Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3
Divize 9 pokračuje srekonstrukcemi vMotole
Stejně jako se říká, že pachatel se vrací namísto činu,
iJosef Majer zdivize 9 se vevíce či méně pravidelných
intervalech vrací doarlu Fakultní nemocnice Motol.
Postupně zde rekonstruuje nejrůznější objekty, ať už
to byla dětská část nemocnice, poliklinika E, nebo teď
objekt F-II, vmž se nachází technologie provozu bu-
dovy, vzduchotechnika astrojovny výtahu.
V ípadě objektu F-II (foto č. 1) v areálu motolské
nemocnice šlo o rekonstrukci střešního pláště, dalších
střních objektů azasklení světlíků. Zamco střechu už
má budova novou, světky zaskleny nejsou, protože se
zpracovává změna projektové dokumentace.
S ohledem na pacienty
Rekonstrukci sechy zali pracovci z týmu Josefa
Majera standardně: demonží aopravou stávajících sta-
vební konstrukcí. Pak položili novou střechu, kterou tvoří
spádové vrstvy tepelného izolantu, jenž stavbaři doplnili
sypaninou keramzitu apřekryli modifikovanými pásy le-
penky (foto č. 2). Zcela zásadní při této rekonstrukci bylo
zajistit, aby voda nezatekla do objektu po dobu odkrytí
střních konstrukcí. A to s sebou neslo mnoho provi-
zorch opaení. Kromě toho jsme museli přizsobit
ipostup prací, protože ty hlučné jsme nemohli provádět
hem exponované doby,“ popisuje Josef Majer. Stavbaři
postupovali tzv. šachovnicovou metodou spostupným za-
krýváním části ploch, nakterých prohala rekonstrukce.
Idíky tomu nedošlo kvážnému zatečení dešťových srážek
doprostoru budovy avše proběhlo vsouladu spožadova-
ným postupem investora.
Napřípadné změny připraveni
V současné době se zpracovává dodatek dokumentace
týkací se změny zasklení světků. Proto itermín dokon-
čení, původně stanovený na leden příšho roku, bude
sohledem natuto skutečnost nejsše posunut. „Čekáme
nadodatek dokumentace. Dokud nebude hotov, dokoí-
me pouze drobné opravy apráci přeríme,“ vysvětluje
vedoucí projektu Josef Majer.
Nejen při této zakázce se může Josef Majer a jeho
tým opřít ořadu zkušeností. Srekonstrukcemi vareálu
Fakultní nemocnice vMotole začal už vroce 2006 azatu
dobu se podilo zrekonstruovat velkou část dětské části
nemocnice. Práce probíhaly většinou zaprovozu avedou-
cí projektu ajeho kolegové je vždy dokončily včas avpo-
ebné kvalitě. Dá se tedy předpokládat, že tomu nebude
jinak ani při rekonstrukci střešního pláště budovy F-II.
Martina Vampulo, foto Petr Adámek
ZPRAVODAJSTVÍ ZDIVI
strana 3
1
2
Jez uLokte byl dokončen vrekordním čase
Pouze necelých det měsíců stilo zkušeným pra-
covkům divize 6 z týmu Ing. Tomáše Beržinského,
aby dokoili náročnou rekonstrukci dolho jezu Lo-
ket na řece Ohři. Divize 6 je s vodohospodářskými
stavbami úzce spjata téř od svého vzniku, tým
Ing.Tomáše Beržinského nac mohl využít zkušeností
z rekonstrukce jezu v Černošicích na řece Berounce
ajezu Podělusy nařece Sázavě.
Rekonstrukce dolního jezu u Lokte byla rozlena
dotří částí. Stavbi jednak museli odstranit staré avybu-
dovat nové jezové těleso, dále kompletně zrekonstruovat
opěrnou zeď vnáhonu namalou vodní elektrárnu ata
opravit zeď obtokového kalu uelektrárny. Přitom de-
molice starého avýstavba nového jezového tělesa probí-
hala vedvou etapách, každá popěti dilatch blocích.
Vrámci první etapy jsme mimo jiné vybudovali inovou
štěrkovou propusť, která je opaena dělem stavidlem
selektrickým pohonem,“ popisuje Ing.Jan Zahdka ztý-
mu Tomáše Beržinského.
Práce zaly letos vdubnu vybudováním příjezdo
cesty kjezu vsamotné řece, aby bylo možné kjeho demo-
lici poít těžkou techniku. Teprve poté začaly souž
práce na orné zdi v honu malé vodní elektrny
anajezovém tělese. „Uopěrné zdi jsme nejprve museli
zajistit stabilitu stávaho terénu a až poté mohla být
vodní zeď stržena anajejím místě vyrůst nová, žele-
zobetonová. Ujezového tělesa jsme rovnou zali sjeho
demolicí aodžením zeminy tak, aby nové jezové těleso
leželo nasprávné výškové kó,“ říká Ing.Beržinský stím,
že poskončení zemních prací bylo třeba vybudovat štěto-
vou stěnu, která sloila kzajištění nového jezu proti ho-
rizontálním posunům. Pak se teprve stavbaři mohli pustit
z levého břehu do stavby jednotlivých dilatačních celků
jezového tělesa z železobetonu s následnou pokládkou
dlažby z lomového kamene (foto).
Oe je velmi obbená mezi voky, proto se tým
Ing.Beržinského snažil, aby řeka zůstala splavná ivdobě
rekonstrukce jezu, ačkoli původní stavební povolení stím
nepočítalo. „Benovy rámy, které měly sloužit pro převe-
dení vody přes stavbu, jsme nahradili mobilním ocelovým
mostem. Podél řeky byly instalovány informační tabule,
jak proplout, a sportovní propust jsme dokonce chtěli
opatřit semaforem, který by signalizoval, zdali je průjezd
stavbou možný. Toto vše se ipřes naši snahu nepodařilo
ukterých státch institucí prosadit, atak museli vodáci
lodě přešet,“ říká trochu zklamaně Ing.Zahrádka. Re-
konstrukce jezu je dokončena alo předáno investorovi.
Divize 6 si tak naseznam úspěšně avčas dokoených
vodohospodářských staveb může zapsat další polku.
Martina Vampulo, Foto Jakub Červenka
Nový apartmánový dům veStarém Smokovci
Zájem oapartmány ve Vysokých Tatrách sle roste.
Najejich navýšení se podílel itým Ing.Michala Karase
zoblastho zastoupení divize 3 pro Košický aPrešov-
ský kraj – veStam Smokovci odčervna 2018 budoval
estavbou, přístavbou a nadstavbou turistické uby-
tovny nový polyfunní apartmánový dům.
Budova (foto), kterou slovenští kolegové přestavo-
vali, byla původně soástí obchodního centra Mladosť,
později z ní vznikla ubytovna s restaura. Třípodlažní
objekt sželezobetonovou kostrou byl postavený vesvahu,
aproto měl dvě patra částečně zapušná pod terén. Jeho
zastavěná plocha oco málo přesahovala 530 m
2
.
Stavbaři – Metrostav jako lídr sdrení afirma Herss
Trade – měli ubytovnu odstrojit na nosnou konstrukci,
přebudovat dispozice a zmodernizovat technické vyba-
vení. Najní straně jí měli naple asi 300 m
2
dostavět
a pomocí ocelové konstrukce o dvě patra nadstavět.
„Odhalený stav ale neodpovídal předpokladům projektu.
Proto jsme museli nac nejen podbetonovat a rozšířit
základy, ale idemolovat železobetonový strop nad 2.PP
a echny sloupy a průvlaky 1. PP nahradit novými,
ocelovými. Kvůli zrychlení a zjednodušení stavby jsme
i stropní desku nad 1. PP provedli z oceli v kombinaci
strazovým plechem vyplněným armovam betonem.
Napojení ocelových prvků naztující železobeton přitom
bylo vzimním období technologicky porně náročné,“
říká vedoucí projektu. Kolegové se dobře vypořádali
ise sněhem astavbu nemuseli přerušit. Jen jim vzimě
stouply náklady, to třeba kvůli ohřevu betonáží.
Nejen ubytoní v horách
Do 20. listopadu 2019, kdy zala kolaudace, stavbaři
vybudovali veStarém Smokovci vzhledově idispozičně
nový dům. V apartnové části má ve 2. PP wellness
aplynovou kotelnu. Nad nimi je parkoviště pro 18 vo
ačtyři apartny. Vedvou následujích patrech vzniklo
12 daích apartnů, znichž tři mají galerii vpodkro.
Pronajímatelné prostory ve 3. PP a 2. PP mají přímý
vstup z ulice a jsou dispozičně nedokončené, aby si je
jemci mohli dotvořit podle svých požadavků.
Také vzhledově tví budovu dva celky – odpovída-
cí její dvojí funkci. Spodní komerční prostory vytřejí
podnož zčásti obloženou kamenmi gabiony azakrytou
plochou zelenou střechou. Vrchní apartmánovou část se
sedlovým zastřešením obklopuje provětrávaná fasáda
sobkladem zfinské borovice bez povrchové úpravy.
Stavba byla náročná nejen kvůli okolnímu terénu,
kde jsme mohli jen minimálně využít strojní vybavení.
Dopravu materiálu ibourací práce vpodzemních patrech
jsme proto pověinou prováděli ručně. Byl i nedostatek
dobrých řemeslků. K tomu si mohu jen postesknout,
že se znašeho oboru vposlední době obecně vytrácejí
lidé se stavbským fortelem,“ uzavírá Ing.Karas. Práce
Metrostavu veStarém Smokovci skončí před Vánocemi.
Lenka Svobodová, foto archiv stavby
žek vnových pokojích budou mít nastávající maminky
vkarlovarské nemocnici. Metrostav tam vlistopadu dokončil
II.etapu přestavby gynekologicko-porodnického oddělení.
Událnice D1 je více parkovacích míst
Podle údajů Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) měli řidiči loni k dispozici 132 odpočívek s kapacitou
2660parkovacích stání, přemž tato data dále potvrzují, že vcelé České republice vsoasné době chybí zhruba
1500parkovacích míst pro nákladní vozidla. Toto číslo se teď sží, protože divize 4 dokoila rozšíření odpočívky
na52. kilometru dálnice D1 vesru naBrno uobce Sechov nad Sázavou.
Nazrekonstruované arozšířené odpočívce bude no
74 míst pro osobní automobily, šest stání pro vozidla ska-
ravanem, čtyři stání pro autobusy a81 míst pro kamiony.
Stavbaři pod vedením Ing.Jiřího Zapadla komplet
zrekonstruovali celou odpočívku tak, že nejprve odstranili
vodní svodidla adopravní značení azali sfzová-
ním asfaltových vrstev a cementové stabilizace. Poté
sledovaly zemní práce a rekonstrukce inženýrských
sítí. Dělníci museli odstranit všechny konstrukční vrst-
vy do úrovně parapláně, vyměnili kanalizaci, vodovod
ivodovodní přivaděč avybudovali nové kabelové vedení.
Pak následovala pokládka nových konstrukčních vrstev
nacelé odpočívce. Pojížděné komunikace pokryly asfalto-
vé vrstvy, stání pro kamiony pak cementobetonový kryt.
Vznikly nové chodníkové plochy s žulovými obrubníky,
odpočívka dostala nové oplocení iosvětlení ataké nové
dopravní znení. Nově je vybavena mobilřem avzniklo
zde dětské hřtě.
Boj snedostatkem materlu
„Nejnáročnější bylo zkoordinovat všechny stavební čin-
nosti, které probíhaly narelativně malém prostoru tak,
aby plynule navazovaly azároveň si neekážely. Vprů-
hu celé stavby jsme měli asi nejtší probm získat
poebné mnství materiálu. Už odsaho zátku jsme
pociťovali, že všichni dodavatelé jsou se svými kapacitami
na hraně,“ říká vedoucí projektu Ing.Jiří Zapadlo. Díky
maximálnímu nasazení všech pracovníků se nakonec
podařilo rozšířenou odpívku uvést doprovozu oplných
18 dní dříve, než stanovil harmonogram. To je určitě dob
zpva pro všechny silnní dopravce, protože podle údajů
ŘSD ČR nejvíce chybí parkovací kapacity pro kamiony
nahlavních dálničních tazích.
Nově rozšířená odpívka nac byla vybudona tak,
aby ji vbudoucnu bylo možné napojit nasysm inteli-
gentch odpočívek, který by měl řidiče kamionů navádět
na volná parkovací místa a informovat je o jejich ptu.
Budou také známy údaje o tom, které odpívky a v ja-
kých časech jsou obsazony. Kromě toho je zde možné
postavit dobíjecí stanici pro elektromobily.
Martina Vampulo, Foto Petr Adámek
Kromě navýšení kapacity odpívky Střechov letos
ibylo 37 míst pro kamiony vSejovicích nadálnici
D8 adevět míst vHumpolci naD1. ŘSD vsrpnu zpro-
voznilo oboustrannou odpívku Kurovice nadálnici
D55, což přineslo dalších 40 parkovacích míst pro
nákladní automobily.
Velký přírůstek čeká řidiče kamionů vsouvislosti
se zprovozm noho úseku dálnice D1 mezi
Přerovem aLipkem nad Bvou. Jeho součástí
je totiž odpočívka Osek, která přinese daích
80nových parkovacích stání.
Metrostav_22_2019.indd 3Metrostav_22_2019.indd 3 16.12.19 13:3616.12.19 13:36
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 4

 

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2019, Strana 4

Strana 4

3

Sending statistics … done (657 ms)

Rendering Strana 4 (102352): (0/1) (658 ms)

Rendering Strana 3 (102351): (0/1) (704 ms)

Rendering Strana 2 (102349): (0/1) (703 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2899/vth118518-1.jpg (3x)

 i2899/vth118520-1.jpg (3x)

 i2899/bg102351.svg

 i2899/vth118521-1.jpg (3x)

 i2899/vth118515-1.jpg