Metrostav a.s. - noviny
Synced!
Žádost o souhlas s ukládáním volitelných informací

Pro základní fungování webu nepotřebujeme ukládat žádné informace (tzv. cookies apod.). Rádi bychom vás ale požádali o souhlas s uložením volitelných informací:

Anonymní unikátní ID

Díky němu příště poznáme, že se jedná o stejné zařízení, a budeme tak moci přesněji vyhodnotit návštěvnost. Identifikátor je zcela anonymní.

Aa

Aa

Aa

Aa

Aa

 

 

 

 

aA
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 4
strana 4
INFORMACE / AKTUALITY / ZAJÍMAVOSTI
Čtrnáctideník Metrostav vydává Metrostav a.s., člen Skupiny Metrostav / Pověřená šéfredaktorka Ing.Lenka Svobodová / Adresa redakce Koželužská 4, 18000Praha 8-Libeň, tel.: 266019241; www.metrostav.cz; www.facebook.com/Metrostav
/ Speciál I vyšel 2. 6. 2017 (Speciál II vyjde v říjnu 2017) / Složení redakční rady Ing.J.Pavlíček (předseda), Ing. V. Kostiha (místopředseda), Ing.J.Kavan, Ing.J. Neklanová, Ing.L. Profota, Ing. P. Půta, Ing. P. Řezáč, Ing.L. Svobodová, Ing.J.Šob
aIng.M. Zrcková / Neoznačené materiály připravila Ing. L. Svobodová, foto archiv Metrostavu / Design Tomáš Machek, Side2 s.r.o., Trojická 20, 12800 Praha 2 / Výroba Boomerang Communication,s.r.o., Nad Kazankou 37, Praha7-Troja,
tel.: 244023201, fax: 244023333 / Registrace periodika MK ČR E 7121, ISSN 1211-0736 / Tento tisk slouží pouze avýhradně pro obchodní propagaci firmy Metrostav a.s. aje veřejně neprodejný.
Ražba severho tubusu tunelu Ejpovice pokruje v režimu Hard rock
Nejsložitější částí modernizace železniční trati PlzeňRokycany, kterou divize 5 provádí ve sdružení s firmou
Subterra, je tunel Ejpovice. Po dokončení ražeb jeho jižho tubusu má tunelovací stroj Viktorie (foto č. 1) dnes za
sebou i více než tři kilometry severní trouby (foto č. 2) a nevno začal razit v pevných skalch horninách vrchu
Chlum. „Koncem ledna a začátkem února nám sice práci komplikovala spodní voda, když její přítoky dosahovaly
25až 30litrů za sekundu, od té doby už ale zase postupujeme standardní rychlostí,“ říká vedoucí projektu ražeb
Ing.Štefan Ivor zdivize 5, jejíž pracovníci (foto č. 3, 4, 5) stavbu řídí i provádějí. Do tunelu od vjezdoho portálu
uKyšic denně proudí detky segmentů betonového ostění (foto č. 6) a na pásom dopravku (foto č. 7 vpravo)
jej na mezideponii opouštějí tuny vyrubané horniny. Mezi 30 metrů vzdálenými tubusy je nutné vybudovat osm
propojek. „Vsoasné době už pracujeme na čtyřech z nich (foto č. 8),“ říká stavbyvedoucí Ing. Petr Hybský.
Vjním tubusu prováděla divize 5 ve směru od vjezdoho portálu betož invertů (foto č. 9) – betonů na počvě
tunelu. Na jejich vrchní úroveň pak betonovala desku omocnosti 40cm, která bude sloužit jako podklad pro
kolejovou dráhu. Nedávno už betonáři tyto činnosti dokončili v celé délce tunelové trouby. Kromě ražby propojek
ještě odborníci v tunelu stále provádějí sanace segmentového ostění tak, aby splňovalo technické a kvalitativ
podmínky zadavatele stavby. Ražbu severní tunelové trouby o délce 4150 metrů by Viktorka mohla dokončit už letos
na podzim. „Využíváme zkušenosti zražby prvního tubusu, ten druhý bychom proto mohli dokončit rychleji, než je
naplánováno,“ vysvětlil Ing. Ivor. Prorážka by opět měla proběhnout pod dohledem odborné i laické veřejnosti.
red, foto Miroslav Chaloupka
NAŠE FOTOREPORTÁŽ
4
6
8
2
1
5
7
9
3
stup kespolupráci
Také vprůhu letošho roku podepsali zástupci Me-
trostavu srodiči další připravené smlouvy ohmotném
zabezpečení nových smluvch žáků (foto) anově do-
datky ke smlouvám pro studenty druhých ročníků,
které upravují zsob vyplácení finančch přísvků.
Pro šest divizí Metrostavu se nově začalo připravovat
devatenáct smluvních žáků večtyřech středních školách
– vPraze, Ústí nad Labem, Kolíně aKlad. Nejvíc jich
povyučení zamíří dodivize 5, pro kterou se připravuje
hned devět budoucích řemeslníků – tři strojní mechanici,
dva elektrikáři, dva strojníci a dva tesi, z nichž jeden
bude ovládat itruhlařinu. Tři tesaři zaří dodivize 6, di-
vize1 potřebuje dva elektrikáře, trojka dva strojní mecha-
niky ačtyřka dva strojníky. Udivize 11 by vbudoucnosti
měl najít zaměstnání jeden mladý automechanik.
„Kromě výše uvedech evidujeme ještě sedm dalších
zájemců o spolupráci, kterým se ale příliš nevydilo
pololetní vysvědče. Když zabojují anezdar napraví, rádi
bychom snimi uzavřeli smlouvy dokonce letošho škol-
ho roku,“ říká koordinátorka ceho projektu Zuzana
Junková zútvaru persolního marketingu.
Metrostav smluvním žákům garantuje zajištění přípra-
vy napovolání. Zaručuje se, že jim při studiu poskytne
finanční podporu aže snimi poúspěšm vyučení uzavře
pracovní poměr nadobu neurčitou. Žák se zavazuje křád-
mu plnění studijch povinností aktomu, že vpracov-
ním poměru sMetrostavem setrvá nejméně tři roky.
Ohled inajednotlivce
Informační tabule stextem: „Chodk uzavřen, přejdě-
te nadruhou stranu“ může způsobit komplikace nejen
m, kdo spěchají. Ustavby komplexu VIVUS Osadní,
kterou řídí tým Ing.Vladislava Jevočina zdivize 1, Me-
trostav dokázal, že bere ohled navšechny, kterým jeho
práce zneíjemňuje život byť jen na chvíli.
Rezidence Osadní na rohu Dělnické a Osadní ulice
vPraze 7 roste vmístech, kudy musí denně chodit ne-
vidomá Květa Šubrtová se svým vodicím psem. Zábor
chodku kvůli stavbě jim měl v naučené trase bránit
rok apůl. „Pro člověka, který vidí, se to může zdát jako
malichernost, ale pro mě jako nevidomou je imalá změna
cesty velký problém,“ vystluje paní Šubrtová. Neděla
si se situací rady, atak volala všude možně, zda by jí úřa-
dy nemohly pomoci. Nemohly. Když se otom dozděli
zástupci Metrostavu, uhradili jí přecvičení vodicího psa,
aby ji mohl dočasně vést jinudy.
Vedoucí výcviku vodich psů Ing. Hana Jasenov-
cová zNadho fondu Mathilda, která se dvojice ujala
(foto), ktomu uvedla, že zábrany nachodku představují
obvyklý problém nevidoch. Většinou se však ojeho ře-
šení nikdo nestará. Jsme prý první, kdo se takhle aktiv
oosud postižených osob zajímá. Paní cvičitelka mi rovněž
řekla, že podle její zkenosti jsou stavby Metrostavu
vždy doe zabezpečené a samy o sobě nepředstavu
pro nikoho zkolemjdoucích žádné riziko,“ uvedl k situaci
mluvčí Metrostavu Ing.Vojtěch Kostiha.
red, foto A. Malachovský, Blesk
MHCM včíslech
Nejdelší cyklistický nonstop maraton v Evropě, kte-
rý pořádá spolek Cesta za snem a jehož generálm
partnerem je i letos Metrostav, charakterizuje řada
zajímavých čísel. Vroce 2016 (foto) to například bylo:
Závodních týmů 39
Cyklistů 296
Z toho handicapovach 98
Lidí v doprovodných vozidlech 234
Průjezdních stanovišť v ČR a SR 33
Produkčních v průjezdních stanovištích 132
Hodin celkem strávených v sedle kol = 161 dní! 3861
Ujetých kilometrů = 2x okolo světa! 86 658
Litrů tekutin vypitých během maratonu 4440
Litrů tekutin vypocech cyklisty během MHCM 888
Registrovaných uživatelů webu během závodu 1350
Blogových zpráv 500
Uživatelských fotografií 3000
Za Metrostav v MHCM 2016 bojovaly dva sšené
týmy. Mimo sportovce a řidiče či osádky doprovodných
vozů se do akce zapojilo ještě 35 daích kolegů přež
zMetrostavu, ale i ze Subterry nebo Metrostavu Slovakia.
Pomáhali během startu, v cíli, ale zejna na průjezdních
bodech třeba na Červenohorském sedle. Něktí z nich
museli u stánků vydržet i déle než den a půl. U Radejčí-
na a v Plzni přidali ruku dílu i technici ze staveb divizí 5
nebo1, kteří v oblasti pracu. V Bratislavě se ke sloven-
ským kolegyním přidali zaměstnanci divize 11. Díky patří
i všem, kdo týmům posílali povzbuzucí komentáře.
Pokud máte zájem o spolupráci při Metrostav Handy
Cyklo Maratonu 2017, můžete se o podrobnostech infor-
movat na webu www.cestazasnem.cz nebo napsat na
e-mailovou adresu cyklomaraton@metrostav.cz.
Zdroj Cesta za snem
Dobrovolné dárcovství
Do dnešního dne se uskutečnilo už 22 akcí Daruj krev
sMetrostavem. Každé se zúčastnilo přes padesát dob-
rovolných dár, kterým zdravotníci zÚVN vždy ode-
brali téměř 22 litrů krve. Celkové množství životodárné
tekutiny získané z žil kolegů se tak pomalu bží pěti
stům litrům. Všem, kdo na odběry přicházejí, chceme
pokovat a některé z nich i představit.
Jan Kohout, řidič divize 6, Zlatý kříž ČČK 3. třídy:
„Poprvé jsem šel k odběru na vojně, po pravdě řečeno
proto, abych se zní ulil. Když jsem pak nastoupil doMetro-
stavu, připojil jsem se kjeho partě azačal dávat krev s.
Naposledy to bylo po81. adoum, že dohoním stovku,
prote mě těší, když mohu někomu pomoci. Mám nato
deset let, než mi vyprší věk. To bych měl stihnout.“
Ing.Petra Broková, ved. útvaru divize 6, Krůpěj krve:
„Darovat krev jsem chtěla už několikrát, vždycky mě ale
dotoho něco přišlo. Teď jsem si však dala pozor, protože
patřím do divizho týmu Dohnout a přít. Kromě toho,
že chome běhat, jsou podmínkou členství i aktivity z ob-
lasti společenské odpodnosti. Tak jsem si vybrala daro-
ní krve anic to nebylo, cítím se stále dobře i po odběru.“
Ing.Veronika Přistoupilová,úsek VN divize 8, 8. odběr:
„Krev jsem začala dávat až sMetrostavem, protože to bylo
nejjednodší. Apravý důvod? Myslím si, že každý by měl
lat něco užitečného. Ajá sodběry nemám probm, jen
jsem odpoledne trošku unavejší aje mi víc zima.“
Ing.František Mach, vedoucí útvaru zcentrály, Stříbr-
ná medaile prof. Jana Janského, 25. odběr:
„S dárcovstm krve jsem začal u sho prvního zaměst-
navatele a od nástupu k Metrostavu se v něm snažím
pokračovat. Sám jsem transfuzi nikdy nepotřeboval, ale
manželka ano. A i to podpořilo rozhodnutí, proč krev dá-
m. Mimoto mám vší tlak a po odru je mi vždy lépe.“
Lidé, kteří dávají krev sMetrostavem, jsou různí,
apřece mají mnoho spolného – příště přijdou zase.
Metrostav_Special_2017.indd 4 30.05.17 10:38

 

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 1
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 2
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 3
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 4
Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 1

Strana 1

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 2

Strana 2

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 3

Strana 3

Metrostav Metrostav Special/2017, Strana 4

Strana 4

4

Sending statistics … done (443 ms)

Rendering Strana 4 (102548): (0/1) (476 ms)

Rendering Strana 3 (102545): (0/1) (475 ms)

No sync content to local

Viewport set: width=device-width, user-scalable=0; scale = 1

No sync content to local

Screen: pdfPage

--==[ RUN ]==--

Metrostav: theme set to 7120

Device info: input=mouse, webkitPrefix=no, screen=1264x0(1)

Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

 r3/appLogo-23.png

 r3/pubLogo-26.png

 i2946/vth118742-1.jpg

 i2946/vth118746-1.jpg

 i2946/bg102548.svg

 i2946/vth118737-1.jpg

 i2946/vth118739-1.jpg