Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 1
Konference o železničních stavbách
Devatenáctý rk konference Železnice 2014, který se
uskutečnil 27. listopadu v Praze, se zařil především
na otázky financování a přípravy železničních staveb
čičerpání dotací z programů EU. V odpoledním bloku
ednášek z praxe vystoupil také Ing. Štefan Ivor z divize5
Metrostavu, který účastkům představil základní údaje
ochystaných ražbách tunelů Ejpovice a technologii TBM.
Ocenění apartmánů Meddín
Poté, co si apartmány Medvědín, jejichž stavbu ve
Špindlerově Mlýně řídil tým Ing. Filipa Křesťana z divize9,
odnesly dvě ceny ze soutěže Realitní projekt roku 2014
azískaly Cenu čtenářů mediálních partnerů v souži
Best of Realty, ocenila je 27. listopadu i odborná porota
vsouži CIJ Awards Czech Republic, kde ovládly kategorii
Nejlepší rezidenční development.
Výborný postup
Fotografie z čelby tunelu
Norðfrður potvrzuje, že
směna Josefa Hromjáka
zdivize 5 dosáhla 4. prosince
hranici 2000m vyražených
z portálu Fannardalur.
Tým, který na Islandu
vede Ing. Aleš Gothard, k tomuto dni už z obou portá
dohromady vyrazil 60 % z celkové délky tunelu. Rby
zportálu Fannardalur začaly letos 1.března apostupovaly
skvělým průrm týdenním výkonem přes 51 m. Toto
číslo přitom zahrnuje i ražbu čtyř bezpečnostch zálivů
aněkolika úseků s velmi komplikovanou geologií.
Vletošním roce pracovala Skupina Metrostav namnoha
zajímavých stavbách. Pro privátní sféru jsme dokončili
vposledních několika letech nejtší projekt vmetropoli
– Quadrio veSpálené ulici. Vzáří byly hotovy ihlavní sta-
vební práce naBlance, koí také naše činnost nametru
zDejvic doMotola. Podíleli jsme se nasplavní vodní
cesty u Českých Budějovic, pracovali jsme na dalším
rozvoji vodních elektráren, stavíme víceúčelový objekt
na pražské Palmovce, provádíme rekonstrukci výškové
budovy strojní fakulty VUT vBrně, stavíme bytový kom-
plex Sacré Coeur naSmíchově akončí přípravy knasazení
raziho štítu uEjpovic. Úspěšně pracujeme vzahraničí,
kde máme zajímavé zakázky na Slovensku, na Islandu,
vNorsku, vPolsku av Německu.
Vám všem, kteří jste se naúspěších roku 2014 podí-
leli, patří poděkování.
Blanka, mediální trhák a bojtě politických stran,
je stavebně hotova. Uzaeli jsme spory s investorem
aRozhodčí soud potvrdil opvněnost nich požadavků.
Rozhodl, co, jak akdy máme udělat akolik máme zasvou
práci dostat zaplaceno. Prokázalo se to, co jsme tvrdili,
že projekt Blanka není projektem předraženým – ikdyž
ipouštím, že je možná zbytně drahý. To, že tak krásné
dílo stále neslouží veřejnosti, není naše vina. Technologie
není dokončena. Akdy se tak stane, není prozatím jas,
ato ani ze smlouvy odílo, kde termín dokoení techno-
logie není explicitně dán. Vlhkost vtunelu je tak zástup
problém, který má odst pozornost jiným směrem.
Co je ale důlité zho hlediska: Blanka stále ješ
ani pro Metrostav hotová není, přeste stavební pce
vzáří dokončeny byly. Zvá předat ji investorovi vkvali-
tě, kterou si objednal. Ato je úkol, který bude inale naší
prioritou apod mojí osobní kontrolou. Blanka je abude
mimořádná reference.
Vposlední době mne silně zneklidňuje absence jistot,
které pro práci poebujeme. Ato vpolitice, odbornosti,
vpvní oblasti ivčistě lidské rovi.
Sebejistota některých našich politiků mne udivuje. To,
co napáchala celá řada ministrů dopravy České repub-
liky, se bude ukzet řadu let. Instituce jsou v rozkladu,
absentuje dlouhodobá strategie, projekty se nepřipravují,
nejsou lidi. Ani na komulní úrovni není situace lepší.
Hlouposti zrozené vhlavách politických avanturistů mo-
hou přinést mnoho škod.
V odborné rovině je situace snad ještě horší. Školy
produkují kvanta absolventů stituly, ale, až najimky,
inže, které nutně poebujeme, je málo. Zato mana-
žerů smobilními telefony anotebooky je dost. Instituce
vesměs postrádají odborný personál.
V posledních letech se rapidně měnily nejen právní
edpisy, ale ičasto velice extenzivní výklad práva. Sta-
vební zákon zasluhuje revizi. Připravovaný zákon ovlivu
staveb naživotní prostředí (EIA) může dát novým projek-
m smrtelnou ránu ibez jakékoliv odborné argumenta-
ce. Zákon oveřejné zakázce je zmetek. Vili jsme to při
sporech ocepráce naBlance. Ale nejde jen ovícepráce.
Prokazoní referen, stanovení kririí pro uení mi-
mořádně nízké ceny adalší nejasnosti vedou při absen-
ci odborníků v hodnotících týmech k jednokriteriálním
soutěžím. V konkurenčním boji se pak stávají v rukou
nesolidch manažerů firem brizantní municí. Akorupci
to stejně neřeší.
Zákon o trestní odpodnosti právnických osob na-
byl účinnosti počátkem roku 2012. Do dnešního dne
ne existuje procí předpis, který by naznačil, jak se
společnosti mohou bránit protiprávnímu jednání svých
pracovků, jak naladit shodu vnich firemních předpi-
sů správní normou.
Aplikace zákona policií a státním zastupitelstvím je
selektivní a účelová. Celý obor stavebního průmyslu je
nesmyslně kriminalizován.
Ani my rozhodně nejsme bez chyb, znich je třeba se
poučit anajít zsob, který by je eliminoval. Nic nás ale
neže vést k porování zákonů. Zlojna a korupce
jsou mi odporné. Na zátku příšho roku bude vyn
Etický kodex Skupiny Metrostav, který bude vyjadřovat
mravní principy, jimiž se budou muset řídit všichni pra-
covníci naší Skupiny. Ajak už jsem několikrát řekl, případ-
né porení etických aprávch norem budu posuzovat
snulovou tolerancí.
Vážení spolupracovníci, procházíme nelehkým obdo-
bím anepředpokm, že by se rychle měnilo klepšímu,
ikdyž velice mírný optimismus na místě asi je. Vdo
krize jsme nejen udrželi, ale iposílili svou pozici načes-
kém stavebním trhu. Přeji spolnosti Metrostav im,
aby se podobně vedlo ivroce následujícím. Návod ktomu
je velice jednoduchý – pracujte správ.
ijte si klidné Vánoce avěřím, že nepříjemnosti, se
kterými se potýkáme, víšm roce zvládneme tak, jako
jsme to dokázali vždycky.
Jiří Bělohlav,
prezident Skupiny Metrostav
xxxx
více vefotoreportáži na str. 4
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
KRÁTCE / AKTUÁL
že spolupracovníci
ed Industriálním parkem Plzeň Ejpovice mezi obcemi
Kyšice a Dýšina se 4. prosince sešli zástupci Spvy
železnní dopravní cesty v čele s náměstkem pro
modernizaci dráhy Ing. Mojmírem Nejezchlebem (foto
vlevo) se starosty okolních městských částí či obcí,
edstaviteli Metrostavu i Subterry a s daími hosty.
vodem jejich setkání bylo otevření informačního
střediska dokumentujícího právě probíhající moderni-
zaci trati RokycanyPlzeň, jeden znejvýznamnějších
současných projektů na českých kolech. Jeho sou-
částí budou itunely Ejpovice, které pracovci divize 5
Metrostavu vyrazí s pomocí 115 m dlouho plnoprofi-
lového raziho štítu TBM S-799 s průměrem řezné hla-
vy téměř 10 m a hmotností přes 1800 tun. Jeho věrný
model představil obchodní ředitel Metrostavu Ing.Mi-
lan Veselský a je součástí nového infocentra. To bude
pro veřejnost otevřeno každou lichou středu od 15 do
17 hodin. Organizované skupiny či zájemci ze škol si
budou moci dohodnout individuální termín návštěvy.
Ptáme se: Ing. Pavla Trojana,
vedoucího projektu z divize 9 str. 2
Výhody vyití technologie bílé vany
str. 2
Počáteční dobrý vklad do dlouhého
života str. 3
Kolegy z divize 1 zastihnete na
vánočním trhu str. 3
Nezáleží na tom, kdy a kde,
důležité je jen, s kým a proč
více vefotoreportáži na str. 4
15. prosince 2014 / 22 / XXVI
Redakce novin Metrostavu
přeje svým čtenářům
klidné a příjemné Vánoce
a do nastupujícího
roku 2015 zdraví, štěstí,
práci a spokojenost.
Přestavba doelegance
Když vloni včervenci zala vcentru Olomouce rekon-
strukce zálny CREDITAS, nejen obyvatelé hanác
metropole snatím čekali, jak bude prona budovy
prohat. Byla složitá adnes je hoto. Vinteriérech
sice jen odpřízemí počtvrté patro, to poslední páté ale
tým Ing.Luše Horuty zdivize1 dokončuje avprůbě-
hu prosince by mělo projít kolaudací. Už nyní je však
patrné, že novogotický červený kostel natřídě Svobody
skal elegantho souseda (foto č. 1).
„S přestavbou jsme si poradili, i když ji provázela
spousta změn akomplikací. Zásadní bylo zpoždění hru
stavby. Kposunu ternu přispělo také nedořešení stan-
dardu kvality posledního nadzemho podlaží. Zakázka
byla kli tomu rozlena nadvě etapy, tu druhou právě
končíme,“ říká Ing.Lukáš Horuta z divize 1, který říze
stavby převzal v průhu letho června od Ing. Ja-
roslava Kunce. „Ještě během ceho července jsem ale
s edchozím vedoucím projektu úzce spolupracoval,
protože dotakto rozjeté stavby nebylo jednoduché naplno
vstoupit,“ vzpomíná Ing.Horuta sm, že vdobě předání
byl objekt vestadiu hrubé stavby avíměsíčním skluzu.
Už tehdy ale měli stavbaři nejročí část rekonstruk-
ce za sebou a odstrojená kostra bývalé banky z80. let
20. století se už od sutenu po střechu plnila novými
konstrukcemi. Hotová byla iželezobetonová přístavba pro
parkovací věž sautomatickým zakladem aut.
Abychom dílo vzhledem kvelkému skluzu prací do-
končili co nejrychleji, museli jsme změnit iobvyklý postup
kterých dodávek atřeba ty, které se většinou dělají až
nakonec, provést vedstihu,“ říká Ing. Horuta a vysvět-
luje: „Naíklad podlahové krytiny jsme polili vdobě,
když se ještě vpatrech naplno pracovalo anebyly hotové
ani podhledy či kompletace rozvodů. Podokoení jsme
je museli zabezpečit tak, aby je daí profese nepoškodily.
Podařilo se nám to asi z95 procent atermín dokoe
stavby jsme tím urychlili přibližně otři týdny.
Zamavá byla i montáž fasády, která obsahuje ta-
ké oblouková skla atypických roz. Některá z nich
dohla hmotnosti až 700 kg azulice je osazoval jáb,
což vůbec nebylo jednoduc. Společnost PS Brno se ale
podle Ing.Horuty zhostila své úlohy najedničku.
Moderní a elegantní budovu už kromě posledního
patra zaplnili zastnanci i vedení zálny. Na konci
října ji slavnostně otevřeli a klienti doní poprvé vstou-
pili 3.listopadu. Investor iarchitekti ze Studia PRAK dali
budově dovínku výjimečnost, kterou stavbaři zvýraznili
precizním zpracováním detailů interiérů (foto č. 2) ifasád.
estavěný bankovní dům se tak idíky divizi 1 stal jednou
znových dominant olomoucké třídy Svobody.
Martina Vampulová, foto Josef Husák
1
2
Metrostav_22_2014.indd 1 12.12.14 11:54
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2014, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (490 ms)

Rendering Strana 2 (102944): (0/1) (480 ms)

Rendering Strana 1 (102939): (0/1) (525 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i3018/vth119296-1.jpg (2x)

 i3018/bg102939.svg

 i3018/vth119302-1.jpg (2x)

 i3018/vth119309-1.jpg

 i3018/vth119313-1.jpg