Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 2
Akce ve školách vnelehkédobě covidové
Spolupráce naší společnosti se školami je jedním
z prioritních úkolů. Pomáháme studentům a žákům
škol získat praxi azdokonalovat se voboru, který si vy-
brali jako budoucí profesi. Díky soinnosti se školami
skáváme talentované mladé lidi aíme je našemu
umění aodbornosti ve stavebnictví.
Sední avysoké školy
Neasí oblastí spolupráce jsou exkurze a vlené
ednášky, které pro studenty stavebních škol afakult or-
ganizujeme. Ipřes nepříznivou epidemiologickou situaci
se nám podařilo vstoupit do jejich výuky anapříklad na
Fakultě stavební na STU vBratislavě jsme zrealizovali on-
line exkurzi na projektu Rekonstrukce vrat komory ahráze
vodního díla Gabčíkovo, kterým nás provedl vedoucí pro-
jektu Ing.Radek Liška, PhD. Na Fakultě stavební VŠB-TU
se povedlo zrealizovat prezentaci sdiskusí pro studenty
na téma zemních prací ajam na projektu Tunelového kom-
plexu Blanka, kterou vedl Ing.Jiří Hurik, PhD.
Novinkou bylo také online vysílání Technických čtvrt-
, které pravidelně pořádá Fakulta stavební ČVUT. Její
zástupci unás pro své studenty natili přednášku (foto)
sIng.Matějem Novotm omostu Åstfjordbrua a zá-
roveň ji odvysílali na sociálních médiích. Most budovaly
týmy divize 5 vNorsku vrámci 5,6 km dlouhé přeložky
silnice Fv. 714, která obsahuje také dva tunely.
Plánujeme idaí vstupy pro studenty, například na
ma BIM, abychom jim vloženými přednáškami zpesili
výuku aedali něco zneho know-how.
bor žáků na středních technických školách
Dalším oříškem byl nábor do učňovského programu.
Pro jeho představení bylo možné ještě vříjnu realizovat
osobní schůzky sžáky arodiči. Pozji, kdy se situace
s covidem-19 přiostřila, bylo nutné přesunout všechny
borové schůzky do online prostředí. I přes vzniklé
komplikace se je podařilo úsšně zrealizovat a nyní
s napětím čekáme, kolik zasmluvných žáků nám tento
nový způsob komunikace přinese. Pokud se osvědčí, vy-
ijeme jej ivbudoucnu.
Ať již bude forma výuky vnovém roce prezenční, či di-
stanční, jsme připraveni se přizpůsobit. Velké poděkování
paí všem nim partnerům ve školách, že i es velice
ročnou situaci ve vzlávání jsou vsícní a ochot
naše vstupy do výuky umožnit.
Mgr.Markéta Purnochová
Foto archiv Metrostavu
Praha-Eden vprovozu
Lidé cestující prskou železnicí mohou od 13. prosin-
ce využívat novou zastávku Praha-Eden. Ta je součástí
nové čtyřkolejné trati zVršovic do Hostive, kterou ve
sdružení modernizují týmy divize 5. Vpátek 11. prosin-
ce se uskutnilo slavnostní uvedení do provozu.
Součástí akce byla zvštní jízda protokolárním dre-
novým konvojem, který vyrazil z pražského hlavního
drí (foto č. 1) směrem k nové vlakové zastávce
Praha-Eden (foto č. 2 a3). Právě tam se za účasti mini-
stra dopravy, primátora Prahy, zástupců Správy železnic
azástupců Metrostavu uskutnilo slavnostní přestřiže
sky (foto č. 4 a5). Generální ředitel Metrostavu Ing.Ja-
roslav Heran (na snímku 6 vlevo, uprosed ředitel výstav-
by Ladislav Šabach a napravo ředitel divize5 Ing.Aleš
Gothard) zdůraznil, že navzdory náročným podmínkám
se nemu týmu dí harmonogram plnit. Modernizace
koridoru je nyní hotová ze tří čtvrtin.
red–, foto archiv Metrostavu
Ing.Zdeňka Mičky,
oblastního ředitele divize 1
Po studiu na Stavební fakultě VUT a rním pobytu
v Anglii byl 18 měsíců zaměstnaný u Českých drah.
Vroce 2004 podlehl lákání kamarádů azačal pracovat
v divizi 1 Metrostavu jako asistent stavbyvedouho.
Odtud pak bylo jen pár kroků do oddělení přípravy, kte-
ré vBrně pozji vedl, avzáří 2015 se stal oblastním
ředitelem divize 1 pro jihomoravský region.
Letní rok byl kvůli pandemii covidu-19 poměr
ročný. Jak se s různým omezením pere vaše za-
stoupení?
ce než rok se říkalo, že musí přijít nějaká krize, tak při-
šla covid krize. Myslím, že jarní vlnu jsme zvládli dobře,
tšina mých kolegů vBrně zachovala klid astavby po-
kračovaly svýjimkami podle plánu. Řili jsme, jak knám
dostat otkáře ze Slovenska či stroje na vytáhnutí pažnic
zPolska ačelili jsme zpožní výroby ocelových plechů
zBelgie na stavbu sportovní haly. Podzimní vlna nás ovliv-
ňuje trochu jinak. Nejhorší je karanténa, vekteré pracov-
ci naši nebo nich dodavatelů uznou. Chybějící party
izolarů, sádrokartonářů nebo dlaždičů s sebou nesou
daí každodenní problémy asi nejen na našich stavbách.
Mohl byste připomenout hlavní sr svého oblast
zastoupení?
Naše oblast se zabývá především pozemními stavbami
ato novostavbami irekonstrukcemi. Dále budujeme ka-
nalizace, čističky odpadních vod, vodovody aplynovody,
ato výkopově ibezvýkopově. Působíme vkraji Jihomo-
ravském, Zlínském apříležitostně na Slovensku. Měníme
se podle poeby apoptávky trhu. Byly roky, kdy jsme cca
70% obratu dělali jen vkanalizacích aČOV. Takže ne
realizní týmy musely změnit myšlení apřet zrealizace
rekonstrukce domu na výstavbu kanalizace a naopak.
Vnašem výrobním portfoliu jsou zakázky za stovky milio-
nů Kč, ale také pouze za několik milionů Kč. Musím říct, že
ta rozmanitost činností mě baví. Oblast vroce 2015 měla
80 zastnanců a nyní jich máme 100. Jde především
o nást vdělnickém personálu ataké jsme za poslední
i roky přijali do našeho kolektivu relativně hojný pet
absolventů zVUT Brno. To se nám vyplácí.
Na kterých hlavních zazch ve týmy nyní pracují?
echny stavby jsou pro nás důlité. Nosnou zakázkou
oblasti je výstavba tramvajové trati arekonstrukce psy-
chiatrické kliniky. Pracujeme i na rekonstrukci bytového
domu pro seniory vBr, čistírně odpadních vod v Lysi-
cích, kde jsme vlastní kapacitou realizovali ŽBK. Dokončili
jsme novostavbu ZŠ ve Šlapanicích akoupaliště vMiku-
lově. Letos pracujeme celkem na 12 standardních zakáz-
kách akolegové na sedisku plynovodů avodovodů mají
rozpracovaných několik detek staveb převážně vBrně.
Vjaké fázi je výstavba tramvajové trati kUniverzitnímu
kampusu?
Jde předeím oprodloužení trati ojeden kilometr; část
trati je vhloubeném tunelu asoučástí jsou dvě zastávky.
Nyní jsme dokončili zemní práce, finišujeme stropní desky
tunelu, prohají přeložky inženýrských sí, opěrné stěny
adaí menší objekty. Využíváme vlastní kapacity. Prohla
kolaudace veřejného osvětlení na novém parkovišti. Žele-
zobetonové konstrukce tunelu budou kompletně hotovy
vpůlce příštího roku, celá stavba pak vprosinci roku 2022.
žete vzpomenout na dřívější stavby divize 1, kde
jste působil?
Zínal jsem na stavbě kanalizace v šni vroce 2004,
kde jsem zasval roli mistra, přípraváře aasi istavbyve-
douho vjedné osobě. Bylo to pro mě všechno nové. Po
dokončení této stavby jsem šel do Znojma do nemocnice,
kde jsme prováděli přípravu území pro budoucí výstavbu.
d stavím ve Znojmě, hlavně kli vínu. Předtím, n
jsem se přesunul na oblast na přípravu, tak jsem byl sou-
částí týmu, který realizoval odkanalizování Šlapanicka.
Byla to náročná stavba, pro mě velká škola, kde jsem měl
na starosti realizaci kanalizace ačerpacích stanic vpěti
obcích vokolí Šlapanic.
Za rozhovor děkuje David Kalců
strana 2
PME SE
1
stavba dálničního tunelu Kramer vNěmecku
Dciné společnosti BeMo Tunnelling (BeMo) a Sub-
terra pracují na 3609 m dlouhém jednotubusovém
tunelu Kramer v Bavorsku. Navzdory požím, které
způsobila koronavirová pandemie krátce po odstar-
toní díla a které trvají až dodnes, díky enormnímu
pracovmu úsilí kdého jednotlivého účastka pro-
jektu mohla výstavba pokračovat. Tímto způsobem se
podařilo včas splnit veškeré požadované a smluv
dohodnuté průběžné termíny.
Jednotubusový tunel pod stejnojmenným vrcholem
pohoří Wetterstein je soástí úseku silnice B23, která
vytvoří severozápadní obchvat alpského střediska Gar-
misch-Partenkirchen. Tři měsíce po zahájení stavebních
prací byla na zátku února 2020 spuštěna první ražba
na portálu Sever. Razicí práce směrem od jižního portálu
byly zahájeny v dubnu především v suťových vrstvách
horského masivu. Ktce nato následovala ražba zopač-
ho směru vparalelně prohající průzkumné štole (foto
č. 1) postavené vrámci předcházející stavby.
Do uzávěrky novin bylo vyrubáno více než 1600 m
kaloty. Kromě běžných razicích prací na hlavch tune-
lových troubách probíhaly současně stěmito další ražby
na propojkách, větrací šachtě (na snímku č. 2 zízení
staveniště), stejně jako opatření na sanování definitivní
obezdívky průzkumné štoly. Ta byla zhotovena ze síka-
ho betonu vrámci předcházejícího projektu.
Práce před porly
Kromě stavebních prací na tunelu (foto č. 3) musela být
dodatně realizována rozhlá stavební opaení v ob-
lastech před oběma portály. Odstraněna byla kuíkladu
stávající protihluková stěna apostavena nová, dále byla
eložena spolková silnice, stejně jako existující a ješ
stále vprovozu se naczející potrubí senergiemi. Dále
stavbaři zhotovili stavební jámu pro umístění nádrže na
zachytávání spodní vody spřeklenujícím můstkem.
lem příšch měsíců je optimálně pokrovat vra-
zicích pracích za předpokladu dodržení veškerých poža-
dovaných zdravotních aochranných opatření proti virové
infekci. Se stejným nasazením je třeba provést pokračující
betonářské aienýrské stavební práce. Zdař Bůh!
Tobias Schramm a tým realizující dílo
Kramer tunel
Foto archiv BeMo
3
2
1
2
3
4
5
6
Metrostav_22_2020.indd 2Metrostav_22_2020.indd 2 16.12.2020 14:5116.12.2020 14:51
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 3

 

Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 1
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 2
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 3
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 4
Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav 22/2020, Strana 4

Strana 4

2

Sending statistics … done (417 ms)

Rendering Strana 3 (102267): (0/1) (410 ms)

Rendering Strana 2 (102266): (0/1) (446 ms)

Rendering Strana 1 (102264): (0/1) (446 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2879/vth118426-1.jpg

 i2879/vth118428-1.jpg

 i2879/bg102266.svg

 i2879/vth118429-1.jpg

 i2879/vth118430-1.jpg