historici
uvádějí, že tito lidé pracovali vnelidských
podmínkách vtorně Getewent akopali tunely.
Podle dochovaných geologických zpráv a dalších
poznatků historiků byly podnky pro ražbu velmi
obtížné. Vězni stáli naíklad popás vevodě azní
vytahovali kameny, které vynášeli ven.
Metrostav předá dětský pavilon spředstihem
Stavbi divize 9 během listopadu schali sdokončením prací vpavilonu E dětské části Fakultní nemocnice
vMotole. Zakázka narekonstrukci apřístavbu tamní polikliniky byla daí zprohající rozsáhlé modernizace
tohoto zařízení. Metrostav zajišťoval stavební práce také vedchoch etach.
Uzakázky, naž se začalo pracovat vsrpnu předmi-
nulého roku, působil Metrostav jako generální dodavatel.
Kromě divize 9 se na realizaci projektu podílely i další
subjekty ze skupiny Metrostav, například spolnosti
Pragis aSubterra. Rekonstruovaný objekt se dí pře-
vat smírm předstihem. „Podohodě sinvestorem jsme
urychlili dokončovací procesy tak, aby mohla být budova
zkolaudována 29. listopadu,“ upřeuje vedoucí projektu
Josef Majer. Původní tern veznu 2018 se už vlé
posunul nakonec prosince zvodů nastraně investora.
prava šlendriánu z minulosti
Komplex dětské nemocnice vMotole má podobu mono-
bloku sestaveného zpavilo, které jsou navzájem propo-
jeny technologickými provozními soubory aspojovacími
trasami. Křídlo E vtomto uspání už dříve sloilo jako
objekt nemocniční polikliniky a takto se bude využívat
inadále. Zůstane rovněž vstupní „branou“ dodětské části
nemocnice příchodem od metra. Vosmipatrovém křídle
označeném jako část E byly už dříve umístěny jednotli
ambulantní provozy a také dětská pohotovost.
Provedené stavební práce se kromě úprav zařených
na zvýšení komfortu pacientů (foto) i personálu týkaly
sanací nosných konstrukcí azahrnovaly výměnu většiny
stavebních prvků. Pavilony, které tvoří základ současného
komplexu dětské nemocnice, slouží od roku 1977. „Ne-
mocnice se vobdobí odroku 1964 stavěla 13let. Nakva-
litu díla to mělo bohužel devastující vliv. Ktomu se ještě
iřadila řada negativních okolností, jako naíklad málo
kvalitní stavební materiál, socialistický šlendrián,“ uvádí
vpopisu stavby Souhrnná technická zpráva.
Pavilon E je podle výroční zprávy nemocnice zdub-
na letošního roku poslední zvelkých plánovaných ak.
Vpodstatě se dá říci, že nadětské části FN vMotole je to
stavebně poslední ucelený blok, nicně vzhledem kroz-
sahu celkového stavebního díla je pravděpodobné, že tam
budou dále probíhat menší objemy ato zejména vTZB
aZdravotnickém vybavení,“ říká Josef Majer. Postupná
„etapová“ rekonstrukce byla navíc spojena sněkterými
provizorními opatřeními, které bude podle jeho názoru
vbudoucnu nutno upravit.
Blanka Růžičková, foto Petr Adámek
Metrostav_21_2018.indd 3 29.11.18 11:05
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2018, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (619 ms)

Rendering Strana 4 (102463): (0/1) (620 ms)

Rendering Strana 3 (102461): (0/1) (664 ms)

Rendering Strana 2 (102459): (0/1) (664 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2923/vth118639-1.jpg (3x)

 i2923/vth118641-1.jpg (3x)

 i2923/bg102461.svg

 i2923/vth118643-1.jpg (3x)

 i2923/vth118630-1.jpg