Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 3
Divize 3 dokončila vPraze 9 nový bytový projekt
Majitelé nových bytů vprojektu NODE – byty Lehovec
(foto) postupně přebírají klíče od svých nemovitostí.
Divize 3 totiž vsrpnu zkolaudovala dokončený bytový
m, který se nachází v Praze 9 na pomezí ulic Kol-
benova a Poděbradská, a v soasné době předává
moderní byty majitelům.
Pod architektonickým návrhem je podepsán Ing.arch.
Jaroslav Kačer, který navrhl budovu charakteristickou
prosídami pásy okenních polí. Ta navíc sídavě pře-
sahují ies nárí budovy. Fasády objektu jsou zvel
části zaskleny, okna mají antracitový odstín avýrazným
prvkem na fasádách je jejich člení vertikálními bílými
bondovými panely.
Základové konstrukce jsou vzhledem ke složitým
podmínkám zakní řeny v souladu s doporučením
inženýrsko-geologického průzkumu jako pilotové, pod-
porující základovou desku ze železobetonu,“ popisuje
vedoucí projektu Ing.Tomáš Mrek. Jde ojeden celek
bez dilatací, přičemž nosný systém tví příčné sny, na
úrovni podzemních podlaží pak železobetonový skelet.
V1. až 3. NP tvoří stěny železobetonový monolit, od 4. NP
pak zdi slokálním ztužením železobetonovými stěnami.
Osvědčený model spolupráce
Vedoucí projektu si pochvaluje výbornou spolupráci
s ostatními divizemi Metrostavu. „Divize 4 se polela
na výkopových prach, sdivizí 6 jsme spolupracovali na
železobetonových konstrukch asdivizí 1 na komplet-
ch zámečnických konstrukch. Tento model se mi jako
vedoumu projektu osdčil a spolupráce s ostatními
kolegy zdivizí byla uzková,“ říká Ing.Mraček.
Každá výstavba bytových objektů ssebou vždy přináší
velké množství klientských zn, což se potvrdilo iuby-
tového projektu vLehovci. Nicméně vtomto případě díky
kvalitně zpracovaným klientským podkladům ze strany
investora nepředstavovaly požadavky klientů závnou
ekážku při realizaci. Apostup stavby nezkomplikovala
ani koronavirová pandemie.
Jsem rád, přeste hlavní rozsah stavebních prací
uvnitř budovy probíhal během první koronavirové vlny
a dokoovací práce zahla druhá koronavirová vlna,
že se celému nemu realizačnímu týmu podilo dostát
stanoveným termínům adokončenou stavbu investorovi
předat bez navýšení finančních nákladů,“ uzavírá vedoucí
projektu Ing.Tomáš Mraček.
Teď už nic nebrání novým majitem bytů v jejich
íní aMetrostav si může připsat daí položku do se-
znamu dokoech bytových projektů.
Martina Vampulová, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
Začala přestavba dalšího železničního úseku
Divize 5 zahájila vlistopadu práce vdalší části rozsáh-
ho projektu Uzel Plzeň. Přestavbu téř čtkilome-
troho úseku KoterovLobzy realizuje ve sdrení se
společností Chládek & Tintěra. V této 5. stavbě uzlu
jde orekonstrukci železnní tratě 191 mezi stanicemi
Plzeň Koterov aPlzeň hlavní nádraží, kde navazuje na
edchozí již dokoené etapy modernizace.
Správa železniční dopravní cesty zahájila přestavbu
železnho uzlu Plzeň v roce 2011 prvními úpravami
hlavního nádraží. Navazující modernizaci tratí rozdělila na
t samostatných etap – staveb. První znich, Přestavba
pražského zhlaví, byla dokončena vroce 2017. Metrostav
se již podílel na 2. stavbě – Přestavba osobního nádraží
etně mostů Mikušská. Ve sdružení Metrostav+OHL-
-Uzel Plzeň ji dokončil vroce 2019.
Pce 5. stavby zahrnují rekonstrukci tratí v úseku
odélce 3849 m. Stavbe čeká úprava výjezdu zhlavho
draží ve směru na České Budějovice, stavba nové sta-
nice Plzeň-Slovany ataké například dvě mimoúrovňové
vky pro pěší. Společnost Chdek & Tintěra zajišťuje
rekonstrukci svršku aspodku železniční trati, nástupiš,
kácení dřevin, komunikace. Metrostav má na starosti
výměnu zabezpečovacího asdělovací zařízení, kompletní
výnu traho vedení adále lávky, mosty, propustky,
zárubní zdi, potrubní vedení, pozemní stavby nebo kabelo-
vod. Podstatnou součástí zakázky je vybudování zárodku
tunelu pro křížení železniční trati abudoucí silnice I/20.
Největší výluky vtě
hem listopadu prohaly na stavbě hlavně příprav
práce: demolice původních objektů, kácení dřevin, přípra-
va vjezdů, trhání kolejí voblasti stanice Koterov. „Zárov
se začalo svýstavbou nových základů pro trakční vede
a byly zajeny zemní a přípravné práce na tunelovém
objektu,“ říká vedoucí projektu Ing.Tomáš Kohout.
Rozsáhlá rekonstrukce zatím probíhá za provozu,
později se bude pracovat při výluch jedné nebo dru
koleje. Z hlediska harmonogramu budou pro stavbaře
ročné hlavně letní měce, kdy má být během prázdnin
výluka vobou srech. Spřením stavby se pítá do
konce roku 2023. „Kromě probmů běžch při stavbách
na železniční trati ve městě, tj. pce vnch výlukách,
kdy se řeší hlukové limity, prašnost, čišní komunikací
atd., nás momentálně nejvíc trápí minimální zábory pro
zízení staveniště avýstavbu tunelu, kde paradoxně po-
třebujeme nejvíce prostoru pro technologie speciálního
zakládání – piloty, podzemní stěny,“ dová Ing.Kohout.
Blanka Růžičková
1
2
5
5
6
34
VBrně roste parkovací dům pro 110 vozidel
Na místě bývalého parkoviště vPolní ulici vBrně vy-
roste do konce roku parkovací dům. Nosnou konstrukci
chce tým Ing.Radomíra Richtera zdivize 1 vybudovat
ještě vletošm roce, celý objekt pak dokoit do let-
ních prázdnin. Inženýr Richter skolegy věří, že se jim
podaří dodržet slib investorovi akolaudace proběhne
už včervnu, tedy odva měsíce dřív, než je plánováno.
Parkovací dům pomůže alespoň částně řešit par-
kování nedaleko důležitých úřadů, jako je Městský soud
v Brně či zdejší úřad práce, protože v něm vznikne
110 míst pro osobní vozidla a 25 míst pro jízdní kola.
Vprvním nadzemním podlaží se pítá mimo jiné ispar-
kováním pro osoby se sženou schopností pohybu, vpro-
jektu je ikolik stání pro vozidla osob doprovázejích
tě v kárku a na stře parkovacího objektu budou
moci stát vozidla využívající kpohonu CNG aLPG.
Objekt bude tvořit prefabrikovaná železobetonová
konstrukce (foto č. 1 a2) se čtmi podlažími, přiče
poslední bude zčásti zasešeno. Každé podlaží bude do-
sahovat výšky 2,9 m, celkem se budova vyšplhá do výš-
ky 12,38 m, což koresponduje sokolní zástavbou. Vjezd
ivýjezd je naplánován zPolní ulice akvýjezdu isjezdu do
azvyšších pater budou sloužit obousměrné rampy. Kdis-
pozici bude schodtě svýtahovou šachtou pro dodatečné
osazení výtahu, který není soástí dovky Metrostavu.
Podlaha musí splňovat náročná kritéria
Stavbaři parkovací dům založili na hlubinných velkoprů-
rových plovoucích pilotách 900 až 1200 mm vlce
9 až 13 m. Stropy budou tvořit filigránové dílce, které
budou zmonolitny. To provede se svým týmem Ing.On-
ej Kera. Na podlach budou průmyslové podlaho
stěrky, které musejí splňovat nárné parametry – pro-
tiskluzný povrch, hygienicky nezávadné, svelmi dobrou
mechanickou odolností vůči opotřebení vysokým provo-
zem. Podlahy musejí mít ivysokou chemickou odolnost,
filní povrchová vrstva bude beze spár, vodosná ase
schopností překlenutí trhlin.
Zatím máme dokončenou prefabrikovanou konstruk-
ci do třeho nadzemního podlaží, zmonolitné strop
konstrukce vprvním adruhém podlaží akolegové mon-
tují filigránové stropy nad třetím nadzemním podlím,
popisuje vedoucí projektu s tím, že celou nosnou kon-
strukci parkovacího domu včetně zmonolitní chce jeho
tým dokončit do konce letho roku. „Víšm roce
chceme zahájit rozvody elektroinstalace, zámečnických
konstrukcí, vyzdít vestavby zázemí včetně všech řemesel
adokoit ipmyslové podlahové srky,“ dodává.
Stavba podle něj není nijak zvšť nároč, ale termín
realizace je velice krátký. Stavbaři tak nemají žádný velký
prostor pro mné komplikace. Prostor vokolí staventě
je minimální a ještě před zahájením stavby tak museli
hledat řešení, kde se bude montovat prefa konstrukce. Její
které prvky totiž váží až 20 tun se vzleností osazení
25 až 30 m. „Ačkoli je smluvní termín dokončení včet
kolaudace stanoven na 8. srpna příšho roku, slíbili jsme
investorovi, že termín zkrátíme odva měsíce. Ajá pev
řím, že se nám to podí,“ dodává vedoucí projektu.
Martina Vampulová, foto archiv stavby
1
2
Nový bytový dům vyrostl na místě původch
parkovacích ploch nedaleko stanice metra Hloutín.
Budova má osm nadzemch advě podzemní podlí,
byty v7. a8. NP mají sice menší zastavěnou plochu,
ale zase zajímavé terasy alodžie. Vzniklo zde celkem
136 bytů orozměrech 35 až 75 m
2
. Většina bytů má
dispozici 2+kk (celkem 94), daích 24 jednotek má
řešení 1+kk a18 bytů 3+kk. Ve spolných podzemních
podlích se nachází 133 stání, další parkovací místa
jsou kdispozici před budovou.
1
2 3
Stavby pod taktovkou Metrostavu, které rozzáří podzimní večery
Hra barev osvětlených budov bezesporu přisvá k atmosféře měst. Vnímáme ji zejména v tomto období, kdy nás
tma provází prakticky od odpoledne. Působivá je budova The Flow Building, kterou na rohu Václavského náměstí
a Opletalovy ulice letos dokoily týmy Metrostavu (foto č. 1). Kromě osvětlení kanceláří objekt zdobí okrasné lamely
s LED ostlem. Stelné efekty „umí“ také obchodní centrum IGY v Českých Bujovich (foto č. 2), které tým divize
3 dokončil na pátku roku 2018. Část fasády tví nafukovací potáře z vícevrstvé fólie ETFE (ethylen-tetrafluorethylen).
Ty umožňují libovolné tvarování a kvůli nízké hmotnosti nevyžadují robustní nosný systém. Podsvětlení tu umožňuje
porně náročný systém. Třetí snímek zachycuje moderní obchodní centrum Galéria Martin v památkově chráné zó
slovensho města Martin, který koncem roku 2017 dokoil tým divize 1 ze severomoravského regionu.
red, foto archiv Metrostavu
1 průjezd uzlem Plzeň ve sru 3, TŽK
2 přestavba pražského zhlaví
3 hlavní nádraží, českobudějovická část
4 přesmyk
5 seřaďovací nádraží
6 LobzyKoterov
železniční uzel Plzeň
Metrostav_21_2020.indd 3Metrostav_21_2020.indd 3 01.12.20 16:3001.12.20 16:30
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 21/2020, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (592 ms)

Rendering Strana 4 (102265): (0/1) (585 ms)

Rendering Strana 3 (102263): (0/1) (624 ms)

Rendering Strana 2 (102261): (0/1) (624 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2878/vth118423-1.jpg

 i2878/vth118425-1.jpg

 i2878/bg102263.svg

 i2878/vth118427-1.jpg

 i2878/vth118421-1.jpg