Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 3
VPraze se nad Vltavou rozsvítila loděnice Dukly
Zrekonstruovanou lonici ASC Dukla nejde na Císař-
ské louce u Vltavy přehdnout od té doby, co se za-
čala oblékat do žluté barvy. Od 13. prosince, kdy byla
slavnostně otevřena, začala její jásavá fasáda (foto
č.1) lákat veslaře a kanoisty ze špičkoho vocho
klubu do pohodlného domácího přístavu.
Na začátku jsme se nejvíc obávali povod. Vltava
knám ale byla milosrdná a její hladina byla po celoustav-
bu spíš pod normálem než nad ním, takže voda nás neo-
hrozila,“ říká vedoucí projektu Ing. Ivan Kubíček zdivize 3.
„Největší problém nakonec představovalozajistit dost lidí
i materlu a oblit střechu ifasádu barevmi plechy.
Nečekali jsme totiž, že to bude až tak nárné. Všechny
dokončovací práce jsme museli kvůli termínovým prů-
tahům přeskdat a naplánovat tak, aby je neuzavřená
střecha a fasáda technicky neohrozily. I přes napjatý har-
monogram se nám ale stavbu podařilo dokončit kvalitně
a včas a za to bych rád poděkoval celému týmu, jehož
nasazení bylo zejména vzávěru opravdu veliké, a také pro-
tistranám, prote jejich zástupci dokázali konstruktiv
a rychle vyřešit všechny nenalé probmy,“ doplnil.
stojné a moderní zázemí pro veslaře a kanoisty
Za deset měsíců prací prošla stará loděnice kompletní
přestavbou, aby vyhověla soudobým požadavkům na
pohodlné sportovní zázemí pro voky i jejich lo. Pra-
covníci zfirmy Zakní staveb zvýšili únosnost zákla
objektu tryskovou injektáží a nad celým půdorysem vy-
rostlo nové patro s plochou téměř 500 m² pro tělocvičnu
(foto č.2), posilovnu a místnost trenažérů. Technici kon-
zultovali detaily strery a stavební dílo upravovali podle
jejich připomínek a požadavků. Dá se proto očekávat, že
celá stavba bude plně vyhovovat náročné přípravě armád-
ch sportovců včetně českých reprezentantů.
Ruku kdílu při modernizace loděnice přiložili i zaměst-
nanci divize 11, ktí zajťovali jáby či plošiny, aspo-
lečnosti TBG Metrostav, jež dovala betonové směsi.
Divize4 likvidovala veškerý odpad a bobří zuby pomáhaly
vyklučit náletové keře. „Byla to hezká stavba v krásné
a snad i trochu zapomenuté pražské lokalitě uprosed
írody. Kromě bobrů jsme tu mohli pozorovat i labu, di-
voké husy a kachny. A ondatří rodinka se na je rozrostla
oi mláďata! Jen od té žluté barvy, která převdá nejen
na fasádě a stře, ale i vinteriérech, si rád odpinu,“
uzavírá Ing. Koubík. O tom, jak dobře bude dílo jeho týmu
sloužit vodákům, se vněkterých zpříštích novin dozvíme
od kolegy Jího Koče zdivize 6, až si lonici vyzkouší
i tréninku po návratu ze zimního sousedění.
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVIZÍ
strana 3
1
2
Metrostav začal se stavbou vArgentinské ulici
Rušná křovatka narohu pražských ulic Plyrní aAr-
gentinská bude mít novou dominantu. Dosavadní pro-
luku zaplní do března 2019 šestipatrová prosklená
budova, která elegantm obloukem naváže naokolí.
Nastaveništi je zatím jen jáma, vzhledem kpoloze je
ale zřejmé, že se nový objekt bude stavět doslova „vpří-
m přenosu“. Vbezprostřední bzkosti kolem něj totiž
denně projedou desetitisíce automobilů astovky tramva.
stavba kanceřské budovy AOB (Argentinská Offi-
ce Building) je rozdělena dodvou etap. První – příprava
projektu astavební jámy – je už hotová. Metrostav získal
zakázku nadruhou – vlastní stavbu – atým Jího Paulera
zdivize 9 ji zajil letos koncem října. Projekt bude v divizi
poprvé prodět svyužitím procesu BIM.
m divize 9 se bude muset vyrovnat s omezem
prostorem staveniště, kde bude mné umístit jen několik
kontejne, které se navíc budou muset operativně pře-
sunovat podle postupu prací. Stavba narné křovatce
je navíc spojena s velkými nároky na logistiku týka
se dopravy materiálu. Vprostoru obou frekventovaných
komunikací budou mít stavbaři kdispozici jen úzký pruh
budoucího chodníku anapříklad montáž věžového jeřábu
si již vyžádala dočasné omezení vpodobě svedení provo-
zu vArgentinské ulici dojednoho jízdního pruhu. Jedná
otakových uzavírkách není jednoduché auž předem bý
jas, že budou povoleny jen vednech pracovního klidu.
AOB bude mít dvě podzemní podlaží pro parková
ř 50 vozidel. Naseše bude kromě vzduchotechniky
atechnických zařízení pochozí terasa sčástí osázenou ze-
le. Přesah třeho nadzemního podlaží vytví podloubí
sdominantním prvkem – trojicí podpěrných sloupů (vi-
zualizace). Architektonické řešení objektu navazuje podle
projektantů z Metroprojektu nagenius loci – průmyslový
charakter Holešovic z elomu 19. a 20. stole. K to
inspiraci se navržená stavba hlásí použim „cihelného“
obkladu sloupů včásti severní ajižní fasády vkombinaci
skovovými svislými lamelami před prosklenou fadou.
Blanka Růžková, vizualizace stavba
Poslední byty Nad Přehradou už přebírají klienti
Věřím, že pozkušenostech z této stavby bytových do-
mů nás už vbudoucnosti nic nepřekvapí. Ajsem rád,
že nikoho znašeho týmu zatím profese nepřestala ba-
vit, přestože máme zasebou velmi náročné dílo,“ řekl
vzávěru realizace posledho bytového domu F neda-
leko Hostivské přehrady v Praze vedoucí projektu
Ing.Jiří Pups zdivize 8. Dnes už je i dům F zkolaudo-
vaný a53 jeho bytů přerají noví majitelé.
V mci projektu nazvaho Nad Přehradou vzniklo
vpěti etapách pět bytových domů (foto č. 1). Investor,
společnost Finep, unich kladl velký důraz nakvalitu a de-
taily (foto č. 2). Podle Ing.Pupse ale vnaprosm rozporu
scenovou hladinou. „Požadavky nazpracování každého
detailu ajakékoliv drobnosti daleko přesahovaly možnosti
našich dodavate. Museli jsme proto se všemi ‚nacvičit
vzorové řešení každého detailu aten 52x zopakovat. Aani
es veškerou snahu se nám nedařilo vše včas podchytit,“
uvedl Ing.Pups stím, že dalším velmi nárným úkolem
je předávání bytů klientům. „Ti je totiž kupují zacenu sta-
novenou zametr čtvereční amyslí si, že zastejnou částku
jsme jejich byty také postavili. Realizační cena je ale mi-
nimálně třikrát nižší než cena prodejní, atento rozpor si
klienti bohužel vůbec neuvědomují,“ dodal.
Protože investor nepovoluje majitelům žádné zásadní
změny, v bytech byly většinou jiné jen obklady adlažba.
Občas se vyskytl požadavek na vybourání otvoru pro dve-
ře či zašení elektrické topné rohe dokoupelny. „Se-
tkali jsme se ale i s elektrickým kukátkem dovstupch
dví nebo vyhřívaným prnkem naWC,“ řekl vedou
projektu. Zamavé bylo, že ačkoli si klienti mohli vsor-
timentu obkladů adlažeb vybrat cokoli, dávali přednost
m druhům, které investor jako nejoblíbenější předem
vytipoval. „Nakonec jsme poívali jen asi deset růzch
druhů obkladů a dlažeb,“ dodal Ing. Pups. A doplnil:
„Každý den mě však překvapuje, co všechno dokáže
investor rozporovat anačem všem se snaží nat závadu
nebo chybné provede. Ve skutečnosti se ale nejedná
onesplnění normových padavků, ale o jeho subjektiv
pocit adojem zrealizované konstrukce. Také mě udivuje,
co všechno jsou klienti schopní reklamovat. Například
popínavou rostlinu, která moc vyrostla, vlasy vodpadu či
dve, které klient prokopl sám. Setkal jsem se isestíž-
ností, že jsou vbytě, kde bylo 28 °C, chladné radiátory.
ročnost bytové výstavby stoupá
Projekt Nad Přehradou byl pro divizi 8 premiérou voblasti
bytové výstavby azvládla jej ve vysoké kvali. Do bu-
doucna ale Ing.Pups očekává, že divize 8 odpodobch
zakázek spíše ustou. Kromě již popsach důvodů to
ovlivňuje iskutečnost, že charakteristickým rysem byto
výstavby je obstát vboji, v němž investor veškerou energii
směřuje ktomu, aby objekt nepřevzal aMetrostav hradil
provoz domu doposlední možné chvíle.
Martina Vampulová, foto archiv Metrostavu
2
1
Informační model budovy (Building Information
Modeling nebo Building Information Management,
zkráceně BIM) je podle Wikipedie proces vytváření
asprávy dat obudově během ceho jejího životního
cyklu. Vpodstatě se jedná odigitální 3D model,
který reprezentuje fyzický afunkční objekt sjeho
charakteristikami. Slouží jako otevřená databáze
informací oobjektu pro jeho navrhování, výstavbu ipo
celou dobu provozu. Napovat procesy ametodiku BIM
pomáhají moderní softwarové nástroje.
Podjezdy a tunely na obchvatu norského města Kongsberg
VNorsku, kde tuneláři i mostaři divize 5 pod vedením Ing. Jiřího Šacha pracují od března na projektu E 134
TrollerudmoenSaggrenda, stavba pokrila. Zaměstnanci z provozu mostů a železobetonových konstruk
dokončují podjezdy Kongsberg (foto č. 1) i Moane (foto č. 2) a začali pracovat na obou portálech 350 m dlouho
tunelu Moane (foto č. 3). Ten byl proražen 18. září a jsou vm hotové všechny podkladní vrstvy vozovky
idreže a v polovině listopadu byla položena první vrstva asfaltu (foto č. 4). Tuneři mají kzačátku prosince
hotovo víc než 260 m ze 440metrového tunelu Vollås (foto č.5) a razí nouzový záliv s plochou výrubu 168 m².
Partneři Metrostavu ve sdružení – firmy Bertelsen & Garpestad aHAG Anlegg – pracují na ostatních objektech
azemch prach na 4,7 km dloum úseku silnice E 134. Díky nim roste i největší most Saggrenda (foto č. 6).
red, foto archiv stavby
1
3
5
2
4
6
Metrostav_22_2017.indd 3 15.12.17 10:35
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (367 ms)

Rendering Strana 4 (102554): (0/1) (360 ms)

Rendering Strana 3 (102552): (0/1) (400 ms)

Rendering Strana 2 (102547): (0/1) (400 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2945/vth118744-1.jpg

 i2945/vth118751-1.jpg

 i2945/bg102552.svg

 i2945/vth118753-1.jpg

 i2945/vth118740-1.jpg