Pracovníci divizí oslavili

příchod vánočních svátků

18. prosince 2019 / 22 / XXXI

více ve fotoreportáži na str. 4

Ptáme se: Ing. Petra Orta,

oblastního ředitele divize 8 str. 2

Č T R N Á C T I D E N Í K

M E T R O S TAV

A .S.

Šťastné a veselé

Nejvýznamnější investice Skupiny

Metrostav na Slovensku str. 2

Divize 9 pokračuje rekonstrukcemi

v motolské nemocnici str. 3

Nový apartmánový dům ve Starém

Smokovci ve Vysokých Tatrách str. 3

KRÁTCE / AKTUÁLNĚ

Z průzkumu

metra D

Na pražské Pankráci

pokračujeme v práci na

geologických průzkumech

pro výstavbu trasy metra D.

Na konci listopadu byl do

šachty spuštěn nový tunelový

bagr (foto), s jehož pomocí týmy divize 5 a divize 8 nejprve

dokončí její hloubení a následně bude bagr využit pro ražbu

samotného průzkumného díla. Stavba začala v červnu

slavnostním ceremoniálem za účasti vedení pražského

magistrátu, představitelů dopravního podniku a stavebních

firem. Šachty a štoly vybudované v rámci geologického

průzkumu v oblasti Pankráce poslouží téměř do posledního

metru pro budoucí tunely linky metra D.

Redakce novin Metrostavu přeje

svým čtenářům klidné a příjemné

Vánoce a do nastupujícího

roku 2020 zdraví, štěstí,

pracovní úspěchy a spokojenost.

Pomoc Metrostavu pro pozůstalé

Dne 10. prosince 2019 došlo ve Fakultní nemocnici

Ostrava k tragické události, která vyvolala vlnu solidarity.

I Metrostav podpořil pozůstalé a oběti útoku, a to částkou

300 000 Kč složenou na transparentní bankovní účet číslo

73030761/0710, který FN Ostrava pro tyto účely zřídila.

Hned první den po uveřejnění konta pozůstalé podpořilo

kolem 1000 dárců, v převážné většině se jednalo o fyzické

osoby. Další pomoc může na uvedený účet poskytnout

kdokoli, a to až do 31. března 2020. Děkujeme!

Nová zakázka

Poklepem základního

kamene byla počátkem

prosince zahájena výstavba

depozitáře Krajské knihovny

Karlovy Vary (vizualizace).

Stavbu realizuje divize 9

Metrostavu pod vedením

Jana Mráze. Jde o knihovnu, která stojí v areálu krajských

institucí už 15 let. Podle ředitele knihovny Vratislava

Emlera ale nestačila, protože knihovna musí ze zákona

archivovat všechny časopisy a publikace, které v kraji

vyjdou. Nová budova bude stát na místě dnešního

parkoviště vedle budovy C krajského úřadu a bude spojena

krčkem mezi okny prvního a druhého podlaží budovy C.

Zástupci vedení Metrostavu v čele s prezidentem

Skupiny Metrostav Ing. Františkem Kočím a firemní

odborové organizace, kterou zastupuje předseda Ing.

Petr Půta, podepsali 12. prosince 2019 dokumenty

týkající se kolektivních smluv. Ty oproti minulému

období doznaly několik změn. S celým textem se bude

možné seznámit v tradiční brožurce, která bude v blízkém termínu distribuována zaměstnancům. Přehled

nejvýznamnějších změn najdete na straně 4.

Metrostav_22_2019.indd 1

Vážené kolegyně, vážení kolegové. Letošní rok byl třicátým rokem od sametové revoluce. Mnozí z nás si na

tu dobu dobře pamatují. Byla plná napětí, příležitostí

a příslibu úspěchu podmíněného tvrdou prací. Při zpětném pohledu musím s hrdostí na naše spolupracovníky

konstatovat, že naše společnost i celá Skupina Metrostav nabízené šance využila a proměnila v úspěch,

jehož jsme svědky i letos.

Základem našich dobrých výsledků je kvalitní práce

na stavebních a developerských projektech. V Česku

naše největší společnost, Metrostav, úspěšně pokračuje

v renovaci dálnice D1, kde provádí náročnou rekonstrukci

mostu Vysočina. Metrostav slibně pokročil i na projektu

optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl.

n., II. část. Jeho šestá divize se vrátila na původní působiště firem naší Skupiny a provádí výstavbu Úpravny vody

Želivka. Subterra pracuje na elektrizaci a zkapacitnění

železniční trati Olomouc–Uničov, což je první regionální

trať, která se modernizuje na rychlosti 160 km/h a na

rekonstrukci osvětlení dálničního tunelu Valík.

V zahraničí pokračuje plodná spolupráce mezi Subterrou a naší další významnou rakouskou dceřinou společností BeMo Tunneling, a to nejen na tunelu Spitzenberg

a nově na tunelu Kramer. Metrostav pokročil na lososí

cestě v Norsku, kde úspěšně vyrazil dva tunely, provedl

montáž nosné ocelové konstrukce mostu Åstfjordbrua

a zahájil betonáž mostovky. Čtvrtá divize Metrostavu dokončila veškeré související komunikace a terénní úpravy

u dálnice S7 v Polsku. A osmá divize provádí rekonstrukci

plavebních komor na největší slovenské přehradě Gabčíkovo. U BeMo Tunneling se zdařilo rozšířit výrobní program,

zejména u divize inženýrských a průmyslových staveb.

Nadstandardně se nám vedlo i v oblasti developmentu,

kdy náš Metrostav Development letos uzavřel svůj největší obchod v historii, kterým byl prodej administrativního

komplexu Palmovka Open Park 3 a 4. Na Slovensku se

Metrostavu Slovakia podařilo dokončit a předat poslední

byty na developerském projektu CityPark Ružinov. Prostřednictvím společnosti BES se nám daří rozšiřovat síť

kamenolomů a obaloven a modernizovat jejich vybavení.

Stejně jako vloni se naše stavby těšily obdivu široké i odborné veřejnosti, o čemž svědčí řada získaných ocenění.

V prestižní soutěži Best of Realty získal Metrostav hned

tři ceny. V téže soutěži dostal cenu i rezidenční projekt

Rezidence Hadovitá Metrostavu Development. V soutěži

Stavba roku získaly ocenění projekty rekonstrukce Historické budovy Národního muzea, Lávka pro pěší v Písku

a Modernizace trati Rokycany–Plzeň Metrostavu a bytový

soubor Corso pod Lipami Subterry. Titul Zahraniční stavba roku získal Zdvihací most přes Martwu Wislu v Sobieszewie divize 4 Metrostavu.

Roste i naše společenská zodpovědnost. Naši spolupracovníci opět darovali krev a znovu jsme podpořili

galerii moderního umění DOX. Opět jsme byli titulárním

partnerem Metrostav Handy Cyklo Maratonu, který letos

startoval od centrál Metrostavu a Subterry na Palmovce.

Není to náhoda. Aktivity v oblasti sponzoringu a charity

chceme do budoucna pokud možno mířit právě do okolí

našich sídel tak, abychom byli co nejprospěšnější svým

sousedům. Důkazem je i nové partnerství s Divadlem Pod

Palmovkou, jež je kulturní kotvou naší oblasti.

Do budoucna hledíme s mírným optimismem. Zásobníky práce našich společností jsou naplněny a čeká nás

celá řada zajímavých a veřejně prospěšných projektů.

Pro další rozvoj jsme vybaveni jak kapacitně, tak personálně. Disponujeme jasnou a srozumitelnou strategií,

která vytyčuje směr našeho snažení pro příští čtyři roky.

Nadcházející období nevnímám jen jako příležitost pro

společnosti naší Skupiny, ale i jako příležitost pro vás,

svoje kolegy a kolegyně. Každý schopný člověk, který

poctivě pracuje a odvádí dobré výsledky, dostane v naší

společnosti šanci vyrůst.

Asfalt s vůní borovice

Počátkem prosince se naše dceřiné společnosti staly

součástí výzkumného týmu a byly tak u zrodu nové

technologie, která se v České republice testovala vůbec poprvé! Šlo o akci s názvem Odourless aditives,

kdy se do asfaltu přimíchávají aditiva eliminující jeho

typický zápach. V Obalovně Louny se z asfaltu s vůní

borovice vyrobilo okolo 500 tun asfaltové směsi.

Spolupráce na této akci byla dohodnuta během

konference Asfaltové vozovky, která nedávno proběhla

v Českých Budějovicích. Samotný výzkum se uskutečnil 4. prosince, kdy se v modifikační stanici v Kouřimi

vyrobilo 25 tun asfaltu (pro představu 1 cisterna) typu

50/70 AZALT, do něhož se přimíchalo pouze 7 kg aditiva.

Výzkumný tým byl sestaven kromě zástupců společnosti TOTAL ČESKÁ REPUBLIKA také zástupci společností Metrostav, SWIETELSKY stavební, laboratoří SQZ,

Obalovna Lipník a Obalovna Louny. Přítomní sledovali

výrobu a následně nakládku vzniklého asfaltu s aditivem,

který poté společně převáželi do Obalovny Louny. Tam

se z 25 tun přivezeného asfaltu s vůní borovice vyrobilo

okolo 500 tun asfaltové směsi, která byla využita k opravě živičného povrchu silnice III/2395 u obce Stradonice

v okresu Kladno. Pokládku prováděli kolegové ze Střediska Louny pod vedením pana Lukáše Spala z divize 4. Akce

ukázala, že je u asfaltu možné potlačit klasický zápach,

který při přepravě i pokládce obtěžuje obyvatele zejména

v těsné blízkosti obydlených částí obcí a měst.

M gr. P a v lín a M er t l, f o t o In g. J an M er un k a

Vážení spolupracovníci, děkuji vám všem za práci,

kterou jste v roce 2019 odvedli. Jen díky snažení našeho dělnického a technicko-hospodářského personálu

jsme dlouhodobě v dobré kondici. Jen díky vám jsme

již několikátým rokem jasnou jedničkou na českém

stavebním trhu a máme ambice stát se respektovaným

a důležitým evropským hráčem. Vám i vašim blízkým

přeji šťastně a vesele prožité svátky a přeji do Nového

roku jen to nejlepší.

Ing. František Kočí

prezident Skupiny Metrostav

16.12.19 13:36