Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 1
KRÁTCE / AKTUÁLNĚ
že spolupracovci
Projekty roku 2017
Rok 2017 končí a nastal čas bilancovat – Metrostav
vněm pracoval natéměř 250 zakázch nad 10 milionů
korun azhruba 130 úsšně dokončil.
Zaměstnanci Metrostavu budovali objekty všech mož-
ch druhů – doma inaSlovensku, vPolsku, Bělorusku,
Finsku, Norsku či na Islandu. Není možné vyjmenovat
echny, připomeneme jen některé. Kuzavřeným projek-
m patřily třeba nová část dálnice D11 doHradce Králo
(foto č. 1) či zmodernizovaný úsek 06 nadálnici D1.
Skončila rekonstrukce zastřešení haly nad kolejtěm
ve stanici Praha hlavní nádraží (foto č. 2), komplexní
obnova elektrárny Prunéřov II (foto č. 3) či stavba centra
zpracování odpadů ve Vintířově. NaSlovensku byl ote-
en tunel Poľana, na Islandu tunel Norðfjörður. Došlo
kprorážce tunelu Ejpovice (foto č. 4). NaVltavě vyrostla
plavební komora Hněvkovice. VOpavě Metrostav pracoval
pro Slezskou univerzitu, vRozvadově vybudoval hotel pro
nejvěí kasino v Evropě, vPraze dokončil řadu bytových
domů. Další velké zakázky pokračují, například rekon-
strukce historické budovy Národního muzea (foto č. 5).
Zástupci vedení Metrostavu v čele s prezidentem Sku-
piny Jiřím Bělohlavem a představitelé firemní odbo-
rové organizace zastoupené jejím předsedou Ing.Pe-
trem Půtou podepsali 14. prosince 2017 Vzorovou
kolektivní smlouvu spolností Skupiny Metrostav na
rok 2018 a 2019 aKolektivní smlouvu Metrostavu na
stejné období. Zároveň vedení firmy podepsalo Vzoro-
vý vnitřní předpis na rok 2018 a 2019.Více na str. 4.
Významné změny veSkupině Metrostav
Jednatelem spolnosti BES se 1. prosince stal Ing.Roman
Tichovský. Od1. ledna 2018 bude obchodm ředitelem
Metrostavu Ing.Karel Volf, MBA, ředitelem divize 6
Ing.Milan Veselský adivize 9 Ing.Martin Sirotek.
Kopie Géniů
Natympanon historické
budovy Národho muzea se
28. listopadu vrátilo sousoší
niů. Nikoli origil, ale
kopie odsochaře Petra Váni.
Je zhotovena zbožanovského
skovce, jehož hru
blok vážil 25 tun. Nové sousoší bylo zhotoveno metodou
tečkování dle originálu aváží 3,5 t. Foto © Ester Havlová
Tramvajové mosty vOstra
Mosty vPlzeňské ulici vOstravě, které snesli aznovu
vybudovali stavbaři zdivizí 1 a5, jsou od30. listopadu
průjezdné bez omezení ipro auta. Práce trvaly osm měsíců
a celková délka upravovaho úseku mostů byla 218 m.
Blanka vLublani
Ing.Václav Pavlovský
zdivize 5 přispěl do
programu 11. mezinárodní
konference otunelech
apodzemch objektech,
která se 23. listopadu
uskutečnila veslovinské
Lublani aMetrostav byl jejím partnerem. Přítomné
odborníky sezmil svýstavbou tunelů Blanka.
Úspěšné zkoušky
Naseverním mostě přes
Mikulášskou ulici v Plzni
proběhly 4. prosince
zatěžovací zkoušky.
Posloužily k nim dva
drážní jeřáby svokem
betonových dílců (270t)
aparní lokomotiva Šlechtična (170t). Zkoušky proděl
tým Ing.Jana Zemánka z divize5 vespolupráci sodborníky
zKloknerova ústavu. Pro vlaky byl most otevřen 8.12.
ČTRNÁCTIDENÍK METROSTAV A.S.
Ptáme se: Ing. Radima Čápa,
ředitele divize 4 str. 2
Společnost BeMo ukončila práce
vArlberském tunelu str. 2
V Praze se nad Vltavou žlutě
rozsvítila loděnice Dukly str. 3
Metrostav začal se stavbou budovy
vArgentinské ulici str. 3
edvánoční setkání kolegů
a obchodních partnerů
více ve fotoreportáži na str. 4
19. prosince 2017 / 22 / XXIX
Letní rok byl pro naši Skupinu ot oco nároč-
jší, než byly roky předchozí. Přesto jsme se vypádali
se složitou situací na česm stavebním trhu důstojně
a v porovnání s konkurenty dokonce výjimně doe.
Výpadky nadomácím trhu inadále úspěšně nahrazuje-
me zakázkami v zahraničí. Slame úspěchy v Polsku,
mecku, vseverských zech, vMarsku, v Srbsku,
na Slovensku, ale také v lorusku a nově i vTurecku.
Skupina roste arozpíná se nasvětové trhy. Vestále větší
ře pracujeme pro investory soukromé naúkor investo-
rů veřejných. Zlepšujeme se izevnitř hledáním úsporných
řešení azešhlováním administrativního aparátu.
Skupina Metrostav se nám mění pod rukama. Vro-
ce 2007 jsme realizovali v zahraničí asi deset procent
obratu, a to bylo na Slovensku, které považujeme de
facto za domácí trh. V roce 2017 to je již kolem čtyři-
ceti procent, přičemž podíl Slovenské republiky zůstal
ř nezněn. Z ti tic zastnanců jich pracuje
1500vzahraní. Naši lidé běžně komunikují vcizích ja-
zych, stávají se znich experti nazahraniční legislativu
azískávají světoběžnický nadhled.
V listopadu jsme otevřeli nejdelší tunel na Islandu.
Stavíme metro vefinských Helsinkách atunely městs-
ho obchvatu švédského Stockholmu. Běžně získáváme
zakázky natunely amosty vNorsku. Budujeme nesmírně
obžný úsek dálnice avahadlový most upolsho Gdaň-
sku. Dciná spolnost BeMo razí tunely v Německu
ivLonně. Stavíme čistírnu odpadch vod vlorus-
kém Brestu a podzemní lanovku v tureckém Istanbulu.
Kolegové pracují vmrazech uporho kruhu iveved-
rech naBzm výcho. To je naše nová realita. Nejsme
už jen největší česká stavební skupina. Jsme důležitý hráč
naevropské úrovni. Ase ctí to zvládáme.
Zato vČeské republice není valně dočeho píchnout.
Vříjnu prohla prorážka druhé tunelové trouby železnič-
ch tunelů vEjpovicích, nakterých úsšně spolupraco-
valy naše společnosti Metrostav aSubterra. Byla to velká
sláva, kterou však skoila poslední významná tunelová
stavba naúzemí Česka. Razicí št Viktorie jsme museli
zpětně odprodat apro lidi hleme uplatní jinde. Ne-
ipravenost stavebních projektů je zásadní nedostatek,
který pkozuje nejen nás jako skupinu firem působících
vestavebnictví, nejen celý stavební obor, který zaměstná-
vá desetitice li, ale icelou českou společnost. Ato pro-
to, že nedostatná infrastruktura zhoršuje životní úrov
obyvatelstva aznemňuje udržitelný hospodářský růst.
Projektů od veřejch zadavatelů je na tuzemsm
trhu málo astavebních firem hodně. Soutěže vyhodnoco-
vané naprincipu nejnižší nabízené ceny ženou generální
dodavatele dozáporných marží amnohdy dodumpingo-
vých cen. Aitom se česká ekonomika nachází vkon-
junktuře, kdy peněz je dostatek aměsta mají vyrovnané
ačasto ipřebytkové rozpty. Další peze na stavební
projekty je připravena poskytnout Evropská unie, stačí si
o ně ut kvalifikovaně zažádat. Akdyž nefungují veřejní
zadavatelé, mume se uchýlit kzadavatelům soukromým.
I tam však nabídka stavebch prací značně převyšuje
poptávku auprojektů se nedaří dosahovat přiřených
hospodářských výsledků. Zejména spolupráci sdevelo-
perskými společnostmi považuji dlouhodobě zanevyvá-
ženou acím, že ji budeme muset strategicky přehodnotit.
Jako velký mezinárodní hráč musíme ut být své-
mu okolí prosšní amusíme se ut oúspěch polit
stěmi, kterým se zzch důvodů tolik nedaří nebo ani
dařit nemůže. Atak se iletos věnovala Skupina Metrostav
projektům společenské odpovědnosti. Kromě charitativní
asponzoringové činnosti jsme opět darovali krev sMet-
rostavem ajiž druhým rokem byli generálm partnerem
unikátního Handy Cyklo Maratonu, který spojuje handi-
capované a nehandicapované sportovce i nesportovce.
Vám všem, kteří jste nejen zaSkupinu Metrostav ulali
co pro naše okolí, pro naše spoluoany apro naši lepší
budoucnost, děkuji.
Rovněž se intenzivně snažíme zleit svoji reputaci
na česm stavebním trhu. Je zama, že v zahraničí
jsou tamní obyvatelé nanámi postavené stavby nesmír-
ně hrdí a k našim spolupracovníkům chovají respekt.
VČesku se bohužel s takovým luxusem setkáváme jen
velmi zřídka. Atak se zde snažíme budovat dobré jméno
propagováním našich projektů vtisku, vrozhlasu, vtele-
vizi anasoclních sítích. Hojně přispíme doodborných
periodik, rozvíjíme spolupráci se školami a působíme
vcelé řadě profesních organiza. Navíc byly letos spuš-
ny nové, moderní avícejazyčné webové stránky nejen
Metrostavu, ale iSkupiny. Náš facebookový profil se těší
vysokému zájmu u odborné i široké veřejnosti.
Závěrem mi dovolte uvést, že stejně jako vy i
navlastní kůži cím tlak okolho prostředí audomuji
si obtížnost situace v oboru a na našem trhu. Dělá mi
proto radost, že ivtak těžké chvíli zůstáte Metrostavu
afirmám jeho Skupiny věrní. Jsem rád, že máme mnoho
zkušených odborníků i energických mladých lidí, kteří
jsou ochotni čelit mnohdy obtížné realitě.
žení kolegové, všem vám děkuji zapráci aúsilí. Vám
ivim rodinám přeji spokojeně prožité stky atěším
se naviděnou víšm roce.
Jiří Bělohlav, prezident Skupiny Metrostav
1
2
3
4
5
Redakce novin Metrostavu
přeje svým čtenářům
klidné a příjemné Vánoce
a všechno nejlepší do roku 2018.
Metrostav_22_2017.indd 1 15.12.17 10:35
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2

 

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2017, Strana 4

Strana 4

1

Sending statistics … done (352 ms)

Rendering Strana 2 (102547): (0/1) (345 ms)

Rendering Strana 1 (102543): (0/1) (387 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2945/vth118740-1.jpg

 i2945/bg102543.svg

 i2945/vth118744-1.jpg

 i2945/vth118751-1.jpg

 i2945/vth118753-1.jpg