Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2
První pomoc azavádění e-learningu do praxe
Aktivity směřované centrem vzdělávání kprohlubování
znalostí o poskytnutí první pomoci jsou zaměstnancům
Metrostavu dostatně známy. Ale je vhodné si připo-
menout, že systém první pomoci je vedením společ-
nosti považován za velmi významný pro zabezpeče
ochrany zdraví při výkonu práce.
Každý měsíc je vespolupci snaším poskytovatelem
pracovně lékařské služby organizováno setkání zástupců
pracovch týmů. Tito vybraní zaměstnanci jsou vsoula-
du spříslušnými předpisy vrámci pracovních povinností
pověření zabezpečením první pomoci nasvých pracovi-
štích. Nasetkání jsou pravidelně seznamoni spostupy
první pomoci, snovinkami vtéto oblasti ataké si praktic-
ky zkoušejí potřebné dovednosti (foto) pro případ nutho
sahu při mimořádných situacích, které mohou napra-
covišch, ale i v soukromém životě nastat. Do situace,
kdy je potřeba zachraňovat, se člověk dostane věinou
neekávaně a neplánovaně, často dokonce proti své vůli.
Vletošním roce se uvedené aktivity účastnilo 103na-
šich kolegů ze všech divizí i cently společnosti. Lek-
torským vedením kurzů první pomoci jsou pověřováni
zkení záchranáři, kteří jsou s celou škálou situa
ohrožujících lidské životy konfrontováni každý den.
S využitím moderních nástrojů
Centrum vzdělávání se také dobudoucího období bude
snažit o přípravu daích vhodných forem šíření osvě-
ty zásad první pomoci. Takovým krokem je i zavede
elektronické formy kurzu přibližujícího postupy záchrany
lidského života, který bude určen pro všechny naše za-
stnance. Touto iniciativou Metrostav přisje k věí
znalosti nás všech, ato nejen pro případ použití dopo-
ručených zásad první pomoci napracovišti, ale také při
plnění naší občanské povinnosti, kterou je poskytnutí
základní první pomoci aspolupráce se záchranm sys-
témem České republiky.
Nasazení e-learningu odledna
Elektronický kurz, připravený ve spolupráci se společ-
ností Prevent a za účinné pomoci útvaru IT, máme j
vyzkoušený vpilotním projektu zavádění elektronického
vzdělávání. Předpokládáme, že knasazení tohoto kurzu
dosystému vzdělávání dojde odledna 2020.
Centrum vzdělávání Skupiny Metrostav dále ověřuje
možnosti využití nových elektronických forem vzdělávání
ivdalších rozvojových aktivitách. Věříme, že víšm
roce budou novinky e-learningu zajímavou stálou sou-
částí celého systému vzdělávání arozvoje zaměstnanců
Skupiny Metrostav. Ucelenou nabídku vzdělávacích kur
naleznete na http://skupina.metrostav.cz/vzd
Tým Centra vzní Skupiny Metrostav,
Foto archiv Metrostavu
Aktuálně zkabelových
tunelů naRv. 555
Raziči divize 5 pod vedením Ing.Jího Šacha dokon-
čili rby 1645 m dlouhého tunelu Breivik. Ten je spolu
stunelem Knarrevik (1896 m) součástí projektu Rv. 555
– kabelové tunely Sotrasambandet vBergenu.
Zakázka je soástí stavby významného silnho
tahu, který spojí centrum Bergenu aostrov Sotra. Vtu-
nelu Breivik (foto č. 1 zachycuje ražbu rampy záchytné
drže) stavbaři aktuálně p racují namontáži kabelových
vek a současně probíhají práce na odvodnění tunelu,
cestě aizolacích. Vybavení našich tuneřů je postup
demontono a baleno. V tunelu Knarrevik jede ražba
v plném tempu, aktuálně zvá 120 m a její dokončení
se předpokládá kolem Vánoc. Tunely jsou samy osobě
ročné svojí velikostí, která ivdobré geologii přiší ně-
které komplikace vlogistice,“ popisuje Jiří Šach. „Mimo to
jsme se vphu projektu museli potýkat sinjektážemi
(foto č. 2 zachycuje čelbu tunelu připravenou na injek-
ž), hlukovými omezeními, složitou geologií abylo nutné
dodržovat limity pro vibrace. Nejobtíží částí projektu
byla ražba tunelu Knarrevik (foto č. 3 a4) pod mořem,
která byla technicky náročná anastavbě musel dokonce
t připraven štít pro nouzové zajištění tunelu (foto č. 5).
Po dokončení ražeb nastoupí partner ve sdrení
na dokončovací práce (stejné jako aktlně prohají
vtunelu Breivik). Vprůběhu léta 2020 by pak mělo zít
ukní kabelů dodokončených tune, to už však není
součástí kontraktu Metrostavu.
red, foto archiv Metrostavu
Ing.Petra Orta,
oblastního ředitele divize 8
Již vroce 2009 během studií naVUT vBrně pracoval
naprojektu hlavho výrobho bloku velektrárně Led-
vice, kde popromoci nastoupil kMetrostavu dohlavní-
ho pracovho poru. Ing.Ort se podaích zajíma-
vých projektech vefunkci vedoucího projektu stal letos
1. července oblastm ředitelem pro Ústecký kraj.
Jak byste představil vaše oblastní zastoupení?
Vnímám ho jako jednu znejvýznamnějších regionálních
stavebch firem s vlastními kapacitami, na což jsem
paičně hrdý. Jsme univerzální stavební firma zaměřená
zejména napmyslové ainžerské stavby a působíme
po celém Ústeckém kraji. Dlouhodobě spolupracujeme
s místními školami a podporujeme učňovské obory, ze
kterých se nám daří nabírat každý rok nové kolegy. Fun-
guje tu skvělý tým lidí, ktí při sobě drží anehají si
pomoci, ato nejen vpráci.
Čím je ústecký region specifický či odlný odjiných?
Tato oblast má převážně průmyslový charakter sdobrou
dopravní obslužnos, což láká dostatek investorů. Ná m
se tu tak nabízí možnost účastnit se velmi rozličných
atechnologicky zajímavých projektů odstaveb kanaliza
es plavecké bany, výrobní askladovací haly poadmi-
nistrativní objekty, sanační arekultivační práce vhnědo-
uhelných lomech až povýstavbu plynovodu.
Nakterých hlavch zakázkách teď ve týmy pracují?
Mezi naše nejvýznamnější projekty patří zakázka sbel-
gickým partnerem na posílení plynovodu z Malměřic
na Horu Svaté Katiny. Dále je to třeba výstavba no
pily veŠtětí, kterou jsem zahajoval jtě jako vedoucí pro-
jektu. Jedná se ovybudování kompletně nového dřevoz-
pracujího závodu nazelené louce vevelmi krátm čase
aformou Design and Build. Díky obrovsmu nasaze
ch kolegů akvalitní spolupráci spartnerem vesdruže-
ní stavba zatím postupuje kespokojenosti zahraničního
investora. Dalšími krásnými avelmi náročnými projekty
jsou novostavba Centra přírodovědných a technických
oborů (CPTO) vkampusu UJEP, plavecká hala vLounech,
venkovní bany naKlíši vÚstí nad Labem asdivizí 3 po-
kračuje přeložka produktovodů naHořanském koridoru.
žete vzpomenout stavby divize 8, kde jste působil?
Zínal jsem na výstavbě nového bloku v elektrár
Ledvice. První zazkou, kterou jsem realizoval vefunkci
vedouho projektu, byla Sanace arekultivace severozá-
padních svahů Lomu ČSA, poté Rekonfigurace stání č. 14
naLetti Václava Havla, několik zazek veSportcentru
Račice a v Památku Terezín. Významnou zastávkou
v mé praxi byly papírny MONDI ve Ště, kde můj tým
skvěle zvdl zakázku na rozšíření dřevoskladu a díky
tomu se nám vpapírnách podařilo získat další velké pro-
jekty, které jsme také úspěšně dokoili.
Které ztěchto projektů vám nejvíc utkvěly vpati?
Byla to zejména stavba na pražském letišti, kde jsme
měli zařízení staveniště doslova mezi přistavovanými
letadly afilním testem bylo zajištění prvho plnohod-
notného odbavení Airbusu A380. Součástí zakázky byla
rekonstrukce čekárny pro 800 cestujících atechnologic-
ká dodávka a montáž tří kusů pohyblivých nástupních
mostů. Daí nezapomenutelnou zakázkou pro mne byla
hned ta první uMetrostavu, kde jsem ještě jako technik
kontroloval výztuž a ukládku betonu při realizaci věží
v Ledvich. Obvodové sny se provály technologií
posuvného bední a každý den se postupovalo ovíce
než tři metry výš. Po42 dnech kontinuální betonáže jsme
pracovali 145 m vysoko ajá poznal, že strachu zvýšek se
člověk tréninkem dokáže zbavit.
te nějaký strategický cíl pro daí období?
Ano. Je to daí rozvoj střediska svlastními kapacitami
astím spojené dobudování oblastho sídla vTrmicích,
kde se nám vletošním roce podařilo díky vedení zakoupit
etí objekt se stavebním dvorem. Rádi bychom zde vná-
sledujících letech vybudovali areál, který bude odpovídat
kvalitám Metrostavu.
Zarozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
Nejvýznamnější investice Skupiny naSlovensku
Vchto dnech dochází kodevzdávání posledních bytů
projektu CityPark Ružinov vBratislavě (foto č. 1) atým
Metrostavu Slovakia tak většině klientů nalí pod
stromeček dárek vpodobě kčků odjejich nových do-
movů. Nejvýznamnější vlastní investice Skupiny Met-
rostav naSlovensku tak bude poce než šesti letech
ukončena. Příští rok zbývá odevzdat jen několik neby-
tových prostor vpřízemí. I ty mají již své zájemce.
„Začátky projektu se datují klistopadu 2013, kdy jsme
zkonkurzní podstaty spolnosti Nadlan odkoupili roze-
staný projekt s dokončenou věží „A“ a dokoem
ŽBK skeletem věže „B. V podnožích bylo dokoeno
nákupní centrum, které mohlo přijmout první návštěvní-
ky. Vrámci přípravy jsme se nejvíce trápili stím, jakým
způsobem projekt uchopit, jak ho zacílit ajaký produkt
nabídnout. Od začátku jsme byli skeptičtí kobchodnímu
centru, které představovalo spoustu komplikací afinanč-
ch rizik. Obavy jsme měli i zabsence večerní nátěv-
nosti. Věina lidí pracujích vokolních byznys centrech
tuto lokalitu odpoledne opouští,“ popisuje generální ředi-
tel Metrostav Slovakia Robert Pátek.
Rezidení projekt doplňuje byznys zónu
Nevhodná byla také dispozice obchodního centra, kte
se naczelo ve dvou podlažích a k tomu s nešťastně
navrženými komunikačními prostory. Ty míjely spoustu
nájemních jednotek, což odporuje správným návrhovým
zásadám takových prostor. Kromě toho je vto lokali
ivelmi silná konkurence. „Proto jsme se rozhodli projekt
zaměřit převážně narezidenční část, která naopak skýtala
velké benefity čerpající zdobré lokality sdobrou dostup-
ností do centra a spetnou kupní silou generovanou
právě zřad zaměstnanců zokolních kanceřských budov.
Rezidenční projekt právě velmi vhodně doplňuje stávající
byznys zónu oprvky bydlení. Zrušením obchodního cen-
tra se nám podilo uvolnit prostor mezi věžemi, naje-
hož místě vznikl volný avzdušný prostor pro zeleň (foto
č.2). Vysoké stlé výšky stropů vpodnožích umnily
vprojektu nabídnout na Bratislavu ojedilý produkt, ato
tzv. loftové bydlení, které jsme vdaném čase měli jediní
vnabídce. Osprávnosti rozhodnutí sí také nebývalý
zájem kupujících,“ vzpomíná generální ředitel.
Vprojektu, jehož celkové tržby převují 70 milionů
eur, vzniklo na550 bytů aapartmánů, 783 parkovacích
míst, ze kterých 137 stání může vyívat veřejnost. Vpří-
zemí projektu se naczí 16 obchodních jednotek scel-
kovou plochou přes 2500 m
2
. Nejvší věž má 26 podlaží
aje to 13. nejvyšší zkolaudovaná budova vBratislavě. By-
ty vprojektu tak skýtají nádherné výhledy nacelé město.
Text afoto Metrostav Slovakia
2
2
3
4
5
1
Metrostav_22_2019.indd 2Metrostav_22_2019.indd 2 16.12.19 13:3616.12.19 13:36
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (730 ms)

Rendering Strana 3 (102351): (0/1) (731 ms)

Rendering Strana 2 (102349): (0/1) (776 ms)

Rendering Strana 1 (102346): (0/1) (775 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2899/vth118515-1.jpg (3x)

 i2899/vth118518-1.jpg (3x)

 i2899/bg102349.svg

 i2899/vth118520-1.jpg (3x)

 i2899/vth118521-1.jpg